Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

29.09
2015

Οι θαλασσόλυκοι της Πάρου και τα καΐκια τους

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Οι θαλασσόλυκοι της Πάρου και τα καΐκια τους)

Ο Christian Stemper επισκέφτηκε για πρώτη φορά την Πάρο το 2010 κι εντυπωσιασμένος από τα περίτεχνα καΐκια του νησιού και τους λιγοστούς εναπομείναντες ψαράδες, αποφάσισε να τα καταγράψει με την κάμερά του. Κατά τη διάρκεια αυτής της φωτογράφισης έμαθε πως τα καΐκια παίρνουν το συχνά γυναικείο όνομά τους προς τιμήν της αγαπημένης γυναίκας των ψαράδων, της μητέρας τους ή της κόρης τους. 

Επιστρέφοντας στην Πάρο λίγα χρόνια αργότερα, διαπίστωσε με λύπη πως τα περισσότερα καΐκια είχαν είτε καταστραφεί, εγκαταλειφθεί είτε πουληθεί κι αυτά που είχαν απομείνει θα ακολουθούσαν αναπόφευκτα την ίδια μοίρα. Ο Christian Stemper δούλεψε ακούραστα βρίσκοντας όσα περισσότερα καΐκια μπορούσε και δημιούργησε γι'αυτά και τους ιδιοκτήτες τους ένα όμορφο φωτογραφικό λεύκωμα. 

Το Lupimaris ή αλλιώς οι θαλασσόλυκοι είναι το καλλιτεχνικό φωτορεπορτάζ που συγκεντρώνει όλη τη νοσταλγία της ελληνικής νησιώτικης ζωής και ελπίζουμε πως δεν θα έρθει η ώρα που θα την βλέπουμε μόνο μέσα από βιβλία. 

Στο εν λόγω λεύκωμα, οι ψαράδες αποδίδονται σε ασπρόμαυρο και τα καΐκια τους με ολοζώντανα χρώματα. Ο Stemper λέει πως οι ψαράδες είναι ένα ιδιαίτερο είδος ανθρώπου ― «Γι'αυτούς είναι μόνο το καΐκι, η θάλασσα και τα ψάρια».

Κείμενα (Πηγές)

  • http://www.lupimaris.com/
  • http://www.stemper.at/
εικόνα αρθρογράφου (Άννα Πριγκιπάκη)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Άννα Πριγκιπάκη

Γεννήθηκε ένα κυριακάτικο μεσημέρι του Μαΐου στην Αλεξάνδρεια, πέρασε τα παιδικά της χρόνια ανάμεσα στην Αίγυπτο και την Ελλάδα και τώρα ζει μόνιμα σε όλον τον κόσμο μέσα από τα ταξίδια που της προσφέρει ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου, γιατί κανείς δεν μπορεί να ζήσει τόσο ώστε να επισκεφτεί όλες τις γωνιές της γης. Αγαπάει τη φωτογραφία, τη δημιουργία επεξεργασμένων εικόνων, το θερινό σινεμά και τις καλοκαιρινές ξαπλώστρες τα δροσερά βράδια του Σεπτέμβρη.

Artcore magazine's footer