Άρθρα :: Ταινιοθήκη articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Αφιερώματα και ρετροσπεκτίβες σε ανθρώπους του σινεμά και μεγάλες στιγμές της έβδομης τέχνης. Μιλώντας σινεμά στο ArtCore Magazine.

Σελίδα 1 / 1

εμφάνιση ανά σελίδα :

  • 15
  • 30
  • 50
  • 100
30.09
2016

The Magnificent Seven, του Antoine Fuqua

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (The Magnificent Seven, του Antoine Fuqua)
Οι προσδοκίες που έχει ο καθένας μας για μία ιστορία παίζουν καταλυτικό ρόλο στο πόσο θα μπορέσει να την απολαύσει. Καλώς ή κακώς, όταν ο Antoine Fuqua στριμώχνει στην ίδια οθόνη τους Denzel Washington, Ethan Hawke, Chris Pratt, Vincent D' Onofrio, Peter Sarsgaard και Luke Grimes, για να μεταφέρουν ένα remake των θρυλικών «Επτά Σαμουράι» (Shichinin no Samurai) του Kurosawa και του αξέχαστου “The Magnificent Seven” (1960) του Sturges, οι προσδοκίες τείνουν να είναι εξαιρετικά υψηλές. Δυστυχώς όμως, όπως συνηθίζουν να λένε στην Αμερική, “the bigger they are, the harder they fall”. Προς αποφυγήν αφορισμών, βέβαια, η ταινία είχε τις καλές στιγμές της και δεν θα τις παραλείψουμε.
29.09
2016

Free State of Jones, του Gary Ross

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Free State of Jones, του Gary Ross)
Απελπισία, παραλογισμός και ανούσια σφαγή. Αυτά είναι τα συστατικά στοιχεία ενός πεδίου μάχης, και είναι αρκετά για να οδηγήσουν τον οποιονδήποτε στην τρέλα ή τη φυγή. Τον Newton Knight τον οδηγούν στην απόφαση πως η αυτοθυσία, για χάρη της περιουσίας των πλουσίων, δεν τον εκφράζει πλέον. Επιστρέφει λοιπόν στην οικογένειά του, απλά και μόνο για να ανακαλύψει πως ο πόλεμος δεν έχει αφήσει ανέγγιχτους ούτε τους φτωχούς αγρότες του χωριού του, οι οποίοι λιμοκτονούν και σφαγιάζονται, ώστε οι πλούσιοι γαιοκτήμονες να διατηρούν τόσο τον πλούτο τους όσο και τον άνετο τρόπο ζωής τους. Κάπως έτσι, ένας απλός άνθρωπος, πρακτικός και έξυπνος, με την «ατυχία» να μην είναι ούτε ρατσιστής ούτε εθνικιστής σε τόπο και χρόνο που βρίθουν κι από τα δύο, ωθείται σε επαναστατικές, «ουτοπικές», ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα, επιδιώξεις, για λόγους, όμως, πέρα για πέρα πρακτικούς και «προσγειωμένους».
27.09
2016

Nostalgia for the Light (Nostalgia de la Luz), του Patricio Guzmán

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Nostalgia for the Light (Nostalgia de la Luz), του Patricio Guzmán)
Έρημος Ατακάμα, στα βόρεια της Χιλής, σε υψόμετρο 3.000 μέτρων. Τόπος συνάθροισης αστρονόμων από ολόκληρο τον πλανήτη. Με τη βοήθεια ενός γιγαντιαίου τηλεσκόπιου, οι επιστήμονες ατενίζουν τα βάθη του ουρανού. Στην Ατακάμα, η ατμόσφαιρα είναι τόσο κρυστάλλινα διαυγής που κάνει τον κόσμο μας να μοιάζει σχεδόν αμόλυντος. Παρατηρώντας κανείς τα αστέρια, σε αυτή την αιθέρια εσχατιά της Γης, νιώθει πως μπορεί να εντοπίσει την αφετηρία και το φινάλε του σύμπαντος.
20.09
2016

