Αφιερώματα και ρετροσπεκτίβες σε ανθρώπους του σινεμά και μεγάλες στιγμές της έβδομης τέχνης. Μιλώντας σινεμά στο ArtCore Magazine.

Αρχείο :: Φεβρουάριος 2016archive :: february 2016

επιλογή γλώσσας
choose language

Ταινιοθήκη Δημήτρης Μπακούρας

Spotlight, του Tom McCarthy

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Μια ομάδα δημοσιογράφων, πιστή στη δεοντολογία του επαγγέλματος, τα βάζει με την καθολική εκκλησία και φέρνει στο φως ένα εγκληματικά θαμμένο μυστικό. Ως αποτέλεσμα, 249 ιερείς, στη Βοστώνη μόνο, κατηγορούνται για παιδεραστία. Σ' όλη τη χώρα ο αριθμός των κατηγορουμένων φθάνει τους 6.427 ιερείς.

Ταινιοθήκη Άννα μ. Μ.

Suffragette, της Sarah Gavron

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Την περιμένουμε στις αίθουσες εδώ και καιρό. Έχουμε δει το trailer ήδη από το καλοκαίρι. Τι μας επιφυλάσσουν οι «Σουφραζέτες»;

Ταινιοθήκη Κωνσταντίνος Καντόγλου

Deadpool, του Tim Miller

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

O Wade Wilson είναι ένας απο τους πιο επικίνδυνους ανθρώπους του πλανήτη. Πληρωμένος δολοφόνος, αρέσκεται, όπως δηλώνει, να ταξιδεύει σε ολόκληρο τον κόσμο, να αποκομίζει νέες εμπειρίες, να γνωρίζει νέους ανθρώπους. Και να τους σκοτώνει. Στην ευτυχέστερη, ίσως, στιγμή της ζωής του, ο Wade μαθαίνει ότι έχει καρκίνο και ότι οι μέρες του είναι μετρημένες. Δέχεται να υποβληθεί σε μια θεραπεία, που όχι μόνο θα εξαφανίσει τον καρκίνο, αλλά θα του χαρίσει υπερ-δυνάμεις, όπως του υπόσχεται ο μυστήριος άνθρωπος με το κουστούμι που τον προσεγγίζει. Ωστόσο, τα πράγματα -φυσικά- δεν είναι όπως δείχνουν, και η θεραπεία θα αφήσει τον Wade τρομακτικά παραμορφωμένο, να αναζητά εκδίκηση απέναντι στον άνθρωπο που τον βασάνισε.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Berlinale 2016: Creepy

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ένας αστυνομικός που εξιχνιάζει εγκλήματα και αποσύρεται από το επάγγελμα. Έχει προηγηθεί μία τραυματική (στην κυριολεξία) εμπειρία, κατά την οποία φέρθηκε δεόντως αφελώς. Προσπαθώντας να γιατρέψει τις ανοιχτές πληγές, στρέφεται στην πανεπιστημιακή διδασκαλία στον τομέα της εγκληματολογίας και μετακομίζει με τη γυναίκα του σε μία ήσυχη κι απόμερη γειτονιά. Στρέφεται δηλαδή σε μία βαρετή ασφάλεια. Σε ένα υποτιθέμενο πλάνο ωριμότητας, που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα καλλωπισμένο ψέμα.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Berlinale 2016: The End

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ένα ξυπνητήρι που χτυπά δυνατά κι ένας σκύλος που γαβγίζει παρακλητικά και επίμονα. Ένας υπέρβαρος ημίγυμνος άνδρας που σηκώνεται με κόπο από το κρεβάτι και σέρνει δυσκίνητα το κορμί του στην κουζίνα. Είναι φανερά μοναχικός, είναι φανερά «βαρύς» και εσωτερικά, πέρα από τα εμφανή κυβικά του σώματός του. Θα οδηγήσει και θα παρκάρει στην είσοδο του δάσους, εκεί που ξεκινά το «μονοπάτι του λαγού», για να κυνηγήσει. Θα τοποθετήσει τις προειδοποιητικές πινακίδες, θα φορέσει τα απαραίτητα ρούχα, θα πάρει μαζί του λίγες προμήθειες. Μία διαδικασία που δείχνει να έχει επαναλάβει πολλές φορές. Τίποτα το απειλητικό, τίποτα το ανησυχητικό, τουλάχιστον στην πρώτη εντύπωση.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Berlinale 2016: Midnight Special

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ένα 8χρονο αγόρι διαφορετικό, ξεχωριστό κι αλλιώτικο. Καταραμένο και προικισμένο ταυτοχρόνως. Καταραμένο να μην ζήσει όπως κανένα άλλο αγόρι της ηλικίας του. Προικισμένο, στα μάτια των άλλων, με δυνάμεις που ξεπερνούν κάθε είδους νόμο και δεσμό που έχουμε φανταστεί και επινοήσει. Τον θεϊκό, τον κοινωνικό, τον επιστημονικό, τον οικογενειακό. Ο 8χρονος ήρωας του "Midnight Special" καθρεφτίζει και αποκρυσταλλώνει ακριβώς αυτό το διαφορετικό. Το οποίο είτε πατάσσεται με συνοπτικές διαδικασίες είτε, στην πιο προσοδοφόρα περίπτωση, γίνεται αντικείμενο καπηλείας και υστεροβουλίας.

Ταινιοθήκη Aureliano Buendia

Berlinale 2016: War on Everyone

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ο Τζον Μάικλ ΜακΝτόνα γεννήθηκε μεν στο Λονδίνο, αλλά οι ιρλανδικές του ρίζες υπήρξαν κάτι παραπάνω από καταφανείς στις δύο πρώτες ταινίες του. Στο τρίτο του πόνημα, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην 66η Μπερλινάλε, πραγματοποίησε το μεγάλο άλμα. 

Ταινιοθήκη Δημήτρης Μπακούρας

Trumbo, του Jay Roach

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Ριζοσπάστης, οραματιστής και επικίνδυνος για τη δεξιά πολιτική σκέψη των Η.Π.Α., ο Trumbo οδηγεί τον Bryan Cranston στην πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα μέσα από ένα βιογραφικό δράμα συγκρούσεων και συσχετισμού δυνάμεων στην χολιγουντιανή σκηνή των 50s.

σελίδα page