Άρθρα :: In a Cinemanner of Speaking articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων, λοιπόν, χτες, και τα στοίχημα ήδη δίνουν και πέρνουν για τους νικητές της λαμπερής βραδιάς της 4ης Μαρτίου, που θα παρουσιάσει για δεύτερη σερί χρονιά ο Jimmy Kimmel. Μιλώντας με νούμερα, το “The Shape of Water” του Guillermo del Toro (έξοδος στις ελληνικές αίθουσες στις 15 Φεβρουαρίου), βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 13 υποψηφιότητες, ενώ το “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” του Martin McDonagh ακολουθεί με 9 και το “Dunkirk” του Christopher Nolan έπεται με 8.

Οι τρεις αυτές ταινίες είναι υποψήφιες στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, στην οποία συναντούμε και τις ακόλουθες υποψηφιότητες: το “The Post” του Steven Spielberg, το “Call Me By Your Name” (έξοδος στις ελληνικές αίθουσες στις 8 Φεβρουαρίου) του Luca Guadagnino, το “Darkest Hour” του Joe Wright, το “Get Out” του Jordan Peele, το “Phantom Thread” του Paul Thomas Anderson (έξοδος στις ελληνικές αίθουσες την 1η Φεβρουαρίου) και το “Lady Bird” της Greta Gerwig (έξοδος στις ελληνικές αίθουσες την 1ηΜαρτίου).

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Όσον αφορά τις υποψηφιότητες στους ρόλους, και ξεκινώντας με ladies first διάθεση, στον Α’ Γυναικείο Ρόλο συναντούμε τη Sally Hawkins (“The Shape of Water”), τη Frances McDormand (“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”), τη ‎Margot Robbie (“I, Tonya”, έξοδος στις ελληνικές αίθουσες αύριο, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου), τη Saoirse Ronan (“Lady Bird”) και, φυσικά, τη Meryl Streep (“The Post”), που μετρά πλέον 21 οσκαρικές υποψηφιότητες, και χωρίς την οποία θα ακυρωνόταν η τελετή απονομής των βραβείων. Στον Β’ Γυναικείο Ρόλο, το αγαλματίδιο διεκδικούν η Mary J. Blige (“Mudbound”, χωρίς ημερομηνία εξόδου στις ελληνικές αίθουσες), η Allison Janney (“I, Tonya”), η ‎Lesley Manville (“Phantom Thread”), η ‎Laurie Metcalf (“Lady Bird”) και η Octavia Spencer (“The Shape of Water”).

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Προχωρώντας στους κυρίους τώρα, οφείλουμε να τονίσουμε πως πρόκειται για την κατηγορία όπου παρατηρεί κανείς τη βαθιά επίδραση του σκανδάλου των σεξουαλικών παρενοχλήσεων που συνταράσσει το Χόλιγουντ. Πρωτίστως διότι, όπως φημολογείται εντονότατα, ο James Franco δεν βρέθηκε στην τελική πεντάδα των υποψηφιών για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο, για την ερμηνεία του στο “The Disaster Artist” (έξοδος στις ελληνικές αίθουσες αύριο, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου), εξαιτίας του δημοσιεύματος των Los Angeles Times, στις 11 Ιανουαρίου, σύμφωνα με το οποίο 5 γυναίκες (οι 4 εκ των οποίων φοιτούσαν στη σχολή υποκριτικής που έχει ιδρύσει ο Φράνκο) κατηγορούν τον Φράνκο για ανάρμοστη συμπεριφορά.

Σημειωτέων ότι το δημοσίευμα των LA Times ήρθε στο φως τέσσερις μόλις ημέρες μετά τη Χρυσή Σφαίρα που απονεμήθηκε στον Φράνκο και μόλις μία ημέρα πριν τη λήξη της ψηφορορίας που αναδεικνύει τους οσκαρικούς υποψήφιους. Στον αντίποδα, μεταξύ των υποψηφίων για τον Β’ Ανδρικό Ρόλο συγκαταλέγεται και ο βετεράνος Christopher Plummer, για την ερμηνεία του στο “All the Money in the World”, του Ridley Scott, ο οποίος αντικατέστησε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή τον -ευρισκόμενο στο μάτι του κυκλώνα των σεξουαλικών παρενοχλήσεων- Kevin Spacey.

