Λόγος + Τέχνη word + art

Άρθρα :: Μάιος 2020 articles :: may 2020

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 2

εμφάνιση ανά σελίδα :

29.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Space Invaders, του Nona Fernandez Silanes

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Space Invaders, του Nona Fernandez Silanes)
Χιλή 1980: σε ένα σχολείο του Σαντιάγο έρχεται να φοιτήσει η δεκάχρονη Εστρέγια, κόρη ενός στελέχους της κυβέρνησης Πινοτσέτ. Θα εξαφανιστεί μυστηριωδώς λίγο καιρό αργότερα. Εικοσιπέντε χρόνια μετά, όνειρα και αναμνήσεις στοιχειώνουν τους συμμαθητές της, τη γενιά που μεγάλωσε σε μια χώρα βυθισμένη στον τρόμο.
29.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Γράμματα στη Χιονάτη, της Ευγενίας Φακίνου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Γράμματα στη Χιονάτη, της Ευγενίας Φακίνου)
Μια γυναίκα με ασυνήθιστη εμφάνιση φτάνει σ’ ένα χωριό που εγκαταλείπεται από τους κατοίκους του λόγω κατολισθήσεων, επιλέγει ένα απομονωμένο σπίτι και περιμένει το «άλλο χιόνι».
29.05
2020

Δημήτρης Σ. Παπαδόπουλος (Σταυριώτης): «Έχει μια ασύγκριτη ομορφιά η αναζήτηση της αλήθειας. Κι έχει μια γεύση γλυκόπικρη»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Δημήτρης Σ. Παπαδόπουλος (Σταυριώτης): «Έχει μια ασύγκριτη ομορφιά η αναζήτηση της αλήθειας. Κι έχει μια γεύση γλυκόπικρη»)
«Ο Χαρακιάς» είναι το πέμπτο βιβλίο του Δημήτρη Σ. Παπαδόπουλου (Σταυριώτη) ενός συγγραφέα που γοητεύεται έντονα από το πάντρεμα ιστορίας-λογοτεχνίας στα έργα του, αφού με κάθε μυθιστόρημά του μας ταξιδεύει και σε διαφορετική περίοδο της Ιστορίας: Ελληνιστικός κόσμος («Εύδοξος ο Κυζηκινός»), Βυζάντιο («Ραφαήλ Σταυριώτης» ), Κλασική Εποχή («Το “Συμπόσιον” του Πλάτωνος και το θλιβερό τέλος του Κοσμά του Τραπεζούντιου»)...Με τον «Χαρακιά» επιστρέφει στο πιο πρόσφατο παρελθόν, στην άγνωστη σε πολλούς ιστορία των Βλάχων, στην «προσφορά τους στην εθνική μας υπόθεση» αλλά και σε ορισμένα «παραστρατήματα» στην ιστορική τους πορεία με πρωταγωνιστή έναν ήρωα αντισυμβατικό, έναν αντι-ήρωα στην ουσία, έναν «ανήθικο, αποκρουστικό, αιμοδιψή» άνθρωπο που στην καρδιά του «εμφωλεύουν ψήγματα, αγαθότητος και αλτρουισμού».
28.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Ο υπαρξισμός είναι ένας ανθρωπισμός, του Jean-Paul Sartre

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο υπαρξισμός είναι ένας ανθρωπισμός, του Jean-Paul Sartre)
Ο Sartre έδωσε τη διάλεξη «Ο υπαρξισμός είναι ένας ανθρωπισμός» τον Οκτώβριο του 1945, θέλοντας να παρου­σιάσει σε συνο­πτική μορφή τις βασικές θέσεις της φιλοσοφίας του και να την υπερασπιστεί απέναντι σε ορισμένες συχνές παρανοή­σεις. Η διάλεξη δόθηκε από στήθους και κυκλοφόρησε ως βιβλίο λίγο αργότερα, ελάχιστα επανεπεξεργασμένη. Το βιβλίο αναδείχτηκε στο πιο πολυδιαβασμένο, πιθανότατα, φιλοσοφικό κείμενο του 20ού αιώνα.
28.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Η Τριλογία της Διασποράς 2 - Το δάκρυ του Χριστού. Lacryma Christi, της Φιλομήλα Λαπατά

