Φωτογραφία από Ben Leshchinsky- National Geographic Traveler Photo Contest
Η στέγη της Ευρώπης θεωρείται το Λευκό Βουνό ή, όπως είναι πιο γνωστό, το Mont Blanc. Αυτή τη μεγαλοπρέπεια επιχείρησε να αποτυπώσει με ειδικό εξοπλισμό μια ομάδα παθιασμένων κι ονειροπόλων φωτογράφων. Μετά από μια αποστολή δύο εβδομάδων σε υψόμετρο 3500 μέτρων, στους -10°C και πεζοπορία μίας ώρας στον παγετώνα, η ομάδα συγκέντρωσε 70.000 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης συνολικού όγκου 46 terabytes.
Φέτος η Art Athina έκλεισε 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας στον παγκόσμιο χάρτη των εικαστικών εκθέσεων. Χρόνο με το χρόνο η δυναμική της γιγαντώνονταν και σήμερα αποτελεί πλέον έναν θεσμό με διεθνές κύρος.
Φωτογραφία από Thomas Roma
Φωτογραφία από Birsel Mouratoglou από το group του Artcore στο Flickr
Ο David Leventi, μόνιμα εγκατεστημένος στις Η.Π.Α., αποφάσισε να ταξιδέψει στη χώρα του προπάππου του, παρακινούμενος από μαρτυρίες του πατέρα του και της γιαγιάς του για τη ζωή στη Ρουμανία του Τσαουσέσκου. Το χωριό του έμοιαζε σα να έχει παγώσει στο χρόνο. Το μόνο που του θύμιζε, σε ποιον αιώνα ζούσε, ήταν ένα αλουμινένιο ποτήρι με τα αρχικά γνωστού αμερικανικού αναψυκτικού. Επισκέφτηκε φυσικά και τις φυλακές Sighet, εκεί όπου άφησε την τελευταία του πνοή ο προπάππους του. Εκεί έμαθε πως υπήρξε γερουσιαστής κι εκδότης εφημερίδας. Μπόρεσε να δει το κελί του, με τη φωτογραφία του ακόμα κρεμασμένη στον τοίχο - η ίδια φωτογραφία βρίσκεται πάνω από το κρεβάτι της γιαγιάς του.
Φωτογραφία από Διονύσης Μεταξάς από το group του Artcore στο Flickr
Φωτογραφία από Κατερίνα Πορταρίτη από το group του Artcore στο Flickr
Φωτογραφία από Kelly DeLay
Φωτογραφία από Μανώλης Καραταράκης, από το group του Artcore στο Flickr
Ανοίγει την Τρίτη 23 Ιουνίου, στις 20.00, στο Περίπτερο 6 της ΔΕΘ – HELEXPO, η αυλαία της 5ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με γενικό τίτλο «Παλιές Διασταυρώσεις - Make it Νew ΙΙΙ».
Φωτογραφία από Gabi Stickler
Ο Andre Breton ξεκινά την έρευνά του και την παράθεση απόψεών του στο βιβλίο του «Υπερρεαλισμός και Ζωγραφική» με την εξής φράση: «Υπάρχει αυτό που δεν είδα παρά μονάχα πολύ σπάνια και δε διάλεξα να δω ή να ξεχάσω ανάλογα με την περίπτωση. Υπάρχει αυτό που ήδη είδα αρκετές φορές κι αυτό που άλλοι όμοιά μου είπαν ότι είδαν, αυτό που πιστεύω ότι μπορώ να αναγνωρίσω, είτε ενδιαφέρομαι είτε όχι. Υπάρχει αυτό που μάταια κοίταξα και δεν τολμώ ποτέ να δω, που είναι ό,τι αγαπώ. Υπάρχει αυτό που είδαν άλλοι, λένε πως είδαν και από υποβολή καταφέρνουν ή δεν καταφέρνουν, αν με κάνουν να δω. Υπάρχει αυτό που βλέπω διαφορετικά απ’ ό,τι βλέπουν όλοι οι άλλοι, ακόμα κι αυτό που αρχίζω να βλέπω και δεν είναι ορατό. Κι αυτό δεν είναι όλο». Σύμφωνα με το παραπάνω απόσπασμα αντιλαμβανόμαστε την πολυπλοκότητα και την πολλαπλότητα των εικόνων.
Φωτογραφία από Tiina Törmänen
Φωτογραφία από Tang Yuhong