Άρθρα :: Συνεντεύξεις articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

10.04
2014

Archshop: We do not take NO for an answer

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

....Και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα! H Archshop του Γιάννη Σολωμόζη είναι μια καινοτόμος εταιρία σχεδιασμού και παραγωγής υφασμάτων που σου προσφέρει τη δυνατότητα να «ντύσεις» τον χώρο σου με προϊόντα οικιακής χρήσης που να προβάλλουν στοιχεία του εαυτού σου! «Βιοτεχνία με δυνατότητες εργοστασίου», «Πυροτέχνημα που έσκασε σαν βόμβα» στον χώρο των υφασμάτων οικιακής και επαγγελματικής χρήσης είναι απλά ένα δείγμα από τα σχόλια που προκάλεσε σε αγοραστικό και εμπορικό κοινό.Η Archshop «αποδεικνύει» ότι ακόμα και όταν μεγάλο μέρος της αγοράς βρίσκεται υπό κατάρρευση λόγω της εκάστοτε οικονομικής κρίσης, η ποιότητα, οι πρωτοπόρες ιδέες, η προσιτή και οικονομική προσέγγιση ξεχωρίζουν και επιβιώνουν. Η οικονομική κρίση έφερε το πλήρωμα του... χώρου με τα εικονικά υφάσματα του Γιάννη Σολομώζη και παρακάτω ο ίδιος σου εξηγεί πώς μπορείς να πετύχεις τους στόχους σου με ρεαλιστικές και μετρημένες κινήσεις, καινοτόμες ιδέες και πολλή δουλειά! Ο τολμών νικά!

Πώς ξεκίνησε η σχέση σου με το σχέδιο;

Δεν είχα σχέση με το σχέδιο, καμία. Μάρκετινγκ είχα ξεκινήσει να κάνω. Απλά είχαμε μία επιχείρηση πριν δέκα χρόνια, η οποία εμπορευόταν σεντόνια και υφάσματα. Αλλά ήταν ένα μαγαζί που απλά μεταπουλούσαμε υφάσματα. Δεν έκανα κάτι άλλο. Δηλαδή, υπήρχε μια γκάμα για παράδειγμα 200 σχεδίων και μέσα από αυτά προσπαθούσα να προσφέρω στον πελάτη αυτό που επιθυμεί. Αλλά όσο πέρναγε ο καιρός δεν είχε τίποτε το διαφορετικό να δείξει, είχε ό,τι είχανε όλοι... και ειδικά όσο έπεφτε και το αγοραστικό κοινό, η δύναμή του, όλοι πηγαίνανε σε μια συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων κατώτερης ποιότητας και έτσι η δουλειά αυτή έσβησε. Και πριν από 3 χρόνια πήρα την απόφαση να ξεκινήσω ένα πρότζεκτ βάση του οποίου θα παράγουμε ψηφιακό εκτυπωμένο ύφασμα για οικιακή χρήση.

Δεν υπήρχε κάποια σχέση με τον χώρο του design νωρίτερα; Συνήθως αυτοί που ασχολούνται με το σχέδιο έχουνε κάποια προγενέστερη σχέση/αγάπη για τις εικαστικές τέχνες...

Όχι δεν υπήρχε κάτι, ήτανε καθαρό ρίσκο. Από μικρός είχα μόνο αγάπη για τη μουσική και τη μαγειρική... τίποτε άλλο. Αυτό ξεκίνησε γιατί δεν μπορούσα να συνεργαστώ όπως επιθυμούσα με τις διάφορες εταιρείες. Γιατί μου άρεσε πολύ η δουλειά μου! Το να υπάρχει ένας χώρος άδειος και εγώ να αναλαμβάνω να τον «ντύνω». Απλά δεν μπορούσα να βρω τα υφάσματα που ήθελα για να κάνω τη δουλειά μου. Δεν μπορούσα να βρω για τον κάθε άνθρωπο το ξεχωριστό ύφασμα, μαξιλάρι, κουρτίνα, καναπέ κτλ. που μπορεί να ήθελε και έψαχνα να βρω έναν τρόπο για να το πετύχω αυτό. Είχαμε μία δουλειά και είπαμε «την κλείνουμε και ρισκάρουμε»! Εν τω μεταξύ δεν υπήρχε καν η τεχνολογία για να προχωρήσουμε στο πρότζεκτ! Ήτανε πάντρεμα δύο διαφορετικών τύπων τεχνολογίας που ίσως να είχε αποτέλεσμα... Και το αποτέλεσμα είναι αυτό εδώ. Ο κάθε άνθρωπος δηλαδή μπορεί να βρει ακριβώς αυτό που επιθυμεί! Έχει πλέον τη δυνατότητα «να ντύσει» τον προσωπικό του χώρο με στοιχεία του εαυτού του.

