Άρθρα :: Βιβλιοθήκη articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Άγρια φύση, της Jane Harper

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Άγρια φύση, της Jane Harper)

Μετά την επιτυχία που γνώρισε το πρώτο της μυθιστόρημα, η «Ξηρασία», η Jane Harper επέστρεψε με το «Άγρια φύση» και πρωταγωνιστή τον αστυνόμο Άρον Φαλκ. Ένα καταιγιστικό θρίλερ που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση της Χίλντας Παπαδημητρίου.

Η υπόθεση διαδραματίζεται στην Αυστραλία και συγκεκριμένα στους λόφους Γκίραλανγκ. Σ’ αυτό το πάρκο άγριας φύσης, η εταιρεία Μπέιλι Τέναντς διεξάγει μια εκδρομή με στόχο την σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών της. Ωστόσο, αυτή η εκδρομή θα πάρει μια εντελώς διαφορετική τροπή, αφού την ημέρα της αποχώρησης, μετά την τριήμερη παραμονή τους στο δάσος, δεν εμφανίζονται όλα τα μέλη. Συγκεκριμένα, η Άλις Ράσελ αγνοείται, ενώ καθένα από τα υπόλοιπα μέλη της γυναικείας ομάδας έχει μια λίγο διαφορετική εικόνα σχετικά με το τι πραγματικά συνέβη στο δάσος.
Αρχικά, η συγγραφέας μας εντάσσει ομαλά στο κλίμα και χτίζει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα από τις πρώτες κιόλας σελίδες. Η επιλογή της τριτοπρόσωπης αφήγησης εντείνει την αγωνία που νιώθουμε, συναίσθημα που κλιμακώνεται συνεχώς με το πέρασμα των κεφαλαίων. Ο κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του παρελθόν και τα δικά του μυστικά, που δένουν τις γυναίκες μεταξύ τους. Και αυτό, η συγγραφέας μας το παρουσιάζει σταδιακά, χαρίζοντάς μας κάθε φορά μια σύντομη πρόσβαση στις σκέψεις και στο παρελθόν του κάθε προσώπου. Άλλο ένα χαρακτηριστικό της δομής που βιβλίου είναι οι εναλλαγές στο χρονοδιάγραμμα της ιστορίας. Το κάθε κεφάλαιο χωρίζεται σε δύο μέρη: παρόν και παρελθόν. Στο παρόν παρακολουθούμε τις έρευνες που διεξάγονται και συγκεκριμένα τον αστυνόμο Άρον Φαλκ που προσπαθεί- με τη συνδρομή της αστυνόμου Κάρμεν- να διαλευκάνει την υπόθεση· και μετά, η συγγραφέας μας μεταφέρει στο παρελθόν, όπου παρακολουθούμε πως εξελίσσεται η εκδρομής της γυναικείας ομάδας. Και όσο πλησιάζουμε προς το τέλος, η υπόθεση εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθηλώνοντάς μας μέχρι και την τελευταία σελίδα.
Βασικό στοιχείο της υπόθεσης, όπως μαρτυρά και ο τίτλος του βιβλίου, είναι αυτό της (άγριας) φύσης, που μέσω των παραστατικών περιγραφών της Harper ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας: το δάσος παρουσιάζεται ως ένα αφιλόξενο, ίσως και απόκοσμο μέρος, το οποίο ξέρει να κρατά καλά φυλαγμένα τα μυστικά, ένοχα και μη, ενώ το ένστικτο της επιβίωσης κυριαρχεί εν μέσω των ακραίων και αντίξοων συνθηκών που επικρατούν, και τα προσωπεία των ηρώων πέφτουν.
Ξεχωρίζει, επίσης, η αναφορά σε ορισμένα καίρια ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία και τα οποία δεν γνωρίζουν σύνορα, παρόλο που η συγγραφέας τα αγγίζει επιφανειακά, χωρίς να προβαίνει σε μια λεπτομερή ή εξαντλητική ανάλυση αυτών: άτομα τοποθετούν στο στόχαστρο άλλους ανθρώπους στα πλαίσια της «πλάκας», χωρίς να αναλογίζονται τον αντίκτυπο στον ψυχισμό τους (και όχι μόνο)· Καταστάσεις που αφορούν μεγαλύτερης εμβέλειας τακτικές, με ανθρώπους-γρανάζια ενός κυκλώματος, οι οποίοι δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι το μεμπτό και δεν σκέφτονται τη δεινή θέση στην οποία τοποθετούν άλλους ανθρώπους· πόσω μάλλον αυτούς που βρίσκονται στον τελευταίο τροχό της αμάξης.
Η «Άγρια φύση» είναι ένα συναρπαστικό θρίλερ με φόντο τους λόφους Γκίραλανγκ της Αυστραλίας. Ένα μυθιστόρημα που χαρακτηρίζεται για την ένταση, τις ανατροπές και, κυρίως, το ολοένα αυξανόμενο σασπένς που χαρίζει στο αναγνωστικό κοινό του με το πέρασμα της κάθε σελίδας. Ένα page-turner, ένα όμορφο και γεμάτο αγωνία αναγνωστικό ταξίδι, που ψυχαγωγεί τον αναγνώστη και συνάμα πυροδοτεί τη φαντασία και τη σκέψη του· συναρπαστικό, καθηλωτικό, απρόβλεπτο.

εικόνα άρθρου (Άγρια φύση, της Jane Harper)

Άγρια φύση, της Jane Harper
Μετάφραση: Χίλντα Παπαδημητρίου
Εκδόσεις Μεταίχμιο
σελ. 448

εικόνα αρθρογράφου (Αποστολοπούλου Γεωργία- Σαβίνα)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Αποστολοπούλου Γεωργία- Σαβίνα

Εν δυνάμει γλωσσολόγος, θα την βρεις κάπου ανάμεσα σε βιβλία, μουσική, ταινίες και ραδιοφωνικές εκπομπές. Της αρέσει να γράφει, ειδικά για ό,τι τη συγκινεί, και ακόμα περισσότερο να διαβάζει βιβλία που την ταξιδεύουν με κάθε τους σελίδα.

Artcore magazine's footer