Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

02.05
2019

Ο Γερμανός Harald Gilbers των ιστορικών θρίλερ "Germania" στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο Γερμανός Harald Gilbers των ιστορικών θρίλερ "Germania" στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης)

Ο γερμανός συγγραφέας που παντρεύει με μαεστρία την ιστορία με το θρίλερ επισκέπτεται τη φετινή Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης.

Ο γερμανός συγγραφέας Harald Gilbers επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη, καλεσμένος της 16ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης και των εκδόσεων Μεταιχμιο. Με την τριλογία του "Germania" ρίχνει φως σε μια άγνωστη πλευρά του Β’ Παγκοσμίου πολέμου μεταφέροντάς μας στις τελευταίες μέρες της ναζιστικής Γερμανίας. 

Φέτος τον Μάιο, οι έλληνες αναγνώστες που αρέσκονται να διαβάζουν ιστορικά θρίλερ θα έχουν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν από κοντά το Σάββατο 11 Μαΐου 2019, στις 9 μ.μ., στη 16η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (εγκαταστάσεις Helexpo, περίπτερο 14, αίθουσα Δον Κιχώτης), όπου θα τον απολαύσουν σε μια συζήτηση με τον συγγραφέα Κώστα Καλφόπουλο με επίκεντρο τα βιβλία του, αλλά και γενικότερα την αστυνομική λογοτεχνία και τη σχέση της με την ιστορία. Θα υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία από τα γερμανικά.

Ο Harald Gilbers είναι Γερμανός γεννημένος το 1969. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και Ιστορία στο Άουγκσμπουργκ και το Μόναχο. Εργάστηκε ως δημοσιογράφος στην τηλεόραση και ως θεατρικός σκηνοθέτης, πριν ασχοληθεί με τη συγγραφή. Το «Σκοτεινό Βερολίνο» ήταν το πρώτο του βιβλίο και το πρώτο μέρος της τριλογίας "Germania", για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Friedrich Glauser. Ακολούθησαν τα δύο επόμενα βιβλία της τριλογίας με πρωταγωνιστή τον επιθεωρητή Οπενχάιμερ, τα οποία γνώρισαν ιδιαίτερη επιτυχία τόσο στη Γερμανία όσο και στις χώρες όπου μεταφράστηκαν (Γαλλία - Prix Historia 2016 για το δεύτερο μέρος της τριλογίας). Η σειρά γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία που του ζητήθηκε να τη συνεχίσει κι έτσι στη Γερμανία κυκλοφόρησε ήδη πριν από λίγο καιρό η τέταρτη περιπέτεια του επιθεωρητή Οπενχάιμερ με τίτλο «Κατάλογος νεκρών» ("Totenliste" - στα ελληνικά θα κυκλοφορήσει την άνοιξη του 2020). Ζει κοντά στο Μόναχο.

Πατώντας με το ένα πόδι στην Ιστορία και με το άλλο στο αστυνομικό, ο Gilbers με την τριλογία του "Germania" γράφει στιβαρά θρίλερ με φόντο την πιο σκοτεινή περίοδο της Ιστορίας. Με εξαιρετική αναβίωση της καθημερινής ζωής στο Βερολίνο του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου, με αληθοφανείς χαρακτήρες και με ρυθμό που δεν χαλαρώνει, ο Gilbers κατορθώνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι τέλους. Είναι εντυπωσιακό ότι αποκαλύπτονται πτυχές της ζωής των ανθρώπων που δεν είναι ευρέως γνωστές ιστορικά (π.χ. η ευρύτατη χρήση ναρκωτικών), όπως επίσης και ένας λανθάνων πόλεμος που μαινόταν στη χώρα, καθώς, έστω και κρυφά, υπήρχε ένα κομμάτι του πληθυσμού που δεν είχε υιοθετήσει τις ιδέες και τις αρχές των ναζί. Βίαιες δολοφονίες, μαύρη αγορά, μυστηριώδεις αιρέσεις κι ένας Εβραίος επιθεωρητής που αναζητά την αλήθεια στο βομβαρδισμένο τοπίο συνθέτουν τρία ατμοσφαιρικά, εξόχως πολιτικά θρίλερ, τρία ιστορικά αστυνομικά μυθιστορήματα, εξαιρετικά τεκμηριωμένα και έξοχα γραμμένα, στα οποία ο συγγραφέας τους καταφέρνει να αποφύγει οποιοδήποτε κλισέ. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η τριλογία "Germania" προσφέρει αναγνωστική απόλαυση επικών διαστάσεων.

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer