Άρθρα :: Word-Gazette articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

19.07
2017

Νέες Κυκλοφορίες: Η κραυγή της κουκουβάγιας, της Patricia Highsmith

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η κραυγή της κουκουβάγιας, της Patricia Highsmith)

Ο Ρόμπερτ Φόρεστερ δεν έμοιαζε άνθρωπος που θα κινούσε υποψίες. Η πρώην γυναίκα του είχε πει στην αστυνομία ότι ήταν αλλοπρόσαλλος, ότι είχε βίαιες τάσεις και μάλιστα ότι την είχε πυροβολήσει. Ίσως να ήταν ψυχοπαθής δολοφόνος.

Είπαν για αυτό

Η κλασική εφιαλτική κατάσταση, το να κατηγορείσαι για ένα έγκλημα που δεν διέπραξες, χωρίς να μπορείς όμως να αποδείξεις την αθωότητά σου, αυτή είναι η υπόθεση της «Κραυγής της κουκουβάγιας»… Είναι Κάφκα με εκδίκηση… τυραννικό.

Spectator

Πιστεύω ότι τα τελευταία είκοσι χρόνια βγήκαν πέντε ή έξι πολύ καλά μυθιστορήματα από τα οποία δικαιούμαστε να έχουμε προσδοκίες. Δύο από αυτά είναι «Η κραυγή της κουκουβάγιας» της Patricia Highsmith και η «Λολίτα» του Ναμπόκοφ.

Brigid Brophy, New York Times Book Review, 1967

Το να αποκαλέσουμε την Patricia Highsmith συγγραφέα ιστοριών θρίλερ ίσως να είναι σωστό, αλλά όχι ολότελα: τα βιβλία της διαθέτουν χαρακτηριστικό ύφος, ψυχολογικό βάθος, υπνωτιστική αφήγηση.

Geoffrey Smith, Sunday Times

Σπάνιο ταλέντο, εξαιρετική πεζογράφος… Τα βιβλία της είναι γραμμένα σε κομψή και διαυγή πρόζα.

John Mortimer

Η Patricia Highsmith διαθέτει μοναδικό ταλέντο για το μοχθηρό και δυσοίωνο, και αυτό αποκαλύπτεται με τον αποτελεσματικότερο τρόπο στην «Κραυγή της κουκουβάγιας», ένα από τα καλύτερα μυθιστορήματά της.

Robert Nye, Guardian

Λίγα λόγια για την συγγραφέα

εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η κραυγή της κουκουβάγιας, της Patricia Highsmith)

Η Patricia Highsmith γεννήθηκε στο Τέξας των HΠA το 1921. Πέρασε το μεγαλύτερο διάστημα της ζωής της μεταξύ Αγγλίας, Γαλλίας και Ελβετίας, όπου και πέθανε το 1995. Εκπατρισμένη, υιοθέτησε μια οριακή γραφή, που αρχικά συνάντησε μέτρια αποδοχή από τους συμπατριώτες της αλλά κατέκτησε μεμιάς το ευρωπαϊκό κοινό. Σήμερα θεωρείται ομόφωνα μεγάλη συγγραφέας, η οποία με το πλούσιο έργο της αφοσιώθηκε στην αστυνομική λογοτεχνία και άνοιξε νέους δρόμους στο είδος αυτό. Η Patricia Highsmith παίζει με τα παραδοσιακά σχήματα του είδους, εξερευνώντας στο υπόβαθρο τους δαίμονες της διαστροφής που κατατρύχουν τους ήρωές της, υπάρξεις φαινομενικά ισορροπημένες, που κινούνται σε μια ατμόσφαιρα ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι, την οποία αριστοτεχνικά υφαίνει η συγγραφέας.
Έχει τιμηθεί με τα σπουδαιότερα βραβεία αστυνομικής λογοτεχνίας. Πολλά βιβλία της γυρίστηκαν στον κινηματογράφο από σπουδαίους σκηνοθέτες (Alfred Hitchcock, Claude Chabrol, René Clément, Wim Wenders κ.ά.).
Στις Εκδόσεις Άγρα κυκλοφορούν τα βιβλία της «Το εγχειρίδιο του κτηνώδους φόνου για ζωόφιλους», «Το γυάλινο κελί», «Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου», «Γάτες – Τρία διηγήματα, τρία ποιήματα, ένα δοκίμιο και επτά σχέδια», «Ιστορίες φυσικών και αφύσικων καταστροφών», καθώς και η πενταλογία του Ρίπλεϋ : «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϋ», «Ο Ρίπλεϋ σε βαθιά νερά», «Ο Ρίπλεϋ κάτω απ’ το χώμα», «Το παιχνίδι του Ρίπλεϋ», «Το αγόρι που ακολουθούσε τον Ρίπλεϋ» – όλα σε μετάφραση του Ανδρέα Αποστολίδη.

εικόνα άρθρου (Νέες Κυκλοφορίες: Η κραυγή της κουκουβάγιας, της Patricia Highsmith)

Η κραυγή της κουκουβάγιας, της Patricia Highsmith
Μετάφραση: Ανδρέας Αποστολίδης
Εκδόσεις Αγρα
σελ. 400

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer