"Ο κινηματογράφος είναι η πιο όμορφη απάτη στον κόσμο" - Jean-Luc Godard

επιλογή γλώσσας
choose language

Ταινιοθήκη Χριστίνα Μπότσου

Άφτερλωβ, του Στέργιου Πάσχου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Το «Άφτερλωβ» δεν είναι μία ταινία για την κρίση. Οι ήρωές της δεν ψάχνουν να βρουν «πώς φτάσαμε ως εδώ», δεν αναλύουν το προσφυγικό. Κάνουν, όμως, κάτι εξίσου σοβαρό. Προσπαθούν να καταλάβουν πώς δύο άνθρωποι παύουν να αγαπιούνται πια. Μακριά από κάθε διδακτισμό και σοβαροφάνεια, ο Πάσχος παραδίδει μία ταινία που είναι αυτό που είναι, ένα κυριακάτικο πρωινό με κοκτέιλ στην πισίνα.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Les Innocentes, της Anne Fontaine

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Πολωνία, 1945, στα απόνερα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένας κόσμος θαρρείς λουσμένος επί μονίμου βάσεως σε ένα παρατεταμένο σκοτάδι, σε μία νυχτιά που δεν λέει να ξημερώσει. Η φρίκη είναι ακόμη νωπή, το μούδιασμα κυριαρχεί. Όπως και η αμφιβολία για το αν μπορεί να φυτρώσει ξανά η (οποιαδήποτε) ελπίδα. Μία Γαλλίδα νοσοκόμα, ιδεολογικά προσηλωμένη στο κόκκινο, αλλά χωρίς την παραμικρή αρτηριοσκλήρυνση, παρεκκλίνει από το πρωτόκολλο της αποστολής της, όταν συγκινείται από ένα απρόσμενο κέλευσμα για βοήθεια.

Ταινιοθήκη Χριστίνα Μπότσου

Little Men, του Ira Sachs

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Το τυχαίο γεγονός του θανάτου ενός κατοίκου σε μια ήσυχη γειτονιά του Μπρούκλιν έρχεται να ταράξει τις ζωές της οικογένειάς του και των γειτόνων του. Τα παιδιά και ο εγγονός του, Jake, εκτός απ’ το σπίτι, κληρονομούν και τις ηθικές του υποχρεώσεις απέναντι στην ενοικιάστριά του που διατηρεί κατάστημα δίπλα από το σπίτι. Η κατάσταση περιπλέκεται όταν μια αναπάντεχη φιλία σχηματίζεται ανάμεσα στον Jake και τον γιο της ενοικιάστριας, τον Tony. Μία πρόταση για αύξηση του ενοικίου δυναμιτίζει τις σχέσεις των δύο οικογενειών, φέρνοντας τους «Μικρούς Κυρίους» στη δυσάρεστη θέση να αποφασίσουν: είναι η φιλία τους αρκετά δυνατή για να ξεπεράσει τις οικονομικές σχέσεις των οικογενειών τους; 

Cinema-Gazette Aureliano Buendia

Ο Thom Yorke γράφει τη μουσική για το remake του “Suspiria”!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Όπως σας είχαμε ενημερώσει εδώ και καιρό, το remake του θρυλικού “Suspiria” (1977), του Dario Argento βρίσκονταν εδώ και καιρό στα σκαριά, με τον Ιταλό Luca Guadagnino στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Τα γυρίσματα έχουν πλέον τελειώσει, η ταινία βρίσκεται στο στάδιο του post production και μία νέα πληροφορία που ήρθε στο φως της δημοσιότητας πριν από 2-3 μέρες, προκάλεσε ενθουσιασμό και ανυπομονησία στους αμέτρητους fans της ταινίας.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Personal Shopper, του Olivier Assayas

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ο Olivier Assayas συνεργάζεται για δεύτερη φορά με την Kristen Stewart, μετά το “Clouds of Sils Maria” (2014), σε μία ταινία που κέρδισε (εξ ημισείας με την υπέροχη “Graduation” του Cristian Mungiu) το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο περασμένο Φεστιβάλ των Καννών, αλλά έμεινε στην ιστορία ως η ταινία που εισέπραξε τα πιο έντονα γιουχαρίσματα εδώ και χρόνια στην Croisette. Το “Personal Shopper” συνιστά μία εξ ορισμού ακατάτακτη ταινία, όχι όμως επειδή καμία ταμπέλα δεν μπορεί να την χωρέσει, αλλά επειδή η ίδια αδυνατεί να βρει συνταγμένες, ταυτότητα και προσανατολισμό. 

Ταινιοθήκη Artcore

The Net (Geumul), του Kim Ki-duk

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Αυτή είναι η 21η (!) μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας ενός από τους αγαπημένους μου σκηνοθέτες όλων των εποχών! Κι αυτό μέσα σε 20 χρόνια καριέρας, στην οποία γύρισε κι ένα ντοκιμαντέρ! Από τις ταινίες του, οι 10 βρήκαν διανομή στη χώρα μας –εννοείται πως τις έχω δει όλες! 

Serial Killers Κώστας Σπάσης

Black Mirror: Μια μελλοντική δυστοπία… όχι τόσο μακρινή

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

To “Black Mirror” είναι μια βρετανική σειρά που πραγματεύεται διαφορετικά θέματα και με διαφορετικούς πρωταγωνιστές σε κάθε επεισόδιο. Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε αγοράστηκε από τη Netflix και σίγουρα δεν ανήκει στις «πολιτικά ορθές» σειρές που έχεις συνηθίσει να βλέπεις. Κοινό χαρακτηριστικό η επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία και την ψυχολογία μας. Όπως αναφέρει στην Guardian ο ιδιοφυής σεναριογραφός της σειράς Charlie Brooker: «Αν η τεχνολογία είναι φάρμακο -και πράγματι φαίνεται να είναι- τότε ποιες ακριβώς είναι οι παρενέργειές του;»

In a Cinemanner of Speaking Artcore

Katharine Hepburn: H Μεγάλη Αικατερίνη του αμερικανικού κινηματογράφου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Η Katharine Hepburn είναι μέχρι σήμερα η μοναδική ηθοποιός που έχει βραβευτεί τέσσερις φορές με Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Μία ηθοποιός που αποτέλεσε το πρότυπο της δυναμικής, ανεξάρτητης και ασυμβίβαστης γυναίκας σε μια εποχή που οι υπόλοιπες σταρ του Ηollywood πάλευαν να καθιερωθούν ως πρότυπα ομορφιάς και λάμψης. Η ίδια συνήθιζε να λέει στις συνεντεύξεις της ότι έζησε τη ζωή της σαν άνδρας και σίγουρα δεν έλεγε ψέμματα.

σελίδα page