Και είσαι ο μοναδικός επαγγελματίας που προσφέρει αυτήν τη δυνατότητα στον πελάτη;

Προς το παρόν, ναι. Σε ό,τι αφορά τον οικιακό εξοπλισμό ναι, δεν υπάρχει κανένας άλλος. Όλα τα πράγματα που χρησιμοποιούμε, όλες οι πρώτες ύλες δημιουργούνται απευθείας για εμάς, δεν υπάρχουν στο εμπόριο, είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών και κάνουμε όλην την παραγωγή.


εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

design room

Και πόσος καιρός πέρασε από τότε που ξεκίνησε η επιχείρηση αυτή;

Έχουν περάσει τρία χρόνια από τότε που ξεκίνησα, αλλά τον τελευταίο 1-1,5 χρόνο έγινε το μπουμ το μεγάλο.
Και αρχικά ασχολήθηκα με την παραγωγή, μετά ξεκίνησα τη δημιουργία δικών μου σχεδίων και έτσι γεννήθηκε η Archshop. Δεν ήθελα να κάνω κάτι έτσι απλά. Να φτιάξω δηλαδή ένα λευκό πχ. πάπλωμα ή μια κουρτίνα στην οποία θα μπορούσε κάποιος άλλος να αποτυπώσει ένα σχέδιο επάνω. Ήθελα να δημιουργώ όλο το πακέτο. Και έγινε μια αρκετά καλή δουλειά. Πλέον βέβαια, φτιάχνω και σχέδια άλλων σχεδιαστών -συνήθως φίλων μου, που κάνουν την ίδια δουλειά και μπορώ να συνεννοηθώ μαζί τους– και βγάζουμε έτσι καινούριες σειρές προϊόντων.

Οπότε ανήκεις στην κατηγορία σχεδιαστών interior design...

Ακριβώς. Και εδώ και ένα μήνα φτιάχνουμε και σχέδια για εξωτερικούς χώρους. Αλλάξαμε προδιαγραφές σε ορισμένες πρώτες ύλες και τις προσαρμόσαμε έτσι ώστε να είναι ανθεκτικές, όντας εκτεθειμένες σε εξωτερικό περιβάλλον.

Μπορείς να μου δώσεις μια σύντομη περιγραφή της επιχείρησης; Μου είπες στο τηλέφωνο ότι θα πας στην Κρήτη «να γεμίσεις σπίτια»... Τι εννοείς όταν λες «θα γεμίσω σπίτια»; Πόσους συνεργάτες έχεις;
Υπάρχει κάποια παραπλήσια επιχείρηση στο εξωτερικό;

Με λίγα λόγια αυτό που κάνουμε είναι το εξής. Έρχεται ο πελάτης στην Archshop και μας λέει «γεια σας, θα ήθελα να μου φτιάξετε ένα ύφασμα το οποίο να έχει μια υφή ξύλου, μου αρέσουν ως σχέδιο τα λουλούδια κτλ.» και το ετοιμάζουμε! Ένα κομμάτι και σε πολύ προσιτή τιμή. Κάτι παραπλήσιο ως επιχείρηση δεν έχω βρει ούτε στην Ελλάδα ούτε στο εξωτερικό. Δεν έχω δει εγώ τουλάχιστον. Και έχω ψάξει αρκετά. Και λέγοντας «θα γεμίσω σπίτια» (γέλια) εννοώ ότι θα διακοσμήσω τα 3 σπίτια του πελάτη –που ο συγκεκριμένος είναι φίλος μου- με καναπέδες, υφάσματα, κουρτίνες, φωτιστικά κτλ. Και γυρνώντας έχω άλλες δύο τέτοιου τύπου δουλειές. Τετάρτη θα πάω Σαντορίνη να δω δύο ξενοδοχεία και αν προλάβω Δευτέρα ή Τρίτη θα πάω στην Αμοργό για να κάνουμε ένα πιο μικρό project, είναι 5,6 μικρά ξενοδοχεία.
Όσον αφορά τους συνεργάτες είναι περίπου 20 με 25 στην Ελλάδα.

Μάλιστα... Οπότε ξεκίνησες από ένα μαγαζί με υφάσματα που έκλεινε και πλέον έχεις δημιουργήσει μια καινοτόμο επιχείρηση που βασίζεται σε μία ιδέα δική σου που δεν σκέφτηκε κανείς άλλος πρωτύτερα...

Δεν είχα την δυνατότητα να κάνω αυτό που ήθελα και ούτε κάποιος μπορούσε να μου το κάνει!

Δηλαδή ρωτούσα: «Ποιος μπορεί να μου φτιάξει αυτό εδώ;» Κανείς! Δεν ασχολιόταν κανένας.

Το οποιοδήποτε σχέδιο που μας αρέσει και με οποιαδήποτε υφή μας αρέσει πχ. υφή ξύλου, τσαλακωμένου χαρτιού, γυαλιού... Τα πάντα.


Μπορείς να μου περιγράψεις την ημέρα που σου ήρθε η ιδέα;

Ναι, στην αγορά κυκλοφορεί μια νοοτροπία... Οι παλιοί έμποροι, όταν σε μια περιοχή είναι κάποια μαγαζιά, επειδή δεν θέλουν να μπορούν να δουλεύουν όλοι, κάποιοι απ’ αυτούς πηγαίνουν σε όλες τις εταιρείες και αγοράζουν όλα τα δείγματα. Χωρίς να τα χρησιμοποιούν. Είχε γίνει κάτι παρόμοιο κάποια στιγμή, είχα παραγγείλει από μια εταιρεία δειγματολόγια για υφάσματα για κάτι άλλα project που ήθελα και περίμενα τα δείγματα δύο μήνες. Μετά από αλλεπάλληλα τηλέφωνα, δεν μου έλεγαν «ξέρεις τι γίνεται; Δεν θα τα πάρεις τα δείγματα, τα έχουμε δώσει κάπου αλλού». Και κάποια στιγμή μίλησα τέλος πάντων με κάποιον άνθρωπο και του λέω, «βρε άνθρωπέ μου, πες μου υπάρχει κάποιο πρόβλημα; να ξέρω» και μου απαντάει «βασικά τα έχω δώσει αλλού». Εκείνη τη μέρα τρελάθηκα. Λέω δεν υπάρχει περίπτωση...


Το ξεκινάω μόνος μου...

Ναι, ναι. Τον πρώτο χρόνο που το έκανα, στην έκθεση στην οποία πήγα, λέγανε διάφορα...

Τους συνεργάτες σου πώς τους διάλεξες;


Δεν είχα συνεργάτες.

εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

Και πώς το ξεκίνησες;

Μόνος μου. One man’s show είναι αυτό που βλέπεις.

Σε σχέση με το ύφασμα. Πώς το μεταποιείς με αυτόν τον τρόπο;

Το ύφασμα αυτό το φτιάχνω σε εργοστάσιο ενός φίλου μου, ο οποίος φτιάχνει υφάσματα αλλά οικιακής χρήσης, απλού τύπου. Tροποποιήσαμε τη διαδικασία παραγωγής έτσι ώστε να έχει συγκεκριμένη προδιαγραφή για να μπορέσω να το τυπώσω. Δεν το τυπώνω για την ακρίβεια, το κάνω μεταξοτυπία ψηφιακή, δηλαδή πρώτα τυπώνεται σε χαρτί, σταθεροποιείται το σχέδιο και μετά σε έναν μεγάλο φαντάσου κύλινδρο ο οποίος είναι ζεστός στους 200 βαθμούς μπαίνει το χαρτί μαζί με το ύφασμα, και περνάει έτσι όλο το μελάνι το οποίο έχει τυπωθεί από το χαρτί στο ύφασμα. Μετά αυτό το παίρνουμε, το μετράμε, το κόβουμε, το φινίρουμε, φτιάχνω τα σχέδια, το κάνουμε τελικό προϊόν, το συσκευάζουμε, ταμπελίτσα και στον πελάτη.


Και παίρνετε και τα έπιπλα από κάπου. Άμα είναι καναπές ας πούμε; Τι γίνεται;


Στη συγκεκριμένη κατάσταση που βρισκόμαστε τώρα, παραγγελίες όπως κρεβάτια, κεφαλάρια τα φτιάχνουμε in house. Το μοναδικό που αγοράζω είναι κάποιους σκελετούς για καναπέδες. Τους οποίους στο μέλλον θα αρχίσουμε να τους κατασκευάζουμε μόνοι μας.

Συνεργάζεσαι με γνωστές ελληνικές αλυσίδες υφασμάτων και επίπλων;

Ακριβώς. Οι οποίες, για τα πιο πολλά, δεν λένε ότι τα δίνουμε εμείς.

Γιατί;


Γιατί υπάρχει θέμα... Δεν ξέρω. Έτσι είναι η συμφωνία. Γιατί υπάρχουν κάποιες νοοτροπίες παλιές οι οποίες είναι δύσκολο να αλλάξουν. Οι πιο πολλοί λένε ότι τα παίρνουν από εξωτερικό.

Συγνώμη λίγο... Ένα μαγαζί πουλάει ένα προϊόν δικό σου. Το πουλάει ως δικό του;

Κάποια μαγαζιά, τα οποία αναλαμβάνουν οι ίδιοι τον σχεδιασμό, το πουλάνε ως δικό τους προϊόν.


Όταν αποφασίζουν αυτοί πώς θα είναι το σχέδιο. Τότε εσύ κάνεις μόνο την εφαρμογή. Αλλά υπάρχει περίπτωση να έχεις κάνει εσύ το σχέδιο ως Archshop και να το πουλήσει ο άλλος ως δικό του;

Ναι, έτσι γίνεται. Έτσι δουλεύει το εμπόριο.

Και εσύ το δέχεσαι αυτό; Αυτό δεν είναι κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων;


Όχι, από τη στιγμή που ένα προϊόν το πουλήσεις δε σου ανήκει. Δεν ξανατυπώνουν αυτοί το σχέδιο ή δεν παράγουν το ίδιο κάπου αλλού. Από τη στιγμή που εγώ σου πουλήσω κάτι, δεν έχω κυριαρχία πάνω στο προϊόν. Καμία.

Ναι, αλλά δεν πρέπει να ξέρει ο άλλος τον δημιουργό;

Αυτό θέλω να σου πω. Δεν μπορεί να πει ο άλλος ότι ο δημιουργός είμαι εγώ. Ο δημιουργός είσαι «εσύ». Ναι. Το εμπόριο έτσι είναι. Πολύ δεν το λένε γιατί δεν θέλουν να βρουν από πού το έχεις πάρει, να τσεκάρουν, γιατί πιθανόν κάποιοι να το δίνουν πιο ακριβά απ' όσο πουλιέται, κάποιοι να το δίνουν ακόμα πιο χαμηλά, οπότε χαλάει η αγορά. Και έτσι λειτουργεί το εμπόριο! Παγκόσμια. Παντού, παντού, παντού...

εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

softcases

Εγώ ας πούμε, που δεν έχω ιδέα από εμπόριο, και με όλα αυτά τα ωραία πράγματα που βλέπω, που τα είδα πρώτη φορά στο facebook ωραία; Δεν τα είχα δει ξανά. Ας πούμε εγώ θέλω για το σπίτι μου ένα κρεβάτι. Ωραία; Λοιπόν. Και ψάχνω, ψάχνω και δεν βρίσκω κάτι που να μου αρέσει. Και ονειρεύομαι κάτι συγκεκριμένο, στις διαστάσεις που το θέλω, ύφασμα, κεφαλάρι κτλ. κτλ. και δεν μου αρέσει τίποτα. Οπότε σκέφτηκα ότι πρέπει να διαλέξω κάτι από τα ήδη υπάρχοντα που κυκλοφορούν στην αγορά. Τώρα όμως βλέπω ότι μπορώ να σου πω: «Ξέρεις Γιάννη, θέλω αυτό το σχέδιο, σε αυτές τις διαστάσεις, με αυτά τα χρώματα, τα σχέδια, το ύφασμα το συγκεκριμένο και να έρθει η παραγγελία στη Θεσσαλονίκη». Η απορία είναι η εξής: Εσύ γιατί δεν ανοίγεις το δικό σου μαγαζί; ως interior design σχεδιαστής; Φαντάζομαι ότι θα έχει τεράστια επιτυχία! Είναι σαν οι άλλοι έμποροι να σε εκμεταλλεύονται, κάπως έτσι το νιώθω!

Ο πιο μικρός σε ηλικία άνθρωπος αυτήν τη στιγμή που κάνει παρόμοια δουλειά με μένα, δηλαδή είναι γνωστός Έλληνας παραγωγός ή έμπορος υφασμάτων είναι δεύτερης, τρίτης γενιάς στην οικογένειά του που κάνουν αυτήν τη δουλειά και... Είναι λίγο δύσκολο να μπεις σε αυτόν το χώρο και να είσαι αλαζονικός...

Εσύ όμως σκέφτεσαι στο μέλλον να ανοίξεις ένα μαγαζί;


Ναι, το 2015 θα γίνει.

Α, το έχεις προγραμματισμένο!


Ναι, βεβαίως.


Εκεί πέρα δεν παίζει θέμα ανταγωνισμού;


Όχι γιατί θα έχω βγάλει τη δική μου σειρά που δεν θα τη δίνω σε άλλους. Θα υπάρχει αφενός ο κλάδος της Archshop ο οποίος θα ασχολείται με τη χονδρική, ο τομέας της εταιρείας ο οποίος θα παράγει δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών οι οποίοι φτιάχνουν τα δικά τους σχέδια και θα βγάλω και εγώ μια σειρά με την επωνυμία SOLO, η οποία θα είναι αποκλειστικά για εμένα. Και θα πωλείται μόνο στα δικά μου σημεία πώλησης.

Μάλιστα! Και τι προϊόντα βγάζει αυτή τη στιγμή η Archshop;

Κατά βάση φτιάχνουμε το ύφασμα, το τυπώνουμε στην ουσία, και «ντύνουμε» όλες τις κατασκευές: μαξιλάρια, κουβέρτες, κουβερλί, παπλώματα, κουρτίνες, πάνελ τα πάντα φτιάχνω. Οτιδήποτε έχει ύφασμα μπορεί να μεταποιηθεί. Να σου δείξω αυτά που έδειξα σήμερα σε υποψήφιο πελάτη! Ποδιές οικιακής χρήσης, πουφ μεγάλα, αυτά είναι πάνελ για τον τοίχο, κεφαλάρια που σου είπα, παιδικά και άλλων διαστάσεων κτλ. Όλα αυτά τα σχεδιάζουμε και τα φτιάχνουμε, όλα!

Ωραία! Και πώς έρχεται κάποιος σε επικοινωνία μαζί σου; Πώς ξέρει ο εκάστοτε πελάτης ότι υπάρχει ο Γιάννης Σολομώζης ο οποίος σου προσφέρει τη δυνατότητα να έχεις τον προσωπικό σου οικιακό εξοπλισμό με τις προδιαγραφές που επιθυμείς! Το brand name δεν είναι ακόμα ευρέως διαδεδομένο.


Τα προϊόντα μου τα βρίσκεις σε καταστήματα που έχουν είδη οικιακής χρήσης. Και από εκεί και πέρα αν θες κάτι πιο ιδιαίτερο, έρχεσαι σε επαφή με μένα.
Και όντως το brand name δεν είναι ακόμα πολύ γνωστό... Είμαστε στη διαδικασία που το «χτίζουμε». Απλά θέλω να είμαι πάρα πολύ προσεκτικός στα βήματά μου! Θα μπορούσα να το κάνω αυτό πριν 1,5 -2 χρόνια, να βγω στην αγορά τόσο ανοιχτά. Απλά δεν ήμουν σίγουρος, δεν είχα τεστάρει σωστά όλα τα υφάσματα και όλες τις προδιαγραφές. Οτιδήποτε προϊόν δίνω έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δηλαδή δεν έβγαλα ένα ύφασμα και λέω «πάρτε το και θα δούμε σε έναν χρόνο τι θα γίνει». Έτσι περίμενα, έκανα τα τεστ, το άφησα στον ήλιο... βέβαια με κόστος σημαντικό αυτό έτσι; Δεν το συζητάω. Αλλά έπρεπε να γίνει σωστά. Πλέον, αφού είμαστε σίγουροι για όλα αυτά, ξεκινάμε δυναμικά.

Και δεν χρειάζεσαι τη συμβουλή ενός «επαγγελματία» εσωτερικού διακοσμητή; Όταν «ντύνεις» σπίτια, ξενοδοχεία κτλ.;

Πιθανόν, αλλά κάποια πράγματα μου βγαίνουν πολύ αυθόρμητα, είναι πολύ εύκολο για μένα να συνδυάσω σωστά τα χρώματα! Αλλά συνεργάζομαι κατά περιόδους και με πολλούς αρχιτέκτονες, διακοσμητές... έχουμε φτιάξει πολλά project. Τώρα στη Σαντορίνη θα συνεργαστώ με έναν φίλο μου αρχιτέκτονα για δύο ξενοδοχεία τα οποία θα γίνουν «θεματικά» και είναι η δεύτερη δουλειά που παίρνω από τον συγκεκριμένο όμιλο.

Ξεκίνησες επειδή δεν σου είχαν φέρει ένα ύφασμα. Το πρώτο αντικείμενο που έντυσες/δημιούργησες εσύ με τον δικό σου τρόπο, τι ήταν;

Είχα ράψει έναν σάκο για άπλυτα που ήθελε ένας πελάτης μου και δεν έβρισκε. Είχα πάει μια Κυριακή στη δουλειά και έκατσα και το έφτιαξα από την αρχή. Την επόμενη μέρα πήρα και τα μηχανήματα... και τον οποίο τον έχω πουλήσει δυστυχώς.

Ωραία! Και από έναν σάκο για άπλυτα...!!


Ήταν ντιζαϊνάτος όμως... εντάξει δεν ήταν...
(γέλια)

εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

...Φτάσαμε να «ντύνουμε» ολόκληρο ξενοδοχείο! Και όταν λες: «ντύνω» ολόκληρο ξενοδοχείο, εννοείς καναπέδες, μαξιλάρια, κεφαλάρια, φωτιστικά, σεντόνια, πίνακες...


Σεντόνια όχι, γιατί έχουν ήδη προμηθευτεί από αυτά. Πίνακες δεν βάλαμε γιατί είχε πολύ σχέδιο το όλο πρότζεκτ και το αποφύγαμε αυτό. Και στον εξωτερικό τους χώρο θα δημιουργήσουμε μεγάλες μαξιλάρες για την πισίνα του, πουφ!

