Short Story 2

Κινηματογράφος cinematography

Άρθρα :: Νοέμβριος 2015 articles :: november 2015

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 1

εμφάνιση ανά σελίδα :

  • 15
  • 30
  • 50
  • 100
30.11
2015

Svecenikova djeca, του Vinko Bresan

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Svecenikova djeca, του Vinko Bresan)
Κάτι τρέχει τις Δευτέρες στο Βακούρα. Φέτος είναι η 8η χρονιά λειτουργίας της Κινηματογραφικής Λέσχης Θεσσαλονίκης με μια εξαιρετική σινεφίλ επιλογή σε είδη ταινιών από διαφορετικές χώρες. Την Δευτέρα παρακολουθήσαμε την τέταρτη προβολή της Λέσχης, «Τα Παιδιά του Ιερέα» από την Κροατία.
27.11
2015

Spectre, του Sam Mendes

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Spectre, του Sam Mendes)
Είναι γεγονός ότι από τότε που ανέλαβε ο Ντάνιελ Κρεγκ να υποδυθεί τον θρυλικό Βρετανό πράκτορα, στο αλησμόνητο (και αξεπέραστο μέχρι στιγμής) «Casino Royale» οι ταινίες Bond ανέβηκαν επίπεδο ποιοτικά. Με εξαίρεση το «Quantum of Solace» (που δεν είναι και τόσο κακό όσο λένε όλοι, απλώς υστερεί αισθητά σε σύγκριση με τα υπόλοιπα), ο Κρεγκ έφερε στο franchise την αύρα της σοβαρής δραματουργίας που, μετά τον Κόνερι, όλο και μειωνόταν στις ταινίες του 007, φτάνοντας στο σημείο να εξαφανιστεί εντελώς με τα δύο τελευταία, ανεκδιήγητα Bond του Πιρς Μπρόσναν, που οι οπαδοί προτιμούν να ξεχάσουν και όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουν κανέναν λόγο να θυμούνται.
24.11
2015

45 Years, του Andrew Haigh

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (45 Years, του Andrew Haigh)
O Τζεφ και η Κέιτ. Ένα ζευγάρι ηλικιωμένων που ετοιμάζεται να γιορτάσει 45 χρόνια γάμου, σε ένα μεγάλο πάρτυ με όλους τους κοινούς φίλους. Θα γιόρταζαν πέντε χρόνια νωρίτερα, αλλά η εγχείριση ανοιχτής καρδιάς του Τζεφ ανέβαλε τα τότε πλάνα τους. Δυο άνθρωποι στο λυκόφως της ζωής που δείχνουν να ζουν στη μακαριότητα των ευχάριστων αναμνήσεών τους. Ηρεμία, γλυκύτητα, έλλειψη πίκρας και κατάλοιπων. Χωρίς παιδιά κι εγγόνια, χωρίς φωτογραφίες και κορνίζες, γιατί όλα βρίσκονται αποθηκευμένα στο μυαλό τους. Δύο άνθρωποι που έζησαν μία ολάκερη ζωή ο ένας πλάι στον άλλο, τυλιγμένοι στο προστατευτικό κουκούλι των κοινών τους σημείων.
23.11
2015

The Americans: Από τη Ρωσία με αγάπη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (The Americans: Από τη Ρωσία με αγάπη)
Ψυχρός Πόλεμος. Αμερική του Ronald Reagan. Δυο Σοβιετικοί πράκτορες ζουν με την οικογένειά τους στην καρδιά του εχθρού, παριστάνοντας τους Αμερικανούς. Εκεί, θέτουν σε λειτουργία κατασκοπικές επιχειρήσεις και σχέδια ώστε να δώσουν προβάδισμα στη χώρα τους και να καταφέρουν σοβαρά πλήγματα στον αντίπαλο. Η σειρά του FX (δημιούργημα του Joseph Weisberg) οδεύει ολοταχώς για την τέταρτη σεζόν της έχοντας αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις σε κοινό και κριτικούς. 
23.11
2015

Dheepan: Ο άνθρωπος χωρίς πατρίδα, του Jacques Audiard

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Dheepan: Ο άνθρωπος χωρίς πατρίδα, του Jacques Audiard)
Ο Χρυσός Φοίνικας του φετινού φεστιβάλ των Καννών, εξιστορεί την περιπέτεια του Ντιπάν, μετανάστη από τη Σρί Λάνκα και πρώην μαχητή των Τιγρών του Ταμίλ (ομάδας που μάχεται την κυβέρνηση), που φτάνει στην Ευρώπη σε αναζήτηση μια καλύτερης ζωής, με πλαστό διαβατήριο και πλαστή οικογένεια, αλλά έρχεται αντιμέτωπος με τη βιαιότητα και την ασχήμια που θέλησε να αφήσει πίσω του.
17.11
2015

Φεστιβαλίζομαι, άρα δεν υπάρχω! Το ημερολόγιο μιας αποκαμωμένης φεστιβαλίστριας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Φεστιβαλίζομαι, άρα δεν υπάρχω! Το ημερολόγιο μιας αποκαμωμένης φεστιβαλίστριας)
Η χαρά μου για την απονομή του Χρυσού Αλέξανδρου στο “Rams”, η συμμετοχή μου σε ένα έξαλλο πάρτι, η μεγαλύτερη βλακεία που έχω κάνει μέσα σε όλα τα χρόνια που πηγαίνω στο φεστιβάλ και ατέλειωτο στριμωξίδι είναι λίγα από τα πράγματα που καταγράφηκαν σε αυτό το ημερολόγιο που έφτασε στο τέλος του… «Εδώ, όχι στο Χόλυγουντ!».
17.11
2015

