Λόγος + Τέχνη word + art

Άρθρα :: Μάιος 2019 articles :: may 2019

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 2

εμφάνιση ανά σελίδα :

22.05
2019

Διαγωνισμός: Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Διαγωνισμός: Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες)
To Artcore Magazine σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ψυχογιός βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσφέρει δύο αντίτυπα του βιβλίου του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, «Χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου».
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Πέρα δώθε, της Χριστίνα Πουλίδου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Πέρα δώθε, της Χριστίνα Πουλίδου)
Η οικογένεια Χωρέµη, ξεριζωµένη από τη γενέτειρά της τη Χίο, για να γλιτώσει από τη σφαγή του 1822, ξαναχτίζει µε επιµονή και πίστη στην πρόοδο τη ζωή της στη Σύρο, όπου στη διάρκεια των χρόνων συγκεντρώνονται πρόσφυγες και κατατρεγµένοι από διάφορες περιοχές της Μεσογείου. Οι οικονοµικές δραστηριότητες της οικογένειας συνδέονται µε τη ραγδαία ανάπτυξη της Ερµούπουλης και την ανάδειξή της σε εµπορικό και ακτοπλοϊκό κέντρο στα µέσα του 19ου αιώνα.
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Η σιωπή των κοριτσιών, της Pat Barker

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η σιωπή των κοριτσιών, της Pat Barker)
Δέκα χρόνια η πόλη της Τροίας αντέχει στην πολιορκία των ελληνικών στρατευμάτων. Το αίμα συνεχίζει να χύνεται για την Ωραία Ελένη. Μετά από πολεμικές επιχειρήσεις σε γειτονικές πόλεις, μια άλλη γυναίκα καταλήγει ως σκλάβα στο στρατόπεδο των πολιορκητών, η Βρισηίδα, η βασίλισσα της Λυρνησσού. Γίνεται παλλακίδα του πανίσχυρου Αχιλλέα, το τρόπαιο εκείνου που κατέστρεψε την πόλη της και σκότωσε τον σύζυγο και τα αδέρφια της μια από τις χιλιάδες αιχμάλωτες –τις ιερόδουλες, τις νοσοκόμες, τις γυναίκες που ετοιμάζουν τους νεκρούς για ταφή–, των οποίων η τύχη δεν απασχολεί την επίσημη ιστορία.
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Πλατεία Διαμαντιού, της Μερσέ Ροδορέδα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Πλατεία Διαμαντιού, της Μερσέ Ροδορέδα)
Βαρκελώνη, αρχές της δεκαετίας του ’30. Η Νατάλια είναι ένα όμορφο κορίτσι που δουλεύει σε ζαχαροπλαστείο. Κάποια μέρα πηγαίνει να διασκεδάσει στη μεγάλη γιορτή της Γκράσια χωρίς να υποψιάζεται ότι εκεί πρόκειται να συμβεί αυτό που θα σημαδέψει την ύπαρξή της. Αρχικά διστάζει όταν ένα άγνωστο αγόρι την πλησιάζει και της προτείνει να χορέψουν. Όμως ο Κιμέτ είναι δυναμικός και γοητευτικός, την κοιτάζει με δυο μάτια μικρά και υποσχετικά. Εκείνη θα του απλώσει το χέρι. Εκείνος θα της αλλάξει το όνομα και τη ζωή. 
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Το κόκκινο σήμα του θάρρους, του Stephen Crane

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το κόκκινο σήμα του θάρρους, του Stephen Crane)
Ο Stephen Crane, μια θρυλική φυσιογνωμία των αμερικανικών γραμμάτων που πέθανε μόλις στα 28 του χρόνια, μας προσφέρει μια ιμπρεσιονιστική αποτύπωση του αμερικανικού εμφυλίου στην οποία περιγράφει με ακρίβεια τη φρίκη του πολέμου.
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Η Ομορφάσχημη, του Νίκου Καχτίτση

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η Ομορφάσχημη, του Νίκου Καχτίτση)
Στην «Ομορφάσχημη» (1960) η ηρωίδα, μια νεαρή Εβραία αυστριακής καταγωγής ονόματι Γερτρούδη Στερν, μοιράζεται ως έναν βαθμό την τύχη των ομοφύλων της στη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Έχοντας επιβιώσει από μια σειρά γεγονότων φυλετικής δίωξης από τους ναζί, μιλά για το παρελθόν της σε τυχαίους αλλά κάθε φορά νέους ακροατές, με τους οποίους στη συνέχεια συνάπτει ερωτική σχέση λίγων ημερών. Ένας από τους ακροατές της, ο αφηγητής του κειμένου, θα αναπαραγάγει πιστά την πρωτοπρόσωπη εξομολόγησή της επιχειρώντας με τη σειρά του να μοιραστεί με κάποιον φίλο του την ιστορία που άκουσε από την ίδια.
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Ο Φταίχτης, των Εύα Μαθιουδάκη και Κωστή Σχιζάκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο Φταίχτης, των Εύα Μαθιουδάκη και Κωστή Σχιζάκη)
Ο Παναγιώτης με τα αδέρφια του και τη μητέρα του Ελένη κατεβαίνουν το 1969 από την Ευρυτανία και εγκαθίστανται στην Αθήνα. Στην πρωτεύουσα της αντιπαροχής, των μικρών και των μεγάλων «κόλπων» προσπαθούν να ξαναγράψουν τη ζωή τους από την αρχή. Μια φωτογραφική σχεδόν περιήγηση στη δεκαετία του ’70, στην κοινωνία που με ανασφαλή βήματα οδεύει προς την ευημερία. Πλήθος ηρώων στους αθηναϊκούς δρόμους και στις γειτονιές, κι ανάμεσά τους ένας ευάλωτος νέος που πορεύεται στα σκοτεινά, με μόνη τη λαχτάρα του για τις μηχανές. Αναμορφωτήριο, στρατός, ψυχιατρείο. Το δράμα κορυφώνεται παραμονές Πρωτοχρονιάς του 1982.
17.05
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Μπιλ ο χλομός, του Κωστή Γκιμοσούλη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μπιλ ο χλομός, του Κωστή Γκιμοσούλη)
«Φοβάσαι, φοβάσαι, φοβάσαι. Μια ζωή φοβάσαι. Τουλάχιστον διάλεξε μια στιγμή που δεν θα φοβάσαι καθόλου. Και ποια θα είναι αυτή; Η τωρινή. Αυτή η στιγμή που ζεις. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να πεθάνεις. Ο χειρότερος είναι να συνεχίζεις να επιβιώνεις συμβατικά. Κι ο καλύτερος; Ο καλύτερος είναι ν’ αφεθείς να πέσεις στο νερό (στο οποιοδήποτε νερό) χωρίς κανένα φόβο. Τα ’χουν ξαναπεί αυτά. Είναι λόγια που περιμένουν από κάποιον να τα κάνει πράξη. Κι αυτός ο κλήρος έπεσε σ’ εμένα».
13.05
2019

