Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

21.11
2018

Νέες Κυκλοφορίες: Το Όνειρο της Κόκκινης Κάμαρας ή Η Ιστορία της Πέτρας, του Tsao Hsueh-Chin

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το Όνειρο της Κόκκινης Κάμαρας ή Η Ιστορία της Πέτρας, του Tsao Hsueh-Chin)

Το σημαντικότερο και δημοφιλέστερο μυθιστόρημα ολόκληρης της κινέζικης λογοτεχνίας με την υπογραφή του Κινέζου «Ντοστογιέφσκι», «Προυστ» και «Σαίξπηρ».

Η άνοδος και η πτώση μιας αριστοκρατικής οικογένειας με επίκεντρο ένα ερωτικό τρίγωνο. Κεντρικό πρόσωπο ο Πάο-γιου. Γεννήθηκε με ένα κομμάτι νεφρίτη στο στόμα και τα περισσότερα μέλη της οικογένειας των Τσία, τον θεωρούν προορισμένο για κάτι πολύ σημαντικό. Ο ίδιος μοιάζει όμως να προτιμά να απολαμβάνει απλώς την άνετη ζωή που του προσφέρει ο πλούτος και η θέση της οικογένειάς του, τις σκανδαλιές ή τους καυγάδες με τους συμμαθητές τους, τη θερμή σχέση με αγόρια αρχικά και μετά με τα πολλά όμορφα κορίτσια που συρρέουν στα μέγαρα των Τσία. Ανάμεσα σε αυτές τις κοπέλες ξεχωρίζουν, καθώς περνά ο καιρός, δύο, η Μαύρη Νεφρίτη και η Πολύτιμη Αρετή. Γύρω από αυτά τα τρία πρόσωπα κινούνται τα πολύ διαφορετικά μεταξύ τους μέλη της οικογένειας, υπηρέτες, φιλοξενούμενοι από διάφορες περιοχές της αχανούς χώρας, συνεργάτες, φίλοι, μάγοι, καλόγριες, βουδιστές και ταοϊστές, σύζυγοι και παλλακίδες, μέλη της αυτοκρατορικής αυλής, θεοί και θεές.

Πολυεπίπεδο με «ιδιοφυή», όπως τονίζει στον πρόλογο του ο David Hawks, διαπλοκή προσώπων, στάσεων ζωής, φιλοσοφικών δογμάτων, συνηθειών, ερωτικών παιχνιδιών κάθε είδους, σκανδάλων και φανταστικών και πραγματικών γεγονότων, το βιβλίο αποτελεί πεδίο έρευνας και σπουδής που ονομάζεται «redology». Οι εκατοντάδες μελετητές του το έχουν δει σαν αλληγορία, σαν πολιτική διαμαρτυρία, σαν μανιφέστο του ρεαλισμού, ακόμη και σαν ένα μακρύ μοιρολόι για τη χαμένη δόξα της δυναστείας των Μινγκ, και έχουν αναγνώσει μέσα του πραγματικά πρόσωπα με πρώτο του συγγραφέα του Τσάο Χσούε-τσιν, ο οποίος προερχόταν από μια οικογένεια με ιστορία που θυμίζει τους Τσία. Για τα εκατομμύρια Κινέζους είναι ένα μυθιστόρημα «φετίχ» που, από 1792 που πρωτοεκδόθηκε. διαβάζουν και ξαναδιαβάζουν με το ίδιο πάθος και ακόμα και η πρόσφατη τηλεοπτική μεταφορά του πραγματοποίησε ρεκόρ θεαματικότητας. Πλούσιο σε πρόσωπα, ιστορίες και πληροφορίες είναι παράλληλα, για μας τους υπόλοιπους, ένα ταξίδι στην αυτοκρατορική Κίνα και τον πολιτισμό της.

Είπαν

Αριστούργημα, γιατί να μην το ξέρουμε στη Δύση; Καιρός είναι το αγαπημένο μυθιστόρημα των Κινέζων να πάρει κι εδώ τη θέση που του αξίζει.

The Guardian

Για τους Κινέζους είναι ό,τι «Οι αδελφοί Καραμαζόφ» για τους Ρώσους και το «Αναζητώντας τον Χαμένο Χρόνο» για τους Γάλλους.

The New Yorker

Το «Ρωμαίος κι Ιουλιέττα» και το «Όσα παίρνει ο άνεμος» των Κινέζων. Το διασημότερο ερωτικό τρίγωνο σε ολόκληρη την Κίνα.

National Public Radio US

Το καλύτερο μυθιστόρημα που δεν έχετε διαβάσει ακόμα. Ο Σαίξπηρ της Κίνας.

The Telegraph

Ιδιοφυές. Το κλασικότερο και καλύτερο κινέζικο μυθιστόρημα όλων των εποχών.

The New York Review of Books

Κανένα άλλο μυθιστόρημα δεν μας μαθαίνει τόσα για την Κίνα και τους Κινέζους.

L’ Express

Μου άρεσε τόσο που το έχω διαβάσει πέντε φορές. Από τα σημαντικότερα έργα της κινέζικης λογοτεχνίας. Όλοι θα πρέπει να το διαβάσουν. 

Μάο Τσε Τουνγκ
εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το Όνειρο της Κόκκινης Κάμαρας ή Η Ιστορία της Πέτρας, του Tsao Hsueh-Chin)

Το Όνειρο της Κόκκινης Κάμαρας ή Η Ιστορία της Πέτρας, του Tsao Hsueh-Chin
Μετάφραση:
Έλλη Λαμπρίδη
Εκδόσεις Gutenberg, Νοέμβριος 2018
σελ. 789

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer