Εικαστικά visual arts

Άρθρα :: Όλα articles :: all

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 11

εμφάνιση ανά σελίδα :

09.01
2018

Οι Αράχνες της Louise Bourgeois

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι Αράχνες της Louise Bourgeois)
Γεννημένη στις 25 Δεκεμβρίου του 1911, η Louise Bourgeois είναι μία καλλιτέχνις που συνόδευσε την εξέλιξη της τέχνης του 20ού αιώνα, αν και η αναγνώρισή της δεν ήταν ανάλογη της συνεπούς παρουσίας και της επιμονής της στον χώρο της τέχνης. Ως εικαστικός συνδέθηκε με τον Σουρεαλισμό και κυρίως τη Φεμινιστική Τέχνη, τίτλους που δεν επέλεξε η ίδια αλλά της δόθηκαν από κριτικούς και καλλιτέχνες που θαύμαζαν το έργο της.
12.12
2017

Πολιτιστική Έκθεση: 1917 - Μνημεία στις φλόγες

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Πολιτιστική Έκθεση: 1917 - Μνημεία στις φλόγες)
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης παρουσιάζει στο Μπέη Χαμάμ (Λουτρά Παράδεισος) την έκθεση, «1917: Μνημεία στις φλόγες». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν από την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κ. Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη. 
12.12
2017

Edvard Munch: Ο ζωγράφος της απόγνωσης και της θλίψης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Edvard Munch: Ο ζωγράφος της απόγνωσης και της θλίψης)
Ο Edvard Munch είναι ένας από τους πιο ιδιαίτερους ζωγράφους στην ιστορία της μοντέρνας τέχνης και, αναμφίβολα, ένας καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι τη μετεξέλιξη της δυτικής ζωγραφικής και οπτικής κουλτούρας. Το έργο του, πλούσιο και βαθύ, προσφέρει στον θεατή πολλαπλά ερεθίσματα τόσο αισθητικά όσο και νοηματικά, πλάθοντας μία προσωπική θέαση για την τέχνη και τον κόσμο.
05.12
2017

Εικαστική Έκθεση: Second Appearances, των Νίκου Ασλανίδη - Gehard Demetz

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Second Appearances, των Νίκου Ασλανίδη - Gehard Demetz)
Στη δέκατη επέτειό της, η γκαλερί Donopoulos IFA παρουσιάζει δύο καλλιτέχνες, οι οποίοι εστιάζουν στην ανθρώπινη μορφή. Αμφότεροι διερευνούν νέες πιθανότητες σε μια θεματική που έχει απασχολήσει ένα πλήθος καλλιτεχνών ανά τους αιώνες. Ο καθένας τους προσεγγίζει την ανθρώπινη φιγούρα χρησιμοποιώντας ένα διαφορετικό καλλιτεχνικό μέσο έκφρασης˙ ο Demetz μέσω της γλυπτικής λαξεύοντας το ξύλο, ενώ ο Ασλανίδης μέσω της ζωγραφικής πραγματευόμενος τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να ενταχθεί μια μεμονωμένη φιγούρα στο ζωγραφικό χώρο. 
05.12
2017

Εικαστική Έκθεση: Εαυτούς και Αλλήλους - Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Εαυτούς και Αλλήλους - Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου)
Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης διοργανώνει και εγκαινιάζει την έκθεση «Εαυτούς και Αλλήλους - Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου», στο Μέγαρο Εϋνάρδου, την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2017, στις 20.00.
01.12
2017

Οι καθημερινές συμπτώσεις του Denis Cherim

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι καθημερινές συμπτώσεις του Denis Cherim)
Ο φωτογράφος Denis Cherim έχει ταλέντο στη δημιουργική σύνθεση. Το έργο του ″Coincidence Project″ είναι γεμάτο εικόνες έξυπνα καδραρισμένες, με ενδιαφέρουσες σχέσεις μεταξύ φωτός, σκιάς και γραμμών. 
28.11
2017

Εικαστική Έκθεση: Συνάψεις, της Νόρας Θεοδοσιάδου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Συνάψεις, της Νόρας Θεοδοσιάδου)
Εγκαινιάζεται την Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου στις 8.00 μ.μ. στο Χατζηγιάννειο Πνευματικό Κέντρο Λάρισας στην αίθουσα Τάκη Τλούπα η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής της Νόρας Θεοδοσιάδου με τίτλο «Συνάψεις». 
25.11
2017

2η Art Thessaloniki: Μία δυναμική συνέχεια

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (2η Art Thessaloniki: Μία δυναμική συνέχεια)
Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να κινείται στους ρυθμούς ενός Φθινοπώρου που βρίθει από καλλιτεχνικές εκθέσεις και προσφέρει πολλές ευκαιρίες στο κοινό για να δραστηριοποιηθεί στον χώρο των εικαστικών. Η 2η Art Thessaloniki που εγκαινιάστηκε στις 23 Νοεμβρίου και διαρκεί μέχρι τις 26 Νοεμβρίου έρχεται να πλαισιώσει την εικαστική σκηνή με ένα Art Fair που ενώνει γκαλερί από πολλές χώρες του κόσμου και φιλοξενεί ενδιαφέρουσες μουσειακές εκθέσεις στον χώρο της ΔΕΘ HELEXPO.
22.11
2017

Claude Monet: Ιχνογραφώντας το φως και το νερό

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Claude Monet: Ιχνογραφώντας το φως και το νερό)
Ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής Claude Monet είναι ένας ζωγράφος που συνέβαλε καθοριστικά στην αναθεώρηση της τέχνης που ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα και στην απελευθέρωσή της από τους κανόνες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής. Η καλλιτεχνική παράδοση του παρελθόντος είχε πλέον εκφυλιστεί, καταλήγοντας ένας κούφιος απόηχος των μεγάλων δασκάλων των προηγούμενων αιώνων, ζήτημα που πυροδότησε την εμφάνιση νέων ριζοσπαστικών πρακτικών. Το έργο του Monet και γενικότερα ο Ιμπρεσιονισμός ήταν το απαραίτητο άλμα για τη μετάβαση στον μοντερνισμό και την εκρηκτική αλλαγή που σημάδεψε την τέχνη του 20ού αιώνα.
14.11
2017

Το τέλος της παλιάς μας πόλης, Θεσσαλονίκη 1870-1917

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το τέλος της παλιάς μας πόλης, Θεσσαλονίκη 1870-1917)
Μια εξιστόρηση για την ακμή και το απότομο τέλος της κοσμοπολίτικης Θεσσαλονίκης στον σχεδόν μισό αιώνα που σημάδεψε την πρώτη μετάβασή της από τους μέσους χρόνους στη νεωτερική εποχή, από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στη σύγχρονη Ελλάδα, από την κοινοτική οργάνωση στο ομοιογενές εθνικό κράτος, από την εύφλεκτη ξυλόπηκτη πόλη στα μέγαρα από μπετόν αρμέ, από τα δαιδαλώδη αδιέξοδα στις χαράξεις του σχεδίου Εμπράρ. Αυτό το τέλος, που περιέκλειε μια νέα αρχή, ή, ορθότερα, μια νέα συνέχεια.
12.11
2017

August Rodin: Πλάθοντας την ύλη και το συναίσθημα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (August Rodin: Πλάθοντας την ύλη και το συναίσθημα)
Ο Auguste Rodin είναι, αναμφίβολα, ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες στην ιστορία της δυτικής τέχνης, αποτελώντας το μεταίχμιο μεταξύ ακαδημαϊκής και μοντέρνας γλυπτικής. Η δράση του ήταν παράλληλη με την έκρηξη του ιμπρεσιονισμού στη Γαλλία και μετέπειτα στην υπόλοιπη Ευρώπη, δίνοντας ως αποτέλεσμα ιδιαίτερη έμφαση στην κίνηση, την έκφραση και το συναίσθημα των γλυπτών του.
06.11
2017

6η Biennale Θεσσαλονίκης: Εκθέσεις του διεθνούς εικαστικού θεσμού της πόλης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (6η Biennale Θεσσαλονίκης: Εκθέσεις του διεθνούς εικαστικού θεσμού της πόλης)
Η 6η Biennale της Θεσσαλονίκης που διεξάγεται μέχρι και τις αρχές του 2018 παρουσιάζει έργα τέχνης σε πολλούς σημαντικούς, ιστορικούς χώρους της πόλης, αποτελώντας μία οργάνωση σφιχτά δεμένη με τον καλλιτεχνικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Μεταξύ αυτών των χώρων είναι το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στο λιμάνι, η Αγιορείτικη Εστία, το Αλατζά Ιμαρέτ και το ινστιτούτο Goethe της Θεσσαλονίκης, χώροι που διαχρονικά αποδεικνύουν τη κοντινή σχέση που έχουν με το κοινό και τους δημιουργούς.
25.10
2017

Miss Aniela: «Δώσε στον εαυτό σου τον καιρό που χρειάζεται να βρει το δικό του στυλ και μήνυμα»

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Miss Aniela: «Δώσε στον εαυτό σου τον καιρό που χρειάζεται να βρει το δικό του στυλ και μήνυμα»)
H Miss Aniela ξεκίνησε από χόμπι όταν ήταν ακόμα φοιτήτρια. Το πάθος της και η συνεχής ενασχόλησή της την οδήγησε σε έναν πετυχημένο δρόμο στη σύγχρονη φωτογραφία.
11.10
2017

Marcel Duchamp: O προφήτης του Μεταμοντέρνου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Marcel Duchamp: O προφήτης του Μεταμοντέρνου)
Ό,τι και να ειπωθεί για τον Marcel Duchamp είναι λίγο, καθώς πρόκειται για έναν καλλιτέχνη με πρωτοποριακό έργο που καθόρισε όχι μόνο τη μοντέρνα προπολεμική περίοδο αλλά και τη μεταμοντέρνα σύγχρονη τέχνη. Οι περισσότεροι είναι εξοικειωμένοι με τα “readymades” του, έργα που βασίζονταν σε απλά καθημερινά αντικείμενα και εκτίθονταν στο πλαίσιο της ντανταϊστικής δράσης του. Εκτός από αυτά, όμως, υπάρχει ακόμη μία τεράστια δουλειά που εκτείνεται σε πολλούς τομείς της τέχνης και προσφέρει στον θεατή πληθώρα ερεθισμάτων, κυρίως εγκεφαλικών.
09.10
2017

6η Biennale & 52α Δημήτρια: Οκτώβρης του πολιτισμού

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (6η Biennale & 52α Δημήτρια: Οκτώβρης του πολιτισμού)
Οκτώβριος του 2017 και η Θεσσαλονίκη κινείται στους ρυθμούς δύο σημαντικότατων εκδηλώσεων που έχουν εδραιωθεί στο καλλιτεχνικό προσκήνιο της πόλης. Πρόκειται για την 6η Μπιενάλε Θεσσαλονίκης και τα 52α Δημήτρια, θεσμοί που προβάλλουν την εγχώρια καλλιτεχνική παραγωγή ενώ παράλληλα αποτελούν και πόλο έλξης για δημιουργούς από το εξωτερικό.
08.10
2017

Εικαστική Έκθεση: διά Πυρός και Σιδήρου, των Βασίλη Αλεξάνδρου - Αλεξάνδρας Νάκου - Δημήτρη Παλάντζα - Γιώργου Τσακίρη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: διά Πυρός και Σιδήρου, των Βασίλη Αλεξάνδρου - Αλεξάνδρας Νάκου - Δημήτρη Παλάντζα - Γιώργου Τσακίρη)
ΟΙ τέσσερις τους συναντήθηκαν, συνδημιούργησαν, συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν αγωνίες, μοιράστηκαν φόβους, ενθουσιάστηκαν για τα μελλούμενα, αμφισβήτησαν το χθες, διαπραγματεύτηκαν το σήμερα, προετοίμασαν το αύριο. Όλα αυτά στο 3ο εργαστήριο ζωγραφικής της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.
04.10
2017

Οι αυτοπροσωπογραφίες του Rembrandt

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι αυτοπροσωπογραφίες του Rembrandt)
Ο Rembradt είναι μία από τις εμβληματικότερες μορφές στην ιστορία της τέχνης. Τα έργα του συνεχίζουν να εκπλήσσουν τους θεατές και να προβληματίζουν τους ειδικούς. Ειδικότερα, οι πολυάριθμες αυτοπροσωπογραφίες του συνιστούν το μεγαλύτερο μυστήριο της δουλειάς του σε βαθμό και επιρροή ανάλογη με της «Τζιοκόντας» του Leonardo Da Vinci.
03.10
2017

Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Από τον Καμύ στον Σαρτρ: Tέχνη και Φιλοσοφία)
Ο Δήμος Συκεών φιλοξενεί στο Μουσείο Προσφύγων την έκθεση φοιτητών του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με τίτλο «Από τον Καμύ στον Σαρτρ». Η εικαστική έκθεση παρουσιάζει έργα τελειόφοιτων σπουδαστών της σχολής, που προέκυψαν μέσα από τον δημιουργικό διάλογο με τα έργα «Κεκλεισμένων των Θυρών» του Sartre και «Ο ξένος» του Camus, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή της σχολής Χ. Σαββόπουλου. Η έκθεση αναδεικνύει τη βαθιά σχέση που συνδέει την τέχνη και τη φιλοσοφία.
20.09
2017

Caspar David Friedrich: Τοπία και συναισθήματα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Caspar David Friedrich: Τοπία και συναισθήματα)
Ο Caspar David Friedrich είναι ο ζωγράφος που χαρακτήρισε όσο λίγοι τον γερμανικό κλάδο του Ρομαντισμού, το κίνημα που κυριάρχησε από τα τέλη του 18ου μέχρι τις αρχές του 19ου αιώνα στις γερμανόφωνες χώρες. Το κίνημα που γέννησε μουσικούς όπως τον Wagner, τον Schubert, τον Liszt και τον Brahms αλλά και φιλοσόφους/λογοτέχνες όπως τον Goethe, τον Hegel και τον Heine, δημιουργώντας τις βάσεις για την πολιτιστική αναγέννηση και ενοποίηση της Γερμανίας, μακριά από τον διασπασμένο φεουδαρχισμό των προηγούμενων αιώνων στην ιστορία της. Εντούτοις, πέρα από τη γοητεία που άσκησε αρχικά, ο Ρομαντισμός δέχτηκε στη συνέχεια κριτική για τον εθνικισμό από τον οποίο διαπνέεται και καλλιεργεί. Με παρόμοιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί και η πορεία του Caspar David Friedrich στον κόσμο της τέχνης.
19.09
2017

The Nightmare, του Henry Fuseli: Γυναίκα θύμα ή θύτης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (The Nightmare, του Henry Fuseli: Γυναίκα θύμα ή θύτης)
Το ″The Nightmare″ είναι το γνωστότερο έργο του Henry Fuseli (το κανονικό του όνομα ήταν Johann Heinrich Füssli). Κυκλοφόρησε ευρέως ως χαρακτικό αντίγραφο. Εικονίζει μια γυναίκα που κοιμάται, ενώ ταυτόχρονα συμβολίζει την έννοια του εφιαλτικού ύπνου. Στο στήθος της κάθεται ένας δαίμονας, ενώ το κεφάλι ενός αλόγου προβάλλει μέσα από τις κουρτίνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του ρομαντικού κινήματος, ο πίνακας επηρέασε πολλούς λογοτέχνες όπως την Mary Shelley και τον Edgar Allan Poe.

Artcore magazine's footer