Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

31.10
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Το φάντασμα της όπερας, του Gaston Leroux

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το φάντασμα της όπερας, του Gaston Leroux)

Τα θεμέλια της Όπερας του Παρισιού κλονίζονται από την οργή και τη θλίψη ενός πλάσματος που παραμονεύει στους σκοτεινούς διαδρόμους ενός άγνωστου κόσμου. Ένα από τα πιο κλασικά και διάσημα μυθιστορήματα όλων των εποχών σε νέα, ιδιαίτερα προσεγμένη, μετάφραση από τη συγγραφέα Αργυρώ Μαντόγλου.

Κανείς δεν έχει δει στην πραγματικότητα τη μορφή του, αλλά η Κριστίν Ντααέ, η όμορφη και ταλαντούχα νεαρή τραγουδίστρια, έχει ακούσει τη φωνή του. 
Αυτό το μυστήριο φάντασμα που πλανιέται στις άδειες κουίντες γίνεται ο μέντοράς της, ο δικός της άγγελος της μουσικής, αυτός που θα την αναδείξει σε διάσημη ντίβα.
Το Φάντασμα της Όπερας κρύβει το φρικτό του πρόσωπο και την αγάπη που νιώθει για την Κριστίν στα νερά της υπόγειας λίμνης, όπου βρίσκεται το ζοφερό βασίλειό του.
Όταν όμως εμφανίζεται ο νεαρός υποκόμης Ραούλ ντε Σανί και αρχίζει να φλερτάρει την Κριστίν, το μυστήριο Φάντασμα κατατρύχεται από έμμονη ζήλια και αποζητά εκδίκηση. 
Το σατανικό μυαλό του ντύνεται με το ανθρώπινο προσωπείο και ο έρωτάς του ξεσπά σαν καταιγίδα· απάγει την όμορφη Κριστίν και τη φυλακίζει πίσω από τα σίδερα της ασφυκτικής αγάπης του. Το ίδιο βράδυ, σε ένα άλλο σημείο της πόλης, δολοφονείται ο αδελφός του Ραούλ. 
Ο υποκόμης βλέπει τα όνειρα και τον έρωτά του για την Κριστίν να σβήνουν μπροστά στον απειλητικό μανδύα του Φαντάσματος, προσπαθεί να λύσει το μυστήριο και να ελευθερώσει την αιχμάλωτη Κριστίν. 
Το πάθος και η ανησυχία του για την αγαπημένη του οδηγούν τα βήματά του στον υπόγειο λαβύρινθο της Όπερας, όπου θα διαπιστώσει ότι οι παρείσακτοι δεν έχουν εξέλθει ποτέ ζωντανοί…

Λίγα λόγια για τον Gaston Leroux

Ο Γάλλος συγγραφέας Γκαστόν Λερού (Gaston Leroux, 1868-1927), γνωστός κυρίως για το περίφημο μυθιστόρημά του «Το Φάντασμα της Όπερας», που μεταφέρθηκε πολλές φορές στον κινηματογράφο αλλά και στο θέατρο, υπήρξε κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας και έζησε πλουσιοπάροχα μέχρι το 1890, οπότε και έφτασε κοντά στη χρεοκοπία. Έχοντας σπουδάσει νομικά, άρχισε να δουλεύει ως δικαστικός ανταποκριτής αλλά και κριτικός θεάτρου. Το 1905, ως επίσημος διεθνής ανταποκριτής της εφημερίδας Le Matin, πήγε στη Ρωσία για να καλύψει τις εξεγέρσεις εναντίον του τσάρου. Εγκατέλειψε τη δημοσιογραφία το 1907 και άρχισε να γράφει μυθιστορήματα, με πρώτο το «Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου», όπου και παρουσιάζει για πρώτη φορά τον περίφημο δημοσιογράφο-ντετέκτιβ του Ζοζέφ Ρουλεταμπίλ. Το 1909, ίδρυσε μαζί με τον Arthur Bernede την εταιρεία Societe des Cineromans, προκειμένου να δημοσιεύουν μυθιστορήματα και στη συνέχεια να τα μεταφέρουν στον κινηματογράφο. Η συνεισφορά του Γκαστόν Λερού στη γαλλική αστυνομική λογοτεχνία θεωρείται εφάμιλλη με εκείνη του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ στην αγγλική και του Έντγκαρ Άλαν Πόε στην αμερικανική. Από τις Εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα βιβλία του «Το Μυστήριο του Κίτρινου Δωματίου» και «Το Άρωμα της Γυναίκας με τα Μαύρα».

εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Το φάντασμα της όπερας, του Gaston Leroux)

Το φάντασμα της όπερας, του Gaston Leroux
Μετάφραση: Αργυρώ Μαντόγλου
Εκδόσεις Διόπτρα, Οκτώβριος 2017
σελ. 360

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer