Short Story 2

Λόγος + Τέχνη word + art

Άρθρα :: Ιούνιος 2017 articles :: june 2017

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 3

εμφάνιση ανά σελίδα :

29.06
2017

Μεταξία Κράλλη: «Η ενσωμάτωση του ιστορικού και του μεγάλου μέσα στο καθημερινό και το μικρό είναι ένα στοίχημα»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μεταξία Κράλλη: «Η ενσωμάτωση του ιστορικού και του μεγάλου μέσα στο καθημερινό και το μικρό είναι ένα στοίχημα»)
Το «Κάποτε στη Σαλονίκη» είναι το πρώτο ιστορικό μυθιστόρημα με την υπογραφή της Μεταξίας Κράλλη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, η πρώτη φορά που η συγγραφέας αποφασίζει να καταπιαστεί με ιστορικά γεγονότα που στο μυθιστόρημά της εξυφαίνουν το αφηγηματικό τοπίο στο οποίο διαδραματίζονται οι ζωές των ηρώων της. Η Χριστίνα, ο Αλμπέρτο, ο Μπενίκο και η Νινόν είναι οι τέσσερις πρωταγωνιστές της ιστορίας, τέσσερις νέοι άνθρωποι που τυχαίνει να μεγαλώσουν, να συναντηθούν, να ερωτευθούν στη Θεσσαλονίκη του Μεσοπολέμου, σε μία πόλη όπου προσπαθούν να συνυπάρξουν εβραίοι, πρόσφυγες και ντόπιοι χριστιανοί, και να βρεθούν στη δίνη του Β΄Π.Π., όπου ξεκληρίστηκε περίπου το 96% της εβραϊκής κοινότητας της πόλης, που πριν το 1940 αριθμούσε περίπου 50.000 άτομα. Μιλήσαμε με τη Μεταξία Κράλλη για το «Κάποτε στη Σαλονίκη», για «ένα βιβλίο για μία πόλη, δύο κοινότητες και τους ανθρώπους που βρίσκονται αντιμέτωποι με τον εαυτό τους και την Ιστορία».
28.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Μας συνέλαβαν!, του Can Dündar

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Μας συνέλαβαν!, του Can Dündar)
Η τόλμη και η αποφασιστικότητα ανέδειξαν τον Can Dündar σε αντίπαλο δέος του Ερντογάν και σε εκπρόσωπο της δημοκρατικής Τουρκίας. Εξαιτίας των αποκαλύψεων σχετικά με την παράδοση όπλων από τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες στη Συρία, ο αρχισυντάκτης της αντιπολιτευόμενης εφημερίδας Τζουμχουριέτ κινδυνεύει ακόμα και τώρα με στέρηση της προσωπικής του ελευθερίας. Το «Μας συνέλαβαν!» είναι το χρονικό της φυλάκισής του. Ο Ντουντάρ περιγράφει τι σημαίνει να είσαι στη σημερινή Τουρκία δημοσιογράφος, ενώ παραμένεις πιστός στις αρχές σου. 
28.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Χρονικό ενός τελευταίου καλοκαιριού, της Yasmine El Rashidi

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Χρονικό ενός τελευταίου καλοκαιριού, της Yasmine El Rashidi)
Κάιρο, 1984, ένα ζεστό καλοκαίρι. Ένα μικρό κορίτσι μεγαλώνει στην οικογενειακή έπαυλη. Παράπονό της η απουσία του Πατέρα και η αποστασιοποιημένη αυστηρότητα της Μητέρας. Οι μέρες της περνούν στη σιωπή: κοιτάζει τον ήρεμο Νείλο από το παράθυρό της, παρακολουθεί χωρίς ήχο τα τρία μη απαγορευμένα κανάλια, πλάθει με τη φαντασία της τις ζωές των άλλων. 
23.06
2017

Ο γλωσσολόγος ήταν σχεδόν τέλειος, του David Carkeet

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο γλωσσολόγος ήταν σχεδόν τέλειος, του David Carkeet)
Το Ινστιτούτο Ουόμπας βρίσκεται στη Νότια Ιντιάνα και είναι διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο ερευνητικό κέντρο. Εκεί, φιλοξενούνται παιδιά ηλικίας από έξι μηνών έως πέντε ετών, και μελετώνται οι γλωσσολογικές τους ικανότητες. Και εκεί, στο γραφείο της ιδιοφυΐας του ινστιτούτου, ανακαλύπτεται ένα πτώμα, κι εδώ αρχίζει η ιστορία μας.
21.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Αλκυονίδες μέρες, της Ευτυχίας Γιαννάκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Αλκυονίδες μέρες, της Ευτυχίας Γιαννάκη)
Από τις εκδόσεις Ίκαρος κυκλοφορεί το νέο αστυνομικό μυθιστόρημα της Ευτυχίας Γιαννάκη, «Αλκυονίδες μέρες», η δεύτερη ιστορία με πρωταγωνιστή τον Αστυνόμο Χάρη Κόκκινο. Οι «Αλκυονίδες μέρες» αποτελούν το δεύτερο μέρος της «Τριλογίας της Αθήνας», με πρωταγωνιστή τον Αστυνόμο Χάρη Κόκκινο. Το πρώτο βιβλίο, «Στο πίσω κάθισμα», αναδείχθηκε ως το Καλύτερο Ελληνικό Μυθιστόρημα για το 2017, από τα βραβεία Public.
Short Story 2
Short Story 2
Short Story 2
Short Story 2
21.06
2017

Jean-Paul Sartre: Ζώντας με πάθος

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Jean-Paul Sartre: Ζώντας με πάθος)
Σαν σήμερα, στις 21 Ιουνίου του 1905, γεννιέται στο Παρίσι ο φιλόσοφος, λογοτέχνης, κριτικός και πολιτικός ακτιβιστής Jean-Paul Sartre. Ο πιο δημοφιλής και αναγνωρισμένος -και κατά τη διάρκεια της ζωής του- φιλόσοφος, υπήρξε ο πιο γνωστός εκπρόσωπος του υπαρξισμού και της φαινομενολογίας και ξεχώρισε για την επαναστατική του στάση απέναντι σε κάθε μορφής εξουσία. Αντικομφορμιστής και πολιτικός υποστηρικτής του μαρξισμού, μίλησε για την απόλυτη ελευθερία του ατόμου, που όπως πίστευε δεν είναι τίποτε άλλο από τις επιλογές του, και υποστήριξε με πάθος το γκρέμισμα των μεγαλοαστικών και ρηχών αξιών που καταδικάζουν τους ανθρώπους σε μια λίγο-πολύ προκαθορισμένη ζωή. Σχήμα οξύμωρο το ότι ενώ αντιμαχόταν τις αξίες της μπουρζουαζίας, ο ίδιος γεννήθηκε και ανδρώθηκε σε ένα καθαρά μεγαλοαστικό περιβάλλον.
20.06
2017

Διαγωνισμός: Το προηγούμενο κορίτσι, του Τζ. Π. Ντιλέινι

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Διαγωνισμός: Το προηγούμενο κορίτσι, του Τζ. Π. Ντιλέινι)
To Artcore Magazine σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ψυχογιός βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να σας προσφέρει δύο αντίτυπα του βιβλίου του Τζ. Π. Ντιλέινι, «Το προηγούμενο κορίτσι».
15.06
2017

