Άρθρα :: Ανα-Παραστάσεις articles :: re-plays

επιλογή γλώσσας
choose language

10.02
2017

Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

Μικρές και μεγάλες σκηνές φυτρώνουν και ανθίζουν στις γωνιές της Αθήνας, προσφέροντας μια πληθώρα παραστάσεων κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου και διαφορετικών σκηνοθετικών οπτικών. Επιλέξαμε πέντε παραστάσεις για τον Φλεβάρη. Καλή θέαση!

Πλατεία Ηρώων, του Thomas Bernhard

εικόνα άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

Ο καθηγητής Σούστερ, o παράδοξος πρωταγωνιστής της ιστορίας, είναι απών και ταυτόχρονα παρών στο αριστουργηματικό κύκνειο άσμα του Thomas Bernhard. Ο ήρωάς μας αυτοκτονεί, πέφτοντας από το παράθυρο του διαμερίσματός του στην Heldenplatz, την πλατεία Ηρώων της Βιέννης. Ο χώρος της αυτοκτονίας δεν είναι καθόλου τυχαίος στην ίδια πλατεία, τον Μάρτιο του 1938 ο Χίτλερ γίνεται δεκτός με επευφημίες. Στο έργο, λοιπόν, ο ήρωάς μας είναι νεκρός. Κι όμως, ζει μέσα από τις αφηγήσεις των οικείων του. Πρόκειται για μια τραγική κωμωδία της ύπαρξης, όπου η προσωπική πορεία του ήρωα «συνυπάρχει» με τη συλλογική ιστορία, τη συλλογική μνήμη, τη μνήμη που δομείται σε ένα παρελθόν ολοκληρωτισμού και φασισμού που τείνει να επιβληθεί στο παρόν. Όπως και στα υπόλοιπα έργα του, έτσι κι εδώ, ο Bernhard καυτηριάζει τα πάντα: τις πολιτικές επιλογές που οδήγησαν στην άνοδο του φασισμού, τον ακαδημαϊκό κόσμο, την τέχνη, τις σχέσεις... Πάντα επίκαιρο και πάντα στοχαστικό. Πρόκειται για μια καλοδουλεμένη συμπαραγωγή της Λυκόφως με το Θέατρο Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής, με δυνατές ερμηνείες και ισορροπημένη σκηνοθεσία από το Δημήτρη Καραντζά.

Συντελεστές
Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτογραφίες-βίντεο: Γκέλυ Καλαμπάκα
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Ερμηνεία
Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Χρήστος Στέργιογλου, Μαρία Σκουλά, Υβόννη Μαλτέζου, Γιώργος Μπινιάρης, Άννα Καλαϊτζίδου, Σύρμω Κεκέ, Παναγιώτης Εξαρχέας 

Πότε και Πού;
Στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων Λευτέρης Βογιατζής, Kυκλάδων 11 και Kεφαλληνίας Τηλέφωνο: 2108217877
Τετάρτη: 20:00
Πέμπτη: 20:30
Παρασκευή: 20:30
Σάββατο: 21:00
Κυριακή: 19:00 

Εισητήρια
http://www.ticketservices.gr/

Πηνελόπες, της Αφροδίτης Μητσοπούλου

εικόνα άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

Το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων στην Κυψέλη επάξια θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένας μικρός πυρήνας κουλτούρας στο κέντρο της Αθήνας. Οι πειραματικές δουλειές και τα πρωτοποριακά σκηνοθετικά «βλέμματα» σε συνδυασμό με τον ψηλοτάβανο ημιυπόγειο χώρο που δημιουργεί μια αίσθηση οικείου και ανοίκειου, φέρνουν τον θεατή πολύ κοντά στον ηθοποιό, καταργώντας τα όρια και φτιάχνοντας μια μοναδική ατμόσφαιρα. Σε αυτό τον χώρο, λοιπόν, ανεβαίνει το έργο «Πηνελόπες» της Αφροδίτης Μητσοπούλου. Πρόκειται για μια συρραφή κειμένων με συνεντεύξεις μεταναστριών από τη Γεωργία που φροντίζουν ηλικιωμένους και παιδιά, συνεντεύξεις γυναικών προσφύγων από τη Συρία που αναζητούν ένα καλύτερο αύριο, και αποσπάσματα από την Ιλιάδα του Ομήρου και τις Τρωάδες του Ευριπίδη. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν από την Αφροδίτη Μητσοπούλου στα ελληνικά και στα αγγλικά και ακούγονται στην παράσταση με τη βοήθεια υπέρτιτλων. Πρόκειται για μια ιστορία καθημερινής μάχης, για έναν χορό πολεμιστριών που μιλάει για τη μάχη, χορεύει, τραγουδάει, αγωνίζεται, κάτι κερδίζει και κάτι χάνει.

