Άρθρα :: Συνεντεύξεις articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

04.05
2013

Συνέντευξη με τον Dave Clarke, τον Bαρόνο της Techno

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Συνέντευξη με τον Dave Clarke, τον Bαρόνο της Techno)

«Η μουσική πάντα με βοηθούσε, ακόμα και σε στιγμές που δεν είχα τίποτα. Η μουσική μου πρόσφερε τα πάντα και νιώθω ότι πρέπει «να τα δώσω» όλα πίσω. Δεν γνωρίζω τι θα έκανα χωρίς τη μουσική, κυλάει στο αίμα μου, η μοναδική σταθερή αξία στη ζωή μου», (μία από τις πιο γνωστές του φράσεις).

Tον Απρίλιο έρχεστε στην Ελλάδα για να δώσετε συναυλία. Ποια είναι η γνώμη σας για το ελληνικό κοινό; Τι συμβουλή θα δίνατε στους θαυμαστές σας καθώς και στους φιλόδοξους μουσικούς παραγωγούς, ιδίως τώρα που αντιμετωπίζουμε δυσκολίες σε αρκετούς τομείς της ζωής;
Εύχομαι να μπορούσα να έχω λίγη παραπάνω επαφή με το ελληνικό κοινό. Συνήθιζα να έρχομαι Ελλάδα μερικές φορές τον χρόνο, πριν ξεκινήσει η οικονομική κρίση… Αυτό με στεναχωρεί καθώς έχω την εντύπωση ότι το ελληνικό κοινό είναι αρκετά καταρτισμένο και ενθουσιώδες και αρκετοί βλέπουν τη μουσική μέσα από μία πνευματική σκοπιά.

Αρκετά συχνά σας αποδίδεται ο τίτλος «Ο Βαρόνος της Techno». Όμως, απ’ ό,τι έχω διαβάσει αρχικά ξεκινήσατε ν’ αγαπάτε την hip-hop και την post-punk μουσική. Πώς ξεκίνησε η σχέση σας με την techno; Γιατί διαλέξατε αυτό το είδος μουσικής;
H μουσική με διάλεξε. Το ότι άκουγα electro στο σχολείο και την εκπομπή του John Peel στο ραδιόφωνο, μ’ έκανε να γνωρίσω απίθανη μουσική κι έπειτα ήρθε η house και όλα έμοιαζαν να παίρνουν τον δρόμο τους τη σωστή στιγμή. Η Chicago-house μουσική έμοιαζε να γίνεται όλο και πιο ανεβαστική και τεχνολογική και γεννήθηκε η techno.

Έχετε μία από τις πιο μακρόχρονες επαγγελματικές πορείες στη μουσική βιομηχανία. Απ’ ό, τι κατάλαβα από την έρευνά μου τα καταφέρατε μόνος σας. Έχετε κάποιες δεύτερες σκέψεις ή τύψεις για πράγματα που έχετε κάνει στο παρελθόν όσον αφορά τη μουσική πορεία σας;
Βασικά όχι, αν και θα προτιμούσα να είχα κρατήσει περισσότερο κρυφή την ειλικρινή μου κριτική. Το μόνο πράγμα που δεν ήταν ωραίο ήταν το ότι έκλεισα κάποιες κακές συμφωνίες και δεν πληρώθηκα για τα δικαιώματά μου, αλλά, τι στο καλό, δεν είμαι ο μόνος που το έχει περάσει αυτό.

εικόνα άρθρου (Συνέντευξη με τον Dave Clarke, τον Bαρόνο της Techno)

Συνηθίζατε παλιότερα να γράφετε κριτικές σε περιοδικά και μάλιστα ήσασταν ο πρώτος που έγραψε μία για τον Aphex Twin. Βασιζόμενος στην εμπειρία σας θα μπορούσατε να μας δώσετε μία συμβουλή στο πώς θα έπρεπε να προσεγγίζουμε ένα μουσικό θέμα ή έναν καλλιτέχνη; Έχει μόνο ένα μήνα που ξεκίνησε το περιοδικό Artcore Magazine. Εσείς γράφετε ακόμα ή σταματήσατε;
Περιστασιακά γράφω ακόμα. Το τελευταίο μου άρθρο ήταν για την εφημερίδα NRC της Ολλανδίας για την πολιτική σκηνή στο Ηνωμένο Βασίλειο. Καμιά φορά το συγγραφικό μικρόβιο ξαναχτυπά και μπορεί να μην έχει να κάνει με την μουσική άμεσα, αλλά να αφορά κάτι πιο πρακτικό ίσως. Είναι μία προσπάθεια να παραμείνεις ειλικρινής.

Έχετε εγκατασταθεί πλέον στο Άμστερνταμ. Γιατί επιλέξατε την Ολλανδία και ποιές διαφορές βρίσκετε να έχει με την Μεγάλη Βρετανία από κοινωνικής και μουσικής άποψης;
Αυτή είναι μία δύσκολη ερώτηση για να είμαι ειλικρινής, καθώς η Αγγλία μου έχει δώσει πολλά στο παρελθόν και το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συνθέσω μία αρνητική εικόνα για την χώρα στην οποία γεννήθηκα και μεγάλωσα. Απλά προτιμώ την Ολλανδία. Το τελευταίο μέρος στο οποίο έμεινα στην Αγγλία ήταν ανάμεσα στα δύο δημοφιλέστερα χωριά για συνταξιούχους. Παραήταν ήσυχα, βαρετά και συντηρητικά. Το Άμστερνταμ δε μπορώ να πω ότι είναι ένα συναρπαστικό μέρος και άλλωστε δεν είναι αυτό που ψάχνω, αλλά όσον αφορά το πόσο σε εμπνέει και το πόσο καταπληκτικό μέρος είναι για να ζει κανείς, του βάζω 9/10. Ο λόγος για τον οποίο δεν του βάζω 10 είναι επειδή ο καιρός είναι πραγματικά απαίσιος.

Θα κάνετε κάποιες συνεργασίες για το Tomorrowland 2013; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2013;
Πράγματι, είναι ευχαρίστηση το να δουλεύω μαζί τους και έχω τη χαρά να συνεργαστώ με τους Ben Klock, Green Velvet, DJ Deg και Jeff Mills ανάμεσα σε πολλούς άλλους που θα βρίσκονται στη συναυλία.

Έχετε μία εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή, την “White Noise”. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του να έχει κανείς μία εβδομαδιαία εκπομπή; Σας προσφέρει κάτι παραπάνω από τη δουλειά σας ως DJ;
Mε διευκολύνει να βάζω στο επίκεντρο καινούρια μουσική και ταλαντούχους καλλιτέχνες, οι οποίοι κάνουν πιο εύκολα τα πράγματα για εμάς τους DJ. Μου αρέσει να αναδεικνύω το ταλέντο και το κάνω χωρίς κάποια σκοπιμότητα ή μεροληψία.

Ήσασταν ο πρώτος techno καλλιτέχνης που έκανε διαθέσιμο ένα single του μόνο στο διαδίκτυο, το 2000. Ποια είναι η άποψή σας για το downloading;
Το πουλί αυτό έχει πετάξει πιά! Η συνήθεια αυτή είναι βαθειά χαραγμένη στην ψυχή της γενιάς του διαδικτύου...Θα πώ μόνο αυτό όμως: είναι προτιμότερο να σου κλέβουν χίλιοι άνθρωποι μία λίρα ο καθένας από το να σου κλέβει χιλιάδες λίρες μια δισκογραφική εταιρεία που δεν πληρώνει δικαιώματα στον καλλιτέχνη.

Ποιές οι εντυπώσεις σας από τη συνεργασία με τον Mr. Jones και το duo-project “Unsubscribe”;
Ελευθερία και διασκέδαση στο στούντιο.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΚ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΑΛΕΞΙΑ ΤΖΙΩΓΑ

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer