Άρθρα :: Imaginary Strolls articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Η Anne Yvonne Gilbert έχει εικονογραφήσει εκατοντάδες βιβλία, με πιο γνωστά το “A Dictionary of Fairies” και το “The Iron Wolf”. Το 1985 έλαβε το ανώτατο βραβείο από το ταχυδρομείο της Μεγάλης Βρετανίας για το σχεδιασμό του πιο όμορφου γραμματοσήμου παγκοσμίως. Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί στις μεγαλύτερες γκαλερί του Ηνωμένου Βασιλείου και των Η.Π.Α.

Η περίτεχνη δουλειά της είναι αποτέλεσμα εκτενούς προετοιμασίας. Η ίδια φροντίζει να κάνει προσωπική έρευνα πάνω στο εκάστοτε βιβλίο που έχει αναλάβει, προκειμένου να βρει τα κατάλληλα κοστούμια, τα οποία με τη σειρά τους θα αντιπροσωπεύουν όσο πιο πιστά γίνεται τον κορμό της ιστορίας. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

A Christmas Journey © Anne Yvonne Gilbert

Φωτογραφίζει τα μοντέλα της, όπως και όλα τα κάστρα, τα παλάτια και τα μουσεία των τόπων που επισκέπτεται κι επιστρέφει στον χώρο της για να τα ταξινομήσει. Η αγάπη της για την ιστορία, τις πανοπλίες και το μεσαιωνικό οπλισμό, είναι εμφανής στο σύνολο του έργου της.

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Goodnight My Angel Mother © Anne Yvonne Gilbert

Το σπίτι της έχει ένα χώρο αποκλειστικά για τα κοστούμια και τα συνοδευτικά αξεσουάρ που χρησιμοποιεί για τις φωτογραφίσεις των μοντέλων της. Τα τελευταία, μπορεί να είναι μέλη της οικογένειάς της, κοντινοί της άνθρωποι, ή και παντελώς άγνωστοι περαστικοί, στους οποίους έχει διακρίνει ενδιαφέροντα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Father Christmas © Anne Yvonne Gilbert

Παραδέχεται πως για την προετοιμασία αφιερώνει συνολικά το ίδιο χρονικό διάστημα με αυτό που χρειάζεται για να ολοκληρώσει κάθε εικονογράφηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως αν χρειάζεται μια εβδομάδα για το πρώτο μέρος τότε είναι απαραίτητη άλλη μια για το δεύτερο.

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Cuchulain © Anne Yvonne Gilbert

Από τότε που θυμάται τον εαυτό της, δουλεύει αποκλειστικά με ξυλομπογιές κι έχει αντισταθεί στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει ψηφιακά εργαλεία, όπως της έχουν επανειλημμένα προτείνει πολλοί συνάδελφοί της. Η επιμονή στη λεπτομέρεια είναι το παν γι’αυτήν, κάτι που το έχει αναγάγει ως προσωπική ψυχοθεραπεία. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Santa And Children © Anne Yvonne Gilbert

Η χρήση της ξυλομπογιάς της επιτρέπει να εμβαθύνει στις περίτεχνες λεπτομέρειες. Αποφεύγει υλικά όπως το κάρβουνο, το μελάνι ή τα χρώματα λαδιού, επειδή με τα συγκεκριμένα δε νοιώθει άνετα, γνωρίζοντας πως το έργο της κινδυνεύει να ‘λερωθεί’. Μόνη εξαίρεση αποτελεί η χρήση στυλό με μελάνι για τον σχεδιασμό των φιγούρων. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Goodnight My Angel Goodnight © Anne Yvonne Gilbert

Έχοντας μεγαλώσει σε μια οικογένεια βιβλιόφιλων, διάβαζε από μικρή κλασικές παιδικές ιστορίες, για τις οποίες σχημάτιζε στο μυαλό της εικόνες που της γεννιόνταν από τις αφηγήσεις. Η ίδια έχει αρχίσει να γράφει κάποιες ιστορίες, τις οποίες όμως ελλείψει χρόνου, δεν κατάφερε ποτέ να τελειώσει. Νιώθοντας όμως απογοήτευση για την πληθώρα των νεότερων κακογραμμένων παιδικών βιβλίων, που παρόλα αυτά τυγχάνουν πολύ καλής εικονογράφησης, παροτρύνει τους συναδέλφους της να γράφουν κι αυτοί τις δικές τους ιστορίες. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Night Of The White Stag_Blood In The Snow © Anne Yvonne Gilbert

Η πεποίθησή της, πως ακόμα και τα μικρά παιδιά είναι ικανά να συλλάβουν βαθύτερα νοήματα και πως οι υπεραπλουστευμένες ιστορίες των σύγχρονων παιδικών βιβλίων δεν εξάπτουν την φαντασία τους και υποτιμούν τη νοημοσύνη τους, την θυμώνει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Θεωρεί πως τα παιδικά βιβλία πρέπει να εμπλουτίζονται με σύνθετες έννοιες, θέματα και συναισθήματα. 

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

The Frog Prince_The Touch © Anne Yvonne Gilbert

Τα παιδιά δεν στερούνται εξυπνάδας για να απορροφήσουν και να αποκωδικοποιήσουν τα παραπάνω — το αντίθετο αποτέλεσμα φέρνει η υπερβολική προστατευτικότητα. Έτσι, η κυριότερη αιτία της απομάκρυνσής τους από τα βιβλία και η ολοένα αυξανόμενη ενασχόλησή τους με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια οφείλεται στην πολυπλοκότητα των τελευταίων και τη δυνατότητα που τους προσφέρεται να ανακαλύπτουν πιο ενδιαφέροντες και πρωτότυπους ‘νέους κόσμους’.

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Lost Paradise_Flute Player © Anne Yvonne Gilbert

Πίσω από τη λεπτομέρεια λοιπόν, κρύβεται η θαυμαστή δύναμη κάθε μέσου που θα συγκινήσει ‘το μάτι’ μικρών και μεγάλων και θα τους ωθήσει στην αναζήτηση της πηγής της μαγείας.

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Wizardology © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Angel © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Beauty and the Beast © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Robin Hood © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Queen Whispering © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Princess Sleeps © Anne Yvonne Gilbert

εικόνα άρθρου (Anne Yvonne Gilbert: Η σημασία στη λεπτομέρεια)

Relax(Album Cover for Frankie Goes to Hollywood UK) © Anne Yvonne Gilbert

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΙΣΤΟΧΩΡΟΣ

εικόνα αρθρογράφου (Άννα Πριγκιπάκη)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Άννα Πριγκιπάκη

Γεννήθηκε ένα κυριακάτικο μεσημέρι του Μαΐου στην Αλεξάνδρεια, πέρασε τα παιδικά της χρόνια ανάμεσα στην Αίγυπτο και την Ελλάδα και τώρα ζει μόνιμα σε όλον τον κόσμο μέσα από τα ταξίδια που της προσφέρει ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει τόσο ώστε να επισκεφτεί όλες τις γωνιές της γης. Αγαπάει τη φωτογραφία, τη δημιουργία επεξεργασμένων εικόνων, το θερινό σινεμά και τις καλοκαιρινές ξαπλώστρες τα δροσερά βράδια του Σεπτέμβρη.

Artcore magazine's footer