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η Τριλογία της Διασποράς 2 - Το δάκρυ του Χριστού. Lacryma Christi, της Φιλομήλα Λαπατά)
«Με λένε Λάκρυμα Κρίστη Ρούγιου, όμως, παρά το πομπώδες όνομά μου, που θα έπρεπε να εμπνέει σεβασμό, κρυφά όλοι με αποκαλούν Maledetta, δηλαδή κακορίζικη. Γεννήθηκα στη Σαρδηνία, ένα νησί που έχει έναν περίεργο άγριο αέρα και κατοικείται από μια ράτσα ανθρώπων κοντών, δραστήριων και θαρραλέων, των οποίων οι μυστηριώδεις ρίζες είναι ανεξήγητες. Όταν κοιτάζω πίσω στη δική μου αρχή, βλέπω πως ήταν κάθε άλλο παρά συνηθισμένη…»
25.05
2020

Τὰ δῶρα, του Μίλτου Σαχτούρη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Τὰ δῶρα, του Μίλτου Σαχτούρη)
Ο Μίλτος Σαχτούρης (1919-2005) γεννήθηκε στην Αθήνα και καταγόταν από την Ύδρα. Ξεκίνησε σπουδές στη Νομική τις οποίες άφησε για να αφοσιωθεί στην ποίηση. Στη γραφή του δημιουργεί αλλόκοτες εικόνες από καθημερινά στιγμιότυπα. Το ποίημα είναι από τη συλλογή «Παραλογαίς» (1948).
18.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Τίποτε δεν χάνεται, της Cloé Mehdi

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Τίποτε δεν χάνεται, της Cloé Mehdi)
Μια μικρή πόλη όμοια με τόσες και τόσες άλλες... κι έπειτα, κάποια μέρα, κατάχρηση εξουσίας... ένας αστυνομικός έλεγχος που παίρνει άσχημη τροπή... Ονομαζόταν Σαΐντ. Ήταν δεκαπέντε χρονών. Και είναι νεκρός.
18.05
2020

Γυμνό γεύμα, του William S. Burroughs

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Γυμνό γεύμα, του William S. Burroughs)
Ο «θαυμαστός» κόσμος του «Γυμνού γεύματος». Μεταμοντέρνο, παρανοϊκό, προκλητικό, σκληρό, ωμό, πορνογραφικό, σιχαμερό, μπερδεμένο, επίκαιρο... Αυτά και άλλα πολλά έχουν ειπωθεί ή μπορούν να ειπωθούν για το, αν μη τι άλλο, εμβληματικό έργο του William S. Burroughs, «Γυμνό γεύμα» (“Naked Lunch”, 1959). Γεννημένο από τη Γενιά των Beat, το «Γυμνό γεύμα» σίγουρα τάραξε τα νερά τόσο στην συντηρητική Αμερική όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, προτείνοντας ένα μεταμοντέρνο, σίγουρα αποδομημένο, όραμα για τον κόσμο, μέσα από διαφορετικές και συχνά ασύνδετες μεταξύ τους βινιέτες («ρουτίνες» τις αποκαλεί ο Burroughs), οι οποίες καταπιάνονται με θέματα όπως τα ναρκωτικά, ο σαρκικός έρωτας, η παρακμή και η εξουσία.
15.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Η σπίθα, του Νίκου Κομνηνού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η σπίθα, του Νίκου Κομνηνού)
Η «σπίθα» εκτυλίσσεται στη Νέα Υόρκη, τη Φιλαδέλφεια, στο Λονδίνο, το Τελ Αβίβ και στην Αθήνα, και πραγματεύεται κρίσιμα διλήμματα που το ανθρώπινο είδος αναμφίβολα θα αντιμετωπίσει στη δεκαετία που μόλις ξεκίνησε.
15.05
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Διηγήματα, της Ρέας Γαλανάκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Διηγήματα, της Ρέας Γαλανάκη)
Σ’ αυτό το βιβλίο συγκεντρώνονται όλα τα διηγήματα (1984-2018) της Ρέας Γαλανάκη, η οποία, εκτός από το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος (1999), έχει τιμηθεί και με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος (2005).

Artcore magazine's footer