Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

31.03
2017

Τα εξωπραγματικά αυτοπορτραίτα του Arno Rafael Minkkinen

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Τα εξωπραγματικά αυτοπορτραίτα του Arno Rafael Minkkinen)

Ο Arno Rafael Minkkinen επί τέσσερις δεκαετίες φωτογραφίζει το γυμνό του σώμα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αναδεικνύει την ομορφιά του φυσικού τοπίου όπου βρίσκεται, και με τις στάσεις του σώματος παίζει με το φυσικό περιβάλλον, δημιουργώντας εξωπραγματικές εικόνες. Αν και πρόκειται για αυτοπορτραίτα, ο πραγματικός πρωταγωνιστής των εικόνων του Minkkinen είναι το τοπίο. 

εικόνα άρθρου (Τα εξωπραγματικά αυτοπορτραίτα του Arno Rafael Minkkinen)

Ο Φινλανδο-Αμερικανός Arno Rafael Minkkinen είναι φωτογράφος, εκπαιδευτής και επιμελητής με πάνω από 100 ατομικές και σχεδόν 200 ομαδικές εκθέσεις σε γκαλερί και μουσεία σε όλον τον κόσμο. Έργα του βρίσκονται σε συλλογές μουσείων όπως το κέντρο Georges Pompidou, το Musée d’art moderne de la Ville de Paris, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης, το Μουσείο Kiasma του Ελσίνκι, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και το Μουσείο Καλών Τεχνών στη Βοστόνη, ενώ διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης και του Ελσίνκι. Το 2015 έλαβε υποτροφία από το John Simon Guggenheim Memorial Foundation, το 2013 του απονεμήθηκε το βραβείο Lucie Award for Achievement in Fine Art και το 2006 το κρατικό βραβείο φωτογραφίας της Φινλανδίας. Το 1993 η φινλανδική κυβέρνηση τον τίμησε με το μετάλλιο Order of the Lion First Class.

Στην ιστοσελίδα του ο Minkkinen αναφέρει τα 12 στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη δουλειά του.

1. Αυτοπορτραίτα: Πολλές φορές χρειάζεται να δοκιμάσει τα όρια αντοχής του ανθρώπινου σώματος προκειμένου να πετύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Γι’ αυτό προτιμά να βάζει σε αυτή τη δύσκολη διαδικασία τον εαυτό του και όχι κάποιον άλλο.
2. Εμπιστοσύνη στη μηχανή: Θεωρεί ότι αν ζητήσει από κάποιον άλλο να κοιτάξει μέσα από τη μηχανή για να τον βοηθήσει, ο ίδιος παύει να είναι ο δημιουργός της εικόνας.
3. Καμία επεξεργασία: Ό,τι βλέπετε να συμβαίνει μέσα στο κάδρο, συνέβη πραγματικά. Άλλωστε το μότο “What Happens Inside Your Mind, Can Happen Inside A Camera” («Ό,τι συμβαίνει μέσα στο μυαλό σου, μπορεί να συμβεί μέσα σε μια μηχανή») είναι αυτό που τον ενέπνευσε να γίνει φωτογράφος.
4. Αποδοχή της πραγματικότητας ως στοιχείο της φωτογραφίας.
5. Το σημαντικό είναι ό,τι βλέπει η μηχανή τη στιγμή της έκθεσης.
6. Διάρκεια στο χρόνο: Το πρώτο αυτοπορτραίτο του έγινε το 1970.
7. Συνέχεια: Μέσα στη διάρκεια των ετών, το σώμα του ίδιου ανθρώπου φωτογραφήθηκε σε διαφορετικά μέρη, διαφορετικές χρονικές στιγμές.
8. Γυμνό: Ένα σύμβολο ισότητας μεταξύ φύσης και σώματος, ένα διαχρονικό στοιχείο.
9. Μυστήριο: Μόνο η μηχανή γνωρίζει τι έχει συμβεί και θα το αποκαλύψει όταν εμφανιστούν τα αρνητικά.
10. Αποτυχία: Είναι αδύνατον να ελέγξεις τα πάντα.
11. Στρατηγική εξόδου: Πολύ χρήσιμη, ειδικά όταν βάζεις τον εαυτό σου σε απίθανες καταστάσεις.
12. Διασκέδαση

Κείμενα (Πηγές)

  • http://www.arno-rafael-minkkinen.com
  • http://www.gf.org/fellows/all-fellows/arno-rafael-minkkinen/
εικόνα αρθρογράφου (Nicki Upstairs)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Nicki Upstairs

Από μικρή μου άρεσε να βλέπω τα σχήματα που έκαναν τα σύννεφα και να φαντάζομαι ολόκληρους κόσμους εκεί πάνω. Το ίδιο και με τα νερά της θάλασσας, τους κόκκους της άμμου, τα φύλλα των δέντρων. Μπορεί να πει κανείς ότι ήμουν πάντα ονειροπόλα. Ή χαζοβιόλα. Ή, γιατί όχι και τα δύο. Κι επειδή κανείς δεν μπορούσε να καταλάβει τι στο καλό κοιτάζω, προσπάθησα να τους το πω με λόγια, αλλά τζίφος. Για να το ζωγραφίσω, ούτε λόγος. Μέχρι που ανακάλυψα τη φωτογραφία. Και βρήκα τη χαρά μου.

Artcore magazine's footer