Αρχείο Artcore artcore archive

Άρθρα :: 3931 articles :: 3931

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 132

εμφάνιση ανά σελίδα :

14.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Χαμένο προφίλ, του Hugues Pagan

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Χαμένο προφίλ, του Hugues Pagan)
Παραμονή Πρωτοχρονιάς, σε μια πόλη της γαλλικής επαρχίας. Ένας αστυνομικός, ο οποίος βρίσκεται στα ίχνη μιας νεαρής γυναίκας που καταζητείται, δέχεται ένοπλη επίθεση. Την υπόθεση αναλαμβάνει ο Σνεντέρ, επικεφαλής του τμήματος δίωξης του εγκλήματος. Τα πράγματα, όμως, παίρνουν άσχημη τροπή. Η νεαρή γυναίκα είναι κόρη του κυρίου Τομ, του ανθρώπου που κινεί τα νήματα στη ζωή της πόλης. Ο κύριος Τομ και ο Σνεντέρ, ωστόσο, συνδέονται με περίπλοκους δεσμούς…

Το δάκρυ της μάντισσας, της Γιώτας Γιουβέλη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το δάκρυ της μάντισσας, της Γιώτας Γιουβέλη)
H Γιώτα Γουβέλη, μετά το γοτθικό μυθιστόρημα «Ματωμένα εντελβάις», έρχεται και πάλι στο προσκήνιο, χαρίζοντάς μας ένα μυθιστόρημα εποχής, που διαδραματίζεται στα μέσα του 19ου αιώνα. Πτυχές από τη ζωή του Όθωνα και της Αμαλίας παρουσιάζονται στην υπόθεση του βιβλίου, σε ένα περιβάλλον όπου οι κόσμοι της μεγαλούπολης και του χωριού συγκρούονται.

Η Γιορτή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου – FIN

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η Γιορτή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου – FIN)
Μετά από ένα δεκαήμερο τρεξίματος και εναγώνιας προσμονής σε ουρές εισιτηρίων ύστερα από μιάμιση εβδομάδα που η πόλη της Θεσσαλονίκης έδειχνε πιο όμορφη και λίγο ψηλότερη κατά Σεφέρη, γεμάτη με ταινίες, εκθέσεις, συζητήσεις, workshops και καφέδες (κυρίως καφέδες), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, η λαμπρότερη σινεφιλική γιορτή της χώρας έριξε την αυλαία του το βράδυ της Κυριακής. Σε μια ζεστή και κατάμεστη από κόσμο αίθουσα, στο ιστορικό ΟΛΥΜΠΙΟΝ της Αριστοτέλους, η τρέλα του σινεμά έκλεισε υπό τη συνοδεία του «Jojo Rabbit» του Νεοζηλανδού Taika Waititi, απευθείας από τις προβολές του στο Τορόντο. Κι ήρθε λοιπόν η ώρα της καταμέτρησης και του απολογισμού. Να δούμε τι έμεινε, τι βραβεύτηκε, τι αποκομίσαμε.

The Lighthouse, του Robert Eggers

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (The Lighthouse, του Robert Eggers)
Μια εφιαλτική και παγωμένη δαγκεροτυπία της ανθρώπινης κατάστασης. Ή αν ο «Επαναστατημένος Άνθρωπος» του Camus ήταν ταινία, θα μπορούσε να ήταν ο «φάρος», στην ίδια την καρδιά του κλασικού κινηματογράφου.
08.11
2019