Ωραία! Σε βρίσκει ένας πελάτης για παράδειγμα από τη Θεσσαλονίκη και το σπίτι του έχει τα τάδε χρώματα, έχει τα τάδε έπιπλα και θέλει έναν πίνακα για παράδειγμα αλλά δεν είναι σίγουρος για το τι ακριβώς επιθυμεί, αμφιταλαντεύεται και χρειάζεται βοήθεια για να αποφασίσει. Εκεί τι γίνεται; Συνεννοείστε μέσω ίντερνετ προφανώς με φωτογραφίες του χώρου κτλ.;

Εκεί τι κάνω... Ψυχολογώ τον πελάτη για να δω τι του αρέσει και τι θα ήθελε! Μου λέει τι του αρέσει, μου στέλνει αρχικά φωτογραφία του χώρου και συνθέτουμε τον πίνακα. Τον φτιάχνω σε τρισδιάστατη μορφή, τον βλέπει στο χώρο του πώς είναι... Το στήνουμε σε 3D όλο αυτό και εκτελούμε το έργο.

Με αφορμή το ύφασμα που χρειαζόσουν πλέον αναλαμβάνεις τη διακόσμηση ολόκληρων ξενοδοχείων. Παίζουν κάποιον ενεργό ρόλο οι δημόσιες σχέσεις;

Είμαι πολύ πολύ κακός στις δημόσιες σχέσεις. Είναι πάρα πολύ καλό το προϊόν. Είναι εξαιρετικά καλό. Διαφημίζεται από μόνο του ραγδαία. Αμέσως. Δηλαδή αυτή τη στιγμή με το που θα πάει Σαντορίνη ξέρω ότι την επόμενη σεζόν θα έχουμε άλλες τέσσερις δουλειές από άλλους.

εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

Επαναλαμβάνω: από το μαξιλάρι φτάσαμε στο ξενοδοχείο! Περίμενες ότι θα έχεις τόσο μεγάλη απήχηση; και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης…

Ναι, δεν μου φαίνεται έτσι πολύ περίεργο. Ήμουν σίγουρος. Το ήξερα, το περίμενα. Δηλαδή ξέρω ακριβώς τι θα γίνει σίγουρα.

Oι συνεργάτες σου είναι όλοι φίλοι σου και είναι όλοι σχεδιαστές – διακοσμητές;

Ναι, δεν μπορώ να συνεργαστώ με άλλους. Δεν μπορώ να κάνω δουλειά με κάποιον που δεν μπορώ να μιλήσω, να πάμε να φάμε έξω, δεν μπορώ, μου είναι αδύνατον.
Και έχουν διάφορες επαγγελματικές ιδιότητες. Οι πιο πολλοί «υποφέρουμε» από διάσπαση προσοχής (γελια). Δηλαδή θα μιλήσουμε αυτή τη στιγμή για ένα θέμα και σε δέκα λεπτά θα έχουμε αναλύσει άλλα 15-20.

Πόσες σειρές προϊόντων ετοιμάζει η Archshop;

Κυρίως τη δική μου σειρά που κυκλοφορεί ως Archshop και τις σειρές άλλων τριών brand. Σε διαφορετικούς κλάδους: έπιπλα, high end τουριστικά προϊόντα, μουσειακά εκθέματα και ένδυση. Και από του χρόνου θα είναι και η εταιρία παραγωγής της δικής μου προσωπικής σειράς με την επωνυμία Solo που θα εμπορεύομαι μόνο εγώ.

Και κλείσαμε. Δεν μπορώ άλλους. Πρέπει να είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για να μπορέσω να κάνω δουλειά.

Οι υπόλοιποι συνεργάτες ποιοι είναι;


Οι υπόλοιποι μεταπουλούν τα προϊόντα που κατασκευάζουμε για τις ανάγκες των πελατών τους.

Και αυτοί οι οποίοι κόβουν τα υφάσματα, τα ράβουν, τα επεξεργάζονται ποιοι είναι;

Είναι οικογενειακή επιχείρηση, έχουμε εξωτερικούς συνεργάτες που έρχονται και κάνουν αυτήν τη δουλειά αλλά όλα, όλα τα υφάσματα που βγαίνουνε περνάνε από τα χέρια μου. Όλα τα πάντα! Δηλαδή είμαι πάντα στην παραγωγή όταν ετοιμάζεται κάτι.

Και όταν έχουμε πολύ δουλειά παίρνουμε και εξτρά κόσμο. Δεν έχω μόνιμο προσωπικό εκτός από τρία άτομα που βοηθάνε στην επεξεργασία των υφασμάτων. Είμαστε έτσι στημένοι ώστε να μπορούμε να σου ετοιμάσουμε ό,τι θέλεις πολύ, πολύ γρήγορα. Έρχεται ο αδερφός μου που με βοηθάει λίγο στα οικονομικά γιατί εγώ δεν προλαβαίνω να τα κάνω και η μητέρα μου που με ανέχεται σε όλα αυτά.

