Το 1988, ο Krzysztof Kieślowski αναλαμβάνει να γυρίσει δέκα ωριαίες τηλεταινίες για λογαριασμό της πολωνικής τηλεόρασης. Στο πλευρό του έχει τους συνεργάτες που θα τον συντροφεύσουν σε όλη του την καριέρα, τον Krzysztof Piesiewicz στο σενάριο και τον Zbigniew Preisner στο μουσικό score.
Όταν βλέπουμε κινηματογραφικό ήρωα να φυλακίζεται άδικα, να προσπαθεί να πάρει την εκδίκησή του, να έχει να αντιπαλέψει τους προσωπικούς του δαίμονες στα στενά όρια ενός ιδρύματος, συγκινούμαστε πάντα. Πόσο μάλλον αν έχουμε καλό σενάριο, καλοδουλεμένη σκηνοθεσία και δυνατό καστ, ε, τότε μιλάμε για αριστουργήματα της μεγάλης οθόνης. Και ευτυχώς, τέτοια έχουμε δει πολλά.
O αυθεντικός γαλλικός τίτλος της έκτης μεγάλου μήκους ταινίας του Martin Provost εγκολπώνει πολύ πιο περιεκτικά το νόημά της, σε σύγκριση τουλάχιστον με την ελληνική απόδοση του «Μικρά βήματα».
“For neither life nor nature cares if justice is ever done or not.” Patricia Highsmith
Βρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας της Κλειώς Φανουράκη «Ξα μου». Η ταινία, γυρισμένη εξ’ ολοκλήρου στην Κρήτη, με τους Γιώργο Χωραφά, Λευτέρη Ελευθερίου, Σοφία Χιλλ, Άννα Φόνσου, Ζωή Χωραφά, Τατιάνα Καλάντζη, Νίκο Μπουσδούκο, Αλέξανδρο Μυλωνά και Μάνο Πετράκη, υπόσχεται μια δροσερή ματιά στη ζωή του νησιού με δράση που εκτυλίσσεται μεν σε καιρό κρίσης, αλλά οραματίζεται ένα ατέλειωτο κρητικό καλοκαίρι.
Με αφορμή τη Γιορτή του Πατέρα στις 18 Ιουνίου, ας θυμηθούμε δέκα ταινίες που -άμεσα ή έμμεσα- πραγματεύονται τις σχέσεις πατέρα και γιου.
~ Ξα μου ] εξά μου = στην εξουσία μου / Ερμηνεία: Κάνω αυτό που πιστεύω, παίρνω την ευθύνη, δικό μου θέμα τι θα κάνω, ας το πάνω μου
“I’d rather be a fake somebody than a real nobody” Tom Ripley
Αμερική, δεκαετία του ’50. Σε απόσταση αναπνοής από την ευφορία της νίκης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, την ευρωστία μίας ρωμαλέας οικονομίας, τη γενικευμένη χαρωπή διάθεση ελέω baby boom και το ζαχαρένιο κέφι μίας εποχής που χουζουρεύει στο συντηρητικό της κουκούλι, βρυχώνται διάφοροι παράλληλοι κόσμοι.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης διοργανώνουν για τρίτη συνεχή χρονιά το «Σινεμά με Θέα», στην οροφή του κτιρίου Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, και προτείνουν μαγικές κινηματογραφικές βραδιές.
Σε αντίθεση με πολλούς συναδέλφους του, ο Gregory Peck δεν απασχολήσε πότε τον Τύπο με σκάνδαλα και περίεργες συμπεριφορές. Κρατούσε «αποστάσεις ασφαλείας» από τα μεγάλου κινηματογραφικά στούντιο, ήταν οικογενειαρχής, εργατικός, πειθαρχημένος, κομψός, αγαπητός στους συνεργάτες του και υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιώματων.
Το Athens Open Air Film Festival – Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), επιστρέφει για 7η χρονιά, με περισσότερες από 20 προβολές, οι οποίες θα ομορφύνουν επικίνδυνα το αθηναϊκό καλοκαίρι, με αφετηρία τον Ιούνιο και τερματικό σταθμό τον Σεπτέμβριο.
Ο Γιώργος Λάνθιμος, προτού καλά καλά κοπάσει ο κουρνιαχτός από το βραβείο σεναρίου με το οποίο τιμήθηκε το “The Killing of a Sacred Deer”, στο πρόσφατο 70ο Φεστιβάλ των Καννών, θα μας απασχολήσει πολύ σύντομα χάρη στη νέα του ταινία.
«Η ιδιοφυής ιδέα του Walt Disney ήταν το ότι διάλεξε ένα τόσο κοινό πλάσμα, όπως η πάπια, και την έκανε εξαιρετικά ανθρώπινη» Andy Warhol
Πριν από 27 χρόνια, μια από τις σημαντικότερες και πλέον επιδραστικές σειρές στην ιστορία της τηλεόρασης έριχνε τίτλους τέλους, μετά από δύο θρυλικές σεζόν που έμελλαν να αλλάξουν μια για πάντα τον τρόπο που βλέπουμε και αντιλαμβανόμαστε τα τηλεοπτικά καλλιτεχνικά προϊόντα. Το τέλος ήρθε, μάλιστα, με ένα εφιαλτικό και στοιχειωτικό cliffhanger, καθώς και την υπόσχεση μιας τρίτης σεζόν, η οποία, όσο περνούσαν τα χρόνια, ολοένα και απομακρυνόταν ως πιθανότητα. Όλα αυτά μέχρι πριν από δύο χρόνια, όταν ο δημιουργός της, ο τρομερός David Lynch, ανακοίνωσε θριαμβευτικά την έλευση μιας τρίτης σεζόν, η οποία θα προσφέρει ένα ικανοποιητικό φινάλε στην ιστορία.