Εικαστικά visual arts

Άρθρα :: Όλα articles :: all

επιλογή γλώσσας
choose language

Σελίδα 1 / 12

εμφάνιση ανά σελίδα :

05.06
2018

Παράλληλη Έκθεση του Athens Photo Festival 2018: Hiraeth

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Παράλληλη Έκθεση του Athens Photo Festival 2018: Hiraeth)
Hiraeth [hiraɪ̯θ] a homesickness for a home to which you cannot return, a home which maybe never was; the nostalgia, the yearning, the grief for the lost places of your past. Η παρούσα έκθεση αποτελεί μια απόπειρα χαρτογράφησης της πολύπλοκης έννοιας του “σπιτιού”.
01.06
2018

“W” γένος θηλυκό - Ετήσια Έκθεση της Φωτογραφικής Ομάδας METAPolis

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (“W” γένος θηλυκό - Ετήσια Έκθεση της Φωτογραφικής Ομάδας METAPolis)
Η Φωτογραφική Ομάδα METAPolis σας προσκαλεί την Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2018, στις 19:30, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στα εγκαίνια της Έκθεσης Φωτογραφίας “W”, μίας έκθεσης σε γένος θηλυκό και χαρακτήρα άκρως σαγηνευτικό. 153, ανεξαρτήτως φύλου, φωτογράφοι μελετούν μέσα από τον φακό τους το φαινόμενο της γυναικείας φύσης. Μεγάλο μυστήριο που δίνει πνοή, χρώμα, ουσία και νόημα στη ζωή.
29.05
2018

Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Hananuma Masakichi: Ο καλλιτέχνης που «δώρισε» στο γλυπτό του μέρη από το ίδιο του το σώμα)
Μέσα στους αιώνες, οι καλλιτέχνες -ο καθένας με τον δικό του τρόπο και ύφος- μας άφησαν κληρονομιά πιστές εικόνες του εαυτού τους. Υπάρχει, ωστόσο, ένας καλλιτέχνης, ο Ιάπωνας Hananuma Masakichi, που δεν συμβιβάστηκε με τη συνηθισμένη ζωγραφική ή γλυπτική απόδοση του εαυτού του αλλά θέλησε να δωρίσει στο ομοίωμά του μέρη του ίδιου του σώματός του.
14.05
2018

Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Τhe Documentation of the Elemental, του Έκτορα Μαυρίδη)
Την Πέμπτη 17 Μαΐου στις 19:00, εγκαινιάζεται στην γκαλερί Λόλα Νικολάου έκθεση του Έκτορα Μαυρίδη , με τίτλο ‘’Τhe Documentation of the Elemental’’. Ο Έκτορας Μαυρίδης, αποποιούμενος κάθε αισθητική συμβατότητα, ήδη, από το 1996, θέτει, ακόμα μια φορά, υπό αμφισβήτηση το σύστημα επικοινωνίας του έργου με τον ίδιο τον καλλιτέχνη.
26.04
2018

William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (William Turner: O ζωγράφος που άλλαξε την τοπιογραφία)
Ο William Turner θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς ρομαντικούς ζωγράφους αφού έδωσε νέα πνοή και ιδέες στη ζωγραφική και ιδιαίτερα στην τοπιογραφία. Ήταν ένας ιδιαίτερα εργατικός καλλιτέχνης· άφησε πίσω του πάνω από 2.000 έργα ζωγραφικής και χιλιάδες άλλα σκίτσα και σχέδια, προσφέροντας μία από τις σημαντικότερες κληρονομιές της βρετανικής τέχνης.
12.04
2018

Ο επικός Benjamin Von Wong

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο επικός Benjamin Von Wong)
Ο Benjamin Von Wong είναι ιδιαίτερα γνωστός για τις επικές φωτογραφίες του που καταγράφουν τις ατρόμητες περιπέτειές του. Το υπερρεαλιστικό καλλιτεχνικό του στυλ αιχμαλωτίζει την καρδιά και το μυαλό των θεατών, μια μίξη ειδικών εφέ και καινοτόμων ιδεών που είναι προορισμένες να γίνουν viral και να προκαλέσουν συζητήσεις.
10.04
2018

Έκθεση Φωτογραφίας: Τόπος / Μνήμη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Έκθεση Φωτογραφίας: Τόπος / Μνήμη)
Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Nadezhda Pavlova (Βουλγαρία, Φωτογράφος/Επιμελήτρια), παρουσιάζει την ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο: «Τόπος / Μνήμη», στην TABYA, από 11/04/2018 μέχρι 29/04/2018.
10.04
2018

Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Pablo Picasso: Η μεγάλη αλλαγή της Ροζ Περιόδου)
Ο Pablo Picasso είναι αδιαμφισβήτητα ο καλλιτέχνης που σημάδεψε με το έργο του τον 20ο αιώνα όσο κανείς ομότεχνός του, έργο το οποίο εκτείνεται σε σχεδόν επτά δεκαετίες και περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές τεχνικές και επιρροές, αριθμώντας συνολικά περίπου 50.000 κομμάτια (ανεξαρτήτως είδους). Λόγω αυτής της πλούσιας εικαστικής παραγωγής, κατάφερε να βρίσκεται πάντα στο προσκήνιο των εικαστικών τεχνών, εμπνέοντας πολλές γενιές καλλιτεχνών σε όλες τις φάσεις της καριέρας του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η λεγόμενη «Ροζ Περίοδος», μία πρώιμη εποχή της καριέρας του που ξεκίνησε το 1904 και ολοκληρώθηκε το 1906.
06.04
2018

Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο ιδιαίτερος κόσμος του Αlbrecht Dürer)
Χωρίς τον Αlbrecht Dürer, πιθανότατα, η Γερμανία δεν θα είχε γνωρίσει την Ιταλική Αναγέννηση και δεν θα είχε διαμορφωθεί η αντίστοιχη γερμανική αναγεννησιακή τέχνη. O Dürer δεν ήταν μόνο ένας εξαιρετικός δημιουργός αλλά και ένας ικανός επιχειρηματίας. Κατάφερε να δημιουργήσει τον δικό του κύκλο πελατών τόσο στη χώρα του όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, και υπήρξε ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που διεκδίκησε και πέτυχε την καταχώρηση των πνευματικών του δικαιωμάτων στα έργα του.
16.03
2018

Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Β: Η εδραίωση στο εικαστικό τοπίο της Ευρώπης)
Η σχέση του Υπαρξισμού και των Εικαστικών Τεχνών, όπως φάνηκε από τις σύμπνοιες του 19ου αιώνα, είναι έντονη και οργανική, προσφέροντας πολλά παραδείγματα. Πρόκειται για μία σχέση που έγινε πιο ισχυρή με την πάροδο του 20ού αιώνα και την εδραίωση του Μοντέρνου και του Μεταμοντέρνου κινήματος στην τέχνη, και σε ορισμένες περιπτώσεις, οι καλλιτέχνες άντλησαν απευθείας τη θεματολογία τους από αυτό το θεματικό πλαίσιο. Ιδιαίτερα από την εποχή του Μεσοπολέμου ως τη δεκαετία του ‘70, όταν ο Υπαρξισμός ήταν στο απόγειο της δημοφιλίας του, οι εικαστικές τέχνες αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερα γόνιμο πεδίο οπτικοποίησης αυτών των ιδεών.
07.03
2018

Εικαστική Έκθεση: Εαυτούς και Αλλήλους. Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου, 2018

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Εαυτούς και Αλλήλους. Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου, 2018)
Η έκθεση «Εαυτούς και Αλλήλους. Από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου» –που διοργανώθηκε από το ΜΙΕΤ και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Εϋνάρδου τον Δεκέμβριο του 2017– θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018 στις 20:00 στο Πολιτιστικό Κέντρο Θεσσαλονίκης του ΜΙΕΤ. Διάρκεια έκθεσης έως την Κυριακή 6 Μαΐου 2018.
07.03
2018

Εικαστική Έκθεση: Φόρμες σε Μαύρο, των Mice Jankulovski και Χάρη Κοντοσφύρη

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Εικαστική Έκθεση: Φόρμες σε Μαύρο, των Mice Jankulovski και Χάρη Κοντοσφύρη)
Ο Mice Jankulovski παρουσιάζει τμήματα της τελευταίας ολοκληρωμένης του δουλειάς, όπου επάνω σε καμβά αποτυπώνεται μια σειρά βασικών εννοιολογικών μορφών, και ο Χάρης Κοντοσφύρης παρουσιάζει επιτοίχια δουλειά που συνδέεται με την έρευνα που έχει επιτελέσει πάνω στην διαγράμμιση του κενού ως χώρος και αποενοιοποιημένη οντότητα. Εναρκτήρια ομιλία από την Melanie Zefferino, επιμελήτρια της Μπιενάλε της Φλωρεντίας.
27.02
2018

Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Α: Οι ρίζες του Υπαρξισμού στην τέχνη του 19ου αιώνα

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Υπαρξισμός και Τέχνη: Μέρος Α: Οι ρίζες του Υπαρξισμού στην τέχνη του 19ου αιώνα)
Ο Υπαρξισμός είναι μία φιλοσοφική επανάσταση που ξεκίνησε τον 19ο αιώνα και γιγαντώθηκε τον 20ο, με τον απόηχό του να είναι ακόμη ζωντανός. Πρόκειται για μία γραμμή σκέψης που προβάλλει την ύπαρξη και τη συνείδηση του ανθρώπου, εστιάζοντας στο ότι το κάθε άτομο πρέπει να προσδιορίσει και να χαρίσει νόημα στον εαυτό του και τον κόσμο. Οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, που κυριάρχησαν στο τοπίο της Ευρώπης του 20ού αιώνα και η φρικαλεότητά τους ξεγύμνωσε το παράλογο της κοινωνίας του ανθρώπου, αποτέλεσαν ταφόπλακα για πολλές κοσμοθεωρίες, αλλά χάρισαν δυναμική πνοή στον Υπαρξισμό αναδεικνύοντάς τον σε μία από τις κυρίαρχες θεωρίες του 20ού αιώνα. Αναπάντεχα, εικαστικοί καλλιτέχνες εξέφρασαν με τη δική τους οπτική τις ιδέες του Υπαρξισμού και από αυτήν τη διαδικασία γεννήθηκαν μερικοί από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς του αιώνα που μας πέρασε, ενώ πολλοί συμπορεύτηκαν ακούσια από τα τέλη του 19ου αιώνα και έπειτα.
20.02
2018

Ο παραμυθένιος κόσμος της Liliana Porter

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Ο παραμυθένιος κόσμος της Liliana Porter)
Η Liliana Porter τοποθετεί προσεκτικά επιλεγμένες μινιατούρες σε μονοχρωματικά πλαίσια, που «ελεύθερα» αφηγούνται παραμύθια και ιστορίες που πραγματεύονται μεγάλα υπαρξιακά ζητήματα και συναισθηματικές καταστάσεις.

Artcore magazine's footer