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού Ρόλου δεσπόζει το όνομα του Daniel Day-Lewis (“Phantom Thread”), ο οποίος φλερτάρει με το 4ο Όσκαρ του (αν κερδίσει, πιάνει στην κορυφή των οσκαρικών τροπαιούχων την Katharine Hepburn), έχοντας ήδη ανακοινώσει ήδη την οριστική του αποχώρηση από τον κινηματογράφο. Παρόλα αυτά, το μεγάλο φαβορί δεν είναι άλλος από τον Gary Oldman (“Darkest Hour”), με τον νεαρό Γάλλο ‎Timothée Chalamet (“Call Me By Your Name”) να τον ακολουθεί στα προγνωστικά. Την τελική πεντάδα συμπληρώνουν οι Daniel Kaluuya (“Get Out”) και Denzel Washington για την ερμηνεία του στο “Roman J. Israel, Esq.” (χωρίς ημερομηνία εξόδου στις ελληνικές αίθουσες), ενώ αίσθηση προκαλεί η απουσία του Tom Hanks (“The Post”).

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Όσον αφορά τον Β’ Ανδρικό Ρόλο, και πέρα από την παρουσία του Christopher Plummer, το μεγάλο φαβορί στην οσκαρική κούρσα είναι ο Sam Rockwell (“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”), ενώ υποψήφιος στην ίδια κατηγορία είναι και ο συμπρωταγωνιστής του στη συγκεκριμένη ταινία Woody Harrelson, με την τελική πεντάδα να πλαισιώνεται από τα ονόματα των Willem Dafoe (“The Florida Project”, το αντίπαλο δέος του Sam Rockwell και Richard Jenkins (“The Shape of Water”). Στον τομέα των snubs, έχουμε κι εδώ ένα ισχυρό entry, καθώς εντύπωση προκαλεί η απουσία του Armie Hammer (“Call Me By Your Name”).

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Από εκεί και έπειτα, στην κατηγορία της Καλύτερης Σκηνοθεσίας, ηχηρότατη απουσία αποτελεί το όνομα του Martin McDonagh (“Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”), παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ταινία συγκέντρωσε 9 υποψηφιότητες, μεταξύ των οποίων και στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. Οι υποψήφιοι για το συγκεκριμένο αγαλματίδιο είναι οι Guillermo del Toro (“The Shape of Water”), Christopher Nolan (“Dunkirk”), Paul Thomas Anderson (“Phantom Thread”), καθώς και οι Jordan Peele (“Get Out”) και Greta Gerwig (“Lady Bird”), που δεν έχουν, επί της ουσίας, καμία ελπίδα νίκης.

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Επόμενος σταθμός μας η κατηγορία των ταινιών που τολμούν να ομιλούν άλλη γλώσσα πλην της αγγλικής, με τους τελική πεντάδα των υποψηφίων για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας να αποτελείται από τα φιλμ “The Square” (Ruben Östlund, Σουηδία), “Loveless” (Andrey Zvyagintsev, Ρωσία), “The Insult” (Λίβανος, χωρίς ημερομηνία εξόδου στις ελληνικές αίθουσες), “On Body and Soul” (Ildikó Enyedi, Ουγγαρία) και “A Fantastic Woman” (Sebastián Lelio, Χιλή). Οι πιο ηχηρές απουσίες από τη συγκεκριμένη κατηγορία συνοψίζονται στην ταινία που θριάμβευσε στις Χρυσές Σφαίρες, στην αντίστοιχη κατηγορία, το “On the Edge” (Fatih Akın, Γερμανία), καθώς και στο ισραηλινό “Foxtrot” (ημερομηνία εξόδου στις ελληνικές αίθουσες στις 8 Μαρτίου).

εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Ακολουθεί μία πλήρης λίστα με όλες τις υποψηφιότητες στις εναπομείνασες οσκαρικές κατηγορίες:

Διασκευασμένο Σενάριο

  • Call me by your Name
  • The Disaster Artist
  • Logan
  • Molly’s Game
  • Mudbound

Πρωτότυπο Σενάριο

  • The Big Sick
  • Get Out
  • Lady Bird
  • The Shape of Water
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Μουσική

  • Dunkirk
  • The Shape of Water
  • Phantom Thread
  • Star Wars: The Last Jedi
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Τραγούδι

  • “This Is Me” – The Greatest Showman
  • “Mighty River” – Mudbound
  • “Mystery of Love” – Call Me By Your Name
  • “Stand up for something” – Marshall
  • “Remember Me” – Coco

Κοστούμια

  • Beauty and the Beast
  • Darkest Hour
  • Phantom Thread
  • The Shape of Water
  • Victoria & Abdul

Μεϊκάπ-Κομμώσεις

  • Darkest Hour
  • Victoria and Abdul Wonder

Ήχος

  • Baby Driver
  • Blade Runner 2049
  • Dunkirk
  • The Shape of Water
  • Star Wars: The Last Jedi

Μιξάζ

  • Baby Driver
  • Blade Runner 2049
  • Dunkirk
  • The Shape of Water
  • Star Wars: The Last Jedi

Καλλιτεχνική Διεύθυνση

  • Beauty and the Beast
  • Blade Runner 2049
  • Darkest Hour
  • Dunkirk
  • The Shape of Water
εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Οπτικά Εφέ

  • Blade Runner 2049
  • Guardians of the Galaxy 2
  • Kong: Skull Island
  • Star Wars: The Last Jedi
  • War for the Planet of the Apes

Μοντάζ

  • Baby Driver
  • Dunkirk
  • I, Tonya
  • The Shape of Water
  • Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Φωτογραφία

  • Blade Runner 2049
  • Darkest Hour
  • Dunkirk
  • Mudbound
  • The Shape of Water
εικόνα άρθρου (Oscars 2018: Υποψηφιότητες, φαβορί, ηχηρές απουσίες)

Μεγάλου Μήκους Animation

  • The Boss Baby
  • The Breadwinner
  • Coco
  • Ferdinand
  • Loving Vincent

Ταινία Μικρού Μήκους

  • DeKalb
  • Elementary
  • The Eleven O’Clock
  • My Nephew Emmett
  • The Silent Child
  • Watu Wote: All of Us

Animation Μικρού Μήκους

  • Dear Basketball
  • Garden Party
  • Lou
  • Negative Space
  • Revolting Rhymes

Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους

  • Abacus: Small Enough to Jail
  • Faces/Places
  • Icarus
  • Last Men in Aleppo
  • Strong Island

Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

  • Edith and Eddie
  • Heaven Is a Traffic Jam on the 405
  • Heroin(e)
  • Knife Skills
  • Traffic Stop

*Aναδημοσίευση από το cinedogs.gr, κινηματογραφικό συνεργάτη του Artcore magazine

εικόνα αρθρογράφου (Aureliano Buendia)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Aureliano Buendia

Οργάνωσε τριανταδύο ένοπλες εξεγέρσεις και τις έχασε όλες. Απόκτησε δεκαεφτά αρσενικά παιδιά από δεκαεφτά διαφορετικές γυναίκες που εξοντώθηκαν όλα το ένα μετά το άλλο μέσα σε μια και μόνη νύχτα πριν το μεγαλύτερο φτάσει στην ηλικία των τριανταπέντε χρόνων. Ο ίδιος επέζησε μετά από δεκατέσσερις απόπειρες δολοφονίας, εβδομήντα τρεις ενέδρες κι ένα εκτελεστικό απόσπασμα. Έζησε, παρ' όλο που ήπιε με τον καφέ του μια δόση στρυχνίνης, που θα ήταν αρκετή για να σκοτώσει ένα άλογο.

Artcore magazine's footer