Άρθρα :: Συνεντεύξεις articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

07.04
2016

Μιχάλης Σπανός: «Το In-Edit σε 5 χρόνια θα είναι ένα γεγονός, σήμα κατατεθέν της πόλης»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Μιχάλης Σπανός: «Το In-Edit σε 5 χρόνια θα είναι ένα γεγονός, σήμα κατατεθέν της πόλης»)

Ο Μιχάλης Σπανός, μέλος της ομάδας parenthesis και ένας εκ των οργανωτών του In-Edit Festival, του μεγαλύτερου φεστιβάλ μουσικού ντοκιμαντέρ, μιλάει στο Artcore Magazine για το φεστιβάλ που έγινε θεσμός σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και παντρεύει δύο μεγάλες αγάπες, Μουσική και Κινηματογράφο, καθώς και για άλλα μελλοντικά σχέδια για τους λάτρεις του σινεμά… και όχι μόνο! 

Μιχάλη, το In-Edit μεγαλώνει σε μέγεθος και αποδοχή, καθιερώνεται ως φεστιβαλικός θεσμός. Πώς το φαντάζεσαι σε πέντε ή/και δέκα χρόνια από τώρα;
To In-Edit Festival όντως μεγαλώνει και σε μέγεθος και σε αποδοχή τα τελευταία 3 χρόνια. Η πορεία του είναι συνεχώς αυξανόμενη και πλέον είναι ένα γεγονός, το οποίο το περιμένει το κοινό της πόλης.
Θέλω να πιστεύω, και δουλεύουμε προς αυτή την κατεύθυνση, ότι το In-Edit σε 5 χρόνια θα είναι ένα γεγονός, σήμα κατατεθέν της πόλης. Θα παρέχει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στο κοινό. Με κύρια βάση το περιεχόμενο, τα μουσικά ντοκιμαντέρ που προβάλλονται κατά τη διάρκειά του, επιθυμούμε να χτίσουμε μια σειρά εκδηλώσεων, να δημιουργηθεί μια κοινότητα ανθρώπων που δεν θα είναι μόνο σινεφίλ ή φίλοι της μουσικής. Ευχή είναι, νομίζω, το In-Edit σε 5 χρόνια να είναι ένα σύνολο γεγονότων που θα συνδυάζει σινεμά, μουσική, εκπαίδευση, ενημέρωση και ψυχαγωγία. 

Περιέγραψέ μας το πλαίσιο στο οποίο κινούνται οι πολιτιστικές χορηγίες στην Ελλάδα. Τι έχετε συναντήσει ως τώρα; Ποια βήματα μπορούν να γίνουν;
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι οι χορηγίες σε πολιτιστικά/ψυχαγωγικά γεγονότα έχουν ψαλιδιστεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια από τους προϋπολογισμούς εταιρειών και οργανισμών. Πόσω μάλλον για γεγονότα όπως το In-Edit Festival, το οποίο δεν έχει άμεση και μεγάλη κατανάλωση προϊόντων κατά τη διάρκειά του, λόγω της φύσης του.
Παρόλ’ αυτά, οι συνεργάτες και οι χορηγοί, οι οποίοι θα στηρίξουν γεγονότα όπως το In-Edit Festival, υπάρχουν.
Το βασικότερο, νομίζω, είναι η πραγματική εμπλοκή ενός χορηγού με το γεγονός, η πραγματική του σύνδεση με αυτό που πρεσβεύει και επικοινωνεί.
Εμείς, σαν In-Edit για παράδειγμα, έχουμε μια συνεργασία ήδη από πέρσι με την μπύρα SOL η οποία συμπλέει μαζί μας στην ανάπτυξη του γεγονότος. Είναι μια συνεργασία που έχει σαν στόχο να αναπτυχθούν και να επωφεληθούν ταυτόχρονα και τα δύο μέρη. Αν σε μια συνεργασία ένα απο τα δύο μέρη παίρνει περισσότερα από αυτά που δίνει στο άλλο, τότε δεν υπάρχει μέλλον. 

Ως προς τα μελλοντικά σας σχέδια, νομίζω πως είναι ήδη ανακοινώσιμο το Offside Festival στα τέλη Μαΐου. Πες μας δυο λόγια για αυτό το εγχείρημα.
Ναι, είναι πλέον ανακοινώσιμο. Το Offside Festival θα είναι ένα γεγονός με ντοκιμαντέρ για το ποδόσφαιρο. Θα λάβει χώρα στα τέλη Μαϊόυ, τότε που όλη η ποδοσφαιρική δραστηριότητα φτάνει στο ζενίθ της.
Ξέρεις, το ποδόσφαιρο είναι κάτι που όλοι μικροί ή και μεγάλοι έχουμε παίξει, έχουμε παρακολουθήσει, αλλά δυστυχώς πλέον το συνδέουμε μόνο με το γήπεδο.
Είναι κάτι παραπάνω όμως από αυτό. Όπως είχε πει και ο Bill Shankly «το ποδόσφαιρο δεν είναι ένα θέμα ζωής ή θανάτου. Είναι κάτι περισσότερο από αυτό».
Αυτό θέλουμε να μεταφέρουμε και μέσα από το Offside Festival. Ανέκδοτες ιστορίες, ιστορίες που έχουν ξεχαστεί, ιστορίες που πρέπει να ξαναδούμε και να ξανακούσουμε γύρω από το σπορ των σπόρ.
Ιστορίες για ανθρώπους και ομάδες που αγαπήσαμε και μισήσαμε. Η θεοποίηση με την αποκαθήλωση απέχουν ελάχιστα.
Ποδόσφαιρο και σινεμά. Πολύ ενδιαφέρον μίγμα. 

Έχετε πολλάκις πει πως στόχος σας είναι το In-Edit να λάβει τις διαστάσεις ενός 360ο event. Ποια βήματα έχετε κάνει προς αυτή την κατεύθυνση και ποια είναι τα επόμενα;
Ναι, πράγματι, αυτός είναι ο στόχος μας στα επόμενα χρόνια. Και αυτό, γιατί μόνο έτσι θα μπορεί το κοινό να συνδεθεί πραγματικά με το φεστιβάλ.
Τα τελευταία χρόνια με παράλληλες (και όχι μόνο) δράσεις προσπαθούμε να «κυκλώσουμε» το γεγονός.
Την πρώτη χρονιά είχαμε διοργανώσει το In-Edit Connect που είχε στόχο να ενώσει τους ανθρώπους που εργάζονται ή θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά ή επιχειρηματικά στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας, του κινηματογράφου και της διοργάνωσης εκδηλώσεων.
Παράλληλα, μουσικά γεγονότα αλλά και πάρτυ λαμβάνουν χώρα κάθε χρόνο. Φέτος, θα έχουμε σε δύο προβολές συντελεστές από τα ντοκιμαντέρ να κάνουν mini masterclasses, αλλά και το In-Edit Kids, το οποίο είναι μια συνεργασία με σχολεία της πόλης τα οποία έχουν υποτιτλήσει ένα ντοκιμαντέρ του Ιn-Edit.
Κινούμαστε προς την κατεύθυνση του 360ο γεγονότος. Σιγά σιγά, αλλά σταθερά. 

Σε αυτά τα 3 χρόνια In-Edit, ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία από αυτές που έχετε προβάλει. Και ναι, θέλουμε να διαλέξεις μόνο μία, αυτή που σου έρχεται απευθείας στο μυαλό.
Το 20.000 Days on Earth με τον Nick Cave. Εύκολα... 

Έχεις αισθανθεί ποτέ δεύτερες σκέψεις για το ότι ενεπλάκης σε αυτή τη δουλειά στην Ελλάδα και όχι κάπου στο εξωτερικό;
Σίγουρα έχω αισθανθεί, ας μην γελιόμαστε. Αλλά επειδή έχω ζήσει και έχω κάνει αυτή τη δουλειά και στο εξωτερικό έχω δει ότι ούτε το «έξω» είναι η Γη της Επαγγελίας. Έχει, όπως σε όλα πράγματα, τα καλά και τα κακά του.
Η ζυγαριά έγειρε στη Θεσσαλονίκη, όμως, και εδώ θα παίξουμε.

Συνέντευξη: Aureliano Buendia

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer