Άλλαι Τέχναι

Ήξερες αυτό το εργαστήρι στην πόλη σου;

feature_img__ikseres-auto-to-ergastiri-stin-poli-sou
Ένας υπόγειος χώρoς λίγων τετραγωνικών, γεμάτος έμπνευση, χρώματα και καθαρή αγάπη για τη ζωγραφική στην περιοχή της Τούμπας είναι μια αφορμή για να δεις με άλλα μάτια μια ιδιότυπη ζωγραφική. Μια ιδιαίτερη τεχνική εξπρεσιονιστικού τύπου είναι αυτό που εντυπωσιάζει μιας και θυμίζει πολύ έντονα την ινδουιστική φιλοσοφία. Μπαίνοντας σ’αυτό το εργαστήρι τα συναισθήματα ποικίλουν. Από τη μια μεριά ο Πέτρος Γκοσιόπουλος, ζωγράφος και ιδιοκτήτης αυτού του χώρου σε κάνει να αισθανθείς άνετα, καθώς υπάρχει πάντα ένα ποτήρι τσάι για σένα για καλωσόρισμα και από την άλλη οι μυρωδιές από τα χρώματα, τα λαδοπαστέλ και τα αναμμένα στικς δημιουργούν ένα κατανυκτικό κλίμα. Η διακόσμηση του χώρου προκαλεί ένα δέος αφενός από το τεράστιο μέγεθος των έργων αφετέρου από την ανατολίτικη διακόσμηση που θυμίζει ινδουιστικό χώρο συγκέντρωσης και φιλοσοφίας.

Τα έργα ξεκινούν από ένα ψυχαναλυτικό εφαλτήριο και αναζητούν την εσωτερική ουσία των εικονιζόμενων. Στοχεύουν στην ουσία του σημαινόμενου και στην εσωτερική αναζήτηση της ίδιας της ψυχής που έχει ξεπεράσει την υλική υπόσταση και στήριξη. Ο Π. Γκοσιόπουλος θεωρεί σημαντικό το κομμάτι του μετιέ, όχι ως κανόνα τεχνικής αλλά ως μια πειθαρχημένη πράξη πάνω στο κομμάτι της πνευματικότητας. Κατά τη φιλοσοφία που έχει ασπαστεί συνειδητά ο καλλιτέχνης, ο άνθρωπος λειτουργεί αρχετυπικά, γι’αυτό και τα έργα του χαρακτηρίζονται από έναν έντονο ανθρωποκεντρισμό.

Η λάγνα Ανατολή τον έκανε εραστή του πνεύματος γι’ αυτό και έργα όπως “Pieta” (2002), “Madonna” (2002), «Ο μύθος της Λύδας» Δίπτυχο (2006), «Θηλυκή θεά με ψάρι» (2013) δηλώνουν την αντίθεση της ύψιστης πνευματικότητας έναντι της υλικής υπόστασης του ανθρώπου. 

Στον πρώτο πίνακα παρατηρούμε έναν ημίγυμνο άνδρα με βλέμμα στο κενό να κάθεται στην άκρης της μπανιέρας του, η οποία συμβολίζει τον τάφο των παθών και των υλικών απολαύσεων. Μάταια, ψάχνει μέσα στο υλικό την πραγματική απόλαυση της ζωής. Η στάση του σώματος δηλώνει την απόλυτη παράδοση ενός ανθρώπου και εντάσσει το ιερό στο βέβηλο. Στον δεύτερο πίνακα απεικονίζεται η ιδέα της Magnamater στο ανθρώπινο επίπεδο. Εικονίζει μια γιαγιά μιας καθημερινής οικογένειας με σεβάσμιο πρόσωπο που προσφέρει απλόχερα τη φροντίδα της στα νέα μέλη και είναι η συνέχιση της παράδοσης.Οι ρυτίδες στο πρόσωπο και στα χέρια δηλώνουν τη μνήμη, τη σοφία, την αποτύπωση του χρόνου πάνω στο σώμα.Το τρίτο έργο παρουσιάζει το μύθο της Λύδας. Μία εξπρεσιονιστκή γυναικεία φιγούρα με κλειστά μάτια που περιμένει υπομονετικά τη στιγμή της γέννας της νέας ζωής από τον Δία. Μια αιώνια ομορφιά κι ένα κομμάτι αισιοδοξίας που προσεγγίζει την υλική ευθανασία. Τέλος, το τέταρτο έργο εικονίζει μια θηλυκή φιγούρα σε μετωπική θέση που κρατάει ένα τεράστιο ψάρι. Τα σκούρα χρώματα στο ένδυμα, τα σκούρα μαλλιά και το λευκό δέρμα έρχονται σε αντίθεση με το ανοιχτό γαλάζιο του ουρανού και της θάλασσας στο φόντο. Ο καλλιτέχνης θέλει να μας παρουσιάσει το γεγονός της πρώτης ενσάρκωσης του ανθρώπου που έγινε από τη θάλασσα. Η μεταφυσική και μυθική διάσταση της ενσάρκωσης του ανθρώπου δηλώνει πως πηγή της ζωής είναι το νερό. Αυτά τα τέσσερα έργα είναι μια μικρή ένδειξη δουλειάς που πηγάζει από αυτό το εργαστήρι, από αυτόν τον διαλογιστικό χώρο που σταματάει ο νους και οι καμβάδες εικονίζουν καθαρές μορφές.

1
Μοιράσου το