Άρθρα :: Auditorium articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

06.08
2014

Nils Frahm

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Nils Frahm)

Ο Nils Frahm τα καταφέρνει πολύ εύκολα να μας κάνει να αγαπήσουμε τη σύγχρονη κλασική μουσική, αφού την συνδυάζει με μεγάλη μαεστρία με την ηλεκτρονική. Πιάνο διαφορετικού είδους, συνθεσάιζερ, live ηχογραφήσεις, πειραματισμοί και αστείρευτο ταλέντο συνθέτουν τους λόγους της επιτυχίας του Γερμανού μουσικού.

Ο Nils Frahm ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τη μουσική στην ηλικία των πέντε ετών, όταν παρακολούθησε μαθήματα πιάνου από τον Nahum Brodski, έναν από τους τελευταίους συνεχιστές-μαθητές του Tchaikovsky. Αυτός τον μύησε κυρίως στον κόσμο της (σύγχρονης) κλασικής μουσικής. Και μετά ήρθε το ταλέντο του Frahm και η εκ φύσεως ροπή του προς τον πειραματισμό. Ο Nils Frahm είναι ένας σύγχρονος συνθέτης που αρέσκεται στο να μπλέκει την κλασική και την ηλεκτρονική μουσική με τέτοιο τρόπο, που αυτόματα κατατάσσεται στην avant-garde σκηνή των ημερών μας. Αν ακούσει κάνεις όλη τη δουλειά του, καταλαβαίνει πόσο έχει γοητευτεί, αλλά και επηρεαστεί από μουσικές προσωπικότητες όπως ο Philip Glass ή ο Keith Jarett. Ίσως να είναι νωρίς για τέτοιου είδους συγκρίσεις, αλλά, κατά τη γνώμη μας, ο Nils Frahm έχει αστέρι.

Επί σκηνής παίζει ταυτόχρονα πιάνο με ουρά, όρθιο πιάνο, Juno 60, Rhodes πιάνο, Drum machine, Moog Taurus συνθεσάιζερ αλλά δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει ακόμα και μια οδοντόβουρτσα πάνω στις χορδές του πιάνου για να παράγει τον ήχο που θέλει. Άψογος συνδυασμός πληκτροφόρων οργάνων με αναλογικά εργαλεία συνδυάζουν με επιτυχία τις κλασικές μουσικές καταβολές του Frahm με τη διάθεση του για ηλεκτρονικές παρεμβάσεις και πειραματισμούς.

εικόνα άρθρου (Nils Frahm)

Το 2005 κυκλοφόρησε την πρώτη του ατομική δουλειά με τίτλο “Streichelfisch” και μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει ήδη δέκα ατομικούς δίσκους και εννιά δίσκους σε συνεργασία, μερικοί από τους οποίους με μουσικούς, όπως ο Ισλανδός Olafur Arnolds, ο Peter Broderick, ο Efterklang, η Anne Muller. Από τις πρώτες του δουλειές, “Streicherfisch”, “Electric Piano”, “My First EP”, “Wintermusik” κ.ά. ο Nils Frahm τράβηξε την προσοχή, αλλά έπρεπε να έρθει το 2011 και ο δίσκος “Felt” για να τύχει ευρείας αναγνώρισης.

ΑΚΟΥΣΕ: https://soundcloud.com/erasedtapes/nils-frahm-familiar-teaser

Το 2011 ήταν και η χρονιά συνεργασίας με την Erased Tapes Records, καθώς ο “Felt” ήταν ο πρώτος δίσκος που ηχογραφήθηκε σε στούντιο. Επίσης, είναι και ο πρώτος δίσκος, όπου ο Frahm προσθέτει εξωτερικούς ήχους, όπως την ανάσα του, τον βήχα του κοινού ή το πάτωμα που τρίζει, πάνω στη μελωδία του πιάνου.

To 2011 κυκλοφορεί και το EP του “Juno”, που ηχογραφήθηκε μέσα σε μία νύχτα με το συνθεσάιζερ του (βλ. όνομα δίσκου) και κατά παραγγελία του Peter Broderick.

ΑΚΟΥΣΕ: https://soundcloud.com/erasedtapes/nils-frahm-for

εικόνα άρθρου (Nils Frahm)

Το 2012 θεωρείται αφενός μια άτυχη χρονιά, μιας και ο Nils Frahm μετά από ατύχημα σπάει τον αριστερό του αντίχειρα, αφετέρου είναι κάτι που δεν τον εμποδίζει να μας χαρίσει ακόμα μια δουλειά, το δίσκο “Screws”, ο οποίος περιέχει εννιά κομμάτια, όσα και τα ακέραια δάχτυλα του. Mε αυτό το δίσκο, μας αποδεικνύει ο Frahm ότι το να συνθέσεις απλές μελωδίες είναι εύκολο, ακόμα και όταν έχεις μόνο εννιά δάχτυλα!

ΔΕΣ:

Το 2013, ο Nils Frahm θα κυκλοφορήσει την καλύτερη δουλειά του, το δίσκο “Spaces”. Πρόκειται για μια συλλογή ζωντανών ηχογραφήσεων τριάντα περίπου συναυλιών. Ο Frahm ηχογράφησε όλες τις συναυλίες του 2012 και του 2013 και στο δίσκο επέλεξε τις καλύτερες και πιο αγαπημένες του εκτελέσεις έντεκα συνθέσεών του. Το βασικό σε αυτό το δίσκο είναι ότι έχει επιδεχτεί ελάχιστη επεξεργασία στο στούντιο με αποτέλεσμα ο ήχος του πιάνου να συνυπάρχει αρμονικά με τους εσωτερικούς ήχους των οργάνων αλλά και με εξωτερικούς ήχους τόσο του κοινού όσο και του ίδιου του καλλιτέχνη. Πρόκειται για έναν δίσκο 70 περίπου λεπτών μουσικής που διακατέχεται από μινιμαλιστικά μοτίβα και μελαγχολική διάθεση, όπως οι περισσότερες δουλειές του, με πολλές συναισθηματικές διακυμάνσεις. Κομμάτια, όπως το “Says”, με το καταιγιστικό του arpeggio, ή το “Hammers” και το 9λεπτο “Said And Done” που αλλού ξεκινάς και αλλού καταλήγεις συνθέτουν ένα σύνολο που καθηλώνει.

ΑΚΟΥΣΕ:

Κείμενα (Πηγές)

1. http://pitchfork.com/reviews/tracks/16451-nils-frahm-hammers/

2. http://www.theguardian.com/music/2013/nov/17/nils-frahm-spaces-review-piano

3. http://www.nilsfrahm.com/

4. http://www.mic.gr/cds.asp?id=41865

Εικόνες (Πηγές)

  1. http://designingsound.org/wp-content/uploads/2013/03/Nils-Frahm-live-in-Japan-photo-by-Ryo-Mitamura_web.jpg
  2. http://b.vimeocdn.com/ts/440/064/440064850_640.jpg
  3. http://www.windishagency.com/assets/17020/NilsFrahm_4.jpeg
εικόνα αρθρογράφου (Radart)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Radart

Καταγράφηκε ως ύπαρξη από τους δορυφόρους πριν από 29 χρόνια με βάση τη Θεσσαλονίκη. Δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή της χωρίς καλούς φίλους, (γευστικά και μη) ταξίδια και ΜΟΥΣΙΚΗ.

Artcore magazine's footer