Game of Thrones Season 8 Episode 2 : The Gang Hangs Out
Episode 2: A Knight of The Seven Kingdoms
Περισσότερο ίσως από κάθε άλλη φορά, το δεύτερο επεισόδιο μοιάζει ως ή άμεση συνέχεια και παράλληλα κορύφωση των γεγονότων του πρώτου. Ολόκληρο το επεισόδιο λαμβάνει μέρος μέσα στο Winterfell, καθώς η πόλη ετοιμάζεται για την τελική επίθεση των νεκρών. Μια επιλογή δημιουργικά σοφή, καθώς επιτρέπει στην αφήγηση να επικεντρωθεί στους χαρακτήρες που βρίσκονται στο Wintefell, χωρίς σκηνές που ενδεχομένως να μείωναν ή να διέλυαν την όλο και αυξανόμενη ένταση.
Στην πρώτη σκηνή του επεισοδίου, ο Jamie Lannister φτάνει και αυτός με τη σειρά του στον Βορρά. Αποκαλύπτεται μπροστά στην Daenerys, στον Jonκαι στην Sansa, και δηλώνει ότι ήρθε για να κρατήσει τον λόγο του, να πολεμήσει δηλαδή για τους ζωντανούς. Η Sansa και η Daenerys δεν ενθουσιάζονται με την ιδέα, αλλά η Brienne μπαίνει μπροστά, πατάει πόδι και δίνει την εγγύησή της ότι ο Jamie έχει αλλάξει και είναι πια έναν έντιμος άντρας. Μια σκηνή σημαντική για την Brienne, που αποδίδει μια έστω κάποια μορφή δικαιοσύνης για τον πολυβασανισμένο και πλέον οριακά συμπαθή Jamie. Η κορυφαία ατάκα της σκηνής και του επεισοδίου, ωστόσο, ανήκει στον Brann, όταν κοιτάει με ένα μείγμα ειρωνείας και ποιητικής δικαιοσύνης τον Jamie και του λέει: “The things we do for love…”,αυτό δηλαδή που είχε ψελλίσει ο Jamie πρίν τον πετάξει από το παράθυρο.
Ακολουθεί μια άβολη συνομιλία ανάμεσα στηνBrienne και στον Jamie, μια ακόμα πιο άβολη συνομιλία ανάμεσα στην Sansa και την Daenerys, και πολλές, πολλές σκηνές όπου χαρακτήρες περιφέρονται στο WInterfell επιτηρώντας τις ετοιμασίες της μεγάλης επερχόμενης μάχης. Καμιά από αυτές τις σκηνές, ωστόσο, δεν μοιάζει αχρείαστη ή φλύαρη. Όλες έχουν να προσθέσουν κάτι στους χαρακτήρες που τριγυρίζουν στην πόλη, καθώς κουβέντες τους φέρνουν πιο κοντά ή πιο μακριά, συμπάθειες και impromptu μίνι συμμαχίες στήνονται ανάμεσα σε χαρακτήρες που δεν πιστεύαμε ότι θα ξαναδούμε ποτέ μαζί, και φυσικά ούτε οι ίδιοι το πίστευαν. Στην πιο φορτισμένη συναισθηματικά από αυτές τις σκηνές, ο Theon επιστρέφει στο Winterfell, και η Sansa πέφτει στην αγκαλιά του, δείχνοντας να έχει συγχωρήσει την προδοσία του.
Κάπου αλλού η Lyanna, μακράν ο πιο ανεπιτήδευτα cool χαρακτήρας ολόκληρης της σειράς, δεν δέχεται να κρυφτεί στα υπόγεια του Winterfell για ασφάλεια, αλλά αποφασίζει να πολεμήσει, όσο και αν προσπαθεί ο ξάδερφος της Jorahthe Mormont να την μεταπείσει. Προσωπικά, πιστεύω ότι η λύσηστην κρίση είναι να δώσουνε ένα ρόπαλο, ένα μπουκαλάκι νερό και ένα σακουλάκι σταφίδες στη Liana και αυτή μέχρι το πρωί θα έχει λιώσει μονάχη της ολόκληρη τη στρατιά των νεκρών και θα είναι και στην ώρα της το πρωί για το σχολείο. Γνώμη μου πάντα.
Αμέσως μετά, σε μια ακόμη έξοχη σκηνή, ο Samwell Tully δίνει το οικογενειακό του ξίφος στον Jorah, λέγοντάς του: «Ο πατέρας σου μου έμαθε όσα ξέρω, με έκανε σωστό άνθρωπο». Ακόμα μια μικρή αλλά συναισθηματικά φορτισμένη σκηνή ανάπτυξης χαρακτήρων, μια από τις πολλές του επεισοδίου, σε μια σειρά που έχει αποδείξει ότι αυτές αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία της και παράλληλα από τα δυνατότερα χαρτιά της. Είπαμε, όσο επική και να είναι η κλίμακα της αφήγησης, το αφηγηματικό και συναισθηματικό επίκεντρο του Got ήταν και είναι οι χαρακτήρες.
