Άρθρα :: Συνεντεύξεις articles :: interviews

επιλογή γλώσσας
choose language

11.12
2015
  • Column: Συνεντεύξεις
  • Author: Artcore

Συνέντευξη: Ο Αυγουστίνος Κούμουλος στο σπίτι σας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Συνέντευξη: Ο Αυγουστίνος Κούμουλος στο σπίτι σας)

Ο Αυγουστίνος Κούμουλος είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Καρόλου Κουν και εξαιρετικός χορευτής Latin, Ballroom, Μοντέρνου, Τζαζ, Σύγχρονου και Κλασικού Μπαλέτου, Hip Hop, Body Art... Βλέποντάς τον να παίζει στη σκηνή και να υποδύεται ρόλους, δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε στο ταλέντο του παρ’ όλο το νεαρό τα ηλικίας του κι έτσι μας παρακίνησε το ενδιαφέρον να τον γνωρίσουμε κι από κοντά. Κανονίσαμε λοιπόν, μια όμορφη κουβέντα μαζί του. Μας χάρισε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη και το χαμόγελό του καθόλη τη διάρκεια. 

Σίγουρα και εσύ τον θυμάσαι από το “See you around – Stick around” στον Αντ1, από το «Η Γενιά των 592 Ευρώ» στο Μέγκα, από την ταινία «R20» (2004) του Λάκη Λαζόπουλου, το «El Greco» (2007) του Γιάννη Σμαραγδή και από τις 14 θεατρικές παραστάσεις στις οποίες συμμετείχε με τελευταία το έργο «Οι 12 Ένορκοι» στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ, στην Αθήνα. Χώρια οι εξαιρετικές δουλειές του σε χορογραφίες και επιμέλειες κίνησης από το 2011 σε φεστιβάλ, θέατρα κλπ... ένα δέος το νιώσαμε, μη σας το κρύψουμε. Γιατί εμείς τον είδαμε όχι μόνο σε παραστάσεις, αλλά και σε χορογραφίες γκράντε, σε σεμινάρια σωματικού θεάτρου και στην ομάδα “Επιplay” που ίδρυσαν με τον Αλέξανδρο Πέρρο, σε διαγωνισμούς χορού και πού να σας τα λέμε τα υπόλοιπα.
Βάλτε μια κούπα καφέ και γνωρίστε τον!

εικόνα άρθρου (Συνέντευξη: Ο Αυγουστίνος Κούμουλος στο σπίτι σας)

Τί σε απασχολεί γενικότερα ως ηθοποιό, αλλά και πιο συγκεκριμένα τί είδους καλλιτεχνικές ανησυχίες έχεις αυτό το διάστημα, γιατί πέρα από τους 12 ενόρκους είσαι και ένα πάντα (το γνωστό αρκουδάκι) στους Ακαταμάχητους Λεβέντες!
Γενικότερα με απασχολούν οι άνθρωποι και οι σχέσεις τους, πάσης φύσεως, όπως επίσης και το από πού ξεκινούν τα πράγματα, μου αρέσει να (ξανα)ανακαλύπτω τις αρχές και τα δεδομένα, νιώθω πως μόνον έτσι μπορούμε να πάμε παρακάτω...

 

Είσαι «παιδί των καιρών μας»; Πώς σε επηρεάζουν οι παγκόσμιες και οι εγχώριες κοινωνικές εξελίξεις; Εκφράζεις τις κοινωνικές σου ανησυχίες μέσω της τέχνης;
Καλώς ή κακώς, νομίζω πως δεν μπορώ να μην είμαι «παιδί των καιρών μας». Ζω αυτήν τη χρονική στιγμή, σε αυτήν τη γωνιά του σύμπαντος κι αυτό δεν αλλάζει. Ζούμε σε πολύ δύσκολες, ιδιαίτερες κι επικίνδυνες συνθήκες και δεν πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να μείνει ανεπηρέαστος. Παρακολουθώ τα εγχώρια, αλλά και παγκόσμια καταιγιστικά γεγονότα και προσπαθώ να μείνω ψύχραιμος και με καθαρό μυαλό, για να μπορώ να διαβάσω κάτω από τις γραμμές των ειδήσεων, μπας και καταλάβω τι συμβαίνει... Συχνά νιώθω σοκαρισμένος, τρομοκρατημένος και ανήμπορος μπροστά στα συμβάντα, αλλά κάνω προσπάθεια και το διαχειρίζομαι. Από 'κει κι έπειτα, είτε πιο άμεσα είτε πιο έμμεσα, από την στιγμή που μπαίνουμε στη διαδικασία της παραγωγής και δημιουργίας μιας παραστάσεως, σίγουρα αυτά που ακούμε και βλέπουμε γύρω μας έχουν εντυπωθεί στη συνείδησή μας κι επηρεάζουν ό,τι κάνουμε. Και να θέλουμε δεν μπορούμε να τα αφήσουμε απ' έξω. 