Ξέρεις και να ράβεις;

Τα πάντα, τα πάντα. Μια μέρα δεν μπορούσε να έρθει η κοπέλα που έραβε και έπρεπε να παραδώσω μια δουλειά και μπήκα στο YouTube και έμαθα και ράβω πλέον. Κανονικά! Είχα το laptop δίπλα, YouTube, ήταν μια Κορεάτισσα θυμάμαι, το πιo καλό βίντεο αλλά δεν καταλάβαινα τι έλεγε (γέλια). Αλλά ήταν αρκετά καλή στη λήψη και ήταν ωραία! Κάνω τα πάντα, μου αρέσουν.


εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

Η έμπνευση για τα σχέδια από που πηγάζει;


Ενώ τρώω, ακούω μουσική, οδηγώ, ενώ κοιμάμαι... Πολλές φορές έχω ξυπνήσει και λέω «ωχ! Τρελό!». Και κάθομαι, το σημειώνω γιατί θα το ξεχάσω και ξυπνάω το πρωί, το έχω ήδη ξεχάσει και πάω και βλέπω τις σημειώσεις μου.

 Και στο σχέδιο είσαι αυτοδίδακτος...

Ναι, σαν τον Jimi Hendrix, αλλά όχι τόσο καλός... (γέλια) Δεν είμαι πολύ καλός θεωρώ. Εμπορικός είμαι μεν πολύ... Ξεκίνησα με το Photoshop και το Illustrator πάλι επειδή μια μέρα δεν μπορούσε να με εξυπηρετήσει ο γραφίστας. Έπρεπε να αλλάξω ένα λογότυπο σε κάποιο κλαμπ το οποίο άνοιγε, αν θυμάμαι καλά στη Νέα Μάκρη και έπρεπε να του φτιάξουμε το λογότυπο για να το τυπώσουμε. Πάλι μπήκα στο YouTube, έψαξα να βρω το πρόγραμμα, το κατέβασα, το έστησα, το έφτιαξα και έτσι ξεκίνησα να το κάνω μόνος μου.

Ωραία, μέχρι τώρα έχεις μάθει να ράβεις, έχεις μάθει να σχεδιάζεις...

Τα πάντα, τα πάντα, μέσα στο καλοκαίρι θα έχουμε παραγγείλει μια μηχανή από τη Σουηδία και από την Αγγλία και θα αρχίσουμε την παραγωγή σαπουνιών. Το πρώτο σαπούνι θα είναι μαύρο. Το πρώτο μαύρο σαπούνι που θα καθαρίζει.  

Θα ασχοληθείς και με το σχεδιασμό ενδυμάτων;

Το χειμώνα ήθελα να κάνω ένα παλτό αλλά δεν πρόλαβα να το κάνω, έτυχε κάτι άλλο και δεν το ξεκίνησα αλλά τον επόμενο χειμώνα θα το κάνω σίγουρα. Και θέλω να κυκλοφορήσω μία σειρά που να είναι πρωτότυπη και φυσικά να μου αρέσει εμένα πρώτα.

Επισκέπτεσαι συχνά εκθέσεις του εξωτερικού;

Ναι, συνέχεια. Συνήθως πηγαίνουμε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία. Τώρα όπως είπαμε θα πάμε στην Ιταλία. Τον Σεπτέμβρη έχουμε να πάμε στη Γαλλία στην Maison et Objet και στην οποία ευελπιστώ του χρόνου να πάρω μέρος με το δικό μου brand.

Οι φωτογραφίες στο facebook που έχεις τα δικά σου stand με τα δικά σου πράγματα είναι από εκθέσεις εντός Ελλάδος;

Ναι. Ταξίδια εσωτερικού κάνω συνέχεια, κάθε εβδομάδα. Αρχικά ήθελα να πειραματιστώ, πριν βγάλω τα προϊόντα της Archshop σε ξένα μαγαζιά. Και έκανα δοκιμαστικό στο οικογενειακό μας μαγαζί που πλέον έκλεισε. Και ο λόγος που το κράτησα λίγο καιρό, πριν το κλείσουμε, ήταν αυτός. Ήθελα να τεστάρω την απήχηση του κόσμου, όταν βλέπει τα προϊόντα, αν του αρέσουν, πώς τα αντιμετωπίζει, εάν πιάνει την ταμπελίτσα να δει την επωνυμία, πώς θα ‘θελε να είναι συσκευασμένο κτλ. Δεν δίνω ποτέ κάτι σε κάποιον και του λέω: «Μάθε να το πουλάς». Του λέω τη δική μου άποψη: «Έτσι πουλιέται πολύ καλά. Από εκεί και πέρα, ταίριαξέ το στο προσωπικό σου γούστο».

Και θεωρείς ότι κατακτάς την ευρωπαϊκή αγορά που είναι και το πιο κρίσιμο κομμάτι μάλλον...;

Θεωρώ πως ναι...


