Album reviews

επιλογή γλώσσας
choose language

Δισκοθήκη Αλέξανδρος Δανιηλίδης

“Tat Tvam Asi 7” και “Tat Tvam Asi 23”, των Ding An Sich

Για την τελευταία promo κυκλοφορία των Ding An Sich, αν και βρίσκεται εδώ και καιρό στα χέρια μου, μόλις πρόσφατα αξιώθηκα να κάτσω να γράψω δύο λόγια (και επ’ ευκαιρίας να ευχαριστήσω και τον Νίκο Σαρικώστα που μου την έστειλε). 

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Οι Ding An Sich (“thing in itself”, «πράγμα από μόνο του» στα Γερμανικά και συγκεκριμένα στη φιλοσοφία του Kant) κουβαλούν αρκετά χρόνια εμπειρίας στην πλάτη τους. Δημιουργήθηκαν το 1987 στην Αθήνα από τους Νίκο Σαρικώστα (μπάσο), Γιώργο Πολύζο (ντραμς) και Τάκη Μερέκο (φωνή) καθώς και άλλο ένα μέλος (κιθάρα) «του οποίου το όνομα έχει ξεχαστεί» όπως αναφέρουν και οι ίδιοι στη σελίδα του συγκροτήματος στο Facebook.

εικόνα άρθρου (article's image)

Επηρεασμένοι από το γενικό punk ήθος και την post-punk αισθητική της δεκαετίας του ’80, οι Ding An Sich άφησαν το στίγμα τους στην underground αθηναϊκή σκηνή μέσα από δεκάδες lives (με σημαντικότερα ίσως αυτά με τους Damned και τον Paul Roland αλλά και πιο πρόσφατα με τους The Mission) καθώς και μια 7’’ κυκλοφορία. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 έλαβαν χώρα και οι περισσότερες αλλαγές στη μπάντα, οι οποίες και οδήγησαν στην καθιέρωση ενός πιο «ποιητικού», σκοτεινού ηλεκτρονικού ήχου. Το 1996 κυκλοφορούν το LP –ωδή στον Νιτσεϊσμό- “The Wanderer and His Shadow”.

Είκοσι χρόνια αργότερα, δύο μέλη από τις πρώιμες συνθέσεις της μπάντας – ο Νίκος Σαρικώστας στο programming/πλήκτρα και στις συνθέσεις καθώς και ο Γιώργος Γκίνης στα ειδικά εφέ – αποφασίζουν να κυκλοφορήσουν τα “Tat Tvam Asi 7” και “Tat Tvam Asi 23”. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ο τίτλος των κυκλοφοριών, ο οποίος στο επίσημο press release αναγράφεται στη σανσκριτική γραφή και θα μπορούσε να μεταφραστεί ως «αυτό που είσαι» (“That thou art”).

Το “Tat Tvam Asi 7” φιλοξενεί ουσιαστικά παλαιότερες, ακυκλοφόρητες ηχογραφήσεις της μπάντας από το 1998 ως το 2008. Στις συνθέσεις κυριαρχεί το ηλεκτρονικό στοιχείο μαζί με κιθαριστικά περάσματα ενώ ξεχωρίζουν και τα εξαιρετικά, γυναικεία φωνητικά που προσδίδουν μια έντονη post-romantic/goth αισθητική.

Με το “Tat Tvam Asi 23” το συγκρότημα πλέον σταθεροποιεί τη σύνθεσή του στους Νίκο Σαρικώστα (μπάσο/φωνητικά/θέρεμιν/πλήκτρα/Tibetan bowl) και Γιώργο Γκίνη (φωνητικά/εφέ), έχοντας αποκτήσει περισσότερο χαρακτήρα studio project με συμμετοχή και άλλων καλλιτεχνών–φίλων της μπάντας. Mε το “23”, οι Ding An Sich κυκλοφορούν ακυκλοφόρητο μεν, πιο πρόσφατο δε υλικό τους το οποίο κυμαίνεται σε electro/goth ήχους με έντονα drone/ambient στοιχεία (“Industrial Gothic”, “Unconditional”). Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλούν τα υπέροχα, «αιθέρια» γυναικεία φωνητικά, τα οποία και προσδίδουν μια μυστικιστική προσέγγιση αλλά και μια αίσθηση (αυτο)κάθαρσης και εσωτερικής αναζήτησης (ακούστε πχ. το “The Six Betweens” – του οποίου οι στίχοι προέρχονται από το Θιβετιανό βιβλίο των νεκρών). Το “Tat Tvam Asi 7/23” έχει κυκλοφορήσει σε μόλις 200 κόπιες βυνιλίου 180 γραμμαρίων.

Εν ολίγοις, όσοι είστε παλιοί φίλοι της μπάντας, σίγουρα δεν θα πρέπει να λείψει η κυκλοφορία αυτή από τη δισκοθήκη σας. Για όσους δεν τους γνωρίζατε, πιστεύω ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να διανθίσετε τις μουσικές σας γνώσεις με τον ιδιαίτερο, σκοτεινό και «τελετουργικό» ήχο των Ding An Sich.

Hey! Now when the dream between dawns upon me, I will give up corpselike sleeping in delusion. The Six Betweens

εικόνα άρθρου (article's image)

“Tat Tvam Asi 23”, των Ding An Sich
Μουσικό είδος: Electronic, Goth, Post-punk
Δισκογραφική: Missing Vinyl Records

εικόνα άρθρου (article's image)

“Tat Tvam Asi 7”, των Ding An Sich
Μουσικό είδος: Electronic, Goth, Post-punk
Δισκογραφική: Missing Vinyl Records

εικόνα αρθρογράφου (article's author)

σχετικά με τον αρθρογράφο Αλέξανδρος Δανιηλίδης

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, 3 χρόνια πριν την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Εκεί έκανα και τα πρώτα μου βήματα μέχρι να μετακομίσω στο Ναύπλιο, όπου ξεκίνησε και η έντονη ενασχόλησή μου με τη μουσική. Έπειτα Λάρισα, μετά Ξάνθη για σπουδές στην Αρχιτεκτονική και τώρα στο Brighton του Ηνωμένου Βασιλείου. Φιλοδοξία μου είναι να ασχοληθώ με την έρευνα στην αστική κοινωνιολογία και την υπαρξιακή αντίληψη του σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος. Το ψώνιο μου με τη μουσική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, κάπου στα τέλη των 90s, τότε που βασική πηγή ενημέρωσης ήταν οι ραδιοφωνικές εκπομπές (τις οποίες και ηχογραφούσαμε σε κασέτες) αλλά και ο εγχώριος, έντυπος και μη, τύπος. Έκτοτε, η μουσική είναι κάτι σαν οξυγόνο για μένα. Πέραν της μουσικής, μου αρέσει ο κινηματογράφος, το διάβασμα, τα ταξίδια, συγκεκριμένου είδους κόμικς αλλά πάνω απ’ όλα η εμπειρική καταγραφή της αστικής ζωής και όλων όσων τη διαμορφώνουν. "To understand is to transform [yourself]" - Jiddu Krishnamurti