Άρθρα :: Ταινιοθήκη articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

In a Better World της Susanne Bier

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (In a Better World της Susanne Bier)

Η Susanne Bier με την ταινία «Ίσως αύριο» κατάφερε να εντυπωσιάσει και να συγκινήσει σε μεγάλο βαθμό το κοινό. Παρόλο που ο τίτλος του έργου στα δανέζικα (Hævnen) παραπέμπει αυθόρμητα στην αγγλική λέξη Heaven (παράδεισος), μεταφράζεται ως «εκδίκηση». Το φιλμ της Bier κέρδισε το 2011, το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, μεταξύ υποψηφιοτήτων όπως ο «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου και το “Biutiful” του Alejandro Gonzalez Inarritu.

To “In a better world” διαδραματίζεται στην Δανία και σε ένα στρατόπεδο προσφύγων στην Αφρική, παρουσιάζοντας την καθημερινή ζωή δύο οικογενειών. Το ζευγάρι της μίας οικογένειας βρίσκεται σε διάσταση, ο πατέρας ακολουθεί μία ανθρωπιστική αποστολή στην Αφρική με μια ομάδα γιατρών και ο γιος τους, ο Ελίας πέφτει θύμα σχολικής βίας. Στην δεύτερη περίπτωση, ο μεγαλύτερος γιος της οικογένειας, ο Κρίστιαν, έχοντας χάσει την μητέρα του από καρκίνο, κατηγορεί τον πατέρα του ως υπεύθυνο για το μοιραίο συμβάν. Το γεγονός που ενώνει τις ζωές των δύο οικογενειών και καθορίζει τη ροή της ιστορίας είναι η φοίτηση των παιδιών στο ίδιο σχολείο και η αλληλοεξαρτώμενη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Ο Κρίστιαν γίνεται μάρτυρας της “εκμετάλλευσης” του Ελίας από τους συμμαθητές του και τον υπερασπίζεται με τρομερά ξεσπάσματα βίας, εκδηλώνοντας παράλληλα μια αυτοκαταστροφική συμπεριφορά. Μολονότι προστατεύει τον Ελίας από τη βία των συμμαθητών του, ταυτοχρόνως τον εκθέτει σε κίνδυνο, συμπαρασύροντάς τον στην επικίνδυνη πορεία που ακολουθεί. Εντέλει οι γονείς τους είναι αυτοί που θα τους βοηθήσουν να έρθουν σε αρμονία με την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων τους, τον πόνο και την συμπόνια.

Εντυπωσιάστηκα από τις ερμηνείες των παιδιών και τα όμορφα φωτογραφικά καρέ, αλλά αυτό που με άγγιξε είναι κυρίως η θεματολογία της ταινίας που πραγματεύεται το σοβαρό αντίκτυπο που προκαλούν στα παιδιά η βία και οι προβληματικές οικογενειακές σχέσεις. Η σκηνοθέτης δήλωσε τα εξής : «Το πείραμά μας σε αυτή την ταινία είναι το πόσο λίγο χρειάζεται ένα παιδί- ή ένας ενήλικος- ώστε να θεωρήσει κάτι βαθιά άδικο. Στα αλήθεια δεν παίρνει πολύ χρόνο και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Και τρομακτικό».

Κείμενα (Πηγές)

  • http://www.imdb.com/title/tt1340107
  • http://www.cine.gr/film.asp?id=714805&page=4
  • http://www.myfilm.gr/8164
  • ΦΩΤΟ: http://screensounds.blogspot.gr/2010/12/cd-review-in-better-world-in-better.html
εικόνα αρθρογράφου (Έρικα Τηνελέκογλου)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Έρικα Τηνελέκογλου

Τίποτα δεν προμήνυε, ότι όταν θα έβλεπα τα τρία χρώματα του Κieslowski θα γοητευόμουν τόσο… Ούτε οι προπονήσεις του βόλεϊ, ούτε η εστίασή μου στα μαθηματικά όταν ήμουν μικρή. Άρχισα να ψάχνω ταινίες που μου κέντριζαν το ενδιαφέρον και δεν με ένοιαζε που οι φίλοι μου με πείραζαν για το περίεργο γούστο μου. Ο ρεαλισμός, ο κυνισμός και οι αριστοτεχνικές σκηνοθεσίες είναι τα βασικά στοιχεία που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον σε κάθε φιλμ. Μετά το λύκειο, ακολούθησαν 5 χρόνια φοιτητικής ζωής πάνω στην οικονομία και την πληροφορική… Και φυσικά, ως ένα ακόμα θύμα της οικονομικής ισοπέδωσης αυτής της χώρας, η μόνη διέξοδος από την σκληρή ελληνική πραγματικότητα είναι η ενασχόληση με πράγματα που με ευχαριστούν και δεν με αφήνουν να ξεχάσω αυτά που αγαπάω... Το Artcore έρχεται για να μας αναζωογονήσει... και συντελεστές και αναγνώστες!

Artcore magazine's footer