Δέσποινα Κανελλοπούλου: «”Η σιωπή των κοριτσιών” είναι η ιστορία των καθημερινών, βουβών ηρωίδων που δεν κατάφεραν να περάσουν στη σφαίρα του μύθου»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Δέσποινα Κανελλοπούλου: «”Η σιωπή των κοριτσιών” είναι η ιστορία των καθημερινών, βουβών ηρωίδων που δεν κατάφεραν να περάσουν στη σφαίρα του μύθου»)
Όταν ένα μυθιστόρημα σου γεννάει την ανάγκη να ξαναπιάσεις στα χέρια σου, ύστερα από πολλά χρόνια, την Ιλιάδα, για να ξανασυναντηθείς με έναν ήρωα που είχες από χρόνια ξεχασμένο, να τον αντικρύσεις με άλλη, πιο ώριμη ματιά, και να τον αγαπήσεις, ίσως για πρώτη φορά, τότε, ο συγγραφέας του -στη συγκεκριμένη περίπτωση η Pat Barker- έχει επάξια κερδίσει το στοίχημα που, ίσως, έβαλε με τον εαυτό της και το αναγνωστικό κοινό, αποφασίζοντας να καταπιαστεί με ένα από τα πιο διαχρονικά έργα της ανθρώπινης ιστορίας. 
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Μεγάλος αδερφός, του Mahir Guven

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μεγάλος αδερφός, του Mahir Guven)
Από τις εκδόσεις Ίκαρος κυκλοφορεί το βιβλίο του Mahir Guven, «Μεγάλος αδερφός», σε μετάφραση της Λίζυ Τσιριμώκου. Ο «Μεγάλος αδερφός» τιμήθηκε με το βραβείο Goncourt πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα 2018 – το μεγαλύτερο λογοτεχνικό βραβείο της Γαλλίας-απέσπασε το 2018 τα βραβεία Première και Régine Deforges, και βρέθηκε στη μακρά λίστα του βραβείου Médicis 2017.
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Αναμνήσεις ενός μολυβένιου στρατιώτη, του Γιώργου Θ. Μαυρογορδάτου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Αναμνήσεις ενός μολυβένιου στρατιώτη, του Γιώργου Θ. Μαυρογορδάτου)
«Όταν ήμουν παιδί, ένα από τα αγαπημένα μου παραμύθια ήταν "Ο μολυβένιος στρατιώτης" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Μπορώ τώρα να εξηγήσω την ταύτισή μου με τον μολυβένιο ήρωα του παραμυθιού...». 
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Οι ρετσίνες του βασιλιά, του Ισίδωρου Ζουργού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Οι ρετσίνες του βασιλιά, του Ισίδωρου Ζουργού)
Κάποιο απόγευμα του φθινοπώρου, ένας ηλικιωμένος άντρας κάνει την εμφάνισή του στο χωριό. Μερικοί τον αναγνωρίζουν και ισχυρίζονται πως τον είχαν δει τον προηγούμενο χειμώνα να επιθεωρεί τις εργασίες στον πύργο, αυτόν που στέκεται στο τέρμα της μεγάλης ανηφόρας. Βρισκόμαστε στην Ελλάδα στην εποχή της κρίσης, της ανεργίας και της νεανικής μετανάστευσης. Ο άντρας εγκαθίσταται στον πύργο, ένα εμβληματικό αρχοντικό, πατρικό της γυναίκας του που έχει πεθάνει. Ο Λεόντιος Έξαρχος είναι ένας καλοβαλμένος αστός που έχει υπερβεί την έβδομη δεκαετία της ζωής του, εύρωστος επιχειρηματίας με πλούτο εμπειριών, έχει ταξιδέψει σε κάθε γωνιά της γης και έχει συναναστραφεί ανθρώπους με ισχύ.
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Το Λούνα Παρκ στο ιερό βουνό, της Σώτης Τριανταφύλλου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το Λούνα Παρκ στο ιερό βουνό, της Σώτης Τριανταφύλλου)
Τιφλίδα, δεκαετία του 1980. Η Ιρίνα Νόζατζε, κόρη εργάτη σαπωνοποιίας, δημοσιογράφος στην εφημερίδα Χρονικά της Σοβιετικής Γεωργίας, περνάει τις μέρες της αντιγράφοντας δελτία για την αγροτική παραγωγή και τα επιστημονικά επιτεύγματα της σοσια­λιστικής δημοκρατίας. Τίποτα δεν συμβαίνει.
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Η Τριλογία της Διασποράς 1 - Οι κόρες του νερού, της Φιλομήλα Λαπατά

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η Τριλογία της Διασποράς 1 - Οι κόρες του νερού, της Φιλομήλα Λαπατά)
Ελληνισμός της διασποράς, 1791-1913. Βραΐλα, Βιέννη, Κωνσταντινούπολη, Αμβέρσα. Με φόντο την πλούσια τοιχογραφία μιας εποχής χωρίς επιστροφή και με άξονα τις συνέπειες που επέφεραν στη φύση και τη ζωή των ανθρώπων δυο μεγάλες οικολογικές καταστροφές στον ποταμό Δούναβη, τέσσερις Ελληνίδες, ...
06.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Η μητέρα, της Γκράτσια Ντελέντα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η μητέρα, της Γκράτσια Ντελέντα)
Σε έναν τόπο πλούσιο σε παραδόσεις, όπου οι άνθρωποι δεν παύουν να διαπνέονται από αυστηρότατες ηθικές αρχές, υπάρχουν σχέσεις που θεωρούνται ανάρμοστες, ακόλαστες, σχεδόν διαβολικές. Η Μαρία Μανταλένα παρακολουθεί έντρομη, με αδιάκοπη αγωνία, την εξέλιξη των συναισθημάτων που παρασέρνουν την ψυχή του γιου της Πάουλο, του νεαρού καθολικού ιερέα σε μια μικρή κοινότητα της Σαρδηνίας, στο φανταστικό χωριό Άαρ. Η μητέρα, λοιπόν, προσπαθεί απεγνωσμένα να τον απομακρύνει από το κακό που η ίδια βλέπει να τον απειλεί, δηλαδή τον δυνάμει ολέθριο έρωτά του για την Ανιέζε, ενόσω ακριβώς ο Πάουλο διχάζεται και παλεύει μεταξύ ενοχής και επιθυμίας, πίστης και αμαρτίας.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Μακριά από το ποτάμι, του Δημήτρη Πετσετίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μακριά από το ποτάμι, του Δημήτρη Πετσετίδη)
Ένας σπουδαίος συγγραφέας στο κύκνειο άσμα του. Στην τελευταία αυτή συλλογή του ο Δημήτρης Πετσετίδης προσεγγίζει με ευαισθησία και ανθρωπιά ατομικά και συλλογικά τραύματα της Κατοχής, του Εμφυλίου αλλά και της Χούντας. Προσωπικά βιώματα, μνήμες που ξεκινούν από τα παιδικά ακόμη χρόνια, γίνονται επεισόδια ενός μεγάλου δράματος. Το «Μακριά από το ποτάμι» είναι η μυθοπλασία της μνήμης. Ένα βιβλίο για την αγριότητα και τον παραλογισμό μιας εποχής που στοίχειωσε ανεπανόρθωτα την ελληνική κοινωνία και τις γενιές που ακολούθησαν.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Καπνός ήταν..., της Έλλης Λαμπρίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Καπνός ήταν..., της Έλλης Λαμπρίδη)
Στη νουβέλα της Έλλης Λαμπρίδη «Καπνός ήταν…» περιγράφεται η γνωριμία της με τον Νίκο Καζαντζάκη το 1918 στη Ζυρίχη, η αρχή και η εξέλιξη του αισθηματικού τους δεσμού και οι περιηγήσεις τους σε διάφορα μέρη της Ελβετίας μέχρι τον αποχωρισμό τους.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: 1983, του Χριστόφορου Κασδάγλη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: 1983, του Χριστόφορου Κασδάγλη)
Ο Βλαδίμηρος Δημητριάδης, ο πρωταγωνιστής του «Σπλιτ!», επιστρέφει στα είκοσί του χρόνια, στο 1983, «τότε που άρχισαν όλα». Διωγμένος από το σπίτι, συμμετέχει στην κατάληψη της σχολής του, ζει αμλετικά διλήμματα, τζογάρει, συλλαμβάνεται, ερωτεύεται, προσπαθεί να λύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα. Όλ’ αυτά λίγο πριν από την έλευση του οργουελικού 1984.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Θέα Ακρόπολη, της Λουκίας Δέρβη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Θέα Ακρόπολη, της Λουκίας Δέρβη)
Μια χορογραφία ενός πλήθους επώνυμων πελατών και ανώνυμων υπαλλήλων ζωντανεύει την ατμόσφαιρα του πιο εμβληματικού ξενοδοχείου της πλατείας Συντάγματος.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Ροκ Σταρ, του Στέφανου Τσιτσόπουλου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ροκ Σταρ, του Στέφανου Τσιτσόπουλου)
Μια autofiction μαρτυρία, ένα ημερολόγιο από μίλια τρελών νυχτερινών πτήσεων που ξεκινούν από τη Θράκη, τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, καταλήγοντας στη Νέα Υόρκη του συγγραφέα-μυστήριο Τζέι Ντι Σάλιντζερ.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Το φτυάρι, της Lize Spit

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το φτυάρι, της Lize Spit)
Ένα υβρίδιο μυθιστορήματος ενηλικίωσης, θρίλερ μυστηρίου και μαύρης κωμωδίας – ένα λογοτεχνικό ντεμπούτο που μεταφράστηκε σε όλη την Ευρώπη. Τι θα γινόταν αν µπορούσες να εκδικηθείς ένα ολόκληρο χωριό;
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Η ανθρώπινη μοίρα, του Andre Malraux

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η ανθρώπινη μοίρα, του Andre Malraux)
Το τιμημένο με βραβείο Goncourt αριστουργηματικό μυθιστόρημα για τα μεγάλα προβλήματα που βασανίζουν τη συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου: ηθική και πολιτική ενώπιον ζωής και θανάτου.
05.11
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Δεσμοί αίματος, του Stuart Neville

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Δεσμοί αίματος, του Stuart Neville)
Η συνέχεια του μπεστ σέλερ «Πέπλο σιωπής» – μυθιστόρημα του κύκλου του Μπέλφαστ. Αστυνομικό μυθιστόρημα της χρονιάς (2015) σύμφωνα με τους New York Times, τους Los Angeles Times, τους Irish Times.

Οι υπολήψεις, του Juan Gabriel Vásquez

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι υπολήψεις, του Juan Gabriel Vásquez)
«Ένα βιβλίο που προσεγγίζει τις πιο έντονες εμμονές του συγγραφέα: το βάρος του παρελθόντος, τα λάθη της μνήμης, τον τρόπο με τον οποίο διασταυρώνονται οι ζωές μας με τον πολιτικό κόσμο, και τη σημασία της άποψης για τις κοινωνίες μας.»
05.11
2019

Pain and Glory (Dolor y Gloria), του Pedro Almodóvar

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Pain and Glory (Dolor y Gloria), του Pedro Almodóvar)
Ο Σαλβαδόρ είναι ένας μεσήλικας σκηνοθέτης σε καλλιτεχνική και προσωπική κρίση. Όταν η ταινιοθήκη της Μαδρίτης αποφασίζει να προβάλει την αποκατεστημένη κόπια μίας τριακονταετούς ταινίας του, προσκαλώντας τον δημιουργό να προλογίσει και να συμμετάσχει σε ένα Q and A με το κοινό μετά την προβολή, εκείνος αποφασίζει ότι είναι έντιμο να προσκαλέσει και τον Αλμπέρτο, πρωταγωνιστή της ταινίας του. Μόνο που οι δυο τους έχουν να βρεθούν τριάντα χρόνια, ακριβώς με το πέρας των γυρισμάτων του φιλμ, οπότε και διαπληκτίστηκαν έντονα σχετικά με την ερμηνεία του ηθοποιού. Η επικείμενη συνάντηση των δύο ανδρών αναστατώνει τη λημνάζουσα δυστυχία του Σαλβαδόρ, φέρνοντας στο νου του θύμισες από όλη του τη ζωή που τον καθόρισαν αλλά και έναν ανεξερεύνητο φόβο θανάτου.