Αντιμετωπίζεις την πώληση των εισιτήριων μιας παράστασης ως μέτρο επιτυχίας και αποδοχής της δουλειάς σας ή είναι απλώς μία αναγκαία παράμετρος βιοπορισμού;
Και τα δύο, αλλά και όχι μόνο αυτά... Το να πωλούνται πολλά εισιτήρια είναι αδιαμφισβήτητα θετικό για μια παράσταση, αλλά δεν αποτελεί και εγγύηση για το αν η παράσταση είναι καλή και πόσο αρέσει στο κοινό. Υπάρχουν παραστάσεις που έχουν πολύ καλή διαφήμιση και προώθηση κι έτσι πουλάνε όντως πολλά εισιτήρια. Αν όμως δεν γίνεται και ουσιώδη δουλειά στην παράσταση, η πώληση εισητηρίων δεν θα έχει διάρκεια. Επίσης, το κάθε θέατρο είναι ένας πολύπλοκος οργανισμός από τον οποίο θρέφονται πολλά στόματα και έχει ανάγκη την εισροή εσόδων από τα εισιτήρια, αφού μάλιστα τα τελευταία χρόνια η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται να στηρίξει τον πολιτισμό...

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του διαδικτύου στη δουλειά σου; Γιατί παρατηρούμε ότι είσαι παιδί των social media και το κοινό σε αγαπάει ιδιαίτερα.
Τη σήμερον ημέρα λοιπόν, το διαδίκτυο είναι σίγουρα πολύ ισχυρό και μπορεί να βοηθήσει πολύ. Στα πλαίσια των οικονομικών δυσκολιών που επικρατούν, υπάρχουν πολλές παραστάσεις που δεν διαθέτουν κάποιο κεφάλαιο για τη διαφήμιση και την προώθησή τους και κινούνται με τη βοήθεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Κι ανεξαρτήτως των οικονομικών παραγόντων πάντως, ο χώρος των διαφόρων ιστοσελίδων συγκεντρώνει μεγάλη επισκεψιμότητα κι έτσι πολύς κόσμος ενημερώνεται από ‘κει για τις παραστάσεις.

Πόσο έχεις εξελιχθεί ως ηθοποιός από τότε που ξεκίνησες και πώς έχεις διαφοροποιηθεί; Είναι που δεν έχεις και σταματημό... Όλο κάπου σε βρίσκουμε.
Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη μου συμμετοχή σε επαγγελματική θεατρική παράσταση ήταν το 2009, όχι και τόσο πίσω για να μπορώ να μιλήσω για κάποια ιδιαίτερη εξέλιξη. Από την άλλη δεν ξέρω και τι ακριβώς να πω, από την άποψη ότι οι βασικές αρχές του θεάτρου είναι οι ίδιες εδώ και πάρα πολλά χρόνια κι εμείς απλώς τις ανακαλύπτουμε ξανά και ξανά κι αυτή είναι και όλη η γοητεία του. Δεν ξέρω αν υπάρχει όντως κάποια εξέλιξη τελικά... Άλλωστε το πεδίο γνώσεως των βασικών είναι από μόνο του τόσο αχανές που δεν έχει ανάγκη από καμία εξέλιξη!

Τι είδους επικοινωνία επιδιώκεις με το φιλότεχνο κοινό;
Το ζητούμενο είναι μια επικοινωνία στην οποία πομπός και δέκτης να αλληλεπιδρούν εξίσου, να ακούμε ο ένας τον άλλον και συνεχώς να μαθαίνουμε.

H έλλειψη ουσιαστικής παιδείας θεωρείς ότι έχει επηρεάσει την πρόσληψη της τέχνης σου από το κοινό;
Ότι υπάρχει έλλειψη ουσιαστικής παιδείας και αποπροσανατολίσμος στο πεδίο της γνώσεως, δυστυχώς είναι δεδομένο. Όμως η κάθε παράσταση, το κάθε έργο τέχνης δεν στοχεύει μόνον σε μια μερίδα «μορφωμένων» ανθρώπων, αλλά σε πάσα έναν που θα το φιλτράρει με τις δικές του προσλαμβάνουσες κάθε φορά και από αυτή την εμπειρία θα βγει κατά τι πλουσιότερος... 

Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη στην κοινωνία;
Ο καλλιτέχνης είναι μέλος της κοινωνίας, οφείλει να είναι προσγειωμένος, να την αφουγκράζεται κι αν θέλει να συμβάλει ουσιαστικά σε αυτήν, να ξεκινάει πρώτον και κύριον από την προσωπική του αυτοβελτίωση σε όλους τους τομείς της ζωής του... ακούγεται απλό όμως δεν είναι! 

Και τώρα, ξέρω ότι αναρωτιέσαι που θα τον βρεις. Θα τον βρεις ως ένορκο στους 12 Ενόρκους στο θέατρο Αλκμήνη, που θα παρατηρήσεις πόσο γρήγορα λυγίζει και θέλει να αθωώσει τον μικρό ένοχο, αλλά παράλληλα είναι και ένας Ακαταμάχητος Λεβέντης στον ρόλο ενός πολύ αγριεμένου πάντα μαζί με άλλους δύο εξίσου πολύ λεβέντες. Μία παράσταση-παρωδία ρετρό σειρών δράσης, με αναφορές που ξεκινούν από τον βωβό κινηματογράφο και φτάνουν μέχρι το υπερηρωϊκό σύμπαν της Marvel και της DC. Έρχεται για να σώσει τον κόσμο!! Τα συνδύασε έτσι σου λέει, γιατί ήταν αναποφάσιστος στους ρόλους. Τι φταίει αυτός που του αρέσουν όλα και μπορεί να τα υποδυθεί εξίσου καλά; Για να δούμε τι άλλο μας επιφυλάσσει...

Ακολούθησέ τον στο γκρουπ του στο facebook: Αυγουστίνος Κούμουλος /Augoustinos Koumoulos *official page* 

Συνέντευξη: Άννα Μαρία Αρβανιτίδου

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer