Αρχείο Artcore artcore archive

Άρθρα :: Μάιος 2018 articles :: may 2018

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 2

εμφάνιση ανά σελίδα :

29.05
2018

Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα)
Μέσα στους αιώνες, οι καλλιτέχνες -ο καθένας με τον δικό του τρόπο και ύφος- μας άφησαν κληρονομιά πιστές εικόνες του εαυτού τους. Υπάρχει, ωστόσο, ένας καλλιτέχνης, ο Ιάπωνας Hananuma Masakichi, που δεν συμβιβάστηκε με τη συνηθισμένη ζωγραφική ή γλυπτική απόδοση του εαυτού του αλλά θέλησε να δωρίσει στο ομοίωμά του μέρη του ίδιου του σώματός του.
25.05
2018

Ο Αμερικανός συγγραφέας George Saunders στην Αθήνα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Αμερικανός συγγραφέας George Saunders στην Αθήνα)
Ο κορυφαίος Αμερικανός διηγηματογράφος, νικητής του The Man Booker Prize 2017 για το πρώτο του μυθιστόρημα «Λήθη και Λίνκολν», έρχεται στην Αθήνα για να συναντήσει τους αναγνώστες του, το Σάββατο 30 Ιουνίου στις 20:00 στο ΠΟΛΙΣ Art Café.
23.05
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Μετάξι, της Νεκταρίας Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μετάξι, της Νεκταρίας Ζαγοριανάκου-Μακρυδήμα)
Μικρά Ασία, 1880. Στην Κίο τον βάφτισαν Αρσένιο. Στη Λιόν τον φώναζαν Αρσέν. Στην Αλεξάνδρεια τον είπαν μέγα ράφτη. Στα μυστικά της τέχνης τον μύησε ο παππούς του, ο Πετρής.

Περί οράσεως και χρωμάτων. Πραγματεία 1816, του Arthur Schopenhauer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Περί οράσεως και χρωμάτων. Πραγματεία 1816, του Arthur Schopenhauer)
Με δυο λόγια, το «Περί οράσεως και χρωμάτων» του Arthur Schopenhauer [1788-1860] είναι μια επιστημονικών και φιλοσοφικών αξιώσεων μονογραφία γραμμένη απ’ τον αγαπημένο «χολερικό» φιλόσοφο των σαρκαστικών αφορισμών και των διεισδυτικών αποφθεγμάτων, η οποία μαρτυρεί τη συστηματική συγκρότηση της σκέψης και το εύρος των ενδιαφερόντων του.
18.05
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Τζάκομο Τζόις, του James Joyce

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Τζάκομο Τζόις, του James Joyce)
Η απόκρυφη ιστορία του Τζέιμς Τζόις στην Τεργέστη, αρχές του εικοστού αιώνα. Πριν από ακριβώς πενήντα χρόνια, τον Ιανουάριο του 1968, εκδόθηκε ένα άγνωστο ως τότε έργο του Τζέιμς Τζόις (1882-1941), το “Giacomo Joyce”. Θέμα του έργου, ο κρυφός έρωτας ενός καθηγητή αγγλικών, περσόνα του ίδιου του Τζόις, προς μια (ίσως και περισσότερες) μαθήτριά του στην Τεργέστη λίγο πριν τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
18.05
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Αληθινοί και ονειροπόλοι, του Γιάννη Γρηγοράκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Αληθινοί και ονειροπόλοι, του Γιάννη Γρηγοράκη)
Αν όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή, όπως είπε ο Σαίξπηρ, ποιος είναι, αλήθεια, ο σκηνοθέτης της ανθρώπινης μοίρας; Κι από πού μας παρατηρεί, από τα βάθη των ονείρων μας;
17.05
2018

Ava Gardner: Η διασημότητα μου έδωσε όσα δεν θέλησα ποτέ

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ava Gardner: Η διασημότητα μου έδωσε όσα δεν θέλησα ποτέ)
Σύμφωνα με τον Ernest Hemingway, ήταν το ομορφότερο πλάσμα στον πλανήτη. Ο Frank Sinatra έκανε απόπειρα αυτοκτονίας για εκείνη, ο εκκεντρικός μεγιστάνας Howard Hugh την παρακαλούσε να τον παντρευτεί. Έγινε κινηματογραφικό αστέρι χωρίς ποτέ να το θελήσει πραγματικά, απλώς συνέβη. Αγαπούσε το ποτό και το ξενύχτι, ήταν αθυρόστομη, ειλικρινής, άθεη και μανιώδης καπνίστρια. Η Ava Gardner έζησε όπως ήθελε, δίχως να μετανιώσει για τις επιλογές της και χωρίς να νοιαστεί για την καριέρα της, επιλέγοντας απλώς να περνάει καλά.
14.05
2018

Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη)
Την Πέμπτη 17 Μαΐου στις 19:00, εγκαινιάζεται στην γκαλερί Λόλα Νικολάου έκθεση του Έκτορα Μαυρίδη , με τίτλο ‘’Τhe Documentation of the Elemental’’. Ο Έκτορας Μαυρίδης, αποποιούμενος κάθε αισθητική συμβατότητα, ήδη, από το 1996, θέτει, ακόμα μια φορά, υπό αμφισβήτηση το σύστημα επικοινωνίας του έργου με τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
10.05
2018

Κυριάκος Αθανασιάδης: «Για αυτό διαβάζουμε: είμαστε όλοι κομμάτια των “θεών” και των μυθιστορηματικών ηρώων».

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Κυριάκος Αθανασιάδης: «Για αυτό διαβάζουμε: είμαστε όλοι κομμάτια των “θεών” και των μυθιστορηματικών ηρώων».)
«Γιατί αυτό που κινεί τον άνθρωπο είναι η ιστορία, όχι το πάθος ή η ανάγκη. Είναι η ιστορία. Ο άνθρωπος θέλει να ξέρει το τέλος. Να το δει να γράφεται. Γι΄αυτό γατζώνεται από τη ζωή. Γι’ αυτό συνεχίζει και μαραίνεται όταν δεν μπορεί να το κάνει. Όταν δεν μπορεί να μάθει τη συνέχεια, όταν μένει με τη μεγάλη, στέρφα απορία στα μάτια. [...] Οι καλές ιστορίες παίρνουν την πέτσα σου και σ’ την ανασηκώνουν. Φουντώνουν τις τρίχες στο σβέρκο σου. Και όταν τις ακούς, ή τις διαβάζεις, κρατάς επίτηδες το φως ανοιχτό για συντροφιά, ακόμα κι όταν σε κάνουν να γελάς πού και πού, ή ακόμα και όταν είναι ιστορίες αγάπης».
10.05
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Η Μπριτ-Μαρί ήταν εδώ, του Fredrik Backman

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η Μπριτ-Μαρί ήταν εδώ, του Fredrik Backman)
Η Μπριτ-Μαρί δεν αντέχει την ακαταστασία – ακόμη και ένα συρτάρι με ανακατεμένα μαχαιροπίρουνα μπορεί να την αποσυντονίσει εντελώς. Επίσης ξυπνάει κάθε μέρα την ίδια ώρα και τρώει το φαγητό της ακριβώς όταν πρέπει, γιατί έτσι κάνουν όλοι οι πολιτισμένοι άνθρωποι. Μια αστεία και εμψυχωτική ιστορία για την αγάπη, για τις δεύτερες ευκαιρίες και για τις σχέσεις που δημιουργούνται εκεί που δεν το περιμένεις, αποκαλύπτοντας ποιος πραγματικά είσαι και πόσα μπορείς να πετύχεις.
10.05
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Όχι τα λόγια, της Εύης Μαυρομμάτη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Όχι τα λόγια, της Εύης Μαυρομμάτη)
Από τις εκδόσεις Ροές και στη σειρά «Ποίηση» κυκλοφόρησε το βιβλίο της Εύης Μαυρομμάτη με τίτλο «Όχι τα λόγια». Τα 34 ποιήματα της συλλογής λειτουργούν σαν τα κομμάτια ενός παζλ. Τα γεγονότα σπάνε και συναρμολογούνται ξανά από χέρι ενήλικο ή παιδικό. Ή κι απ’ τα δυο μαζί συγχρόνως.
08.05
2018

Mr & Mme Adelman, του Nicolas Bedos

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Mr & Mme Adelman, του Nicolas Bedos)
Μετά τον θάνατο του διάσημου συγγραφέα Βικτόρ Αντελμάν, ένας δημοσιογράφος επισκέπτεται τη χήρα του, τη Σάρα Αντελμάν, με την ελπίδα να της αποσπάσει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες της κοινής, συζυγικής τους ζωής. Ήταν πίσω στο 1971, τότε που η Σάρα συνάντησε για πρώτη φορά τον Βικτόρ και στη συνέχεια έγινε η μούσα του. Αγάπησε με πάθος τόσο τον ίδιο όσο και τη δουλειά του – και παρά τις ενστάσεις των μελλοντικών της πεθερικών, οι δυο τους τελικά παντρεύτηκαν. Δεν θα ήταν ο ευκολότερος των γάμων ετούτος, κι ας κράτησε (με ένα μικρό διάλειμμα) σχεδόν 45 χρόνια.

Artcore magazine's footer