60 χρόνια Φεστιβάλ: 5 ταινίες – 5 φράσεις

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (60 χρόνια Φεστιβάλ: 5 ταινίες – 5 φράσεις)
Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ημέρα 1η. Κι οφείλουμε σ’ αυτήν τις σύντομες σπονδές μας, με το ίδιο ηθικό χρέος που οφείλει κάποιος τις ευχές του στη μεγαλύτερη γιορτή της πόλης (και της Ελλάδας!). Ένα μικρό οδοιπορικό σε φιλμ και θεματικά τμήματα, σαν στάση ταξιδιώτη «κάτω από σκιερό δεντρί». Κι ο πιο προσιτός κι «ευανάγνωστος» τρόπος για να πάρετε μια κάπως αντιπροσωπευτική δόση αυτής της λαμπρής τελετής του σινεμά, είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον σας με μερικές φράσεις-κλειδιά και κάποιες σκόρπιες, άτακτες ιδέες που ξυπνούν μονάχα μέσα σε μια αίθουσα προβολής. Κάθε ταινία έχει τις συνδηλώσεις της! Αυτές είναι που μαζεύουμε στο τέλος κάθε μέρας και καταστρώνουμε με απέραντη αγάπη ένα μικρό ψηφιδωτό στιγμών. Ένα μικρό αλλά αχανές πέλαγος τυχαίων σκέψεων για (σχεδόν) τυχαίες συμμετοχές του Φεστιβάλ.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου κι οι 60 περιφορές της Γης: Τα πιο λαμπρά γενέθλια

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου κι οι 60 περιφορές της Γης: Τα πιο λαμπρά γενέθλια)
Γιατί γιορτάζεται άραγε ο Κινηματογράφος; Γιατί μια πόλη να δονείται στους ρυθμούς του σελιλόιντ; Είναι μάλλον γιατί το Σινεμά, η υψίστη των Τεχνών μέσα σ’ ολόκληρη την ποιητική διαδρομή του ανθρώπου, είναι και η πιο ισχυρή φιλοσοφική απόδειξη που διαθέτουμε για την ύπαρξη του Εγώ και της πραγματικότητας των άλλων. Επειδή το κινηματογραφικό μέσο θα ήταν αδιανόητα κενό χωρίς τους ανθρώπους που το συναποτελούν. Από την παραγωγή μέχρι το δέκτη, από την τεχνική επιμέλεια μέχρι τη σκοτεινή αίθουσα, από την ανυπαρξία στην ύπαρξη, μια ταινία μετουσιώνεται και σχηματοποιείται διαρκώς ώστε να χωρέσει στα μάτια των θεατών της. Γίνεται ένας γρίφος με τόσες λύσεις όσοι κι οι άνθρωποι που μπαίνουνε στην προβολή. 
31.10
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Το κουαρτέτο του Χάρλεμ, του James Baldwin

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το κουαρτέτο του Χάρλεμ, του James Baldwin)
Στο «Κουαρτέτο του Χάρλεμ», το τελευταίο και εκτενέστερο μυθιστόρημά του, ο James Baldwin χρησιμοποιεί ως φόντο το κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα των μαύρων, που συντάραξε τις ΗΠΑ τη δεκαετία του ’60, για να αφηγηθεί ένα επικό άσμα αγάπης, πάθους, πένθους και οργής, όπου η δυναμική των φυλετικών και σεξουαλικών σχέσεων καθορίζει σε καταλυτικό βαθμό τον αέναο αγώνα του ανθρώπου να παραμείνει άνθρωπος.

Artcore magazine's footer