Συντελεστές
Σύλληψη-σκηνοθεσία-δραματουργία: Αφροδίτη Μητσοπούλου
Μουσικός επί σκηνής: Ιάκωβος Μολυμπάκης
Διδασκαλία τραγουδιού: Santiago Quadri
Επιμέλεια κίνησης: Ιάκωβος Μολυμπάκης
Κοστούμια- σκηνικά: Μάνος Τσιχλής
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Έλενα Λεχρή-Κοτρώνη
Μετάφραση-υπέρτιτλοι: Νεκταρία Χαριτάκη 
Ερμηνεία
Ευαγγελία Αστρίδου, Ειρήνη Γλαμπεδάκη, Νίκη Καράλη και τα μέλη της Χορωδίας Εξαρχείων: Dorothy A., Αφροδίτη Μητσοπούλου, Εύα Μυλωνά, Όλγα Συντυχάκη, Ξένια Χρυσοχόου.

Πότε και Πού;
Στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων , Κύπρου 91Α και Σικίνου
Κάθε Τετάρτη στις 21:00

Πληροφορίες και εισητήρια
http://polychorosket.gr/

Πόθοι κάτω από τις λεύκες, του Ευγένιου Ο'Νηλ

εικόνα άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

Στο Εθνικό Θέατρο, στην κεντρική σκηνή του κτηρίου Τσίλλερ, ανεβαίνει ένα κλασικό αριστούργημα του Ευγένιου Ο'Νηλ, αναμορφωτή του αμερικανικού θεάτρου και γνήσιου τέκνου της δραματικής παράδοσης των Strindberg και Ibsen. Η ιστορία είναι γνωστή και αρχέγονη: ένα ερωτικό τρίγωνο και οι επιπτώσεις του στις ισορροπίες μιας οικογένειας. Η υπόθεση διαδραματίζεται στο αγρόκτημα του Εφραίμ Κάμποτ, μετανάστη από την Ιρλανδία, ο οποίος πασχίζει να στήσει τη ζωή του στη Νέα Αγγλία των Η.Π.Α. Εκεί ζει με τους τρεις γιους του, τον Πήτερ και τον Σιμεόν, από τον πρώτο του γάμο, και τον Ήμπεν, από τον δεύτερο. Η σκληρή δουλειά και η καταπίεση από τον δεσποτικό πατέρα, μετά την τρίμηνη απουσία του, θα ωθήσει τους δύο μεγαλύτερους γιους να μεταναστεύσουν στη «Γη της Επαγγελίας», η οποία, για την εποχή στην οποία αναφέρεται το έργο, είναι η Καλιφόρνια. Στο κτήμα θα παραμείνει ο τρίτος γιος, ο Ήμπεν, ο οποίος θα ερωτευτεί την νέα όμορφη σύζυγό του πατέρα, Άμπη. Η ρεαλιστική σκηνοθετική προσέγγιση του Αντώνη Αντύπα ταιριάζει απόλυτα με την αυστηρά ρεαλιστική γραμμή του κειμένου, ενώ η εξαιρετική μουσική της Ελένης Καραϊνδρου ταξιδεύει τους θεατές. 

Συντελεστές
Μετάφραση Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία Αντώνης Αντύπας
Σκηνικά - Κοστούμια Γιώργος Πάτσας
Μουσική Ελένη Καραΐνδρου
Φωτισμοί Μελίνα Μάσχα
Κίνηση Σταυρούλα Σιάμου
Βοηθός σκηνοθέτη Ορέστης Τάτσης
Συνεργάτης δραματολόγος Άννα Αγγέλου
Συνεργάτις Ενδυματολόγος Τότα Πρίτσα
Βοηθός φωτιστή Μιχάλης Κλουκίνας
Σχεδιασμός κομμώσεων Χρόνης Τζήμος
Ερμηνεία
Γιώργος Χριστοδούλου, Νίκος Γιαλελής, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Γιώργος Κέντρος, Μαρία Κίτσου, Κώστας Λώλος, Σταύρος Μερμήγκης, Γιώργος Ζυγούρης, Ανδρέας Παπανικόλας, Μαργαρίτα Ανθίδου, Γιώργος Βερτσώνης, Ιουλιέττα Θύμη, Χριστίνα Ντέμου, Μάρθα Λαμπίρη - Φεντόρουφ, Μάγδα Λέκκα, Άλκης Μαγγόνας, Δημήτρης Τσεσμελής, Ανθούλα Χαιροπούλου 

Πότε και Πού;
Εθνικό Θέατρο, Κτήριο Τσίλλερ, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24
Τετάρτη-Σάββατο στις 20:00 και Κυριακή στις 19:00 

Πληροφορίες και εισητήρια:
http://www.n-t.gr/el/events/pothoikatwapotisleykes/

Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17 – μια σύλληψη όλης της ομάδας των συντελεστών σε κείμενο Θαλασσιάς Αντωνοπούλου

εικόνα άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

Το μονολογικό έργο «Αθηνά Χατζηεσμέρ ετών 17» είναι αποτέλεσμα της συλλογικής δουλειάς μιας ομάδας νέων καλλιτεχνών. Το έργο είναι εμπνευσμένο από την πραγματική ιστορία μιας νεαρής αγωνίστριας της ΕΠΟΝ που εκτελέστηκε από τους Γερμανούς. Οι συντελεστές της παράστασης την παρουσιάζουν ως εξής: «Μέσα από τις αναμνήσεις, τις σκέψεις, τις αισθήσεις και τις μουσικές παρακολουθούμε τις άχρονες στιγμές που συνθέτουν το ψυχικό και το πνευματικό τοπίο της Αθηνάς. Ένα σώμα που έχει υποστεί βασανισμό και επανατοποθετείται στον χώρο και στον χρόνο. Ένα πνεύμα που ανατροφοδοτείται από την αγάπη για τη ζωή και δυναμώνει με το όραμα της απελευθέρωσης». Η Αθηνά αφηγείται την ιστορία της διά στόματος της εξαιρετικής και αέρινης Ηλιάννας Μαυρομμάτη, ενώ τη συνοδεύει ο ταλαντούχος μουσικός Ισίδωρος Πάτερος. 

Συντελεστές
Κείμενο: Θαλασσιά Αντωνοπούλου
Σκηνοθεσία: Φαίδρα Σούτου, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος
Δραματουργική επεξεργασία: η ομάδα
Πρωτότυπη Μουσική: Ισίδωρος Πάτερος
Επιμέλεια Κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Κοστούμια: Λένα Καφαντάρη
Φωτισμοί: Δημήτρης Σταμάτης
Φωτογραφίες: Μυρτώ Κουτούλια
Τρέιλερ: Σήφης Στάμου
Ερμηνεία
Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος 

Πότε και Πού;
Θέατρο Επί Κολωνώ – Σκηνή Blackbox, Ναυπλίου 12 και Λένορμαν
Κάθε Παρασκευή και Σάββατο, στις 21:30 

Πληροφορίες και Εισητήρια:
http://www.epikolono.gr/theatre-pages/theatro_2015_BB_Athina-Hatziesmer.htm

Καλιγούλας, του Albert Camus

εικόνα άρθρου (Θεατρικός Φλεβάρης: 4+1 ιδιαίτερες παραστάσεις)

O Ρωμαίος Αυτοκράτορας Καλιγούλας οδηγείται στα όρια της παράνοιας μετά την απώλεια της αδελφής και ερωμένης του Δρουσίλλας. Η βία, οι συγκρούσεις, οι πλεκτάνες, οι διαξιφισμοί με τους Πατρίκιους συνθέτουν ένα ασφυκτικό σκηνικό, που ο ίδιος επί της ουσίας δημιουργεί, προκειμένου να προκαλέσει τον θάνατό του. Γίνεται καθρέφτης της κοινωνίας γύρω του και ενσαρκώνει με απόλυτη συνείδηση τον παραλογισμό της ύπαρξης και το ανέφικτο της ευτυχίας. Ο Καλιγούλας είναι η ιστορία μιας «ανώτερης» αυτοκτονίας. Πρόκειται για μια εξαιρετική σκηνοθετική σύλληψη από την Αλίκη Δανέζη-Knutsen (“Festen“, «Οι ζωές των άλλων») που δίνει μια ακόμα σκοτεινότερη διάσταση στο ήδη σκοτεινό αριστουργηματικό έργο του Camus. Ιδιαίτερο ατού της παράστασης είναι η επί σκηνής πρωτότυπη live μουσική από τον Blaine Reiniger των Tuxedomoon. 

Συντελεστές
Μετάφραση: Φρανσουάζ Αρβανίτη
Σκηνοθεσία: Αλίκη Δανέζη Knutsen
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Μουσική: Blaine Reininger
Κίνηση: Νίκος Δραγώνας
Ειδικός συνεργάτης: Μανώλης Δούνιας
Βοηθός σκηνοθέτη: Βένια Σταματιάδη
Βοηθός σκηνογράφου: Μαντώ Ψυχουντάκη
Βοηθός ενδυματολόγου-Eιδικές κατασκευές: Μυρτώ Κοσμοπούλου
Ερμηνεία
Γιάννης Στάνκογλου, Θεοδώρα Τζήμου, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Μιχάλης Afolayan, Δημήτρης Κίτσος/Κώστας Νικούλι, Αριστοτέλης Αποσκίτης, Χάρης Εμμανουήλ, Δημήτρης Λιόλιος, Γιώργος Νάκος, Στράτος Σωπύλης, Κώστας Λάσκος 

Πότε και πού;
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου 34
Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή στις 20:30, Σάββατο στις 18:00 και στις 21:00 

Πληροφορίες και εισητήρια:
http://www.dithepi.gr/el/events/?eid=4412

εικόνα αρθρογράφου (Χριστίνα Τέντε)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Χριστίνα Τέντε

Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης και μεγάλωσα στην Αλεξανδρούπολη. Σπούδασα Δημοσιογραφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τώρα κάνω το μεταπτυχιακό μου με θέμα τον Κινηματογράφο και τις Πολιτισμικές Σπουδές στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μου αρέσει να γράφω και να περιπλανιέμαι. Αν μπορούσα να περιγράψω τη σχέση μου με την τέχνη, θα έλεγα ότι αγαπώ εκείνο το μαγικό σημείο όπου η γενιά των Beat συναντά τη Sarah Kane, τον David Lynch και τον Luis Buñuel.

Artcore magazine's footer