Scroll Top

Λόγος + Τέχνη

Πέντε βιβλία που θα βάλουμε στη βιβλιοθήκη μας αυτό το Φθινόπωρο

cover-pente-biblia-pou-tha-baloume-sti-bibliothiki-mas-ayto-to-fthinoporo

Το Φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά και δεν θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερη στιγμή για να ετοιμάσεις ένα ζεστό ρόφημα, να βυθιστείς στην αγαπημένη σου πολυθρόνα και να απολαύσεις τη συντροφιά ενός βιβλίου. Παρακάτω θα βρεις μερικές αγαπημένες προτάσεις βιβλίων, για να σε συντροφεύσουν σε στιγμές χαλάρωσης.

Lightlark, της Alex Aster

Η γη πεθαίνει. Μια σειρά από κατάρες οδηγούν στην κατάρρευση των βασιλείων του κόσμου όπου η ζωή σε αυτά σιγά-σιγά αποστραγγίζεται.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει, για να αποτραπεί η σήψη του κόσμου. Κάθε εκατό χρόνια το νησί του Λάιτλαρκ εμφανίζεται μόνο για εκατό μέρες, για να φιλοξενήσει ένα θανάσιμο παιχνίδι, την Εκατονταετηρίδα, στο οποίο οι ηγέτες έξι βασιλείων προσπαθούν να λύσουν τις κατάρες τους και να κερδίσουν απαράμιλλη δύναμη. Κάθε ηγέτης έχει κάτι να κρύψει. Και κάθε κατάρα απειλεί να καταστρέψει έναν ολόκληρο λαό. Για να τις λύσουν –και να σώσουν τους εαυτούς τους και τα βασίλειά τους– ένας ηγέτης πρέπει να πεθάνει. Πεντακόσια χρόνια μετά, οι ηγέτες έχουν αποτύχει να αξιοποιήσουν την Εκατονταετηρίδα και όλα δείχνουν, ότι το «παιχνίδι» αυτού του αιώνα θα είναι η τελευταία ευκαιρία του κόσμου να επιβιώσει. 

Τα τελευταία χρόνια οι Εκδόσεις Ψυχογιός έχουν φέρει στον ελληνικό χώρο μια πλούσια συλλογή βιβλίων Φαντασίας (ιδίως αυτά που έχουν αγαπηθεί από τους χρήστες του TikTok). Σε αυτή ακριβώς την κατηγορία υπάγεται και το “Lightlark”. Μέσα στις σελίδες του θα βρεις όλα τα στοιχεία ενός καλού YA fantasy βιβλίου: περιπέτεια, έντονες ανατροπές και ένας μαγικός κόσμος που εξελίσσεται όσο η ιστορία ξεδιπλώνεται. H πρωταγωνίστρια είναι μια νεαρή ηγέτιδα με ένα μεγάλο μυστικό. Σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους ηγέτες δεν κατέχει δυνάμεις, έτσι επιστρατεύει την ευφυία και την χρόνια πολεμική της εκπαίδευση για να επιβιώσει και να νικήσει στο παιχνίδι. Φυσικά, στο βιβλίο συναντάμε και ένα ακόμη πολύ γνωστό “trope”: κατα τη διάρκεια του παιχνιδιού η πρωταγωνίστρια βρίσκεται στον πυρήνα ενός ερωτικού τριγώνου, οι πρωταγωνιστές του οποίου δίνουν ξεχωριστή πνοή στο βιβλίο με τη χημεία τους.

Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όσους αγάπησαν την τριλογία «Αγκάθια και τριαντάφυλλα» αλλά και το «Κάραβαλ».

Διαβάστε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Lightlark, της Alex Aster

Μετάφραση: Πηνελόπη Τριάδα
Εκδόσεις Ψυχογιός
σελ. 480

Καθάρματα, του Patrick Radden Keefe

Αν πιστεύεις ότι τα nonfiction βιβλία είναι βαρετά, τότε δεν έχεις διαβάσει ακόμη την πιο πρόσφατη κυκλοφορία του Patrick Radden Keefe. Ο βραβευμένος Αμερικάνος αρθρογράφος, στο βιβλίο του «Καθάρματα» ερευνά και φέρνει στην επιφάνεια δώδεκα ξεχωριστές ιστορίες εγκλημάτων.

