Άρθρα :: Imaginary Strolls articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Ο κόσμος του Martin Wittfooth κυριαρχείται από τα ερείπια της ανθρώπινης δραστηριότητας. Μισογκρεμισμένα κτίρια, παρατημένα αυτοκίνητα, οργιώδης βλάστηση. Ο άνθρωπος είναι ανατριχιαστικά απών και η αίσθηση πως απεικονίζεται μια αληθινά πιθανή πραγματικότητα του μέλλοντος, δίνει στο έργο του μια δυστοπική και μετα-αποκαλυπτκή διάσταση.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Eschaton © Martin Wittfooth

Οι εσκεμμένα αλληγορικοί πίνακές του έχουν ως πρωταγωνιστές ζώα, τα οποία με την πρώτη ματιά δίνουν την εντύπωση όμορφων κι ευτυχισμένων όντων. Παρατηρώντας τα λίγο πιο προσεκτικά, θα διακρίνεις σε αυτά θλίψη κι απόγνωση, ως αποτέλεσμα των κλιματικών αλλαγών και των επιπτώσεών τους.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Fall/Advent © Martin Wittfooth

Δεν είναι όμως μόνο οι απρόβλεπτες κλιματολογικές συνθήκες αυτές που τον προβληματίζουν. Στις ανησυχίες του περιλαμβάνονται επίσης οι πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις, η επιμονή των θρησκευτικών δογμάτων και η τυφλή εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν σε αυτά οι πιστοί. Ο ίδιος προσδιορίζει τη δουλειά του ως ένα είδος οπτικής αλληγορίας των σύγχρονων ζητημάτων, το καθένα με τη δική του ιδιοσυγκρασία, τα οποία προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει μέσω της τέχνης του.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Royal Bath © Martin Wittfooth

Τα ζώα είναι μια εγγενής υποδήλωση της απούσας ανθρώπινης μορφής που επιτρέπουν τη σύσταση θεμάτων και ιδεών τα οποία μας αγγίζουν. Βασικός του στόχος είναι να προβάλλει μέσω των έργων του κομμάτια του εαυτού μας. Έχει διαπιστώσει πως η παρουσία της ανθρώπινης φιγούρας αφηγείται στην ουσία τη δική της ιστορία, αφαιρώντας από τον θεατή τη δυνατότητα να δει σε αυτό στοιχεία της δικής του προσωπικότητας.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

The Gold Merchant © Martin Wittfooth

Η κλασσική προσέγγισή του στη ζωγραφική οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυθεντική ματιά που κρύβουν οι κλασσικοί πίνακες. Αποτελώντας ένα είδος ιστορικής χρονοκάψουλας, συγχωνεύουν φιλοσοφίες και αντιλήψεις του παρελθόντος κι αντιπροσωπεύουν αυτή την ανάγκη που είχαν οι καλλιτέχνες ανέκαθεν · το γεγονός δηλαδή πως όλοι έχουμε λίγο ή πολύ το ένστικτο ή την επιθυμία να επεξεργαστούμε την αλήθεια όπως την αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας και τις σκέψεις μας και να την μετουσιώσουμε σε αυτό το «κάτι» που θα μοιραστούμε με τους υπόλοιπους.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Like Tears In Rain © Martin Wittfooth

Παντού και πάντα, είμασταν απασχολημένοι δημιουργώντας πράγματα στο παρόν, με μοναδικό σκοπό να επικοινωνήσουμε κάτι κι άρα να στείλουμε ένα μήνυμα στο μέλλον.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Saints Preserve Us © Martin Wittfooth

Η φωτιά κι ο καπνός συναντώνται συχνά στους πίνακές του είτε ως βίαια και τραχιά σύμβολα καταστροφής είτε ως στοιχεία που αντικαθιστούν εδραιωμένα σύμβολα της κλασσικής τέχνης, όπως για παράδειγμα το φωτοστέφανο. Ειδικότερα για τη φωτιά, η ένταξή της υποστηρίζεται από τα γνωρίσματά της ως ζωντανό και μεταλλασσόμενο στοιχείο που επηρεάζει το χρώμα και τη θερμοκρασία των γειτονικών σε αυτή στοιχείων, προσδίδοντάς τους μεγαλύτερη δυναμική.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Symphony © Martin Wittfooth

Οι διαστάσεις του καμβά του καθορίζονται από το ζώο που πρωταγωνιστεί κάθε φορά. Αν για παράδειγμα αυτό είναι ένα άγριο θηλαστικό, όπως μια τίγρης, τότε ο πίνακας πρέπει να διαθέτει τις ανάλογες διαστάσεις προκειμένου να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της «φυσικής» παρουσίας του στον χώρο όπου εκτίθεται.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

The Heirs © Martin Wittfooth

Βασικές πηγές έμπνευσής του αποτελούν συζητήσεις με φίλους του, άλλους καλλιτέχνες, μουσικούς, συγγραφείς καθώς και πολλά podcasts και audiobooks που ακούει, ενώ δουλεύει. Μεγάλη σημασία έχουν επίσης οι επισκέψεις σε γκαλερί και μουσεία τέχνης, αλλά και στο μουσείο Φυσικής Ιστορίας των οποίων τα διοράματα έχουν χρησιμοποιηθεί ως ένθετα στοιχεία στη δουλειά του.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Pieta © Martin Wittfooth

Θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την επαφή του καλλιτέχνη με την υπόλοιπη κοινωνία, καθώς το έργο που πέραν των προσωπικών αναγκών του έχει δημιουργηθεί και για να μεταδώσει τα μηνύματά του, τόσο στο μελλοντικό θεατή όσο στον σύγχρονο. Κάθε πίνακας του Martin Wittfooth, όπως αντίστοιχα και κάθε δημιούργημα του ανθρώπινου είδους, παρέχει κι από ένα μικρό κομμάτι παζλ της ιστορίας που μοιραζόμαστε όλοι στο διάβα μας από τη ζωή. 

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

The Sacrifice © Martin Wittfooth

Οι προσωπικές του εκθέσεις διαμορφώνονται υπό το πρίσμα ενός κεντρικού θέματος, το οποίο ήταν και η βασική ιδέα που μελετούσε ενδελεχώς εκείνη την χρονική περίοδο. Κάθε πίνακάς του λειτουργεί ως πηγή για τη γέννηση του επόμενου, με την έννοια ότι έχοντας κατά νου την παραπάνω κεντρική ιδέα, το έργο που είναι στο στάδιο της επεξεργασίας να αποτελεί κατά κάποιο τρόπο έμπνευση για το νέο.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Sanctuary © Martin Wittfooth

Στόχος του είναι, καθώς δημιουργεί τα επόμενα χρόνια, να ανακαλύπτει συνεχώς νέες τεχνικές και να μην θεωρήσει ποτέ δεδομένη τη μέθοδο με την οποία προσεγγίζει την τέχνη. Νιώθει ευτυχής που έχει πέσει στην τρύπα, όπως κι ο λαγός στην «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» κι ελπίζει η εξερεύνησή του να είναι ατέλειωτη κι εποικοδομητική.

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Drain © Martin Wittfooth

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Fire Walk With Me © Martin Wittfooth

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Behemoth © Martin Wittfooth

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Rajas (The Age of Energy) © Martin Wittfooth

εικόνα άρθρου (Το μετα-αποκαλυπτικό σύμπαν του Martin Wittfooth)

Pieta II © Martin Wittfooth

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

εικόνα αρθρογράφου (Άννα Πριγκιπάκη)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Άννα Πριγκιπάκη

Γεννήθηκε ένα κυριακάτικο μεσημέρι του Μαΐου στην Αλεξάνδρεια, πέρασε τα παιδικά της χρόνια ανάμεσα στην Αίγυπτο και την Ελλάδα και τώρα ζει μόνιμα σε όλον τον κόσμο μέσα από τα ταξίδια που της προσφέρει ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει τόσο ώστε να επισκεφτεί όλες τις γωνιές της γης. Αγαπάει τη φωτογραφία, τη δημιουργία επεξεργασμένων εικόνων, το θερινό σινεμά και τις καλοκαιρινές ξαπλώστρες τα δροσερά βράδια του Σεπτέμβρη.

Artcore magazine's footer