Άρθρα :: Camera Obscura articles :: selected column

επιλογή γλώσσας
choose language

07.06
2017

Η έρημος, η Terra Incognita, μέσα από τα μάτια του Bruno Hadjih

εικόνα εξωφύλλου άρθρου (Η έρημος, η Terra Incognita, μέσα από τα μάτια του Bruno Hadjih)

Το έργο ″Terra Incognita″ του Bruno Hadjih παρουσιάζει την έρημο με τον τρόπο που την βλέπει ο ίδιος, μακριά από τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα που έχουν διαμορφώσει την εικόνα της με τον καιρό. 

Η έρημος για τον Bruno Hadjih «δεν είναι το παλιό δυτικό φάντασμα που έκανε την εμφάνισή του έπειτα από την έκρηξη της τουριστικής βιομηχανίας, ούτε μια αρχαϊκή παρένθεση στην φρενήρη πορεία της μοντέρνας εποχής. Στη Σαχάρα υπάρχει μια πραγματικότητα τόσο οικολογική όσο και ανθρώπινη, άμεσα συνδεδεμένη με το παγκόσμιο γίγνεσθαι. Είναι το μέρος όπου νέες κουλτούρες έρχονται αντιμέτωπες με μια συνεχόμενη διαδικασία εκπολιτισμού, μέσα από ροές και αναμείξεις πληθυσμών και υβριδισμούς κάθε τύπου».

Ο καλλιτέχνης παρουσίασε την έρευνα και το έργο του για την έρημο μέσα από την έκθεση ″Terra Incognita″ στην γκαλερί Mamia Bretesche στο Παρίσι, με στόχο να αναθεωρήσει το κοινό τον τρόπο που την αντιλαμβάνεται. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ″Μήνα της Φωτογραφίας του Παρισιού″ ή αλλιώς ″le Mois de la Photo du Grand Paris″. 

«Αυτό το έργο καταπιάνεται με τη στιγμή που τα φυσικά στοιχεία συμφιλιώνονται με τις ανθρώπινες εμπειρίες, τη στιγμή που υπεισέρχεται η ανθρώπινη επινοητικότητα πάνω στην οποία στηρίζεται η επιβίωση. Το σημείο γίνεται κρίσιμο όταν οι ανθρώπινες δεξιότητες υπονομεύουν την προφανή ηγεμονία των φυσικών στοιχείων».

Για ποιο λόγο όμως επέλεξε ο καλλιτέχνης τη φωτογραφία ως μέσο έκφρασης –και, γιατί όχι, εκπαίδευσης του κοινού–, ώστε να επιτύχει τον επαναπροσδιορισμό της εικόνας της ερήμου; «Διάλεξα τη φωτογραφία ως τον καλύτερο τρόπο απόδοσης της ζωντανής ερήμου. Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέσο, η φωτογραφία είναι εκείνη που μετέτρεψε την έρημο σε μαυσωλείο, δημιούργησε έναν μύθο στερούμενο κάθε ουσίας, πάνω στον οποίο συνεχίζουμε να φυλακίζουμε αυτή την τόσο έντονη και παράδοξη πραγματικότητα, αυτήν την οντότητα που συνήθιζε να είναι τρόπος σκέψης και νοοτροπία πριν γίνει τοπίο. Οπότε είναι μέσω εκείνης που προσπαθώ να την επαναπροσδιορίσω για να γίνει αντιληπτή η πολυπλοκότητά της». 

Κείμενα (Πηγές)

  • Bruno Hadjih

Εικόνες (Πηγές)

  • Bruno Hadjih
εικόνα αρθρογράφου (Γεωργία Κίκου)

σχετικά με τον αρθρογράφο
Γεωργία Κίκου

Με λένε Γεωργία, έχω σπουδάσει πολύ όμορφα πράγματα σ’ ένα πολύ όμορφο νησί αλλά η πιο καλλιτεχνική πλευρά μου έχει μείνει παραπονεμένη... Έτσι, περνάω άπειρες ώρες χαζεύοντας φωτογραφίες, μαθαίνοντας τις ιστορίες πίσω απ’ αυτές και τους δημιουργούς τους και προσπαθώντας να φτιάξω τις δικές μου εικόνες. Αγαπώ πολύ τη μουσική, τον κινηματογράφο και τις ιστορίες που έχουν τη δύναμη να εμπνέουν για κάτι καλύτερο.

Artcore magazine's footer