Scroll Top

In a Cinemanner of Speaking

Η απίθανη ιστορία της επίσημης αφίσας για τον Πόλεμο των Άστρων

feature_img__i-apithani-istoria-tis-episimis-afisas-gia-ton-polemo-ton-astron
Σε έναν μακρινό γαλαξία, πριν από πάρα πολύ καιρό, ήταν δυο αδέρφια, ο Greg κι ο Tim Hildebrandt. Ολόκληρος ο κόσμος τους περιστρεφόταν γύρω από την επιστημονική φαντασία, την κλασσική λογοτεχνία, τα κόμικς και τα χαρούμενα pin-up κορίτσια της δεκαετίας του ‘50.

Η τέχνη τους ήταν εμβληματική και ταυτόχρονα πρωτοποριακή για την εποχή. Πολλά διαφημιστικά πρακτορεία τους ανέθεταν τη δημιουργία της επίσημης αφίσας για την παρουσίαση μεγάλων κινηματογραφικών παραγωγών. Οι πίνακες που ζωγράφισαν για τον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» συλλέγονταν από προσωπικότητες, όπως ο Michael Jackson κι ο Robin Williams.

The Fellowship of the Rings © Hildebrandt
At the Grey Havens © Hildebrandt
An Unexpected Party © Hildebrandt

Δεν είναι περίεργο λοιπόν, όταν το πρακτορείο Jon & Murray, μετά από μια επιτυχημένη συνεργασία τους το 1974, όπου και παρέδωσαν εντός 24 ωρών έναν πίνακα για την ταινία του Mel Brooks, “Young Frankenstein”, τους ζήτησε να επαναλάβουν ένα πρότζεκτ το 1977.

Young Frankenstein © Hildebrandt

Αυτή τη φορά, έπρεπε να ζωγραφίσουν σε διάστημα 4 ημερών την επίσημη αφίσα για την παραγωγή του George Lucas, “Star Wars, Episode IV: A New Hope”. Η πρόκληση έγινε αποδεκτή και τότε άρχισε ο αγώνας δρόμου για τα δύο αδέρφια, τα οποία έχοντας στα χέρια τους δέκα φωτογραφίες από την ταινία, θα ασχολούνταν ασταμάτητα με τη δημιουργία της αφίσας. Για τις επόμενες 4 ημέρες τα πινέλα δεν θα απομακρύνονταν ούτε για μία στιγμή από τα χέρια τους.

Στην πρώτη εκδοχή του έργου τα ανδροειδή R2-D2 και C-3PO δεν υπήρχαν στην αφίσα. Οι δημιουργοί επεσήμαναν στον καλλιτεχνικό διευθυντή πως εκείνο το σημείο ήταν άδειο και τον ρώτησαν, αν θα είχε αντίρρηση να συνυπάρχει μαζί με τον Luke Skywalker και την πριγκίπισσα Leia, ο τριχωτός Chewbacca. Ο George Lucas όμως ήταν αυτός που πρότεινε την ένταξη των ανδροειδών.

Star Wars Poster(1) © Hildebrandt

Δεν είχαν άλλη επιλογή, από το να τρέξουν αμέσως σε ένα κατάστημα για να αγοράσουν μινιατούρες, που θα χρησίμευαν ως εργαλεία αναφοράς κι έπειτα να πάνε κατευθείαν στο πρακτορείο για να τα ζωγραφίσουν επιτόπου, επειδή ο χρόνος τους λιγόστευε επικίνδυνα.

Αυτό ήταν το πρώτο έργο των αδερφών Hildebrandt, στο οποίο θα χρησιμοποιούσαν την οργανική χρωστική ουσία Dioxazine Violet αντί για το μαύρο χρώμα, η οποία προσέδωσε μεγαλύτερη ένταση και βάθος πεδίου στην απεικόνιση του διαστήματος. Η συγκεκριμένη χρωστική χαρακτηρίζεται για την ιδιαίτερη αντίστασή της σε όλες τις δύσκολες συνθήκες, γι'αυτό χρησιμοποιείται ευρέως σε εκτυπώσεις υψηλών προδιαγραφών, παρά το υψηλό της κόστος. 

Για το σχεδιασμό της πριγκίπισσας Leia, ο Greg έβαλε τη σύζυγό του να ποζάρει φορώντας ένα νυχτικό και τη φωτογράφισε σε ασπρόμαυρο polaroid προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα το σκίτσο. Ζήτησε επίσης από ένα φίλο του να φορέσει ένα παλιό σκισμένο λευκό μπουρνούζι και να ποζάρει κρατώντας ένα σφυρί στη θέση του φωτόσπαθου.

φωτογραφία αναφοράς για την Leia © Hildebrandt
φωτογραφία αναφοράς για τoν Luke © Hildebrandt

Οι φωτογραφίες ήταν έτοιμες, ο Darth Vader θα ήταν στο γενικό φόντο, η θέση των κεντρικών χαρακτήρων είχε προσδιοριστεί. Αυτό που έμενε λοιπόν, ήταν να ξεκινήσουν να ζωγραφίζουν την αφίσα, που έμελλε να γίνει μια από τις πιο εικονικές στην ιστορία του κινηματογράφου. Για 36 συνεχόμενες ώρες, ο Tim και ο Greg κοιμόντουσαν και ζωγράφιζαν εναλλάξ. 

προσχέδιο για την Leia © Hildebrandt

Η δουλειά όμως ήταν τεράστια κι έτσι λίγο πριν η διορία φτάσει στο τέλος της, τα δυο αδέρφια αποφάσισαν να μείνουν ξάγρυπνα για το επόμενο μισό του έργου, δουλεύοντας ο ένας δίπλα στον άλλο. Προστέθηκε στο χέρι της πριγκίπισσας το όπλο και στο υψωμένο χέρι του Luke το φωτόσπαθο με την μπλε λάμψη. Σιγά σιγά η τελική εικόνα άρχισε να παίρνει μορφή.

προσχέδιο για τον Luke © Hildebrandt

Ο George Lukas ήθελε η αφίσα να έχει στοιχεία βιβλίων κόμικ κι έτσι δόθηκαν στους χαρακτήρες ηρωικές διαστάσεις με ζωηρά χρώματα. Οι ηθοποιοί ήταν ακόμα άγνωστοι τότε κι έτσι ζητήθηκε να σχεδιαστούν όχι οι πραγματικοί, αλλά μια παραπλήσια εικόνα τους. 

Εκείνη την εποχή, οι καλλιτέχνες που επιφορτίζονταν με τη δημιουργία των επίσημων πόστερς συνήθως δεν αναφέρονταν πουθενά. Ο George Lukas όμως ήταν της άποψης πως το έργο τους έπρεπε να αναγνωρίζεται. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο οι αδερφοί Hildebrandt ζωγράφισαν εμφανώς το λογότυπό τους κι αργότερα, αφού το είδε κι ο Lukas, το ζωγράφισαν από πάνω αρκετά μεγαλύτερο.

υπογραφή(λεπτομέρεια από το τελικό πόστερ) © Hildebrandt

Η αφίσα παραδόθηκε στην ώρα της, η ταινία έγινε παγκόσμια επιτυχία κι ο γαλαξίας είχε σωθεί και είχε αποκτήσει έναν νέο ήρωα! 

Μπορείτε να δείτε όλα τα έργα των αδερφών Hildebrandt στον παρακάτω σύνδεσμο

http://www.spiderwebart.com

Star Wars Poster © Hildebrandt
Star Wars Poster © Hildebrandt
1
Μοιράσου το