Αρχείο Artcore artcore archive

Άρθρα :: Νοέμβριος 2014 articles :: november 2014

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 3

εμφάνιση ανά σελίδα :

29.11
2014
  • Στήλη: Επί Σκηνής \ On Stage-Gazette
  • Αρθρογράφος: Artcore

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «Ο κύριος Τιμόθεος και το χαμένο πετράδι της γνώσης» στην Αθηναΐδα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: «Ο κύριος Τιμόθεος και το χαμένο πετράδι της γνώσης» στην Αθηναΐδα)
Από αυτή την Κυριακή, 30 Νοεμβρίου και κάθε Κυριακή στις 11:30, στον Πολυχώρο Πολιτισμού «Αθηναΐς», ο κύριος Τιμόθεος κερνά καραμέλες… σοφίας τους μικρούς θεατρόφιλους. Και όχι μόνον. Τους μιλά για το θάρρος, την αυτοεκτίμηση, τη γνώση αλλά και πως κατατρόπωσε τον βασιλιά της χώρας του, τον Διάσημο Κακοποιό. Όλα αυτά και πολλά ακόμη συμβαίνουν στη διάρκεια της παιδικής θεατρικής παράστασης «Ο κύριος Τιμόθεος και το χαμένο πετράδι της γνώσης», που παρουσιάζει το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ),σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής Texnis.
29.11
2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Lamprophonies του Fragile Balloon

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Lamprophonies του Fragile Balloon)
To “Lamprophonies” είναι η πρώτη full length δισκογραφική δουλειά του fragile balloon, η οποία κυκλοφορεί από την νεοσύστατη Numb Capsule Records με έδρα την πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι δέκα (10) του συνθέσεις είναι ιδέες οι οποίες ξεκίνησαν να δουλεύονται από τις αρχές 2010 και ολοκληρώθηκαν στα μέσα του 2013. Ο δίσκος είναι conceptual και αποτυπώνει μουσικά τα προσωπικά βιώματα του δημιουργού, τα οποία προέρχονται από την συγκεκριμένη περίοδο. 
28.11
2014

Η επιστροφή των Simple Minds! Big Music is here!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η επιστροφή των Simple Minds! Big Music is here!)
Με την ακρόαση του νέου δίσκου των Σκωτσέζων Simple Minds, δεν μπορείς παρά να νιώσεις τη γλυκειά ανατριχίλα των 1980s να σου τυλίγει το κορμί. Παραθέτω ακριβώς ό,τι ένιωσα με την πρώτη ακρόαση!
28.11
2014

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης της Τέχνης;

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης της Τέχνης;)
Τέσσερις ταινίες μικρού μήκους που δημιουργήθηκαν για το κανάλι του YouTube, School of Life, εξηγούν για ποιους λόγους διαβάζουμε βιβλία, ασχολούμαστε με την Τέχνη και μελετάμε την Ιστορία μας.

Ο Jack Kerouac και το «Σατόρι» του

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Jack Kerouac και το «Σατόρι» του)
Ο Jean-Louis Lebris de Kérouac ή, όπως έγινε αργότερα γνωστός, ως Jack Kerouac, γεννήθηκε στις 12 Μαρτίου του 1922, στο Λόουελ της Μασαχουσέτης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τόπος καταγωγής της οικογένειάς του ήταν η Βρετάνη της Γαλλίας. Η εκπαίδευση και η ανατροφή του ήταν βασισμένες στην καθολική πίστη, αργότερα όμως μελέτησε με μεγάλο ζήλο τη βουδιστική φιλοσοφία και θρησκεία. Δεν είναι εξάλλου λίγες οι αναφορές που πραγματοποιεί στην Ζεν φιλοσοφία μέσα από τα έργα του. Πολλές από τις νουβέλες του οφείλουν το όνομα τους σε αυτή του την ενασχόληση, όπως «Οι Αλήτες του Ντάρμα» (1958) και «Σατόρι στο Παρίσι» (1966). Μαζί με τον Allen Ginsberg (με τον οποίο υπήρξε συμφοιτητής για σύντομο χρονικό διάστημα στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια), τον William S. Burroughs και τον Neil Cassidy διαμόρφωσαν τη ζωή και το ύφος της Beat γενιάς.
26.11
2014