Demolition, του Jean-Marc Vallée

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Demolition, του Jean-Marc Vallée)
Από ταινία σε ταινία, ο Jake Gyllenhaal (Τζέικ Γιλενχούλε) γίνεται ολοένα καλύτερος. Ας τονίσουμε, λοιπόν, καταρχήν, ότι έτσι ακριβώς προφέρεται κανονικά το (σουηδικής προέλευσης) επώνυμο του Jake Gyllenhaal, όπως ο ίδιος ξεκαθάρισε σε αρκετές συνεντεύξεις του!
16.09
2016

My Golden Days, του Arnaud Desplechin

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (My Golden Days, του Arnaud Desplechin)
Οι «Χρυσές μέρες» του Desplechin, που έκαναν πρεμιέρα στο φεστιβάλ των Καννών, αναφέρονται στις αλλαγές που διαδραματίζονται στη διάρκεια της ζωής και κάνουν στάσεις στους κυριότερους σταθμούς της.
14.09
2016

One More Time With Feeling, του Andrew Dominik

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (One More Time With Feeling, του Andrew Dominik)
«Όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με το τραύμα, ο χρόνος μοιάζει ελαστικός. Νιώθεις σιγά-σιγά οτι απομακρύνεσαι απο το περιστατικό που σε σημάδεψε, αλλά λίγο καιρό αργότερα νιώθεις το λάστιχο που βρίσκεται δεμένο γύρω σου να σε τραβάει και πάλι πίσω» μονολογεί ο Nick Cave, ένας απο τους σπουδαιότερους ίσως εν ζωή μουσικούς, σε μια σκηνή προς το τέλος της ταινίας. Ένα ντοκιμαντέρ, που αρχικά δημιουργήθηκε για να προμοτάρει τη νέα, στοιχειωτικά πανέμορφη δισκογραφική του δουλειά "Skeletron Tree", αλλά στην πορεία εξελίχθηκε, μετά τον θάνατο του γιου του, σε κάτι πολύ πιο σκοτεινό, αιθέριο και προσωπικό.
12.09
2016

Sully, του Clint Eastwood

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Sully, του Clint Eastwood)
Ο πιλότος Chesley 'Sully' Sullenberger είναι ένας τυπικός ήρωας της φιλμογραφίας του Clint Eastwood. Είναι ένας πυλώνας ηθικής ακεραιότητας και αποκατάστασης της ορθής τάξης πραγμάτων. Είναι ο άνθρωπος που θα γίνει ήρωας επειδή επέλεξε τον δύσβατο και μοναχικό δρόμο, χωρίς εγγυημένες πιθανότητες επιτυχίας. Είναι ο λιγομίλητος και εσωστρεφής χαρακτήρας, που θα βγει δικαιωμένος μετά από μία αχρείαστη επίθεση χαρτογιακάδων και γραφειοκρατών εναντίον του. Είναι ο άνθρωπος που κλήθηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να πάρει μία απόφαση που θα έκρινε τις ζωές 155 ανθρώπων.
06.09
2016

Jason Bourne, του Paul Greengrass

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Jason Bourne, του Paul Greengrass)
Θυμάστε τον Jason Bourne; Εκείνη την baby-face, ψυχρή, υπολογιστική, άρτια εκπαιδευμένη μηχανή θανάτου που απέκτησε συνείδηση μετά από την αμνησία και έφερνε τα πάνω-κάτω στις πρώτες ταινίες; Ε, απουσιάζει από την καινούργια προσθήκη του Franchise η οποία μυστηριωδώς ονομάζεται “Jason Bourne”.
01.09
2016

Suicide Squad, του David Ayer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Suicide Squad, του David Ayer)
Φοβούμενη ότι μετά τον Superman ο επόμενος υπερ-άνθρωπος που θα εμφανιστεί μπορεί να μην έχει τόσο αγαθές προθέσεις, η Amanda Waller, αρχηγός της παραστρατιωτικής οργάνωσης Argus, αναλαμβάνει να μαζέψει μερικούς από τους πιο επικίνδυνους χαρακτήρες του υπερ-ηρωικού σύμπαντος της DC, για να αντιμετωπίσουν μια απόκοσμη απειλή (το promotion της ταινίας επέλεξε σοφά να μην την αποκαλύψει), που στοχεύει ─φυσικά─ στην καταστροφή του κόσμου.

Artcore magazine's footer