Άρθρα :: Comixoλόγιο articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Deadpool: The merc with a mouth

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Deadpool: The merc with a mouth)

Στο σημερινό Comixολόγιο θα ασχοληθούμε με έναν από τους πλέον αμφιλεγόμενους χαρακτήρες της Marvel.

Πριν από λίγες ημέρες η Marvel κυκλοφόρησε το τρέιλερ για μια ακόμη ταινία της. Η διαφορά όμως σε σχέση με άλλες φορές ήταν ότι η Marvel αναγκάστηκε να βγάλει δύο διαφορετικές εκδόσεις του τρέιλερ, μια που θα μπορούσε να προβληθεί στη τηλεόραση και μια κανονική, η οποία, ενώ γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει ήδη μαζέψει εννίαμιση εκατομμύρια views (χθες το βράδυ ήταν πέντε). Το τρέιλερ αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει ότι κάτι που δεν περίμενα ποτέ ότι θα μπορούσε να συμβεί, συνέβη. Η ταινία του Deadpool θα βγει το 2016 και απ’ ότι φαίνεται θα διατηρήσει το ύφος του κόμικ. Προς τι όμως ό τόσος ντόρος με έναν ήρωα που προφανώς δεν είναι τόσο γνωστός στο ευρύ κοινό όσο ο Iron Man ή ο Captain America;

εικόνα άρθρου (Deadpool: The merc with a mouth)

Καταρχήν για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση, πρέπει να πάρετε μια ιδέα περι τίνος μιλάμε. Δείτε λοιπόν πρώτα το τρέιλερ και επιστρέψτε.

Μπορεί ο Deadpool να μην βρίσκεται στα χείλη του μέσου «μη μυημένου» κοινού, στο comic σύμπαν της Marvel όμως ο χαρακτήρας έχει αφήσει το στίγμα του. Μια από τις ελάχιστες καλές στιγμές του δημιουργού του, Rob Liefeld* (μαζί με τον Fabian Nicieza), ο Deadpool έκανε την πρώτη του εμφάνιση στους New Mutants, το 1991. Μέχρι το 1993 είχε αποκτήσει δικό του τίτλο και από το 1997 και μετά άρχισε να παγιώνει ορισμένα από τα χαρακτηριστικά με τα οποία είναι γνωστός έως τώρα. Επίσης, ενώ ξεκίνησε ως «κακός», ο Deadpool σταδιακά άλλαξε στρατόπεδο, καταλήγοντας να συμμαχεί με πολλούς από τους ήρωες της Marvel (Μάλιστα, η Marvel ξεκίνησε το 2009 σειρά κόμικ που είχε σαν κύριο θέμα της τον Deadpool να συμμαχεί με διαφορετικούς ήρωες, το “Deadpool Team-Up”).

Η προϊστορία του Deadpool είναι λίγο θολή, καθώς κυκλοφορούν διάφορες εκδοχές της. Η επικρατέστερη εκδοχή μας λέει ότι το όνομά του είναι Wade Wilson, αλλά ο ίδιος ο Deadpool δεν είναι βέβαιος, καθώς υποφέρει από ψυχασθένεια. Αρκετά συχνά η ιστορία για το παρελθόν του Deadpool αλλάζει δραματικά δίχως εξήγηση και σύμφωνα με τον Deadpool, ανάλογα με τα καπρίτσια του αναγνώστη και του εκάστοτε συγγραφέα.

Ο λόγος που ο Deadpool αναφέρεται σε συγγραφείς και αναγνώστες είναι ότι είναι από τους ελάχιστους χαρακτήρες στη Marvel που γνωρίζει ότι είναι ένα φανταστικό πρόσωπο και πως βρίσκεται μέσα σε ένα κόμικ. Ως συνέπεια, ο χαρακτήρας σπάει συχνά τον «τέταρτο τοίχο», αστειευόμενος με τον αναγνώστη, αναφερόμενος σε προηγούμενα τεύχη, απευθυνόμενος στον συγγραφέα κλπ., δημιουργώντας μια παράλογη ατμόσφαιρα. 

Ο Deadpool έχει υπεράνθρωπη ικανότητα αυτοΐασης, παρόμοια με αυτή του Wolverine, η οποία όμως ικανότητα θεωρείται και υπεύθυνη για τη σχιζοφρένειά του (Αλλά μπορεί και όχι, καθώς κάποια στιγμή ο χαρακτήρας έχασε τη δύναμή του, αλλά η σχιζοφρένεια παρέμεινε). Επίσης είναι ικανότατος γνώστης πολεμικών τεχνών (εξού και τα δύο σπαθιά που έχει μονίμως στη πλάτη), αλλά και δεινός σκοπευτής, κάτι που τον κάνει ιδανικό στη δουλειά του ως μισθοφόρο. Αυτό όμως που πραγματικά δίνει στον Deadpool το πάνω χέρι σε σχέση με τους αντιπάλους του είναι η συμπεριφορά του. Η σχιζοφρένειά του, σε συνδυασμό με την ικανότητά του να σπάει τον τέταρτο τοίχο, τον κάνει συνεχώς να αντιμετωπίζει τις καταστάσεις που συναντά εντελώς απρόβλεπτα, κάτι το οποίο ακόμη και ο πλέον έξυπνος και στρατηγικός εχθρός δεν μπορεί να προβλέψει. Πώς να αντιμετωπίσεις άλλωστε κάποιον που μπορεί να μάθει τα σχέδια σου, επειδή τα ανέφερες σε προηγούμενες σελίδες του κόμικ, το οποίο ο Deadpool βρήκε και διάβασε;

Όλα αυτά σερβίρονται με μια γενναιόδωρη δόση βίας, αίματος αλλά και αθυροστομίας, καθώς στην πλειοψηφία του, ο Deadpool απευθύνεται σε ενήλικο κοινό. Το σίγουρο είναι ότι ο Deadpool είναι ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας που χρήζει… προσεκτικής αντιμετώπισης σε οποιαδήποτε προσπάθεια μεταφοράς του σε άλλο μέσο. Πάντως το trailer της πρώτης του ταινίας δείχνει πολλά υποσχόμενο και ο κόσμος δείχνει να επιβραβεύει την διατήρηση των στοιχείων που κάνουν αυτόν τον ήρωα τόσο ξεχωριστό. Σε λίγους μήνες θα ξέρουμε.

 

* Ο Liefeld είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο, χαρακτηριστικό του τι πήγε στραβά με τα super hero comics στη δεκαετία του ‘90 και θα ασχοληθούμε περισσότερο μαζί του στο μέλλον.

εικόνα αρθρογράφου (Θεοφάνης Παπαχρηστόπουλος)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Θεοφάνης Παπαχρηστόπουλος

O Θεοφάνης Παπαχρηστόπουλος έχει βάλει ως σκοπό της ζωής του, να δει όλες τις τηλεοπτικές σειρές που υπάρχουν και να καταφέρει να ισχυριστεί, ότι θα έκανε κάτι καλύτερα, για σχεδόν κάθε μία από αυτές. Και αυτό, γιατί μία γριά μέντιουμ, κάποτε του είπε ότι όσο πιο εκνευριστικός δείχνει, τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχει να πάει στον αληθινό παράδεισο, με τις ολογραφικές τηλεοράσεις, όπου αλλάζεις κανάλια με τα βλέφαρά σου και το Firefly έχει άλλες 8 σεζόν. Βασικά, ο Θεοφάνης μόλις αρχίζει να συνειδητοποιεί, ότι πρέπει να ψάξει για αυτή τη γριά μάγισσα και να ζητήσει τα 40 ευρώ του πίσω.

Artcore magazine's footer