Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

16.04
2019

Νέες Κυκλοφορίες: Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει, του Κάρλος Φονσέκα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει, του Κάρλος Φονσέκα)

Απομονωμένος στα Πυρηναία, ο διάσημος και αινιγματικός μαθηματικός Αλεξάντερ Γκρότεντικ επεξεργάζεται με μανία το τελικό του έργο. Αλλά τι ακριβώς είναι αυτό το μνημειώδες, μυστηριώδες εγχείρημα; Γιατί ο συγκεκριμένος άνθρωπος, μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες της εποχής του, αποφάσισε ξαφνικά να εγκαταλείψει εντελώς την κοινωνία;

Καθώς ο αναγνώστης ψάχνει τις απαντήσεις, ξεδιπλώνονται δύο πολυεπίπεδες αφηγήσεις. Η πρώτη αφορά στις προσωπικότητες που ενέπνευσαν τη φαντασία του ήρωα: τη Χάνα Αμπράμοφ, που ζωγραφίζει χίλιες φορές το ίδιο ηφαίστειο, τον Βλαντίμιρ Βοστόκοφ, που συγκρούεται με την τεχνολογική πρόοδο, τον Μαξιμιλιάνο Σιενφουέγος, που αποτελεί το σύμβολο όχι μόνο της συνείδησης του συνταγματάρχη αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Η δεύτερη αφήγηση ταυτίζεται με την ιστορία ζωής του ίδιου του πρωταγωνιστή: από τη Ρωσία της Οκτωβριανής Επανάστασης στο Μεξικό της αναρχικής δεκαετίας του 1920, από τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο μέχρι το Βιετνάμ, και από τη Γαλλία ως τα νησιά της Καραϊβικής. Το εκλεπτυσμένο ντεμπούτο ενός ταλαντούχου συγγραφέα, μια κωμικοτραγική αλληγορία για το πολιτικό φάσμα του περασμένου αιώνα.

Είπαν

Ένα συναρπαστικό και αξέχαστο λεκτικό καλειδοσκόπιο.

ΡΙΚΑΡΝΤΟ ΠΙΛΙΑ

Προσοχή, αναγνώστη, σε τούτες τις σελίδες θα βιώσεις τον ίλιγγο, το άγχος και τη χαρά. Θα γίνεις μια άυλη παρουσία σ’ έναν κόσμο μπορχεσιανό, μια camera obscura, όπου τα μαθηματικά είναι ένα μυστικό όπλο, και η μνήμη το αντικείμενο μιας αρχαιολογικής αναζήτησης. Ο Κάρλος Φονσέκα συνέθεσε μια εκτυφλωτική opera prima.

The New York Times Book Review

Αν και το μυθιστόρημα του Κάρλος Φονσέκα γνέφει κυρίως προς τον Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, ο συγγραφέας δοκιμάζει τις δυνατότητες του υπερκειμένου που έθεσε ο Χούλιο Κορτάσαρ και δείχνει ότι γνωρίζει άριστα τις συμβουλές του Ρομπέρτο Μπολάνιο.

Kirkus Reviews

Λίγα λόγια για τον Κάρλος Φονσέκα

Ο Κάρλος Φονσέκα Σουάρες γεννήθηκε το 1987 στο Σαν Χοσέ της Κόστα Ρίκα. Πέρασε μεγάλο μέρος της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας του στο Πουέρτο Ρίκο. Σπούδασε στις ΗΠΑ, αρχικά στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, απ’ όπου έλαβε το πτυχίο του στη Συγκριτική Λογοτεχνία. Ο επόμενος σταθμός στην ακαδημαϊκή του πορεία ήταν το Πανεπιστήμιο Πρίνστον και το διδακτορικό του πάνω στη Λατινοαμερικανική Λογοτεχνία και Κουλτούρα. Σήμερα ζει στο Λονδίνο και εργάζεται στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε σημαντικά έντυπα του ισπανόφωνου και του αγγλόφωνου κόσμου. Το 2014 κυκλοφόρησε το πρώτο του μυθιστόρημα «Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει» (πρωτότυπος τίτλος: Coronel Lágrimas) και ο ίδιος έγινε ο νεότερος συγγραφέας που εξέδωσε ποτέ ο ποιοτικός οίκος Anagrama. Το 2017 βρέθηκε στην επίλεκτη λίστα Bogotá39 με τους καλύτερους συγγραφείς της Λατινικής Αμερικής κάτω των 40 ετών. Την ίδια χρονιά εκδόθηκε το δεύτερο μυθιστόρημά του "Museo animal", που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.

εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει, του Κάρλος Φονσέκα)

Ο συνταγματάρχης δεν έχει πού να κλάψει, του Κάρλος Φονσέκα
Μετάφραση: Αγγελική Βασιλάκου
Εκδόσεις Καστανιώτη
σελ. 176

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer