Άρθρα :: Δισκοθήκη articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

16.04
2014

Baltic Fleet

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Baltic Fleet)

Διαβάζεις Baltic Fleet και ο νους σου ταξιδεύει σε θάλασσες, στόλους και λιμάνια. Και καλά κάνεις. Baltic Fleet ονόμασε ο Paul Fleming το μουσικό του ταξίδι που δεν έχει τελικό προορισμό αλλά μόνο ενδιάμεσες στάσεις: Βαρκελώνη, Τέξας, Κοπεγχάγη, Βερολίνο, Ρέικιαβικ, Μπράιτον.

Baltic Fleet

Το 2008 έπεσε στα χέρια μας ένας δίσκος ονόματι Baltic Fleet από την ομώνυμη μπάντα (;). Μέχρι τότε δεν ξέραμε τίποτα για τους Βaltic Fleet, παρά μόνο ότι ήταν ένας δίσκος που θέλαμε να τον ακούμε ξανά και ξανά.

Μετά από μερικές ενθουσιώδεις ακροάσεις, ανακαλύψαμε ότι πίσω από τους Baltic Fleet κρυβόταν μόνο ο Paul Fleming, ο πρώην «πληκτράς» των Echo And The Bunnymen. Ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική στα δεκατρία του μαθαίνοντας πιάνο και σε ηλικία δεκαέξι ετών είχε ήδη ξεκινήσει να συνθέτει samples.

Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας περιοδείας των Echo And The Bunnymen, ο Paul Fleming άρχισε να κρατάει ένα «μουσικό ημερολόγιο» στον υπολογιστή του, καταγράφοντας σε μουσική τα συναισθήματα που του ενέπνεε η κάθε πόλη της περιοδείας τους και οι άνθρωποί της. Έτσι, με τη βοήθεια του υπολογιστή του και μερικών οργάνων δημιούργησε τον πρώτο του LP δίσκο που έτυχε εξαιρετικής κριτικής από τους μουσικόφιλους ανά τον κόσμο. Κέρδισε, μάλιστα, το Rough Trade Shop Of The Year 2008.

O ήχος του κινείται ανάμεσα σε νοσταλγικές indie κιθάρες, πιάνα και synths που στροβιλίζονται από εδώ και από εκεί.

Τη μια στιγμή παρασύρεσαι σε μελαγχολικά πιάνο και νοσταλγικά ορχηστρικά τοπία και στο επόμενο κομμάτι νιώθεις ότι ακούς το καλύτερο indie χορευτικό της σαιζόν.

ΑΚΟΥΣΕ

εικόνα άρθρου (Baltic Fleet)

Ο δίσκος Βaltic Fleet κυκλοφόρησε μέσω της Blow Up με την οποία ο Paul Fleming είχε ξεκινήσει να συνεργάζεται από το 2007.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, το 2012, κυκλοφορεί τον δεύτερο προσωπικό του δίσκο “Towers”. Πρόκειται για ξεκάθαρη αλλαγή μουσικής πλεύσης.

Ο δίσκος “Towers” γράφτηκε σε έναν μόνον τόπο, στο σπίτι του Paul Fleming στην βιομηχανική πόλη Widnes. Κατά τη διάρκεια των δυο χρόνων σύνθεσης του δίσκου, ο Fleming κοιτούσε κάθε μέρα από το παράθυρο του, αντικρίζοντας από τη μία το Spike Island και από την άλλη τον τεράστιο Σταθμό Ενέργειας Fiddler Ferry. Όλο αυτό το βιομηχανικό σκηνικό με τα εργοστάσια και τους σταθμούς ενέργειας αποτέλεσε τη βάση, πάνω στην οποία κινείται ο δεύτερος δίσκος.

Αν και δεν έχει χαθεί πλήρως το κινηματογραφικό στοιχείο του πρώτου δίσκου, ο δίσκος “Towers” είναι σίγουρα πιο ηλεκτρονικός και πιο δυναμικός. Οι συνθέσεις γράφονται αρχικά στο πιάνο και στη συνέχεια προστίθενται τα drum machines και τα synths.

εικόνα άρθρου (Baltic Fleet)

Σύμφωνα με τον Fleming, ο δίσκος “Towers” είναι η ιστορία της ζωής του μεταξύ των δύο πόλεων Liverpool και Manchester, πατώντας με το ένα πόδι και στις δύο πόλεις στη σκιά της βιομηχανίας. Σε αυτόν το δίσκο ακούμε πιο ξεκάθαρα τα αναλογικά synths με τις κιθάρες και τα κρουστά και καταλαβαίνουμε πώς ο Fleming αγαπάει ιδιαίτερα τους David Bowie, Dj Shadow, Brian Eno και τους NEU.

ΑΚΟΥΣΕ

Το 2013 κερδίζει το GIT Awards και παράλληλα κυκλοφορεί το EP “The Wilds” με 3 κομμάτια, το ομώνυμο “Wilds” που υπήρχε και στο δίσκο “Towers”, το καταπληκτικό “Frosklia” και το “Disinclusion”.

ΔΕΣ

εικόνα αρθρογράφου (Radart)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Radart

Καταγράφηκε ως ύπαρξη από τους δορυφόρους πριν από 29 χρόνια με βάση τη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή της χωρίς καλούς φίλους, (γευστικά και μη) ταξίδια και ΜΟΥΣΙΚΗ.

Artcore magazine's footer