Άρθρα :: In a Cinemanner of Speaking articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

In-Edit Thessaloniki 2017

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (In-Edit Thessaloniki 2017)

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

One More Time With Feeling (2016), του Andrew Dominik

Ο εξαίρετος Νεοζηλανδός σκηνοθέτης, που μας έχει χαρίσει τα υπέροχα “The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford” (2007) και “Killing Them Softly” (2012), καταγράφει από απόσταση αναπνοής την ηχογράφηση του "Skeleton Tree", του 16ου άλμπουμ των Nick Cave and the Bad Seeds. Η καλλιτεχνική δημιουργία ως γιατρειά απέναντι στην προσωπική τραγωδία (ο 15χρονος γιος του Κέιβ πέθανε στη διάρκεια των ηχογραφήσεων), η επώδυνη διαδικασία του επόμενου βήματος, που οφείλει να γίνει, έστω και τρεκλίζοντας.

Προβολές: Πέμπτη 30 Μαρτίου: 21.00 και Σάββατο 1 Απριλίου: 23.00

Janis: Little Girl Blue (2015), της Amy Berg

Ένα μικροκαμωμένο αγοροκόριτσο από το Τέξας, που δεν επρόκειτο να γεράσει ή να φθαρεί ποτέ. Ένα λαμπερό σύμβολο, ένας μύθος που δεν λέει με τίποτα να ξεθωριάσει. Ακυκλοφόρητα βίντεο, συνεντεύξεις από τα οικεία πρόσωπα της Janis Joplin, καθώς και επιστολές της, οι οποίες βλέπουν για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας (και τις οποίες διαβάζει η Cat Power), μας συστήνουν αυτή τη μυθική πύρινη φιγούρα της ροκ.

Προβολές: Παρασκευή 31 Μαρτίου: 16.00 και Κυριακή 2 Απριλίου: 19.15

The Beatles: Eight Days a Week – The Touring Years (2016), του Ron Howard

Ο σκηνοθέτης του “A Beautiful Mind” (2001), καθώς και των κινηματογραφικών μεταφορών των μυθιστορημάτων του Νταν Μπράουν, μας μεταφέρει στην περίοδο της απόλυτης υστερίας για τα 4 «Σκαθάρια». Από το 1962 μέχρι το 1966, οι Beatles εμφανίζονται παντού, από μικρές παμπ ώς επιβλητικά στάδια, και η αντίδραση είναι παντού πανομοιότυπη: κραυγές, αλαλαγμός και λατρεία στα όρια της εμμονής.

Προβολές: Παρασκευή 31 Μαρτίου: 18.15 και Τρίτη 4 Απριλίου: 20.15

Leonard Cohen: Bird on a Wire (1974), του Tony Palmer

Ένα θρυλικό ντοκιμαντέρ για μία θρυλική περιοδεία. Το 1972, ο κολοσσιαίος Leonard Cohen πραγματοποιεί μία εξαντλητική περιοδεία, ταξιδεύοντας σε περισσότερες από 20 πόλεις, από το Δουβλίνο μέχρι και την Ιερουσαλήμ. Και όλα, μα όλα, πηγαίνουν στραβά και ανάποδα, σε κάθε πιθανό κι απίθανο τομέα. Άλλοι πιθανώς και να μεμψιμοιρούσαν, όχι όμως και ο Leonard, που είχε την τέχνη να μετατρέπει κάθε είδους αναποδιά σε ένεση αυτογνωσίας.

Προβολές: Παρασκευή 31 Μαρτίου: 21.00 και Κυριακή 2 Απριλίου: 17.00

Oasis: Supersonic (2016), του Mat Whitecross

Τρία χρόνια που είχαν ως αφετηρία την απόλυτη αφάνεια και τερματικό σταθμό την απόλυτη αποθέωση, αλλά και την αναμενόμενη αποκαθήλωση. Από τις εργατικές κατοικίες του Μάντσεστερ ώς την κορυφή της Britpop, ένα ντοκιμαντέρ για το συναρπαστικό ταξίδι των Oasis, μέσα από μαρτυρίες των αδερφών Noel και Liam Gallagher, καθώς και πλούσιο αρχειακό υλικό από συναυλίες και συνεντεύξεις.

