Άρθρα :: PerfOrMatiVe wOr(L)ds articles :: performative wor(l)ds

επιλογή γλώσσας
choose language

29.07
2015

Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!)

Το Βρετανικό Εθνικό Θέατρο γιορτάζει φέτος την επέτειο της πρώτης έκδοσης του βιβλίου του Lewis Carroll και τα 150 χρόνια περιήγησης της μικρής Αλίκης σε θαυμαστούς και δαιδαλώδεις κόσμους με την παραγωγή του μιούζικαλ Wonder.Land.

Πρόκειται για μια μεταφορά του κλασικού παραμυθιού στη σύγχρονη 2.0 εποχή. Οι στίχοι ταξιδεύουν τις μνημειώδεις φράσεις της ιστορίας (π.χ. “Who in the world am I? Ah, that’s the great puzzle” και “I can’t go back to yesterday because I was a different person then”) με όχημα τη μουσική που εναλλάσσει αναλογικά βικτωριανά μοτίβα με τον ψηφιακό, εμπνευσμένο από διαδικτυακές εφαρμογές, ήχο.

εικόνα άρθρου (Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!)

Η μουσική του Damon Albarn και τα κείμενα με τη δραματουργική σύνθεση της Moira Buffini, δε θα κατάφερναν να μας πλοηγήσουν το ίδιο πειστικά στον κυβερνοχώρο, δίχως τα εκπληκτικά σκηνικά του Rae Smith, που ντύθηκαν με το μαγικό κόσμο των avatars και τις 3D προβολές της 59 Productions. Κινούμενες, πολύχρωμες εικόνες, εμπνευσμένες από videogames, έρχονται σε αντίθεση με τις γκρι αποχρώσεις των κλειστοφοβικών, εσωτερικών χώρων, όπως το σχολείο και το εφηβικό υπνοδωμάτιο, που πλαισιώνουν τη ζωή της πρωταγωνίστριας Αlly (Lois Chimimba). Θύμα bullying και απογοητευμένη από τις αλλαγές στο οικογενειακό της περιβάλλον, η ηρωίδα αποδρά από την καθημερινότητα με τη βοήθεια του picon Alice (μια ακόμα Barbie) και αναζητά την περιπέτεια στον θαυμαστό, εικονικό κόσμο του παιχνιδιού ρόλων, Wonder.Land. 

εικόνα άρθρου (Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!)

Στον κόσμο αυτό συναντά εμβληματικές φιγούρες, όπως οι Dee and Dum και η Queen of Hearts, με τη δυναμική ερμηνεία της Anna Francolini, ως αδυσώπητη διευθύντρια του σχολείου (κάτι μεταξύ Miss Agatha Trunchbull από τη “Matilda” και Cruella de Vil), που κατάσχει το κινητό της Ally και ιδιοποιείται την εικονική ταυτότητα του avatar. Η μεταμόρφωση του βασικού χαρακτήρα, που απουσιάζει από το πρωτότυπο κείμενο, λειτουργεί ως ένα τέχνασμα που εμπλουτίζει την αφηγηματική δομή της μεταφοράς του έργου, προσφέροντας στο μιούζικαλ το απαραίτητο συστατικό της πλοκής του, την ανατροπή. 

εικόνα άρθρου (Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!)

Τέλος, τα κοστούμια της Katrina Lindsay συντελούν στη δημιουργία ενός ψυχεδελικού υπερθεάματος, με πιο αντιπροσωπευτική την αποτύπωση της κάμπιας, που με μια μακρόσυρτη κατασκευή, την οποία φέρουν τέσσερις ηθοποιοί, ξετυλίγεται στη σκηνή, καπνίζοντας αμέριμνα τη στριμμένη της λευκή ομπρέλα!

εικόνα άρθρου (Η Αλίκη τρυπώνει στον κυβερνοχώρο!)

To Wonder.Land έκανε πρεμιέρα, αυτόν τον Ιούλιο, στο διεθνές φεστιβάλ performance του Μάντσεστερ και θα παρουσιαστεί από τον Νοέμβριο στο National Theatre (South Bank) για το κοινό του Λονδίνου. 

Wonder.Land trailer

εικόνα αρθρογράφου (Δέριk'ο Μaλού)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Δέριk'ο Μaλού

Κλείνω τα μάτια μου και φαντάζομαι πως δίνω ένα σάλτο, σηκώνω τα χέρια μου ψηλά και νιώθω ένα ζευγάρι φτερά να βαραίνει το κάτω μέρος των μπράτσων μου, ο κορμός μου στητός, τα πόδια μου μετέωρα. Κι όταν τα μάτια ξεθολώσουν, απολαμβάνω εξαίσια πανοράματα… Επιστρέφω, λογοκρίνω τα τρισύλλαβα επίθετα των εντυπώσεων, ρίχνω τα πολλά και στη βασούρα, κονταίνω τρεις πόντους τα ρεβέρ των περιγραφών, κοτσάρω έναν καημό στον πρόλογο και μια ευχή για κατακλείδα, πίνω μια γουλιά και κάπως έτσι… τα λέμε.

Artcore magazine's footer