Η ενημέρωση είναι κάτι σαν μάχη. Η τέχνη πάλι, (ρωτήστε καλλιτέχνες και κριτικούς) είναι πόλεμος, ενίοτε εμφύλιος. Οι δαιμόνιοι συνεργάτες του Artcore σας υπόσχονται να βρίσκονται στις επάλξεις, να αγρυπνούν παραμονεύοντας τον εχθρό, και όταν τον προσεγγίζουν να τον...στήνουν στον τοίχο με τις ακαταμάχητες ερωτήσεις τους.

επιλογή γλώσσας
choose language

Συνεντεύξεις Artcore

Γρηγόρης Χατζάκης: «Αναζητώ τη λειτουργία του θεάτρου ως πράξη»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Τέσσερις ήρωες, βυθισμένοι στον κόσμο του διαδικτύου, χτίζουν προσωπικότητες και σχέσεις παίζοντας με το εδώ και το τώρα. Η Ρίτα και ο Ντύλαν και ο Φαίδρος και η Φάμκε είναι οι χαρακτήρες της ομώνυμης ακυκλοφόρητης μεταμοντέρνας κωμωδίας του Αύγουστου Κορτώ. Σύντομα, θα τους δούμε να «ζωντανεύουν» στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου, μέσα από τη διασκευή και τη σκηνοθετική ματιά του Γρηγόρη Χατζάκη. Συναντήσαμε τον σκηνοθέτη και κουβεντιάσαμε μαζί του για το έργο, τα social media και το θέατρο. 

Συνεντεύξεις Χριστίνα Τέντε

Εις Ελευθερίαν: Αφήγηση και βίωμα στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

«Ήρθα να σε πάρω μαζί μου ως τη θάλασσα! Θέλεις; Η Λουίζα ανεσήκωσε μετά δειλίας το βλέμμα από του χώματος. Ο νέος ίστατο τώρα όρθιος όπισθεν της θύρας του κήπου, επανέλαβε δε μετά σοβαρότητος: Θέλεις; Θέλω! απήντησεν. Κατείχε δε αυτήν έρως και έκστασις» (από το οπισθόφυλλο του βιβλίου της Ελεωνόρας Σταθοπούλου «Εις Ελευθερίαν», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εστία)

Συνεντεύξεις Artcore

Κόρα Καρβούνη: Η Blanche στρέφεται στον πόθο για να νιώσει ζωντανή

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Συνάντησα την Κόρα Καρβούνη ένα σαββατιάτικο απόγευμα στο Γκάζι, λίγες ώρες πριν την παράσταση «Λεωφορείο ο Πόθος», στην οποία πρωταγωνιστεί. Όπως μου είπε, φροντίζει πάντα να πηγαίνει νωρίτερα στο θέατρο, για να προετοιμάζεται ψυχικά και σωματικά γι' αυτό που θα ακολουθήσει επί σκηνής. Η ηθοποιός είναι ήρεμη, ευδιάθετη και χαμογελαστή και εκπέμπει μια πολύ όμορφη ενέργεια στο χώρο. Μιλά με αγάπη και θαυμασμό για τον χαρακτήρα της Blanche. Κουβεντιάσαμε για ώρα για τον Tennessee Williams, το θέατρο, την τέχνη.

Συνεντεύξεις Artcore

Μαιευτήριο Comedy Club: Το μέρος όπου γεννιούνται τα αστεία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Δεν έχω καμία διάθεση να μιλήσω για εναλλακτικούς τρόπους διασκέδασης, για αστικό περιβάλλον, για «τι μπορείς να κάνεις απόψε στην πόλη». Το stand up comedy έχει υπόσταση, ιστορία και φλεγόμενο παρόν∙ δεν είναι δεύτερη επιλογή για τίποτα. 

Συνεντεύξεις Artcore

Σπόροι που δεν ξεριζώνονται: Μια συζήτηση με τον Σταύρο, τη Χαρούλα και τον Τάκη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Αφού ολοκλήρωσε μια πολύ πετυχημένη σειρά παραστάσεων, ο «Άγριος Σπόρος» φυτρώνει για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Επί Κολωνώ. Το κείμενο του Γιάννη Τσίρου αναλαμβάνει η Ομάδα Νάμα, με τις σκηνοθετικές οδηγίες της Ελένης Σκότη. Συνάντησα τους τρεις πρωταγωνιστές στον ατμοσφαιρικό χώρο του θεάτρου, στην οδό Ναυπλίου. Ο Τάκης Σπυριδάκης, η Ντάνη Γιαννακοπούλου και ο Ηλίας Βαλάσης μίλησαν για τους ρόλους τους, την παράσταση, τη μεταξύ τους συνεργασία και τη διαχρονικότητα του κειμένου. 

Συνεντεύξεις Artcore

Πέτρος Σεβαστίκογλου: «Το “Insensο” είναι ένας μονόλογος πάνω στην προδοσία και στον έρωτα»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Το “Insensο” αφηγείται την ιστορία μετά το “Senso” του Visconti. Μια Ιταλίδα ερωτεύεται έναν Αυστριακό αξιωματικό που την εγκαταλείπει και εκείνη πληγωμένη τον προδίδει και τον οδηγεί στο θάνατο. Το έργο του Δημητριάδη είναι ένας μονόλογος πάνω στον έρωτα, την ολοκλήρωση και τον εκμηδενισμό. Μετά από δύο παραστάσεις στο Ινστιτούτο Γκροτόφσκι της Πολωνίας, ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης της Φρυνίχου. Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη Πέτρο Σεβαστίκογλου για την παράσταση, το κείμενο και τα ζητήματα που πραγματεύεται.

Συνεντεύξεις Artcore

Πετώντας ελεύθερα με την Άννα Παναγιωτοπούλου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Kαθισμένη στο φουαγιέ του θεάτρου «ΑΥΛΑΙΑ» σ’ ένα τραπεζάκι κοντά στο παράθυρο, η Άννα Παναγιωτοπούλου μας περίμενε για μια ωραία συζήτηση, λίγo πριν ξεκινήσει η παράσταση του έργου «Οι Πεταλούδες είναι Ελεύθερες», στην οποία συμμετέχει. Γοητευτική, προσιτή, χαμογελαστή και με όρεξη για κουβέντα μας έκανε να νιώσουμε άνετα από την πρώτη στιγμή. Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την αδυναμία που έχει στα αγαπημένα της κατοικίδια με τα οποία μοιράζεται το σπίτι της στην Αθήνα. Η οικογένειά της, ο γιος της, το μικρό της εγγονάκι είναι από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή της και αναφέρεται σ’ αυτούς με πολλή περηφάνια. Στο τέλος της κουβέντας μας, συνειδητοποιήσαμε ότι απέναντί μας δεν είναι ούτε η Όλγα Χαρίτου, ούτε η Χριστίνα Μαρκάτου, ούτε η Δάφνη, ούτε η Μαντάμ Σουσού που έχουμε γνωρίσει… Είναι απλά η Άννα.

Συνεντεύξεις Artcore

Δημήτρης Αγαρτζίδης: «Η “Λούλα” ανοίγει ένα παράθυρο στο υπαρξιακό μας κενό»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (article's cover image)

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βαγγέλη Ραπτόπουλου που σόκαρε και δίχασε στα τέλη των 90s, η «Λούλα» ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου από την ομάδα Elephas tiliensis. Μιλήσαμε με τον Δημήτρη Αγαρτζίδη, τον ένα εκ των δύο σκηνοθετών της παράστασης, σχετικά με το κείμενο, τη μεταφορά του στη σκηνή, τον ερωτισμό και την κρίση. 

σελίδα page