Άρθρα :: Δισκοθήκη articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Flying Microtonal Banana, των King Gizzard and the Lizard Wizard

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Flying Microtonal Banana, των King Gizzard and the Lizard Wizard)

Ιδού λοιπόν! Πολυαναμενόμενο 9o άλμπουμ από τους πολυαγαπημένους Αυστραλούς psych rockers (και το πρώτο από τα πέντε που σκοπεύουν να βγάλουν φέτος), οι οποίοι δραστηριοποιούνται ήδη από το 2010. Οι φίλοι του σχήματος σίγουρα θα έχουν πάρει μια γεύση από τις «διαρροές» του“Flying Microtonal Banana” ( πχ. “Nuclear Fusion”), αλλά η εικόνα του άλμπουμ είναι σίγουρα πιο ολοκληρωμένη, όταν έχεις ακούσει ολόκληρο τον δίσκο.

Με τις μνήμες του “Nonagon Infinity”(2016) ακόμα νωπές, οι KGLW επιστρέφουν με μία από τις πιο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες (τόσο μουσικά όσο και στυλιστικά) του 2017 μέχρι στιγμής (εννοείται ότι μπαίνει αυτομάτως και στα υποψήφια καλύτερα άλμπουμ για τη χρονιά που διανύουμε). Όπως και με τον προκάτοχό του, έτσι και στο“Flying Microtonal Banana”το 7μελές σχήμα ακολουθεί ένα συγκεκριμένο concept όσον αφορά τις συνθέσεις των κομματιών (σημ.: το “Nonagon Infinity”είναι κατά βάση μία μουσική λούπα, δηλαδή το κλείσιμο του δίσκου συμπίπτει συνθετικά με την αρχή του). 

Πρόκειται ουσιαστικά για την τελειοποίηση/ολοκλήρωση ενός προσωπικού πρότζεκτ του Stu Mackenzie, στο οποίο γίνεται χρήση μικροτονικής κιθάρας, η οποία επιτρέπει την εισαγωγή διαστημάτων μικρότερων από τα ημιτόνια που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο στην δυτική μουσική (επιτρέποντας συνεπώς την εισαγωγή περισσότερων και υψηλότερων νοτών ή με πιο απλά λόγια ρωτήστε κάποιον που γνωρίζει μουσική θεωρία). Μάλιστα, ζήτησε και από τους συμπαίκτες του να κάνουν το ίδιο (να κουρδίσουν σε αντίστοιχες συχνότητες) προσφέροντάς $200 στον καθένα (!).

Στο μουσικό κομμάτι, το“Flying Microtonal Banana” είναι μια σπουδή στον ανατολίτικο και αφρικανικό ήχο. Τόσο οι συνθέσεις, όσο και τα επιπλέον (μη συγκερασμένα, όπως θα έλεγε και κάποιος μουσικός) όργανα που χρησιμοποιήθηκαν κατά την ηχογράφηση (ζουρνάς και διάφορα κρουστά για παράδειγμα) υποδηλώνουν τη θέληση της μπάντας να ψαχτεί περισσότερο με τον fusion ήχο, δημιουργώντας έναν κατά κύριο λόγο ψυχεδελικό ροκ δίσκο με ισχυρές δόσεις μεσοανατολίτικης κουλτούρας (το ομώνυμο κομμάτι είναι και η πιο τρανή απόδειξη). Ήδη από το 7λεπτο, εισαγωγικό“Rattlesnake”, οι KGLW μας εισάγουν άμεσα στον μυστηριακό, έθνικ-fusion κόσμο τους, άλλoτε ταξιδεύοντάς μας σε κεντροαφρικανικούς ρυθμούς (“Melting”) και άλλoτε στις μαγευτικές μουσικές της Καυκάσιας κουλτούρας (“Anoxia”). Προσωπικά αγαπημένα τα “Sleep Drifter” και “Nuclear Fusion”, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελούν και το σήμα κατατεθέν του νέου ήχου που βγάζουν οι KGLW.

Στα παρελκόμενα της κυκλοφορίας, ξεχωρίζουν το απίθανο κίτρινο/μωβ βινύλιο με το ιδιαίτερο, oriental nuclear hazard εξώφυλλο και τις επεξηγήσεις γύρω από το σκεπτικό του άλμπουμ στο οπισθόφυλλο. Εν ολίγοις –και εν αναμονή για τις επόμενες κυκλοφορίες που μας έταξαν- go for it! 

εικόνα άρθρου (Flying Microtonal Banana, των King Gizzard and the Lizard Wizard)

Flying Microtonal Banana, των King Gizzard and the Lizard Wizard
Μουσικό είδος: Neo-psych, Garage, Oriental fusion
Δισκογραφική: Heavenly Recordings (UK) / Flightless (AUS) 

εικόνα αρθρογράφου (Αλέξανδρος Δανιηλίδης)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Αλέξανδρος Δανιηλίδης

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, 3 χρόνια πριν την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Εκεί έκανα και τα πρώτα μου βήματα μέχρι να μετακομίσω στο Ναύπλιο, όπου ξεκίνησε και η έντονη ενασχόλησή μου με τη μουσική. Έπειτα Λάρισα, μετά Ξάνθη για σπουδές στην Αρχιτεκτονική και τώρα στο Brighton του Ηνωμένου Βασιλείου. Φιλοδοξία μου είναι να ασχοληθώ με την έρευνα στην αστική κοινωνιολογία και την υπαρξιακή αντίληψη του σύγχρονου αστικού περιβάλλοντος. Το ψώνιο μου με τη μουσική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, κάπου στα τέλη των 90s, τότε που βασική πηγή ενημέρωσης ήταν οι ραδιοφωνικές εκπομπές (τις οποίες και ηχογραφούσαμε σε κασέτες) αλλά και ο εγχώριος, έντυπος και μη, τύπος. Έκτοτε, η μουσική είναι κάτι σαν οξυγόνο για μένα. Πέραν της μουσικής, μου αρέσει ο κινηματογράφος, το διάβασμα, τα ταξίδια, συγκεκριμένου είδους κόμικς αλλά πάνω απ’ όλα η εμπειρική καταγραφή της αστικής ζωής και όλων όσων τη διαμορφώνουν. "To understand is to transform [yourself]" - Jiddu Krishnamurti

Artcore magazine's footer