Άρθρα :: Βιβλιοσκόπιο articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Μοιραία Πράγα, του Philip Kerr

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μοιραία Πράγα, του Philip Kerr)

Ο Μπέρνι Γκούντερ δεν είναι ναζιστής, δεν ανήκει στο κόμμα και δεν μισεί τους Εβραίους. Πρέπει απλώς να κάνει τη δουλειά του όπως αυτός πιστεύει πως πρέπει να γίνει, να περάσει όσο το δυνατόν απαρατήρητος και να περιμένει να τελειώσει αυτή η φάρσα της Ιστορίας.

Ο Μπέρνι Γκούντερ είναι ένας ανήσυχος αστυνομικός. Όταν του ζητάνε να ακολουθήσει την τυπική διαδικασία και να κλείσει μια υπόθεση, στην οποία –σύμφωνα με τις μαρτυρίες– ένα τραίνο παρέσυρε κάποιον άντρα, αυτός δεν παραμένει αδρανής. Προχωρά σε έρευνα και διαπιστώνει ότι ο άτυχος άντρας είχε δολοφονηθεί προτού βρεθεί διαμελισμένος στις ράγες.

Παρόλο που δεν συμμετέχει στις ναζιστικές τακτικές, το ήθος και η εξυπνάδα του Γκούντερ αναγνωρίζεται από τον Ράιχαρντ Χάιντριχ , υψηλόβαθμο στέλεχος του ναζιστικού κόμματος και άρτι διορισθείς Προστάτης του Ράιχ στη Βοημία και στη Μοραβία. Ο νέος Προστάτης ζητά από τον νεαρό αστυνομικό να παρευρεθεί στην καινούργια του έπαυλη στην Πράγα, για ένα Σαββατοκύριακο, όπου θα φιλοξενεί και άλλους φίλους για να γιορτάσει τη νέα του θέση.

Ο Γκούντερ, φρεσκοερωτευμένος με τη νεαρά Αριάνε Τάουμπερ, θα αδράξει την ευκαιρία να συνδυάσει το επαγγελματικό ταξίδι στην Πράγα με ένα ευχάριστο ερωτικό διήμερο. Τίποτα όμως δεν θα πάει όπως το σχεδίασε. Αφού περάσει ένα μόλις βράδυ γεμάτο ερωτικό πάθος με τη σύντροφό του σ’ ένα ξενοδοχείο, καλείται να παρουσιαστεί στην έπαυλη του Ράιχαρντ Χάιντριχ. Καταπιέζοντας συχνά τις παρορμήσεις και τις αυθόρμητες αντιδράσεις του και έχοντας συναναστραφεί μερικούς ανθρώπους που δεν συμπαθεί καθόλου, θα κληθεί να επιστρέψει το επόμενο πρωινό για να διαλευκάνει έναν φόνο που διεπράχθη στην έπαυλη το προηγούμενο βράδυ.

Μέσα από μια σειρά ανακρίσεων, τα σκοτεινά μυστικά των παρευρισκομένων θα αποκαλυφθούν. Ο συγγραφέας καταφέρνει να πλέξει τις ιστορίες διαφορετικών προσώπων, με κοινό σημείο αναφοράς τις αποτρόπαιες ναζιστικές πρακτικές. Δολοφόνοι μεταξύ δολοφόνων, όλοι είναι ύποπτοι.

Ο Philip Kerr πετυχαίνει να αποφύγει τις επαναλήψεις μυθιστορημάτων που σχετίζονται με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και να δημιουργήσει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, συνδυάζοντας τυχαία επεισόδια με προγραμματισμένα γεγονότα. Άκρως ρεαλιστής, δεν καρυκεύει καθόλου την ιστορία του, επιτρέποντας έτσι να δράσει από μόνη της η βαρύτητα των γεγονότων που στιγμάτισαν την περίοδο εκείνη.

εικόνα άρθρου (Μοιραία Πράγα, του Philip Kerr)

Μοιραία Πράγα, του Philip Kerr
Μετάφραση: Δημήτρης Αθηνάκης
Εκδόσεις Κέδρος, 2011
σελ. 484

εικόνα αρθρογράφου (Άννα Artatouille)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Άννα Artatouille

Η ‘Αννα, είναι ένα μικρό ποντικάκι που η δίψα του για μάθηση το οδήγησε να σκάψει το δρόμο του από τη Λάρισα στη Θεσσαλονίκη για να σπουδάσει Ιστορία και Αρχαιολογία.Κάπως έτσι ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την Ιστορία της Τέχνης. Ακολουθώντας την ισχυρή της όσφρηση συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη μουσειολογία. Σαν μικρό ποντίκι που είναι της αρέσει να ταξιδεύει υπογείως και να περιπλανιέται σε αίθουσες μουσείων με σκοπό να παρατηρεί εκθέματα και ανθρώπους, χωρίς να την αντιλαμβάνονται. Ανήκει στο γνωστό είδος Artatouille, που διακρίνεται για τηνπεριέργειά του και την ακατάληπτη ανάγκη να τα ξέρει όλα. Θέλει να έχει άποψη για οποιαδήποτε ταινία ή βιβλίο και γι’αυτό τα βράδια τρυπώνει σε βιβλιοθήκες και σινεμά. Αν το δείτε μπροστά σας, μην τρομάξετε, είναι αρκετά εξοικειωμένο με το ανθρώπινο είδος, δεν θα σας πειράξει.

Artcore magazine's footer