εικόνα άρθρου (Archshop: We do not take NO for an answer)

Και το 2015 θα ανοίξεις δικό σου μαγαζί...

Κανονικά! Θέλω οπωσδήποτε ένα Αθήνα και ένα Θεσσαλονίκη.
Στην Αθήνα θα ήθελα εκεί που ήταν τα παλιά τα επιπλάδικα, μου αρέσει πολύ το κέντρο... Ψυρρή, Γκάζι, κάπου εκεί θα το κάνουμε. Θα είναι μεγάλο... βιομηχανικός χώρος.

Συμβουλές δέχεσαι;


Βεβαίως! Ακούω πάρα πολύ τον κόσμο. Στο τέλος βέβαια θα κάνω αυτό που σκέφτομαι εγώ, αλλά πάντα ακούω όλον το κόσμο με προσοχή.

Το σπίτι σου το έχεις «ντύσει» όλο εσύ φαντάζομαι.


Είναι άδειο, όλο λευκό δεν έχει τίποτα. Δεν μπορώ να τα βλέπω ξανά τα προϊόντα μου! Τα βλέπω όλη την ημέρα, τα βλέπω στον ύπνο μου όταν κοιμάμαι, τα βλέπω όταν οδηγώ, δεν θέλω, δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να το κάνω αυτό! Ούτε κουρτίνες δεν έχω στο σπίτι.

Η πρώτη μεγάλη παραγγελία για την οποία ένιωσες πολύ ικανοποιημένος;

Δεν την έχω πάρει ακόμα. Θεωρώ ότι θα είναι πολύ μεγάλη (γέλια)! Εάν πω ότι αυτό είναι το τέλειο που έχω φτιάξει, θα πω ότι τελείωσα, αυτό ήτανε. Είμαι τελειομανής και θέλω να βαδίζω με πολύ αργά βήματα. Ξέρεις τι γίνεται; Οι παλιοί έχουν μια νοοτροπία πολύ εγωιστική και οι καινούριοι που βγαίνουν είναι πολύ αλαζόνες. Δηλαδή όταν κάποιος καινούριος σχεδιαστής βλέπει έναν παλιό να πέφτει, μιλάει άσχημα γι' αυτόν. Οι παλιοί όταν βλέπουν έναν καινούριο να βγαίνει λένε «ποιος είναι αυτός;» Δεν θέλω να είμαι ούτε έτσι ούτε αλλιώς. Σέβομαι τους παλιούς και...

Έχεις ακούσει αρνητικά σχόλια για τη δουλειά σου;


Στην αρχή άκουγα μόνο αρνητικά σχόλια. Από αυτούς που είναι ανταγωνιστές... με αυτή την έννοια ναι. Όταν βγήκα λέγανε ότι ήμουν πυροτέχνημα. Αλλά έσκασα σαν βόμβα τελικά (γέλια).

Τώρα τι λένε για τη δουλειά σου;


Τώρα δεν μιλάει κανείς. Δεν λένε τίποτα. H απλά εγώ δε δίνω σημασία. Προσπαθώ να κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ και να είμαι πάντα ενημερωμένος για τις νέες τάσεις.

Το SOLO που θα είναι και το brand name της δικής σου σειράς πως προέκυψε;

Όλοι με γνωρίζουν ως SOLO Bbc... BBC επειδή όταν ήμασταν μικροί με τους φίλους μου, είχαμε κάνει ένα κλαμπ, το Bad Boys Club, καταλαβαίνεις 12-13 χρονών στην ψυχή... και ήμασταν πολύ περίεργοι και από τότε έχει μείνει! Φοράγαμε όλοι τις ίδιες μπλούζες για παράδειγμα και βγαίναμε έξω. Το Solo βγαίνει από το όνομά μου, Σολωμόζης και το έχω κρατήσει ως SOLO γιατί είναι λίγο πιο αντιπροσωπευτικό τώρα που είμαι μόνος μου.

Κάνετε ακόμα παρέα ακόμη με εκείνα τα παιδιά;

Ναι, ναι, με τους πιο πολλούς ναι. Με όσους δηλαδή δημιουργήσαμε τον αρχικό πυρήνα κάνουμε ακόμα παρέα. Είχαμε φτάσει κάποια στιγμή να είμαστε πολύ μεγάλη παρέα, 50 άτομα και βγαίναμε έξω!

Αυτό δεν είναι παρέα, αυτό είναι!!!


... Φατρία ολόκληρη!

Νομίζω ότι το καλύψαμε το θέμα... δεν έχω κάτι άλλο να πω. Μπράβο!


Ευχαριστώ, ευχαριστώ!! (γέλια)


Tο showroom της Archshop θα το βρείτε Έκτορα 8 στο Γέρακα, ΤΚ. 15344 Αθήνα.

http://www.archshop.gr/

Facebook Page: https://www.facebook.com/archshop

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Ελένη Μαρκ

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer