Αρχείο Artcore artcore archive

Άρθρα :: Ιούνιος 2017 articles :: june 2017

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 7

εμφάνιση ανά σελίδα :

29.06
2017

Thursday Trivia #61

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Thursday Trivia #61)
Η αγαπητή σε πολλούς ταινία -και κορυφαία στη βαθμολογία του IMDB- "The Shaswshank Redemption" κυκλοφόρησε το μακρινό 1994 στην Ελλάδα με τον τίτλο «Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ». Η μετάφραση αυτή έμελλε να περάσει στους κύκλους των σινεφίλ ως μία από τις πιο αποτυχημένες ever, ενώ κατηγορούν τον μεταφραστή ότι -κατά κάποιον τρόπο- κάνει και spoiler… 
29.06
2017

Μεταξία Κράλλη: «Η ενσωμάτωση του ιστορικού και του μεγάλου μέσα στο καθημερινό και το μικρό είναι ένα στοίχημα»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μεταξία Κράλλη: «Η ενσωμάτωση του ιστορικού και του μεγάλου μέσα στο καθημερινό και το μικρό είναι ένα στοίχημα»)
Το «Κάποτε στη Σαλονίκη» είναι το πρώτο ιστορικό μυθιστόρημα με την υπογραφή της Μεταξίας Κράλλη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, η πρώτη φορά που η συγγραφέας αποφασίζει να καταπιαστεί με ιστορικά γεγονότα που στο μυθιστόρημά της εξυφαίνουν το αφηγηματικό τοπίο στο οποίο διαδραματίζονται οι ζωές των ηρώων της. Η Χριστίνα, ο Αλμπέρτο, ο Μπενίκο και η Νινόν είναι οι τέσσερις πρωταγωνιστές της ιστορίας, τέσσερις νέοι άνθρωποι που τυχαίνει να μεγαλώσουν, να συναντηθούν, να ερωτευθούν στη Θεσσαλονίκη του Μεσοπολέμου, σε μία πόλη όπου προσπαθούν να συνυπάρξουν εβραίοι, πρόσφυγες και ντόπιοι χριστιανοί, και να βρεθούν στη δίνη του Β΄Π.Π., όπου ξεκληρίστηκε περίπου το 96% της εβραϊκής κοινότητας της πόλης, που πριν το 1940 αριθμούσε περίπου 50.000 άτομα. Μιλήσαμε με τη Μεταξία Κράλλη για το «Κάποτε στη Σαλονίκη», για «ένα βιβλίο για μία πόλη, δύο κοινότητες και τους ανθρώπους που βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και την Ιστορία».
29.06
2017

“There are No Waves, only the ocean”: Μια γνωριμία με τους κυριότερους μουσικούς εκφραστές της No Wave σκηνής (Μέρος B)

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (“There are No Waves, only the ocean”: Μια γνωριμία με τους κυριότερους μουσικούς εκφραστές της No Wave σκηνής (Μέρος B))
Ο όρος “No Wave” σημαίνει τίποτα και τα πάντα. Κενός συγκεκριμένου νοήματος, το No Wave υποδηλώνει την άρνηση, τον αποτροπιασμό, την απόρριψη και την ανάγκη για εύρεση νέων, ριζοσπαστικών φορμών έκφρασης αλλά και αυτοολοκλήρωσης. Με σχετικά μικρή διάρκεια ζωής, το No Wave κίνημα χαρακτήρισε ένα μεγάλο αριθμό μουσικών, εικαστικών, κινηματογραφιστών και διαφόρων άλλων καλλιτεχνών, που η κοσμοθεωρία και η καλλιτεχνική τους αντίληψη επαναπροσδιόρισαν την Avant Garde σκηνή της Νέας Υόρκης, θέτοντας νέα θεμέλια και δεδομένα για τη μετέπειτα πορεία της underground κουλτούρας της μητρόπολης. Αν και το No Wave έχει ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα επιρροής, το παρόν άρθρο θα περιοριστεί στο μουσικό κομμάτι του κινήματος, εξετάζοντας τους κυριότερους εκφραστές του, τις επιρροές τους αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο που συνέβαλε στη δημιουργία του. 
28.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Μας συνέλαβαν!, του Can Dündar

