Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

09.06
2020

Νέες Κυκλοφορίες: Ο Πρίγκιπας με το φλιτζανάκι, της Émilie de Turckheim

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο Πρίγκιπας με το φλιτζανάκι, της Émilie de Turckheim)

Μια μέρα είπα: «Εκατομμύρια κοιμούνται έξω. Δεν θα μπορούσε κάποιος να μείνει σπίτι μας;». Και ο Φαμπρίς είπε: «Ναι, μόνο ν’ αγοράσουμε κρεβάτι». Και ο γιος μας, ο Μάριος, είπε: «Πριν έρθει, πρέπει να μάθουμε τη γλώσσα του». Και ο μικρός του αδελφός, ο Νοέ, πρόσθεσε: «Πρέπει οπωσδήποτε να τον μάθουμε να παίζει χαρτιά, γιατί εμάς μας αρέσουν πολύ τα χαρτιά!». 

Επί εννέα μήνες, η Εμιλί, ο Φαμπρίς και τα δυο τους παιδιά φι­λοξενούσαν στο διαμέρισμά τους στο Παρίσι έναν νεαρό Αφγανό, τον Ρεζά, ο οποίος, σε ηλικία δώδεκα ετών, έφυγε από τη χώρα του, που βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση. Αυτό το ευαίσθητο και τρυφερό, αλλά χωρίς συγκαταβατικότητα, ημερολόγιο αφη­γείται μια θαυμαστή περιπέτεια πολλών μηνών ενδοσκόπησης, αναγνώρισης του «άλλου», και ανάκτησης δύο αισθημάτων που χάθηκαν καθ’ οδόν: της ελπίδας και της αδελφοσύνης.

Είπαν

Ένα απολαυστικό κείμενο, διαποτισμένο από συγκίνηση και γραμμένο με λεπτό γούστο. Αφήγηση μιας δυνητικά ριψοκίνδυνης συγκατοίκησης, από την οποία βγαίνουμε συγκλονισμένοι αλλά και με περισσότερη πίστη στην ανθρωπότητα.

Elle

Μας αγγίζει την καρδιά η ανθρωπιά αυτής της αφήγησης. 

Psychologies

Η Émilie de Turckheim μάς περιγράφει πόσο χάρηκε που φιλοξένησε τον Ρεζά, αλλά επίσης τις αδεξιότητες, την αμηχανία, τα ανομολόγητα, ή ακόμα και μερικές στιγμές κατά τις οποίες καμία επικοινωνία δεν ήταν δυνατή. Η υποδοχή του Ρεζά μάς βοηθάει να συνειδητοποιήσουμε την πραγματικότητα της προσφυγικής κρίσης: δεν είναι μόνο αριθμοί και γραφειοκρατικές διατυπώσεις, αλλά και πόνος, φόβος και θάνατος.

Philosophie magazine

Το βιβλίο αφηγείται τη ζωή με τον «Πρίγκιπα» – τη συ¬νενοχή που γεννιέται σιγά σιγά μεταξύ των διαφόρων προσώπων, τις αμοιβαίες προσπάθειες να προσαρμοστεί ο ένας στην κουλτούρα του άλλου, την καθημερινότητα, αλλά και κάποιες πιο σημαντικές στιγμές. Ο αναγνώστης καταλήγει να δεθεί τόσο με τον Ρεζά όσο και με την οικογένεια Turckheim, και να περάσει, όπως κι εκείνοι, από τη χαρά (την ανακάλυψη, την υποψία της αδελφοσύνης, την ελπίδα) σε ένα αίσθημα ματαίωσης –που είναι κυρίως εκείνο της συγγραφέως– μπροστά στη ζωή, το παρελθόν και τα συναισθήματα του Ρεζά – για τον οποίο έχουμε την εντύπωση ότι μόλις και τον αγγίζουμε με τις άκρες των δαχτύλων μας, χωρίς ποτέ να καταφέρνουμε να τον κατανοήσουμε πλήρως.

Le Monde

Ένα χαστούκι στις προκαταλήψεις. 

Marie Claire Βελγίου

Η Émilie de Turckheim μοιράζεται με τον αναγνώστη της μια αδελφοσύνη χωρίς φιοριτούρες ή καιροσκοπισμό. Κι αυτό μαλακώνει την καρδιά. 

Marie France

Λίγα λόγια για την Émilie de Turckheim

Η Émilie de Turckheim γεννήθηκε στη Λυών το 1980. Σπούδασε νομικά, πολιτικές επιστήμες και κοινωνιολογία. Δίδαξε αγγλικά και γαλλικά σε φυλακισμένους και, από το 2004, είναι τακτική επισκέπτρια των κρατουμένων στις φυλακές της πόλης Fresnes. Έχει δημοσιεύσει μυθιστορήματα και παιδικά βιβλία και έχει εργαστεί ως μοντέλο για ζωγράφους. Τιμήθηκε με το βραβείο Roger Nimier για το βιβλίο της La disparition du nombril και με το βραβείο Εθνικής Ομοσπονδίας Βιβλιοθηκών Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων για τον «Πρίγκιπα με το φλιτζανάκι». Το ανά χείρας βιβλίο βασίζεται στην πραγματική ιστορία της φιλοξενίας ενός Αφγανού πρόσφυγα από τη συγγραφέα και την οικογένειά της.

εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Ο Πρίγκιπας με το φλιτζανάκι, της Émilie de Turckheim)

Ο Πρίγκιπας με το φλιτζανάκι, της Émilie de Turckheim
Μετάφραση: Ρούλα Γεωργακοπούλου
Εκδόσεις Πόλις
σελ. 232

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer