Scroll Top

Άλλαι Τέχναι

Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία

feature_img__apo-ton-kami-ston-sartr-texni-kai-filosofia
Ο Δήμος Συκεών φιλοξενεί στο Μουσείο Προσφύγων την έκθεση φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με τίτλο «Από τον Καμύ στον Σαρτρ». Η εικαστική έκθεση παρουσιάζει έργα τελειόφοιτων σπουδαστών της σχολής, που προέκυψαν μέσα από τον δημιουργικό διάλογο με τα έργα «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Sartre και «Ο ξένος» του Camus, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της σχολής Χ. Σαββόπουλου. Η έκθεση αναδεικνύει τη βαθιά σχέση που συνδέει την τέχνη και τη φιλοσοφία.

Χαρακτηριστικό στοιχείο της έκθεσης αποτελεί ο χώρος όπου φιλοξενούνται τα έργα, καθώς βρίσκεται στα εξωτερικά όρια των τειχών της πόλης, σε μία οικία που είχε ανεγερθεί για τη φιλοξενία των προσφύγων που κατέφτασαν μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Πρόκειται για έναν χώρο που, αν και βρίσκεται εκτός του ιστορικού κέντρου της πόλης, προσφέρεται για πολιτιστικά δρώμενα, αφού είναι γοητευτικά αναπαλαιωμένος και άρτια εξοπλισμένος. 

Άποψη από τον χώρο της έκθεσης.

Τα έργα είναι στην πλειονότητά τους πίνακες ζωγραφικής (χωρίς να στερείται η έκθεση και γλυπτικών έργων, κατασκευών και video), παρουσιάζοντας περισσότερο θεματική παρά αισθητική συνοχή. Είναι έργα που πηγάζουν από την έκφραση του κάθε καλλιτέχνη και αποσκοπούν στην ανάδειξη ζητημάτων που απασχόλησαν τον καθένα προσωπικά, χωρίς να ακολουθούν αυστηρές οδηγίες και σκληρή ακαδημαϊκή προσέγγιση. Αυτό το στοιχείο είναι και από τα πιο σημαντικά της έκθεσης, καθώς μαρτυρά το υψηλό επίπεδο δημιουργικής αυτονομίας των φοιτητών καθώς και την ευελιξία που είχαν στον χειρισμό του ζητήματος. Κατά συνέπεια, ο θεατής απολαμβάνει μία έκθεση που, παρά το μικρό μέγεθος (περίπου 20 έργα), είναι πλούσια χάρη στην ποικιλομορφία που την χαρακτηρίζει.

Είσοδος και έργο της Στέλλας Βουτήρη, Turmoil, ύφασμα και πανί, διαστάσεις μεταβλητές, 2017

Στην έκθεση, ο θεατής βρίσκεται αντιμέτωπος με αυτές τις δημιουργίες και καλείται να αποκρυπτογραφήσει τα ζητήματα που θέλουν να αναδείξουν οι φοιτητές στο έργο των Camus και Sartre. Είναι ζητήματα που, δεκαετίες μετά, παραμένουν επίκαιρα, υπογραμμίζοντας τη σημασία των δύο διανοητών για τη σύγχρονη κοινωνία. Πιο συγκεκριμένα, τα έργα προσεγγίζουν εννοιολογικά ζητήματα όπως ο εγκλωβισμός, η απομόνωση και η αποδοχή (ή μη) του διαφορετικού, ενώ, ακροβατώντας μεταξύ λεπτών ορίων, επιδιώκουν να εντάξουν το εννοιολογικό υπόβαθρο στο πλαίσιο της σύγχρονης εικαστικής παραγωγής.

Άννα Κοντακτσίου, «Εγκλωβισμός», λάδι και κάρβουνο σε καμβά, 160 x 150 εκ., 2017

Η έκθεση έχει και τη θετική χροιά της συνεργασίας μεταξύ Α.Π.Θ. και δημοτικών φορέων, τονίζοντας τον πλέον ανοιχτό προσανατολισμό της Σχολής Καλών Τεχνών της Θεσσαλονίκης, που υπόσχεται νέες προοπτικές για δημιουργία και στο μέλλον.

Ελευθερία Τόλιου, «Βεγγέρα», λάδι σε καμβά, 120 x 100 εκ., 2016
Χρύσα Κωτούλα, Άτιτλο, γυάλινο βάζο, χαλίκι και θαλασσινό νερό, 2017
Πηνελόπη Ακριτίδου, Άτιτλο, λάδι σε καμβά, 180 x 120 εκ. 2017
Άποψη του εσωτερικού
Άποψη του εσωτερικού

Η έκθεση είναι επισκέψιμη μέχρι τις 11 Οκτωβρίου, καθημερινά από τις 12:00 έως και τις 18:00.

1
Μοιράσου το