Εικαστικά visual arts

Άρθρα :: Όλα articles :: all

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 12

εμφάνιση ανά σελίδα :

11.10
2018

Εικαστική Έκθεση: Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί)
Η έκθεση «Η Μνήμη της Επανάστασης. Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί», μετά τη Θεσσαλονίκη (Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης) και την Αθήνα (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών), παρουσιάζεται, σε μια νέα εκδοχή της, στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας - Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα, από τις 13 Οκτωβρίου έως τις 30 Νοεμβρίου 2018. Η έκθεση αποτελεί συνδιοργάνωση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη και της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας - Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα, και την επιμελείται ο Γιάννης Μπόλης, Ιστορικός της Τέχνης-Επιμελητής του ΚΜΣΤ. Την έκθεση θα εγκαινιάσει ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνος Στρατής.
14.09
2018

Πεδίο Δράσης Κόδρα: Focus Locus

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Πεδίο Δράσης Κόδρα: Focus Locus)
Το Πεδίο Δράσης Κόδρα (ΠΔΚ), ένα από τα σημαντικότερα διεθνή φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα, διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Δήμο Καλαμαριάς στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Παρά θιν’ αλός» και έχει ως βασική του κατεύθυνση την ανάδειξη των νέων δημιουργών και της πειραματικής καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Από το 2001 που άνοιξε τις πύλες του για πρώτη φορά, έχει παρουσιάσει τη δουλειά περισσότερων από 2.500 εικαστικών και επιμελητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει φιλοξενήσει πάνω από 4.000 έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, φωτογραφίας, video art, performance, webart κ.ά. και έχει υποδεχτεί περισσότερους από 70.000 επισκέπτες. Φέτος το Πεδίο Δράσης Κόδρα, για 18η συνεχόμενη χρονιά δηλώνει παρών στην εγχώρια σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή. Τα εγκαίνια του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 16.09.2018 και ώρα 20:00 στους Κοιτώνες του πρώην Στρατοπέδου Κόδρα.
06.09
2018

Έκθεση Σύγχρονων Εικαστικών: Δημοκρατία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Έκθεση Σύγχρονων Εικαστικών: Δημοκρατία)
Σύγχρονοι εικαστικοί αποτυπώνουν στα έργα τους τις αξίες της Δημοκρατίας, στην ομότιτλη έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο Επταπύργιο, από τις 26 Ιουλίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2018, υπό τον συντονισμό/παραγωγή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, τη συνεργασία του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και την υποστήριξη της Διεύθυνσης Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.
05.06
2018

Παράλληλη Έκθεση του Athens Photo Festival 2018: Hiraeth

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Παράλληλη Έκθεση του Athens Photo Festival 2018: Hiraeth)
Hiraeth [hiraɪ̯θ] a homesickness for a home to which you cannot return, a home which maybe never was; the nostalgia, the yearning, the grief for the lost places of your past. Η παρούσα έκθεση αποτελεί μια απόπειρα χαρτογράφησης της πολύπλοκης έννοιας του “σπιτιού”.
01.06
2018

“W” γένος θηλυκό - Ετήσια Έκθεση της Φωτογραφικής Ομάδας METAPolis

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (“W” γένος θηλυκό - Ετήσια Έκθεση της Φωτογραφικής Ομάδας METAPolis)
Η Φωτογραφική Ομάδα METAPolis σας προσκαλεί την Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2018, στις 19:30, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας “W”, μίας έκθεσης σε γένος θηλυκό και χαρακτήρα άκρως σαγηνευτικό. 153, ανεξαρτήτως φύλου, φωτογράφοι μελετούν μέσα από τον φακό τους το φαινόμενο της γυναικείας φύσης. Μεγάλο μυστήριο που δίνει πνοή, χρώμα, ουσία και νόημα στη ζωή.
29.05
2018

Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα)
Μέσα στους αιώνες, οι καλλιτέχνες -ο καθένας με τον δικό του τρόπο και ύφος- μας άφησαν κληρονομιά πιστές εικόνες του εαυτού τους. Υπάρχει, ωστόσο, ένας καλλιτέχνης, ο Ιάπωνας Hananuma Masakichi, που δεν συμβιβάστηκε με τη συνηθισμένη ζωγραφική ή γλυπτική απόδοση του εαυτού του αλλά θέλησε να δωρίσει στο ομοίωμά του μέρη του ίδιου του σώματός του.
14.05
2018

Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη)
Την Πέμπτη 17 Μαΐου στις 19:00, εγκαινιάζεται στην γκαλερί Λόλα Νικολάου έκθεση του Έκτορα Μαυρίδη , με τίτλο ‘’Τhe Documentation of the Elemental’’. Ο Έκτορας Μαυρίδης, αποποιούμενος κάθε αισθητική συμβατότητα, ήδη, από το 1996, θέτει, ακόμα μια φορά, υπό αμφισβήτηση το σύστημα επικοινωνίας του έργου με τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
26.04
2018

William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία)
Ο William Turner θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ρομαντικούς ζωγράφους αφού έδωσε νέα πνοή και ιδέες στη ζωγραφική και ιδιαίτερα στην τοπιογραφία. Ήταν ένας ιδιαίτερα εργατικός καλλιτέχνης· άφησε πίσω του πάνω από 2.000 έργα ζωγραφικής και χιλιάδες άλλα σκίτσα και σχέδια, προσφέροντας μία από τις σημαντικότερες κληρονομιές της βρετανικής τέχνης.
12.04
2018

Ο επικός Benjamin Von Wong

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο επικός Benjamin Von Wong)
Ο Benjamin Von Wong είναι ιδιαίτερα γνωστός για τις επικές φωτογραφίες του που καταγράφουν τις ατρόμητες περιπέτειές του. Το υπερρεαλιστικό καλλιτεχνικό του στυλ αιχμαλωτίζει την καρδιά και το μυαλό των θεατών, μια μίξη ειδικών εφέ και καινοτόμων ιδεών που είναι προορισμένες να γίνουν viral και να προκαλέσουν συζητήσεις.
10.04
2018

Έκθεση Φωτογραφίας: Τόπος / Μνήμη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Έκθεση Φωτογραφίας: Τόπος / Μνήμη)
Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Nadezhda Pavlova (Βουλγαρία, Φωτογράφος/Επιμελήτρια), παρουσιάζει την ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο: «Τόπος / Μνήμη», στην TABYA, από 11/04/2018 μέχρι 29/04/2018.
10.04
2018

Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου)
Ο Pablo Picasso είναι αδιαμφισβήτητα ο καλλιτέχνης που σημάδεψε με το έργο του τον 20ο αιώνα όσο κανείς ομότεχνός του, έργο το οποίο εκτείνεται σε σχεδόν επτά δεκαετίες και περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές τεχνικές και επιρροές, αριθμώντας συνολικά περίπου 50.000 κομμάτια (ανεξαρτήτως είδους). Λόγω αυτής της πλούσιας εικαστικής παραγωγής, κατάφερε να βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο των εικαστικών τεχνών, εμπνέοντας πολλές γενιές καλλιτεχνών σε όλες τις φάσεις της καριέρας του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η λεγόμενη «Ροζ Περίοδος», μία πρώιμη εποχή της καριέρας του που ξεκίνησε το 1904 και ολοκληρώθηκε το 1906.
06.04
2018

Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer)
Χωρίς τον Αlbrecht Dürer, πιθανότατα, η Γερμανία δεν θα είχε γνωρίσει την Ιταλική Αναγέννηση και δεν θα είχε διαμορφωθεί η αντίστοιχη γερμανική αναγεννησιακή τέχνη. O Dürer δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικός δημιουργός αλλά και ένας ικανός επιχειρηματίας. Κατάφερε να δημιουργήσει τον δικό του κύκλο πελατών τόσο στη χώρα του όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, και υπήρξε ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που διεκδίκησε και πέτυχε την καταχώρηση των πνευματικών του δικαιωμάτων στα έργα του.
16.03
2018

Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης)
Η σχέση του Υπαρξισμού και των Εικαστικών Τεχνών, όπως φάνηκε από τις σύμπνοιες του 19ου αιώνα, είναι έντονη και οργανική, προσφέροντας πολλά παραδείγματα. Πρόκειται για μία σχέση που έγινε πιο ισχυρή με την πάροδο του 20ού αιώνα και την εδραίωση του Μοντέρνου και του Μεταμοντέρνου κινήματος στην τέχνη, και σε ορισμένες περιπτώσεις, οι καλλιτέχνες άντλησαν απευθείας τη θεματολογία τους από αυτό το θεματικό πλαίσιο. Ιδιαίτερα από την εποχή του Μεσοπολέμου ως τη δεκαετία του ‘70, όταν ο Υπαρξισμός ήταν στο απόγειο της δημοφιλίας του, οι εικαστικές τέχνες αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερα γόνιμο πεδίο οπτικοποίησης αυτών των ιδεών.

Artcore magazine's footer