Προβολές: Παρασκευή 31 Μαρτίου: 23.15 και Τετάρτη 5 Απριλίου: 22.30

The Sad and Beautiful World of Sparklehorse (2016), των Alex Crowton και Bobby Dass

Η συγκινητική ιστορία του Mark Linkous, frontman και κεντρική φιγούρα του συγκροτήματος των Sparklehorse, ο οποίος είχε συνεργαστεί, παράλληλα, με μία πληθώρα θρυλικών μουσικών (Τομ Γουέιτς, Radiohead κ.α.). Το 1996, εν μέσω περιοδείας, ο Linkous κατέρρευσε από υπερβολική δόση ουσιών και αντικαταθλιπτικών, μετά βίας ξεγλίστρησε από τον θάνατο και πέρασε αρκετούς μήνες στο νοσοκομείο παράλυτος. Ένα τρυφερό πορτρέτο μίας ταλαντούχας και αυτοκαταστροφικής ψυχής.

Προβολές: Σάββατο 1 Απριλίου: 15.00

Blur: New World Towers (2015), του Sam Wrench

Η ιστορία ενός άλμπουμ που γράφτηκε από το πουθενά και παντελώς απροσδόκητα, μέσα σε μόλις πέντε ημέρες. Μία ιστορία που έχει ως έναυσμα τους Blur, αλλά καταλήγει να μιλά για τη φιλία και τα μαγικά της θέλγητρα. To “The Magic Whip” (2015) γράφτηκε στο Χονγκ Κονγκ, μετά από μία συναυλία που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και σηματοδότησε την επιστροφή των Blur στα δισκογραφικά μονοπάτια μετά από 12 ολόκληρα χρόνια.

Προβολές: Σάββατο 1 Απριλίου: 17.00 και Τετάρτη 5 Απριλίου: 20.00

The Music of Strangers (2015), του Morgan Neville

Ο Δρόμος του Μεταξιού αποτέλεσε, πριν από πολλού αιώνες, τον κυριότερο δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ Άπω Ανατολής και Δύσης. Ανάλογο έργο επιτελεί και το μουσικό σύνολο Silk Road Ensemble, που ίδρυσε ο διάσημος Κινέζος τσελίστας Yo-Yo Ma, με σκοπό να φέρει σε επαφή μουσικούς από όλο τον κόσμο. Μία αδιάκοπη ροή επικοινωνίας και ανταλλαγής, μία ζωντανή απόδειξη της ενοποιητικής δύναμης της μουσικής.

Προβολές: Σάββατο 1 Απριλίου: 19.00

Strike a Pose (2016), των Ester Gould και Reijer Zwaan

Το 1990, η βασίλισσα της pop Μαντόνα πραγματοποιεί τη θρυλική παγκόσμια περιοδεία, με τίτλο “The Blond Ambition World Tour”, στην οποία τη συνοδεύουν επτά καταξιωμένοι χορευτές. Είκοσι έξι χρόνια μετά, αυτοί οι αθέατοι πρωταγωνιστές αφηγούνται ιστορίες συγκαλυμμένης καταπίεσης και τραγικών συμβάντων.

Προβολές: Σάββατο 1 Απριλίου: 21.00 και Τρίτη 4 Απριλίου: 16.00

Landfill Harmonic (2015), των Brad Allgood και Graham Townsley

Μία μικρή και πάμφτωχη κωμόπολη της Παραγουάης διαθέτει μία ορχήστρα που διαθέτει ένα χαρακτηριστικό παγκόσμιας πρωτοτυπίας: τα όργανά της είναι φτιαγμένα από σκουπίδια, γεγονός που είναι λιγότερο περίεργο απ’ όσο ακούγεται, δεδομένου ότι η Κατεούρα είναι, στην κυριολεξία, χτισμένη πάνω σε μία χωματερή. Μία ιστορία μικρών θησαυρών που αναδύονται μέσα από τον βούρκο, ένα ντοκιμαντέρ για την αδήριτη ανθρώπινη ανάγκη για ομορφιά και τέχνη.

Προβολές: Κυριακή 2 Απριλίου: 15.00

Eat That Question: Frank Zappa In His Own Words (2016), του Thorsten Schütte

Μία από τις πλέον αινιγματικές και χαρισματικές προσωπικότητες στην ιστορία της μουσικής, ένα άλυτο μυστήριο για όσους προσπάθησαν να τον προσεγγίσουν, ένας natural born provocateur, που όρθωσε ανάστημα σε πάσης φύσεως κομφορμισμό και πολιτική ορθότητα. Ο Frank Zappa αποκαλύπτεται σε αυτό το ντοκιμαντέρ, μέσα από τα δικά του λόγια, μόνο και μόνο για να θολώσει την εικόνα ακόμη περισσότερο.

Προβολές: Κυριακή 2 Απριλίου: 21.30

Raving Iran (2016), της Sue Meures

Ένα ντοκιμαντέρ για τη γενναιότητα που εκφράζεται και βρίσκει δίοδο μέσα από τη μουσική. Στο ισλαμικό Ιράν, δύο νεαροί μουσικοί της house που παλεύουν με θεούς και δαίμονες για το αυτονόητο δικαίωμά τους στη δημιουργία και την ελευθερία. Ένα οδοιπορικό μαρτυρικής γραφειοκρατίας, μόνιμης υφέρπουσας απειλής και ατσάλινης θέλησης που δεν σταματά μπροστά σε οποιοδήποτε εμπόδιο.

Προβολές: Κυριακή 2 Απριλίου: 23.30 και Τετάρτη 5 Απριλίου: 16.00

Fonko (2014), των Göran Olsson, Daniel Jadama και Lars Lovén

Ένα ταξίδι από άκρη σε άκρη της αφρικανικής ηπείρου, το οποίο μας αποκαλύπτει μία μουσική επανάσταση που ξεδιπλώνεται αργά, αλλά σταθερά, σε κάθε γωνιά της μαρτυρικής ηπείρου. Παραδοσιακές μουσικές και παμπάλαια ακούσματα συνδιαλέγονται με σύγχρονες τεχνικές και την καινούργια τεχνολογία, σε ένα εκρηκτικό και παθιασμένο μείγμα που βρίσκει σταδιακά τον δικό του παλμό και σφυγμό.

Προβολές: Δευτέρα 3 Απριλίου: 16.00

Don’t Look Back (1967), του D.A. Pennebaker

Ένα ντοκιμαντέρ – θρύλος, που ακολουθεί τον Bob Dylan στη βρετανική του περιοδεία, το 1965, και συλλαμβάνει τις στιγμές κατά τις οποίες ένα σύμβολο της φολκ μουσικής σκηνής μετατρεπόταν σε ένα μύθο που έμελλε να απομυθοποιήσει τα πάντα, ακόμη και τον ίδιο του τον εαυτό. Ο Dylan, ένα βήμα προς την οικειοθελή του αιχμαλώτιση από τη μαζική κουλτούρα κάθε είδους, ένα βήμα πριν την οριστική του απαγκίστρωση από τα πάντα.

Προβολές: Δευτέρα 3 Απριλίου: 18.00

The Possibilities Are Endless (2014), των James Hall και Edward Lovelace

O μουσικός Edwyn Collins ήταν σε θέση να αρθρώσει μονάχα δύο πράγματα, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη, το 2005: το ονοματεπώνυμο της συντρόφου του και τη φράση “the possibilities are endless”. Ο σκληρός αγώνας ενός καλλιτέχνη να επανπροσδιορίσει τον εαυτό του, να ξαναβρεί τις συντεταγμένες του μυαλού του, να ορθώσει ανάστημα στο μαύρο κενό που τον σφιχταγκάλιασε.

Προβολές: Δευτέρα 3 Απριλίου: 20.00

Jaco (2015), των Paul Marchand και Stephen Kijak

Ο Τζάκο Παστόριους δήλωνε, έμπλεος αλαζονείας και αυτοπεποίθησης, πως είναι «ο καλύτερος μπασίστας στον κόσμο». Πιθανώς και να είχε δίκιο, θα μονολογήσουν πολλά ιερά μουσικά τέρατα, που παρελαύνουν σε αυτό το ντοκιμαντέρ. Μία βασανισμένη ψυχή που δεν μπόρεσε ποτέ να συγκεράσει το ταλέντο με τους δαίμονες που τη βασάνιζαν νυχθημερόν. Η φρενήρης άνοδος και η ιλιγγιώδης πτώση ενός ακατέργαστου μουσικού διαμαντιού.

Προβολές: Δευτέρα 3 Απριλίου: 22.30 και Τετάρτη 4 Απριλίου: 17.45

Danny Says (2015), του Brendan Toller

Ο Danny Fields παράτησε τη Νομική Σχολή του Χάρβαρντ γιατί ένιωθε πως η μοίρα του επιφύλασσε πιο όμορφα και συναρπαστικά σχέδια. Ένα ντοκιμαντέρ για τα έργα και τις ημέρες μία προκλητικής, αλλά και προφητικής όπως αποδείχτηκε, περσόνας της μουσικής βιομηχανίας, που συνεργάστηκε με μία πληθώρα διάσημων μουσικών, ενώ διετέλεσε μάνατζερ μυθικών συγκροτημάτων, όπως οι The Stooges και οι Ramones.

Προβολές: Τρίτη 4 Απριλίου: 18.00

The Man from Mo’ Wax (2016), του Matthew Jones

Η απίθανη ιστορία ενός ανθρώπου που θεωρήθηκε παιδί – θαύμα στα δεκαπέντε του χρόνια, ενώ προτού αγγίξει καν τα 20, αντιμετωπιζόταν ως ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Ο James Lavelle, πέρα από ένας συγκλονιστικά επιτυχημένος dj, παγκόσμιου βεληνεκούς, αποτελεί ένα σταθερό σημείο αναφοράς για τη μουσική βιομηχανία, απ’ όποιο πόστο κι αν την έχει υπηρετήσει, έχοντας ιδρύσει μία δισκογραφική εταιρεία που αγγίζει τα επίπεδα του θρύλου.