Στην εκπνοή του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Στην εκπνοή του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης)
Τι είδαμε, τι (δυστυχώς) δεν προλάβαμε να δούμε, τι ακούσαμε, πως υποδεχτήκαμε, πως αποχαιρετάμε την ομορφότερη διοργάνωση της πόλης μας. Τι είναι αυτό που τελικά αγαπάμε στο Φεστιβάλ;
13.11
2015

Φεστιβαλίζομαι, άρα υπάρχω! Το ημερολόγιο μιας φεστιβαλίστριας: Μέρος B

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Φεστιβαλίζομαι, άρα υπάρχω! Το ημερολόγιο μιας φεστιβαλίστριας: Μέρος B)
Προς τον όμορφο χίπστερ της διαφήμισης της Fischer, που βλέπουμε πριν από κάθε σχεδόν προβολή: “It’s not the taste. It’s the invitations”. Παρόλο που ο ήλιος έχει ξεχαστεί και νομίζει ότι είναι Ιούλιος, οι φεστιβαλιστές γεμίζουν ακάθεκτοι τις αίθουσες και τις μεσημεριανές ώρες. Το μόνο πράγμα που είναι πιο ωραίο από τη φεστιβαλική ατμόσφαιρα τις τελευταίες μέρες στη Θεσσαλονίκη είναι τα ηλιοβασιλέματα… Και καθώς το φεστιβάλ μπαίνει πια στην τελική του ευθεία, το γαλάζιο μου ημερολόγιο γεμίζει καθημερινά με ταινίες, σκέψεις και συμβάντα.
03.11
2015

56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Σημεία Αναφοράς

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Σημεία Αναφοράς)
Το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης δίνει φέτος ραντεβού με το σινεφίλ κοινό από τις 6 έως τις 15 Νοεμβρίου 2015 στην ιστορική έδρα του θεσμού, Ολύμπιον και Παύλος Ζάννας και στις αίθουσες του Λιμανιού, δίνοντας το στίγμα μιας δεκαήμερης γιορτής του ανεξάρτητου κινηματογράφου. Το 56ο Φεστιβάλ θα τιμήσουν με την παρουσία τους σημαντικοί δημιουργοί που έχουν διακριθεί στο ανεξάρτητο ευρωπαϊκό σινεμά: ο οραματιστής γάλλος σκηνοθέτης Αρνό Ντεπλεσέν / Arnaud Desplechin και ο ρουμάνος κινηματογραφιστής Μίρτσεα Ντανελιούκ / Mircea Daneliuc, το έργο του οποίου επηρέασε σημαντικά το νέο κύμα του ρουμανικού κινηματογράφου. Σας παρουσιάζουμε τα highlights του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: 
03.11
2015

56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Διαγωνιστικό Τμήμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Διαγωνιστικό Τμήμα)
Το φετινό Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει 15 πρώτες ή δεύτερες δημιουργίες σκηνοθετών, οι οποίες θα διεκδικήσουν τα εξής βραβεία: τον Χρυσό Αλέξανδρο (που φέρει παράλληλα την τιμητική επωνυμία «Θόδωρος Αγγελόπουλος»), τον Αργυρό Αλέξανδρο, τον Χάλκινο Αλέξανδρο – Ειδικό Βραβείο Επιτροπής για Πρωτοτυπία και Καινοτομία, καθώς και βραβεία σκηνοθεσίας, σεναρίου, ανδρικής και γυναικείας ερμηνείας και καλλιτεχνικού επιτεύγματος. Η κριτική επιτροπή που θα απονείμει τα παραπάνω βραβεία έχει ως επικεφαλής τη Γαλλίδα παραγωγό Μισέλ Ρέι-Γαβρά και συμπληρώνεται από τον Ρουμάνο σκηνοθέτη Κορνέλιου Πορουμπόιου, τον Αμερικάνο κριτικό κινηματογράφου του περιοδικού Variety Τζέι Ουάισμπεργκ, την Γαλλίδα παραγωγό Ελίζ Ζαλαντό και τον Έλληνα σεναριογράφο, και συνεργάτη του Γιώργου Λάνθιμου, Ευθύμη Φιλίππου. Από αυτές τις 15 ταινίες, 2+1 έχουν ελληνικό χρώμα και θα ξεκινήσουμε από αυτές.
02.11
2015

La loi du marché, του Stéphane Brizé

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (La loi du marché, του Stéphane Brizé)
Ο Τιερί δεν είναι ούτε ήρωας ούτε δειλός. Είναι ένας άνθρωπος τρομερά στριμωγμένος. Όταν απολύθηκε (αδίκως) από το εργοστάσιο όπου δούλευε, βρέθηκε σε κινούμενη άμμο. Πάλεψε, προσπάθησε να σώσει τη δουλειά του, πάσχισε να φέρει τους υπεύθυνους ενώπιον της δικαιοσύνης, αλλά σε κάποια στιγμή κουράστηκε. Η ζωή συνεχίζεται ανεξάρτητα από τη δική μας συμμετοχή κι ο Τιερί δεν ήθελε να δηλώσει «απών». Συμμορφώθηκε λοιπόν με τον «νόμο της αγοράς». 

Artcore magazine's footer