Στην πιο πολυσυζητημένη σκηνή του επεισοδίου, η Arya στριμώχνει τον Gendry και κάνουν σεξ. Το καταλάβαμε, η Arya έχει ωριμάσει, είναι πια γυναίκα, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τόσος ντόρος πια για αυτή τη σκηνή, πάμε παρακάτω.
Αναμένοντας τη μάχη και προσπαθώντας να συμφιλιωθεί με το γεγονός ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην βγει κανένας ζωντανός από αυτή, ο Jon κατεβαίνει στις κατακόμβες προσπαθώντας να βρει μια στιγμή ηρεμίας. Τον ακολουθεί η Daenerys, στην προσπάθειά της να καταλάβει γιατί είναι τόσο απόμακρος. Εκεί, ο Jon της εξομολογείται την αλήθεια πως είναι ο τελευταίος άντρας απόγονος των Targaryen, άρα και ο νόμιμος διάδοχος του θρόνου. Από αυτήν την πρόταση η Daenerys ακούει «θέλω να σου φάω τον θρόνο» και όχι «κάνουμε σεξ εδώ και πόσο καιρό ΕΝΩ ΕΙΣΑΙ Η ΘΕΙΑ ΜΟΥ» κάτι που δείχνει ότι στην πορεία της για τον θρόνο κάτι έχει πάει πολύ στραβά με την ηθική της πυξίδα. Εκεί όμως που ο Jon προσπαθεί να της πει ότι δεν πολυνοιάζεται για τον θρόνο και απλά θέλει να τον αφήσουν ήσυχο στον Βορρά, οι νεκροί φτάνουν μπροστά στις πύλες του Westeros, και εμείς μένουμε με την όρεξη για την επική μάχη που προ-οικονομείται για το επόμενο επεισόδιο.
Πριν, ωστόσο, γίνουν όλα αυτά, προηγείται η κορυφαία σκηνή του επεισοδίου. Λέγαμε πριν για το πόσο σημαντικές είναι για τους δημιουργούς αυτές οι μικρές σκηνές συναισθηματικής εγγύτητας ανάμεσα στους χαρακτήρες. Ε, λοιπόν δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα επ’ αυτού, από την σκηνή που ξεκινά αρχικά με τον Tyrion και τον Jamie γύρω από μια φωτιά, να πίνουν κρασί και να θυμούνται τα παλιά. Σταδιακά προστίθεται στην παρέα ο Tormund ( που έφτασε και αυτός μαζί με την Φρουρά της Νύχτας και τον Red Priest στο Winterfell) η Brienne με τον μαθητευόμενό της και ο Sir Davos. Στη διάρκεια της σκηνής , ο Tormund αφηγείται το πώς πήρε το όνομά του, ο Davos αράζει δίπλα στη φωτιά, ο Tyrion πίνει ακατάσχετα και ο Jamie χρίζει την Brienne ιππότη των επτά βασιλείων. Η Brienne γίνεται η πρώτη γυναίκα ιππότης στην ιστορία του Westeros, και η σειρά μας χαρίζει ένα υπέροχο στιγμιότυπο της αγάπης που υπάρχει ανάμεσα σε αυτούς τους δύο χαρακτήρες. Γενικότερα το επεισόδιο ρίχνει αρκετό βάρος στο «χτίσιμο» της Brienne, οπότε η στατιστική λέει ότι κατά 99% θα πεθάνει στη μάχη.
Έξι χαρακτήρες σε ένα δωμάτιο, γύρω από μια φωτιά, συμφιλιώνονται μεταξύ τους και με το γεγονός ότι μάλλον το επόμενο πρωί θα τους βρει νεκρούς. Γεμίζουν τα ποτήρια τους με κρασί, αφηγούνται ιστορίες, γελάνε. Χαρακτήρες που κανείς δεν πίστευε ότι θα μοιραζόντουσαν ένα δωμάτιο, ήρωες από τόσο διαφορετικά κομμάτια του κόσμου, με τόσο διαφορετικές ιστορίες, που βρίσκονται λίγο πριν το τέλος μαζί, αντιμέτωποι με τον θάνατο- μεταφορικά όσο και απολύτως κυριολεκτικά. Μια σκηνή στην οποία μπορείς να δεις τα σημαντικότερα ατού της σειράς όπως είπαμε και στην αρχή, σε μια πανηγυρική σεκάνς, και πλέον την αγαπημένη μας σκηνή ολόκληρης της σειράς, μέχρι την επόμενη.