Santiago Gamboa: «Η τέχνη του μυθιστορήματος θα συνεχίσει να ζει για όσο θα υπάρχουν αναγνώστες»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Santiago Gamboa: «Η τέχνη του μυθιστορήματος θα συνεχίσει να ζει για όσο θα υπάρχουν αναγνώστες»)
Ο Κολομβιανός συγγραφέας Santiago Gamboa, δύο χρόνια μετά το τέλος της οκταετούς θητείας (2002-2010) του ακροδεξιού προέδρου Álvaro Uribe Vélez στη γενέθλια χώρα του, κυκλοφόρησε το 2012 τις «Νυχτερινές Ικεσίες». Το μυθιστόρημα, με κεντρικό αφηγηματικό του άξονα μία «ιστορία αγάπης» ανάμεσα σε δύο αδέλφια, ξετυλίγει ξανά το κουβάρι αυτής της περιόδου, χρωματίζοντάς την με τις πιο σκοτεινές αποχρώσεις. Το μυθιστόρημα μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε φέτος στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πόλις, και εμείς είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε με τον συγγραφέα για τις «Νυχτερινές ικεσίες» και τους ήρωές του, τη λατινοαμερικανική λογοτεχνική παράδοση και τον Márquez, την πολιτική και τη σημερινή εικόνα της Κολομβίας.
14.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Έγκλημα στην οικογένεια του σερ Τζέιμς, της Kate Saunders

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Έγκλημα στην οικογένεια του σερ Τζέιμς, της Kate Saunders)
Η Λετίσια Ροντ, χήρα ενός πάστορα, εξιχνιάζει άλυτα μυστήρια με μοναδική οξυδέρκεια και απόλυτη διακριτικότητα. Μια ιστορία μυστηρίου με τον αέρα της κλασικής αστυνομικής λογοτεχνίας που θα γοητεύσει τους λάτρεις των υποθέσεων της Μις Μαρπλ.
14.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Άγρια λεβάντα, της Belinda Alexandra

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Άγρια λεβάντα, της Belinda Alexandra)
Μια συγκλονιστική ιστορία πάθους και γενναιότητας στην Ευρώπη του μεσοπολέμου, που διατρέχει τα σοκάκια της Μασσαλίας, τις μεγάλες θεατρικές σκηνές του Παρισιού και την ύπαιθρο της Προβηγκίας. Μια ιστορία έντονη που αποδεικνύει πως η αγάπη, σαν την άγρια λεβάντα μπορεί να φυτρώσει στα πιο απροσδόκητα μέρη...
14.06
2017

Φάνης Παπαγεωργίου: «Γράφουμε για να καλύψουμε την απόσταση μεταξύ μας»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Φάνης Παπαγεωργίου: «Γράφουμε για να καλύψουμε την απόσταση μεταξύ μας»)
Επιστήμη, τέχνη, πολιτική, έρωτας. Ο Φάνης Παπαγεωργίου αναζητά μια συνεκτική ενότητα και η ποίηση γίνεται το έδαφος, ο χώρος στον οποίο καταθέτει τις σκέψεις, τις αγωνίες, τις βεβαιότητες και αβεβαιότητές του. Αφορμή για τη συζήτησή μας ήταν η «Θάλασσα με τα 150 επίπεδα», η δεύτερη ποιητική του συλλογή μετά το «Πλυντήριο Άστρων» (2013, εκδ. Λογότεχνον) που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κουκούτσι. Μια συλλογή πλούσια και γενναιόδωρη σε ιδέες και συναισθήματα, αναπόφευκτα θα δρομολογούσε μια αναλόγως πλούσια κουβέντα. Στην ποίησή του και στον λόγο του, ο Φάνης Παπαγεωργίου επιχειρεί να προσεγγίσει την πραγματικότητα αφού πρώτα καταδυθεί σε επαρκή βάθη για να βρει τα στερεώματά της. Ακόμα και αν αυτά τα βάθη έχουν 150 (ή και παραπάνω) επίπεδα, ο Φάνης τάσσεται αισιόδοξος για τη δυνατότητα της γενιάς μας να διασχίσει την (τρικυμισμένη) θάλασσα της εποχής…
14.06
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Η φωλιά, της Σύνθιας Ντ’ Άπριξ Σουήνι

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η φωλιά, της Σύνθιας Ντ’ Άπριξ Σουήνι)
Ένα παγερό απόγευμα στη Νέα Υόρκη, η Μέλοντι, η Μπέατρις και ο Τζακ, συναντιούνται για να αντιμετωπίσουν τον χαρισματικό και ριψοκίνδυνο αδελφό τους Λίο, που μόλις έχει βγει από κέντρο αποτοξίνωσης.

Artcore magazine's footer