Τον προσεχή Φλεβάρη συμπληρώνονται 3 χρόνια από την πρεμιέρα του “The Grand Budapest Hotel” και, όπως έχει γίνει γνωστό, η νέα ταινία του "Wes" Anderson βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Ο αγαπημένος "Wes" θα δοκιμάσει για δεύτερη φορά την τύχη του στο είδος του animation, μετά το εξαιρετικό “Fantastic Mr. Fox” (2009).
Ο δημιουργός της ταινίας «Το ανθρώπινο κεφάλαιο» μας συστήνει ένα δίδυμο γυναικών που, στην προσπάθεια τους να απελευθερωθούν, θα χρειαστεί να έρθουν σε επαφή με τους δαίμονες του παρελθόντος. Ο δρόμος προς τη λύτρωση είναι μακρύς και η καθεμιά αναζητά τη δική της δικαίωση.
Η αληθινή τραγική ιστορία της Christine Chubbuck, μίας δημοσιογράφου τοπικού αμερικανικού σταθμού που αυτοκτόνησε σε ζωντανή τηλεοπτική σύνδεση, το καλοκαίρι του 1970, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη για πρώτη φορά ως ταινία μυθοπλασίας. Και δίνει την ευκαιρία στον σκηνοθέτη Antonio Campos να αναμετρηθεί με ένα θέμα εξαιρετικά απαιτητικό, το οποίο όμως δίνει δημιουργική λαβή για κάτι αληθινά σπουδαίο, τουλάχιστον δυνητικά.
10 Ιανουαρίου 2017: αυτή είναι η ημερομηνία πρεμιέρας για τη νέα και πολυαναμενόμενη σειρά του FX, με τίτλο “Taboo”.
To 2013, μετά την έξοδο της ταινίας του με τίτλο “The Wind Rises” (που ήταν υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, καθώς και Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας), o αρχιδούκας του κινηματογραφικού anime, ο Ιάπωνας Miyazaki Hayao, ανακοίνωσε την απόσυρσή του από τη σκηνοθεσία ταινιών μεγάλου μήκους, προκειμένου να επικεντρωθεί σε πρότζεκτ μικρότερης κλίμακας.
Το Άφτερλωβ ήταν ό,τι πιο φρέσκο, μοντέρνο, δυνατό, υπέροχο, λατρεμένο είδαμε στο φετινό φεστιβάλ! Μακριά από τις μιζέριες και τη σοβαροφάνεια που πλήττει σχεδόν εν ολοκλήρω το σύγχρονο ελληνικό σινεμά!
Μία εναρκτήρια σκηνή αγριάδας σε γκρίζες – μεταλλικές αποχρώσεις. Με ζόρικους άντρες που δεν σηκώνουν πολλά πολλά και λύνουν ενίοτε τις διαφορές τους με βία. Μία ατμόσφαιρα που ισορροπεί ανάμεσα στο γούεστερν και την ταινία φυλακής. Μόνο που αντί για σελωμένα άλογα, οι ζόρικοι αυτοί τύποι έχουν λαδωμένα αμαξίδια. Και προσπαθούν κάθε μέρα να ξεφύγουν από τη δια βίου φυλακή της αναπηρίας. Ο Ρουπάζοφ, ο Ζόλικα και ο Μπάρμπα σχηματίζουν ένα από τα πλέον ασυνήθιστα και δυσλειτουργικά τρίο –αποφασισμένων για όλα- ηρώων που έχετε ποτέ αντικρίσει.
Μία κατάμαυρη οθόνη. Μία σειρά από κουραστικά αναλυτικές ερωτήσεις, που ηχούν παντελώς εκτός θέματος. Μία σειρά από εκνευρισμένες και περιπαικτικές απαντήσεις, που παρακαλούν τις ερωτήσεις να μπουν επιτέλους στο ψητό. Μία αίσθηση σπασμένου τηλεφώνου και πλήρους ασυνεννοησίας. Μία απόσταση. Μία διακεκομμένη επικοινωνία, ξύλινη και τηλεγραφική. Αποξενωμένη από τους ίδιους τους συνδιαλεγόμενους, εξαιτίας της μεσολάβησης ενός πρωτοκόλλου, ενός καταστατικού.
Στο “All Is Lost”, οι περισσότεροι θαύμασαν την μεγάλη ερμηνεία ενός ανθρώπου που δεν έχει ανάγκη να αποδείξει πια τίποτα. Αναμενόμενο.
