Άρθρα :: Συνεντεύξεις articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

17.03
2016

Αιμιλία Παναγιώτου: Το κορίτσι που μας φέρνει πιο κοντά στην τέχνη της φωτογραφίας

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Αιμιλία Παναγιώτου: Το κορίτσι που μας φέρνει πιο κοντά στην τέχνη της φωτογραφίας)

Η Αιμιλία Παναγιώτου σπούδασε φωτογραφία στο ΤΕΙ Αθηνών. Συνεργάστηκε με τα περιοδικά ΒΗΜΑgazino, BHMA DECO, SOUL, LIFO κα. Έχει εκθέσει ατομικά ενώ έχει συμμετάσχει και σε ομαδικές εκθέσεις, όπως το Athens Video Art festival. Είναι δημιουργός της ΟΚΤΟ, της μοναδικής photogallery, που λειτουργεί και ως studio στη Θεσσαλονίκη.

Πώς ξεκίνησε η επαφή σου με τη φωτογραφία; Ήταν κάτι που πάντα ήθελες ή προέκυψε;
Η επαγγελματική μου ενασχόληση με τη φωτογραφία προέκυψε με την εισαγωγή μου στο ΤΕΙ Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Είχα και πιο μικρή μια μηχανή και μου άρεσε να τραβάω φωτογραφίες, αλλά είναι στη σχολή που αγάπησα το αντικείμενο.

Υπάρχουν φωτογράφοι των οποίων η δουλειά να αποτελεί έμπνευση για σένα;
Θυμάμαι, όταν είχα δει δουλειά του Gregory Crewdson, μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση. Γενικά, μου αρέσουν και έχω επηρεαστεί από conceptual δουλειές, όπως το έργο της Cindy Sherman.

Έχεις ένα πολύ ενδιαφέρον portfolio πάνω στη conseptual φωτογραφία. Τι είναι αυτό που σου αρέσει στο συγκεκριμένο είδος;
Στη φωτογραφία, όπως και σε οποιαδήποτε άλλη τέχνη, μου αρέσει να έχει σημασία εκείνο που βλέπω. Να έχει καθοριστεί από τον φωτογράφο αυτό που θέλει να πει με τις εικόνες του, είτε είναι μια αίσθηση είτε μια έννοια είτε μια οποιαδήποτε ιδέα. Αυτό γίνεται ξεκάθαρο, όταν κάποιος δουλεύει πάνω σε ένα συγκεκριμένο concept. Γι' αυτό μου αρέσει αυτό το είδος.

Είσαι η ιδιοκτήτρια της photogallery OKTO, μιας μοναδικής στο είδος της gallery για τη Θεσσαλονίκη. Ποια ήταν η ιδέα πίσω από τη δημιουργία της;
Η ιδέα είναι να φέρει τη φωτογραφία ως τέχνη πιο κοντά στο κοινό. Με άλλο λόγια, το σκεπτικό είναι να υπάρχει δραστηριότητα στον τομέα της φωτογραφίας, μέσα από τη διοργάνωση εκθέσεων ή και διαγωνισμούς, όπως κάνετε κι εσείς, για να υπάρχει επαφή με το κοινό, αλλά και να δίνεται η αφορμή στους φωτογράφους καλλιτέχνες για δημιουργία.

Ένα από τα πεδία δράσης σου ως φωτογράφος και κάτι για το οποίο είσαι γνωστή στη Θεσσαλονίκη είναι και η φωτογράφιση γάμων. Τι είναι αυτό που σου αρέσει να φωτογραφίζεις σε ένα γάμο;
Και πάλι, η φωτογραφία γάμων προέκυψε στην πορεία, όμως είναι κάτι που απολαμβάνω και προσπαθώ να κάνω αβίαστα. Όσο πιο φυσικά γίνεται, δηλαδή, χωρίς πολλά στησίματα και υπερβολές. Πολλές φορές, το αποτέλεσμα εξαρτάται και από τον χαρακτήρα του ζευγαριού.

Υπάρχει περιθώριο καλλιτεχνικής έκφρασης μέσα από μια φωτογράφιση γάμου ή οι κανόνες στο τι θα κάνεις είναι αυστηροί;
Για μένα δεν πρέπει να υπάρχουν αυστηροί κανόνες στη φωτογράφιση γάμων, πέρα απ’ το ότι χρειάζεται να φωτογραφηθούν συγκεκριμένα άτομα. Υπάρχει λοιπόν περιθώριο καλλιτεχνικής έκφρασης, αρκεί να σε εμπιστευτεί το ζευγάρι, αφού το αποτέλεσμα το δημιουργείτε μαζί.

Ποια είναι τα σχέδια της Αιμιλίας και της photogallery ΟΚΤΟ για το μέλλον; Tι να περιμένουμε;
Τα σχέδια για το ΟΚΤΟ ως photogallery είναι να οργανώσει ακόμη περισσότερες εκθέσεις καθώς και κάποια ιδιαίτερα σεμινάρια πάνω στη φωτογραφία. 

Περισσότερα για την Αιμιλία Παναγιώτου στη σελίδα της www.oktophotography.gr και στο Facebook OKTO photography

Συνέντευξη: Νίκος Πρίπορας

εικόνα αρθρογράφου (Artcore)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Artcore

Επειδή ξέρουμε πόσο θα θέλατε να μιλήσετε σε γνωστούς αγαπημένους και νέους αλλά πολλά υποσχόμενους δημιουργούς, αλλά πού να τρέχετε τώρα, θα το κάνουμε εμείς στο Artcore, δηλαδή οι Αrtκόρες και Artκούροι που μαζί αποτελούμε μια πολυσχιδή και αρμονική (4 με 6 κάθε απόγευμα) προσωπικότητα υψηλού δημοσιογραφικού κύρους που ζεί για να ρωτάει και ρωτάει για να ζήσει (αυτό και εσείς) καλύτερα… Επίσης η ιδία περσόνα θα είναι υπεύθυνη για την προώθηση δημιουργών, ομάδων, συγκροτημάτων, χώρων, εκδηλώσεων, λιτανειών, γάμων και βαπτίσεων, με (ατυπικά) δελτία τύπου και λοιπά κουραφέξαλα τα οποία θα δημοσιεύονται ανά καιρούς σε άλλα μέσα, διαδικτυακά και μή (χειρότερα). Ευχαριστούμε.

Artcore magazine's footer