Θα σας περιμένω, του Θανάση Τριαρίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Θα σας περιμένω, του Θανάση Τριαρίδη)
Ο Θανάσης Τριαρίδης απαγγέλει στην κοινωνική και ηθική συνείδηση. Συνομιλεί με τα κατά συρροή «άλλοθι» που επινοεί η ανθρώπινη συνείδηση προκειμένου να απαρνηθεί τις ευθύνες της για τα δεινά της ανθρωπότητας. Σκαλίζοντας τις μελανές κηλίδες της ιστορίας, φανερώνεται με ποιον τρόπο τελικά επενεργεί η εγκληματική σιωπή των εθελοτυφλούντων αυτουργών στα τεκταινόμενα.
10.05
2019

Καληνύχτα καλούδια μου, του Νικήτα Παπακώστα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Καληνύχτα καλούδια μου, του Νικήτα Παπακώστα)
Είναι κάποιες φορές που ο άνθρωπος υποπίπτει σε ένα κρίμα κι αυτό τον κυνηγάει σε όλη του τη ζωή. Και η νέμεση για την ύβρη που διέπραξε πέφτει επάνω του με δύναμη, τον τσακίζει. Αυτό συμβαίνει με τους δύο ήρωες της νουβέλας του Νικήτα Παπακώστα.
08.05
2019

Σπύρος Κιοσσές: «Ο θάνατος που πρέπει να αποφύγουμε πάση θυσία είναι ο “θάνατος του αναγνώστη”»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Σπύρος Κιοσσές: «Ο θάνατος που πρέπει να αποφύγουμε πάση θυσία είναι ο “θάνατος του αναγνώστη”»)
Πέραν της αγάπης μου για τη λογοτεχνία και της απόλαυσης που μου χαρίζει η ανάγνωση ενός λογοτεχνικού έργου, εδώ και λίγα χρόνια, και με αφορμή τη δημιουργία του Artcore, επιθυμώ να συμμετέχω πιο ενεργά στα λογοτεχνικά δρώμενα, γράφοντας παρουσιάσεις για τα βιβλία που ξεχωρίζω και συνομιλώντας με τους συγγραφείς τους σε μία μορφή συνέντευξης. Γράφω τη λέξη «παρουσιάσεις», γιατί γνωρίζω ότι δεν έχω κατορθώσει μέχρι σήμερα να κάνω κτήμα μου τις απαραίτητες εκείνες γνώσεις και τα κατάλληλα εργαλεία που θα με βοηθήσουν να προσεγγίσω τόσο ουσιαστικά το εκάστοτε βιβλίο, ώστε να γράψω μια ολοκληρωμένη κριτική γι’ αυτό. Ο τίτλος του βιβλίου του Σπύρου Κιοσσέ μου τράβηκε το ενδιαφέρον με την πρώτη ματιά λόγω της αναφοράς του στη «δημιουργική ανάγνωση», σε ό,τι δηλαδή θέλω να πετύχω ως αναγνώστρια και ως ερασιτέχνης λογοτεχνικός συντάκτης.
03.05
2019

Μπάρτλμπυ ο Γραφέας, του Herman Melville

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μπάρτλμπυ ο Γραφέας, του Herman Melville)
Τον Δεκέμβριο του 1853, δημοσιεύεται στο “Putnam’s Monthly Magazine” η νουβέλα του Melville «Μπάρτλμπυ ο Γραφέας», δυο χρόνια μετά το εμβληματικό “Moby Dick”. Σε αντίθεση με την απήχηση που έχει ο Melville και τα έργα του σήμερα, την εποχή εκείνη o «Μπάρτλμπυ» δεν γνώρισε τη δέουσα αναγνώριση. H μεταμοντέρνα διανόηση έχει ασχοληθεί εκτενώς με πλήθος προσεγγίσεων επί του κειμένου, μια εκ των οποίων, αυτή του Gilles Deleuze, εμπεριέχεται αυτούσια στο επίμετρο της επανέκδοσης της νουβέλας από τις εκδόσεις Άγρα.
02.05
2019

Ο Γερμανός Harald Gilbers των ιστορικών θρίλερ "Germania" στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Γερμανός Harald Gilbers των ιστορικών θρίλερ "Germania" στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης)
Ο γερμανός συγγραφέας που παντρεύει με μαεστρία την ιστορία με το θρίλερ επισκέπτεται τη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.

Artcore magazine's footer