Μετά απο ορισμένες αντισυμβατικές, αλλόκοτες και απαγορευμένες (μη προσβάσιμες) ταινίες, όπως η «Ανταρσία της Κόκκινης Μαρίας» και το "The Last Porn Movie", ο Κώστας Ζάππας επιστρέφει, παρουσιάζοντας στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το νεό του πόνημα "Love, Love, Love", ένα project εξίσου πειραματικό, αλλά καθόλου πετυχημένο.
Αθήνα, Ολυμπιακά ακίνητα. Δώδεκα χρόνια μετά το τέλος των Oλυμπιακών Αγώνων του 2004, οι κάποτε εντυπωσιακές κατασκευές κοίτωνται παρατημένες, παραδωμένες στη σκουριά και τη φθορά του χρόνου. Πολλά απο τα σπίτια στα οποία διέμεναν οι αθλητές κατά τη διάρκεια των αγώνων, δόθηκαν με κλήρωση σε φτωχές οικογένειες. Παρέες παιδιών παίζουν, μαλώνουν, χτυπιούνται, ερωτεύονται, μεγαλώνουν μέσα στα ερείπια ενός ένδοξου παρελθόντος που μοιάζει πια ψεύτικο. Ο Δημήτρης, παιδί μονογονεϊκής οικογένειας, ερωτεύεται την Άννα, πρώην αθλήτρια της ενόργανης που έβαλε τέλος στην καριέρα της μετά απο έναν επίπονο τραυματισμό. Οι δυο τους θα ερωτευτούν και θα προσπαθήσουν να αποδράσουν με φόντο ένα καυτό ελληνικό καλοκαίρι. Θα πιουν, θα χορέψουν, θα κάνουν έρωτα, αλλά θα συνειδητοποιήσουν ότι το καλοκαίρι δεν κρατάει για πάντα...
Ο πάλαι ποτέ πρωταγωνιστής του Τιτανικού ωρίμασε, μεγάλωσε, αποστόμωσε όσους τον αμφισβήτησαν σαν ηθοποιό, κέρδισε επιτέλους και το Όσκαρ του, και σήμερα που κλείνει τα 42 του χρόνια μπορεί να καυχηθεί ότι είναι ένας από τους καλύτερους νέους ηθοποιούς -και γιατί όχι;- ο καλύτερος. Εμείς θα σας παρουσιάσουμε 24 σπουδαίους ρόλους, αλλά και ένα σωρό ακόμα λόγους για τους οποίους θεωρείται τόσο επιτυχημένος και τόσο διαφορετικός από τους άλλους συνομήλικούς του ηθοποιούς.
Την 1η Νοεμβρίου του 2016 συμπληρώθηκαν 20 (!) χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες το σαιξπηρικό δράμα του Baz Luhrmann "Romeo and Juliet" (τουλάχιστον στην Αμερική, γιατί στην Ελλάδα ήρθε το 1997…) με πρωταγωνιστές τον -εικοσάχρονο τότε-οσκαρούχο σήμερα- Leonardo DiCaprio και την Claire Danes.
Μέγας Φαραντί, ένα ακόμη διαμαντάκι από την Ισλανδία και πολλά άλλα!
Μία βδομάδα κοντεύει να τελειώσει από την έναρξη του 57ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και μέχρι στιγμής η εμπειρία είναι, όπως κάθε χρόνο, ενδιαφέρουσα και πλούσια. Ας εστιάσουμε, όμως, σε κάποια από τα σημαντικότερα σημεία των προβολών που μέχρι στιγμής παρακολουθήσαμε, καθώς και σε ό,τι έχουν αυτά να μας πουν. Όταν κάποιος για καιρό παρακολουθεί τον συμβατικό κινηματογράφο των multiplex αιθουσών, μπορεί ασυναίσθητα να βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να πιστεύει πως όλα όσα βλέπει είναι και τα ουσιαστικά όρια της τέχνης. Ένα φεστιβάλ, όμως, όπως το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προσφέρει μία ανεκτίμητη επαφή με τις νέες γενιές δημιουργών που μπορεί πραγματικά να ανανεώσει το σινεφίλ κοινό ώστε να αναθεωρήσει την αντίληψή του σχετικά με την τέχνη του κινηματογράφου.