Η σουρεαλιστική πλευρά της υψηλής μόδας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η σουρεαλιστική πλευρά της υψηλής μόδας)
Βυθισμένες σε έναν ονειρικό, λαμπερό κόσμο, οι εικόνες της Miss Aniela μας προσφέρουν σουρεαλιστικές εκπλήξεις: άγρια ζώα καταλαμβάνουν κάστρα, κορδέλες μεταμορφώνονται σε πουλιά και κομψά φορέματα αιμορραγούν στον ωκεανό. 
26.11
2014

Pino Daeni: Η γέννηση της εικονογράφησης του ρομαντικού μυθιστορήματος

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Pino Daeni: Η γέννηση της εικονογράφησης του ρομαντικού μυθιστορήματος)
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ένα νέο κίνημα γεννιόταν στην Τοσκάνη. Το όνομά του ήταν Macchiaioli και εικάζεται πως αποτέλεσε τον προπομπό του γαλλικού Ιμπρεσιονισμού. Η ομάδα αυτών των καλλιτεχνών αποφάσισε να ξεφύγει από τους αυστηρούς κανόνες της Σχολής Καλών Τεχνών της τότε εποχής. Προκειμένου να μπορέσουν να συλλάβουν το φυσικό φως, το χρώμα και τις σκιές και να τα μεταφέρουν στα έργα τους, ζωγράφιζαν στην ύπαιθρο.
26.11
2014

Ιnterstellar: Ανάμεσα στ' αστέρια

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ιnterstellar: Ανάμεσα στ' αστέρια)
Παίρνω μια βαθιά ανάσα. Σκέφτομαι πόσες φορές έχω πάει σινεμά και έχω βγει απ' την αίθουσα πλημμυρισμένος από τόσο έντονα συναισθήματα. Σκέφτομαι το τσιγάρο έξω από τον χώρο που είδαμε την ταινία ενώ κοιτούσα τ' αστέρια. Τις πρώτες κουβέντες με την υπόλοιπη παρέα γι' αυτό που είδαμε. Δεν είμαι σίγουρος, αν ακόμη και τώρα που γράφω αυτές τις γραμμές έχω συνειδητοποιήσει τι ακριβώς παρακολούθησα. Δειλιάζω. Πώς θα γράψω αυτό το κείμενο; Νιώθω το φιλμ να ξεπερνάει όλα αυτά που πρέπει να ειπωθούν. Ας βάλω το soundtrack της ταινίας από τον Hans Zimmer και βλέπουμε.
25.11
2014

Δυστοπία, μια πανέμορφη λέξη. Μέρος A

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Δυστοπία, μια πανέμορφη λέξη. Μέρος A)
Αν ανοίξετε κάποιο λεξικό της νεοελληνικής γλώσσας και αναζητήσετε το λήμμα «δυστοπία», θα συναντήσετε, περίπου, τον ακόλουθο ορισμό. Η λογοτεχνική ή εν γένει καλλιτεχνική παρουσίαση μιας μελλοντικής κοινωνίας ή ενός μελλοντικού κόσμου, όπου κυριαρχεί η δυστυχία και η απαισιοδοξία. Η λέξη προκύπτει ετυμολογικά από το πρόθεμα δυσ- και τη λέξη –τόπος. Η ίδια η λέξη συνιστά γλωσσικό δάνειο από την αγγλική γλώσσα, παρόλο που οι αρχικές της ρίζες είναι ελληνικές. Η δυστοπία λογίζεται ως το αντίβαρο της ουτοπίας, ένα τρόπον τινά διαλεκτικό της αντίθετο. Η ουτοπία είχε βρει τη θέση της στον χάρτη της λογοτεχνίας το 1516, όταν ο σερ Τόμας Μορ συνέγραψε το έργο «Περί της καλλίστης δημοκρατίας, της ευρισκόμενης επί της νέας νήσου Ουτοπίας». Η Ουτοπία δεν είναι λοιπόν ένας τόπος ανύπαρκτος, άλλα ένας τόπος που περιμένει να ανακαλυφθεί. 
24.11
2014

Όταν η μουσική του Springsteen έκανε το Τείχος να ραγίσει

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Όταν η μουσική του Springsteen έκανε το Τείχος να ραγίσει)
16 μήνες πριν από την πτώση του τείχους στο Βερολίνο, ενός τείχους που υψώθηκε στηριζόμενο στο μίσος, τον φθόνο και την καταστροφή, ο Bruce Springsteen κανονίζει μια συναυλία στο ανατολικό τμήμα της πόλης που έμελλε να ξεκινήσει ένα μικρό ράγισμα, έναν μικρό σεισμό στα θεμέλια του «Τείχους της ντροπής» και ταυτόχρονα να γεννήσει μια θυμωμένη ελπίδα στις καρδιές των νέων ανθρώπων που διψούσαν για ελευθερία.

Psycho-Pass: Ο Φίλιπ Ντικ στο Τόκυο

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Psycho-Pass: Ο Φίλιπ Ντικ στο Τόκυο)
«Προκειμένου να μετρήσεις την αξία ενός ανθρώπου, δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι παραπάνω από το να τον πιέσεις. Ο πραγματικός δρόμος για να ελέγξεις την αξία τους είναι να τους δώσεις εξουσία. Όταν κατακτούν την ελευθερία να δρουν έξω από τους περιορισμούς του νόμου και της ηθικής, μπορείς μερικές φορές να δεις την ψυχή τους».
20.11
2014

Ida

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ida)
Η Άννα μεγαλώνει ήσυχα, βαρετά, υπάκουα, θανατερά, σε ένα καθολικό μοναστήρι της κομμουνιστικής Πολωνίας των αρχών της δεκαετίας του ’60. Λίγες μέρες πριν πάρει τους όρκους αγνότητας, θα λάβει μία ειδοποίηση προκειμένου να συναντήσει τη μόνα ζώσα συγγενή της, μία θεία ονόματι Γουάντα. Η Άννα θα βγει για πρώτη φορά στον έξω κόσμο και θα συναντήσει το ακριβές αντίθετο της δικής της περσόνας. Ένα άβγαλτο κορίτσι, γεμάτο καταπιεστική αγνότητα που σιγοκαίει μέσα της, έτοιμο να εκραγεί, αναζητώντας ολίγη γεύση από ζωή. Μία γυναίκα σημαδεμένη από τις ψυχολογικές ουλές και τις καταχρήσεις, γεμάτη κυνισμό, τύψεις και πίκρα, έτοιμη να σβήσει, μην αντέχοντας άλλο να είναι η φλόγα που τρεμοπαίζει σε ένα λιωμένο κερί. Οι δυο τους θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι με προορισμό τη γνώση. Τη γνώση εκείνη που βασανίζει και πονά. Η Άννα θα μάθει πως δεν είναι η Άννα. Θα μάθει πως είναι η Ίντα.
20.11
2014

Η ατέρμονη επιστροφή του Anselm Kiefer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η ατέρμονη επιστροφή του Anselm Kiefer)
Η επιστροφή του καλλιτέχνη στην ενοχή που πηγάζει από την εθνική του καταγωγή με αναφορές στην τραγωδία του ολοκαυτώματος, εξελίσσεται σε μια ατέρμονη επιστροφή στην πηγή της ανθρώπινης εξιλέωσης, στην ελπίδα που προσφέρει η επιστροφή στο Θείο.

Artcore magazine's footer