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μας συνέλαβαν!, του Can Dündar)
Η τόλμη και η αποφασιστικότητα ανέδειξαν τον Can Dündar σε αντίπαλο δέος του Ερντογάν και σε εκπρόσωπο της δημοκρατικής Τουρκίας. Εξαιτίας των αποκαλύψεων σχετικά με την παράδοση όπλων από τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες στη Συρία, ο αρχισυντάκτης της αντιπολιτευόμενης εφημερίδας Τζουμχουριέτ κινδυνεύει ακόμα και τώρα με στέρηση της προσωπικής του ελευθερίας. Το «Μας συνέλαβαν!» είναι το χρονικό της φυλάκισής του. Ο Ντουντάρ περιγράφει τι σημαίνει να είσαι στη σημερινή Τουρκία δημοσιογράφος, ενώ παραμένεις πιστός στις αρχές σου. 
28.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Χρονικό ενός τελευταίου καλοκαιριού, της Yasmine El Rashidi

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Χρονικό ενός τελευταίου καλοκαιριού, της Yasmine El Rashidi)
Κάιρο, 1984, ένα ζεστό καλοκαίρι. Ένα μικρό κορίτσι μεγαλώνει στην οικογενειακή έπαυλη. Παράπονό της η απουσία του Πατέρα και η αποστασιοποιημένη αυστηρότητα της Μητέρας. Οι μέρες της περνούν στη σιωπή: κοιτάζει τον ήρεμο Νείλο από το παράθυρό της, παρακολουθεί χωρίς ήχο τα τρία μη απαγορευμένα κανάλια, πλάθει με τη φαντασία της τις ζωές των άλλων. 
28.06
2017

Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του συλλόγου Α.Τ.ΟΜΑ είναι γεγονός!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το 4ο Πολιτιστικό Φεστιβάλ του συλλόγου Α.Τ.ΟΜΑ είναι γεγονός!)
Μετά από τρία πετυχημένα φεστιβάλ και έχοντας εξοπλιστεί με την εμπειρία που απέκτησε σε αυτά, στις 7, 8 και 9 Ιουλίου ο σύλλογος Α.Τ.ΟΜΑ σας προσκαλεί στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό ΜΑΡΚΟ, στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας, όπου για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά θα διεξαχθεί ένα Πολιτιστικό Φεστιβάλ, με ιδιαίτερο χρώμα, διαφοροποιημένο από τα συνηθισμένα του είδους, που συνδυάζει ποικίλα καλλιτεχνικά δρώμενα, με στόχο να καλύψει διαφορετικά είδη τεχνών και να ψυχαγωγήσει κάθε πιθανή ομάδα θεατών και παρευρισκομένων.
27.06
2017

No New York! Μία περιήγηση στη No Wave σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 και στις αρχές του ’80 (Μέρος Α)

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (No New York! Μία περιήγηση στη No Wave σκηνή της Νέας Υόρκης στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 και στις αρχές του ’80 (Μέρος Α))
Ο όρος “No Wave” σημαίνει τίποτα και τα πάντα. Κενός συγκεκριμένου νοήματος, το No Wave υποδηλώνει την άρνηση, τον αποτροπιασμό, την απόρριψη και την ανάγκη για εύρεση νέων, ριζοσπαστικών φορμών έκφρασης αλλά και αυτοολοκλήρωσης. Με σχετικά μικρή διάρκεια ζωής, το No Wave κίνημα χαρακτήρισε ένα μεγάλο αριθμό μουσικών, εικαστικών, κινηματογραφιστών και διαφόρων άλλων καλλιτεχνών, που η κοσμοθεωρία και η καλλιτεχνική τους αντίληψη επαναπροσδιόρισαν την Avant Garde (1) σκηνή της Νέας Υόρκης, θέτοντας νέα θεμέλια και δεδομένα για τη μετέπειτα πορεία της underground κουλτούρας της μητρόπολης. Αν και το No Wave έχει ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα επιρροής, το παρόν άρθρο θα περιοριστεί στο μουσικό κομμάτι του κινήματος, εξετάζοντας τους κυριότερους εκφραστές του, τις επιρροές τους αλλά και το κοινωνικό πλαίσιο που συνέβαλε στη δημιουργία του. 
27.06
2017

A Short Film About Love, του Krzysztof Kieślowski

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (A Short Film About Love, του Krzysztof Kieślowski)
Το 1988, ο Krzysztof Kieślowski αναλαμβάνει να γυρίσει δέκα ωριαίες τηλεταινίες για λογαριασμό της πολωνικής τηλεόρασης. Στο πλευρό του έχει τους συνεργάτες που θα τον συντροφεύσουν σε όλη του την καριέρα, τον Krzysztof Piesiewicz στο σενάριο και τον Zbigniew Preisner στο μουσικό score. 

Artcore magazine's footer