Μονέ, Ντισάμπ, αδερφές Μπροντέ, Βιρτζίνια Γουλφ. Πέρα από τη συγγένεια της ευφυΐας τους, οι παραπάνω έχουν ακόμη ένα κοινό: Έχουν συγκριθεί με την διάσημη τηλεπερσόνα Kim Kardashian. Η αφορμή: το φωτογραφικό της λεύκωμα που κυκλοφόρησε με τον αφοπλιστικό τίτλο “Selfish”…
Στον αριθμό 86 της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, στο ρεύμα προς Καλλιμάρμαρο, βρίσκεται το κτίριο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Όπως (είμαι βέβαιος) το 95% των Αθηναίων, έτσι κι εγώ δεν είχα ιδέα τι ακριβώς είναι αυτός ο χώρος απέναντι από το Παγκράτι, μέχρι που μερικά χρόνια πριν συνόδευσα μια φίλη μπαλαρίνα στις εξετάσεις που θα έδινε εκεί. Από τη μεριά του πολυσύχναστου δρόμου, υπάρχει αυτή η σεμνή προτομή, ενός ανθρώπου που ελάχιστοι παρατηρούν και ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν. Ενός από τους σημαντικότερους μαέστρους της σύγχρονης ιστορίας.
Φωτογραφία από Τάσος Νικολακόπουλος από Artcore group on Flickr
Ο Βρετανός μηχανικός αεροσκαφών Mervyn Joseph Pius O'Gorman ήταν από τους πρωτοπόρους της έγχρωμης φωτογραφίας. Το 1913 φωτογράφισε την κόρη του και στη συνέχεια χρησιμοποίησε την τεχνική Autochrome προκειμένου να εμφανίσει τις φωτογραφίες του. Η παραπάνω τεχνική χρωματισμού είχε πατενταριστεί από το 1903 και ήταν η πρώτη τετραχρωμική παλέτα που χρησιμοποιήθηκε ποτέ.
Σύμφωνα με έρευνα του NOP World Culture Score Index που έγινε σε 30.000 κατοίκους από 30 χώρες (Δεκέμβριος 2004 – Φεβρουάριος 2005), οι Ινδοί ανακηρύσσονται πρώτοι στο διάβασμα με μέσο όρο 10.7 ώρες ανά εβδομάδα. Ακολουθούν η Ταϋλάνδη με 9.4, η Κίνα με 8, η Ρωσία με 7.1 και η Αυστραλία με 6.3 ώρες ανά εβδομάδα.
Φωτογραφία από Διονύσης Μεταξάς από artcore group στο flickr
Η Φωτογραφική Ομάδα METAPolis σας προσκαλεί την Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας “Truth and Lies”, μία μελέτη πάνω στο ανθρώπινο σώμα και την καθημερινότητα, όπως είναι ή όπως το βλέπουμε εμείς, ανάλογα με την στιγμή, την οπτική γωνία, τα συναισθήματα, την πρόθεση, την εμπλοκή μας και τα όρια των σχέσεων που αναπτύσσουμε.
SPOILER ALERT: Τρία επεισόδια έμειναν για το τέλος της 5ης σεζόν. Μέχρι στιγμής η σειρά δεν πατάει καθόλου καλά στα πόδια της. Παρακολουθούμε λανθασμένες αποφάσεις, αδύναμα storylines και προκλητικές, άνευ ουσίας σκηνές. Το επεισόδιο 7 συνέχισε σε αυτό το μοτίβο, με εξαίρεση τα γεγονότα του Κινγκς Λάντινγκ.
Φωτογραφία από Pat Greenhouse - Globe Staff
Μυθιστορηματικά σκηνικά σαν τα νωχελικά μονοπάτια που περιδιάβαινε ο δικηγόρος Κλεμένς, δίπλα από τα κανάλια του Άμστερνταμ, στην «Πτώση» του Αλμπέρ Καμύ. Εικόνες, άλλοτε βγαλμένες από τα μπαράκια και τα σοκάκια της Νέας Ορλεάνης που πλημμύριζαν απο τις νότες της τζαζ και μπλούζ μουσικής, καθώς μπεκρόπινε ο Τσάρλς Μπουκόφσκι και άλλοτε βγαλμένες από τις γέφυρες της Αγίας Πετρούπολης, τις οποίες διέσχιζε ο φοιτητής Ρασκόλνικοφ στο αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι, «Έγκλημα και Τιμωρία». Φιγούρες που χάνονται στην αχλή του χρόνου και μαζί με αυτές και τα αισθήματα μας.
26.05
2015
-
Στήλη: Επί Σκηνής \ On Stage-Gazette
-
Αρθρογράφος: Artcore
Δύο εβδομάδες γεμάτες από εργαστήρια Σύγχρονου Χορού, Χορογραφίας, Κλασικού Μπαλέτου, Αυτοσχεδιασμού, Διαλογισμού, Αφρικάνικου Χορού, Αρχαίου Δράματος, Παραδοσιακών Χορών, Capoeira, Voicing, Yoga, Butoh και Stretching. Παράλληλα, δύο εβδομάδες γεμάτες βραδιές συναντήσεων, παρουσιάσεων και προβολών, ανοιχτών αυτοσχεδιασμών και παραστάσεων.
Φωτογραφία από MOHD RASFAN-AFP-Getty Images
Είναι δύσκολο να φανταστούμε ένα sequel μετά από τριάντα χρόνια, και μάλιστα ένα επιτυχημένο, που δεν περιορίζεται στην αντιγραφή του εαυτού του, αλλά στον εκσυγχρονισμό και την κόμιση νέων ιδεών που πλαισιώνουν τη διατήρηση της φυσιογνωμίας ενός franchise. Ο ελληνικής καταγωγής Αυστραλός George Miller αντεπεξέρχεται επιτυχώς στην πρόκληση που ο ίδιος έθεσε στον εαυτό του, επιστρέφοντας μετά από πολλά εμπόδια σε μια τέταρτη ταινία στο σύμπαν του Mad Max. Πρόκειται για τον κόσμο εκείνον για τον οποίο θα μπορούσαμε να πούμε ότι επινοήθηκε ο όρος «μετα-αποκαλυπτικό ντίζελπανκ».
Ο Réhahn Croquevielle ψάχνει αυτό το κάτι παραπάνω από την απλή σύσπαση των μυών του προσώπου που υποδηλώνουν το χαμόγελο. Εστιάζει στις λεπτομέρειες που του δίνουν σημασία ― στις ρυτίδες γύρω από τα μάτια που πέρα από την φτώχεια ή την ηλικία είναι οι εικόνες που αποκαλύπτουν πώς το πέρασμα της ζωής άφησε τα σημάδια του στο σώμα.
Φωτογραφία από ALAIN JULIEN-AFP-Getty Images