Προβολές: Τρίτη 4 Απριλίου: 23.00

Εκτός, όμως, από αυτά τα 18 πολύ ενδιαφέροντα μουσικά ντοκιμαντέρ, που μόλις σας παρουσιάσαμε το In-Edit Thessaloniki 2017 είναι γεμάτο κι από sidebar events, τα οποία το μετατρέπουν σε μία σφαιρική εμπειρία. To Σάββατο 1 Απριλίου, λοιπόν, το Φυσικά τα πάρτι δεν θα μπορούσαν να μην είναι κομμάτι του φετινού IN-EDIT στη Θεσσαλονίκη! Το Σάββατο 1 Απριλίου, το IN-EDIT επισκέπτεται το UBERΝΤΟΥΖ (Δαναϊδών και Σφετσίου) για το “Strike a Pose Party”, ενώ την επομένη, από τις 12.00 μέχρι τις 18.00, το ραντεβού δίνεται στο Bord De L’Eau (Εγνατία 45) για ένα brunch μετά μουσικής, στο πλαίσιο του project “Brunch in Tunes!” Ακολούθως, τη Δευτέρα 3 Απριλίου, τη σκυτάλη παίρνει το ΠΙΚΑΠ (Ολύμπου 57), με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ “The Man from Mo’Wax”, σε ένα event που τιτλοφορείται “The Mo’Wax Session” και αποτίνει φόρο τιμής σε μία δισκογραφική εταιρεία!

Τέλος, ειδική μνεία αξίζει να γίνει στην ενότητα DOC: ALIVE, όπου ο επί οθόνης πρωταγωνιστής ξεγλιστρά από το κινηματογραφικό πανί για να ερμηνεύσει ενώπιόν μας τις επιτυχίες του. Τη Δευτέρα 3 Απριλίου, λοιπόν, με αφορμή προβολή του ντοκιμαντέρ “The Possibilities Are Endless”, o Έντγουιν Κόλινς ερμηνεύει τραγούδια από τον έκτο του δίσκο, τα οποία συνέθεσε κατά την περίοδο αποθεραπείας, μετά το εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη.

εικόνα άρθρου (In-Edit Thessaloniki 2017)

Προτού, όμως, σας αποχαιρετήσουμε μουσικά, με τη μεγαλύτερη επιτυχία της καριέρας του Έντγουιν Κόλινς, σας παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες:

Το εισιτήριο για κάθε μεμονωμένη προβολή κοστίζει 5 ευρώ, ενώ το εισιτήριο για την προβολή DOC:ALIVE κοστίζει 8 ευρώ. Διατίθενται, επίσης, πακέτα προσφοράς 2+1 εισιτηρίων, με κόστος 10 ευρώ (η μόνη προβολή που συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο είναι αυτή του DOC:ALIVE, ενώ το In-Edit Pass σας δίνει πρόσβαση σε όλες τις προβολές του Φεστιβάλ με 30 ευρώ!

Ακολουθούν τα απαραίτητα links, ούτως ώστε: α) να αγοράσετε online τα εισιτήριά σας β) να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση του In-Edit και γ) να επισκεφθείτε τη σελίδα του Φεστιβάλ στο facebook! Ήρθε, όμως, η ώρα να σας αποχαιρετήσουμε, όπως σας υποσχεθήκαμε. Με Έντγουιν Κόλινς.

*Aναδημοσίευση από το cinedogs.gr, κινηματογραφικό συνεργάτη του Artcore magazine

εικόνα αρθρογράφου (Aureliano Buendia)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Aureliano Buendia

Οργάνωσε τριανταδύο ένοπλες εξεγέρσεις και τις έχασε όλες. Απόκτησε δεκαεφτά αρσενικά παιδιά από δεκαεφτά διαφορετικές γυναίκες που εξοντώθηκαν όλα το ένα μετά το άλλο μέσα σε μια και μόνη νύχτα πριν το μεγαλύτερο φτάσει στην ηλικία των τριανταπέντε χρόνων. Ο ίδιος επέζησε μετά από δεκατέσσερις απόπειρες δολοφονίας, εβδομήντα τρεις ενέδρες κι ένα εκτελεστικό απόσπασμα. Έζησε, παρ' όλο που ήπιε με τον καφέ του μια δόση στρυχνίνης, που θα ήταν αρκετή για να σκοτώσει ένα άλογο.

Artcore magazine's footer