Πρόκειται για μια συλλογή από true crime άρθρα – κάθε ιστορία είναι μοναδική και το πλήθος θεμάτων που αγγίζει ο συγγραφέας είναι εκπληκτικό: ένας έμπορος όπλων, ένας λόρδος ναρκωτικών, μια δικηγόρος που υπερασπίζεται διαβόητους δολοφόνους, μια τράπεζα που δεν διστάζει να «ξεπλύνει» χρήμα, η ιστορία ενός διαβόητου Ιρλανδού μαφιόζου που ξεσκεπάστηκε από την ίδια του την αδερφή, η ιστορία του ανθρώπου που εξύψωσε τον Donald Trump από τηλεοπτική περσονα σε πλανητάρχη.

Ο Patrick Radden Keefe έχει ένα μοναδικό ταλέντο στο να ερευνάει προσωπικές ιστορίες ανθρώπων. Κάθε μία από αυτές θα σας συναρπάσει, καθώς – παρόλο που ειναι άκρως αληθινές- θυμίζουν όλες αυτοτελή επεισόδια σειράς μυστηρίου στο Netflix. Σημαντικότερο, όμως, είναι το γεγονός πως ο συγγραφέας καταφέρνει μέσα από το έργο του, να δημιουργήσει μια μελέτη για την ανθρώπινη ύπαρξη στο σύνολό της: για το έγκλημα, την τιμωρία, το καλό, το κακό, την ολισθηρότητα της ηθικής και τις ανθρώπινες επιλογές.

Διαβάστε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Καθάρματα, του Patrick Radden Keefe

Μετάφραση: Κωστής Πανσέληνος
Εκδόσεις Μεταίχμιο
σελ. 472

Mexican Gothic, της Silvia Moreno-Garcia

Οι κομψές τουαλέτες της Νοεμί και το άψογο κραγιόν της, ταιριάζουν περισσότερο σε κοκτέιλ πάρτι παρά σε ερασιτέχνη ντετέκτιβ. Όταν όμως λαμβάνει ένα απελπισμένο γράμμα από τη νιόπαντρη ξαδέλφη της, η οποία την εκλιπαρεί να τη σώσει από έναν μυστηριώδη κίνδυνο, είναι ολοφάνερο ότι πρέπει να αναλάβει δράση. Η πορεία της ομως δεν θα είναι εύκολη. Στο δρόμο της θα σταθούν ο απειλητικός και ταυτόχρονα σαγηνευτικός, σύζυγος της ξαδέλφης της, ο Βέρτζιλ Ντόιλ, ο υπέργηρος πατριάρχης της οικογένειας, ο Χάουαρντ -που φαίνεται συνεπαρμένος από τη Νοεμί- , αλλά και το ίδιο το σπίτι, το οποίο «εισβάλλει στον ύπνο της με όνειρα βουτηγμένα στο αίμα και την καταστροφή.

Μια ιστορία άκρως ατμοσφαιρική που σου δημιουργεί αίσθημα ανατριχίλας, ενώ η περιήγηση στο μυστηριώδες αρχοντικό της οικογένειας Ντόιλ αλλά και η γνωριμία με τα μέλη της προκαλεί αισθήματα τρόμου και αγωνίας. Ωστοσο, η πνευματώδης, τολμηρή πρωταγωνίστρια καταφέρνει να προσδώσει μια αίσθηση φρεσκάδας και ελπίδας στην κατά τα άλλα σκοτεινή ατμόσφαιρα του βιβλίου.

Τελικά, όμως, ανάμεσα στους καλογραμμένους χαρακτήρες και την ιστορία που χτίζεται αρμονικά σελίδα τη σελίδα, αυτό που ξχωρίζει είναι, ίσως, τα κοινωνικά σχόλια της συγγραφέως σχετικά με την αποικιοκρατία.

Διαβάστε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Mexican Gothic, της Silvia Moreno-Garcia

Μετάφραση: Έφη Τσιρώνη
Εκδόσεις Κλειδάριθμος
σελ. 408

Και δεν έμεινε κανένας, της Agatha Christie

Δέκα μεταξύ τους άγνωστοι άνθρωποι φτάνουν στην νήσο Soldier, έπειτα από πρόσκληση του μυστηριώδη ιδιοκτήτη της. Εκεί, σκοτεινά μυστικά του παρελθόντος τους θα αποκαλυφθούν και πριν το τέλος της πρώτης βραδιάς της διαμονής τους στην πολυτελή έπαυλη του νησιού, ένας απ’ αυτούς πέφτει νεκρός. Οι καλεσμένοι θα διαπιστώσουν με τρόμο ότι βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα νησί, με έναν δολοφόνο ανάμεσά τους και ότι όλοι αποτελούν το επόμενο πιθανό θύμα.

Μεταφρασμένο σε πενήντα γλώσσες και με πάνω από εκατό εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, το «Και δεν έμεινε κανένας» της Agatha Christie αποτελεί το μεγαλύτερο bestseller της αστυνομικής λογοτεχνίας διεθνώς και έχει αναδειχθεί ως το καλύτερο βιβλίο της συγγραφέως. Πρόκειται για ένα βιβλίο γεμάτο μυστήριο, ατμοσφαιρικό, ανατρεπτικό, που σε κερδίζει από την πρώτη σελίδα και σε κρατάει σε διαρκή αγωνία μέχρι τέλους.

Πρόκειται για το μακράν αγαπημένο μου μυθιστόρημα της  Agatha Christie. Εγγυημένη επιλογή για όποιον αναζητά ένα δεξιοτεχνικά στημένο θρίλερ αγωνίας με ιδιαίτερες πινελιές που θα προκαλέσουν τρόμο και αγωνία σε κάθε αναγνώστη.

Διαβάστε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Και δεν έμεινε κανένας, της Agatha Christie

Μετάφραση: Γιώργος Μπαρουξής
Εκδόσεις Ψυχογιός
σελ. 240

Crescent City No1: Ο οίκος της γης και του αίματος, της Sarah J. Maas

Έχοντας στο ιστορικό της τρεις πολυσυζητημένες σειρές φαντασίας, θα μπορούσαμε να πούμε με βεβαιότητα οτι η Sarah J. Maas αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στο χώρο της λογοτεχνίας του φανταστικού. Φέτος, είχα την ευκαιρία να διαβάσω την πιο πρόσφατη τριλογία της.

Η Μπράις Κουίνλαν εiχε την τέλεια νεανική ζωή. Περνούσε τις νύχτες της σε ατελείωτα πάρτυ χορεύοντας ασταμάτητα με ένα πλήθος από ξωτικά, φαύνους και  μεταλλαγμένους. Όλα όμως καταρρέουν, όταν γίνεται μάρτυρας στη δολοφονία των αγαπημένων της φίλων. Τα χρόνια κυλάνε, το τραγικό γεγονός, όμως, συνεχίζει να στοιχειώνει την Μπραις. Έτσι, όταν ξαφνικά φόνοι -που φέρουν το σημάδι του δολοφόνου των φίλων της-, αρχίζουν και μαστίζουν την πόλη, η Μπραις θα συνεργαστεί με έναν έκπτωτο άγγελο για να λύσει το μυστήριο και να αποδώσει δικαιοσύνη.

Το “Crescent City” της Sarah J. Maas είναι ένα γοητευτικό μυθιστόρημα που δένει τη φαντασία, το μυστήριο και το ρομάντζο. Η συγγραφέας μας ταξιδεύει σε μια μοναδική πόλη – όπου κι αν κοιτάξεις, η Crescent City είναι η «Νέα Υόρκη» των μαγικών πλασμάτων: άγγελοι, λυκάνθρωποι, ξωτικά, νύμφες, βρυκόλακες, μάγισσες ακόμη και μεταλλαγμένα είδη.

Την ίδια στιγμή, η πρωταγωνίστρια της Maas είναι ανεξάρτητη, ισχυρογνώμων και ατρόμητη, ενώ η πλοκή του βιβλίου είναι γρήγορη και τολμηρή. Μέσα από το “Crescent City No1: Ο οίκος της γης και του αίματος” μια πιο ώριμη και μοναδική πλευρά του συγγραφικού της ταλέντου ξεπροβάλλει.

Διαβάστε ένα απόσπασμα του βιβλίου εδώ.

Crescent City No1: Ο οίκος της γης και του αίματος, της Sarah J.

Μετάφραση: Νοέλα Ελιασά
Εκδόσεις Διόπτρα
σελ. 744

20
Μοιράσου το